Fórum témák
» Több friss téma |
Szép Estét!
Előre bocsátom,hogy nő vagyok ha nem is szőke de nő ,tessék már konyhanyelvre is lefordítani,hogy mi van akkor ha a zuhany/vízcsap csipked,főként ha van egy apró sérülés,vagy egy érzékenyebb bőrfelülettel érintkezik a gégecső. Köszönöm szépen.
Nagy valószínűséggel kezd tönkremenni a fűtőbetét a bojlerben. Firelé pedig nincs.
Köszönöm a gyors választ!
Gondolom akkor víz leereszt.......betét csere és örül a család. Nem fenyegetőzöm,de visszatérek és beszámolok a csere kimeneteléről....feltéve ha nem tesz magáévá az elektronyosság. Köszönöm,további szép estét!
Azért azt ne nagyon kapkodd el.Normális gáz víz meg egyéb csőhálózat földelés nélkül simán előfordul teljesen jó bojler esetén is.(sőt valószínű hogy csak szidni fog a család mert jó volt a bojler .)
Ha ilyen bajod van hívj egy villanyszerelőt és építtesd ki azt a vezetékhálózatot ami ezeket a csöveket összekötözi megfelelő vastagságú vezetékkel . ( Bár utólag ez elég macerás is lehet) Illetve eldönti hogy a bojlered jó vagy nem (tippelném jó de az ellenőrzés nem árt).
ellenőriztesd, hogy a 0 vezeték és a védőföld nincs-e összecserélve
Nem kapkodtam el ) már mint a választ
A betét is ludas volt,de egy dugalj is ami egy körön volt...nekem így mondták....valami föld vagy mi....szóval úgy döntöttünk,hogy ujra lesz húzva az összes vezeték. Kérdés ehhez,lehet a padláson gégecsőben elhozni a fővezetéket? Köszönöm.
Ha már újra lesz vezetékezve minden, Fi-relét mindenképpen rakass be, olcsóbb, mint egy élet. Zuhany alatt haltak már meg holott kiderült, ők is érezték már előtt e a csipkedést.
Konkrétan milyen fővezetékre gondolsz?
Van egy ismerősöm aki túlélte a kádban, de csak azért mert az nem volt bekötve a földelőrendszerbe, így kisebb áram folyt. Ha be lett volna kötve ahogy ma csinálják (vagy előírják), akkor már biztos hogy nem él...
Na*,átadom a páromnak mert Ő csak jobban érti.
Tiszteletem!Vagy jobban értem vagy sem Az órától/ig teljesen újat mert mint az kiderült aluvezetékek is vannak a rendszerben és ha jól láttam a dobozokban csak összetekerve és szigetelőszalagozva vannak a vezetékek. Gondolom nem kis munka lesz ezért merült fel a gerincvezeték elhozatala a padláson és onnan leágazva minden egyes lakrészbe.Sajnos vannak olyan szobák is ahol álmenyezet van.Régi építésű kő,tégla,vályog a ház,így a padlással csak egy a fenttartásom ,hogy egy esetleges egér vagy valami nagyobb szörny nem fogja a vezetékeket elrágni?Gondolom mindenből újat kell telepíteni /mérőóra szekrény/. 400v is van,sőt néha ennél több is,közel vagyunk a trafóhoz... A hozzászólás módosítva: Jan 10, 2014
Mármint az mentette meg az életét, hogy nem volt földelve a kád? Nem értem mi volt a szerencséje.
A mérőóra szekrény cseréje keményen zsebbenyúlós, azt gondold meg alaposan. Nem feltétlen kell kicserélni, én tuti hagynám a fenébe. A dologban az a pláne, hogy az áramszolgáltató is kell, mivel a szekrényben vannak olyan részek, amelyekhez nem nyúlhatsz hozzá. Kelleni fog egy teljes kikötés, átszerelés, majd visszakötés. Az elsőt és az utolsót csak a szolgáltató csinálhatja meg. Gondolhatod, hogy nem 100 Ft-os kiszállási díjat számolnak fel (plusz ki- és visszakötési díj (és még amiről nem is tudunk perpillanat), késnek két napot, addig nincs áramod...). Előírják, hogy költöztesd ki a mérőórát a kerítésbe (+ 100 000) stb.
Amennyiben ilyen vegyes a vezetékezés, tényleg csináljatok újra mindent. Ha van elektromos boyler, akkor két Fi-relé fog kelleni.
Nem kell riadozni a padláson vezetéstől; van hozzá megfelelő szerelvény, egyszerűbb, gyorsabb a szerelés. Egerek, és egyebek (tetőjavító, stb.) nem tudnak kárt tenni benne.Anyósomék padlásán, a terményhordástól kezdve, szinte minden előfordult, sosem volt meghibásodás. De a nagybátyámnál se; télen minden nap egeret fogtak a csapdák. Ahogy tanult kollégánk írta, hagyd ki a szolgáltatót (hacsak nem nyertél a lottón). A tűzhely sosem lesz 'fullra' járatva, elég ha az elé teszel megfelelő kismegszakítót. Természetesen elosztva 3 fázisra. A mérőn a főbizti el fogja bírni. Az új(jól méretezett) vezeték erősen ajánlott. Ha már új szerelés, mindenhova külön kismegszakító (ne menjen el egyszerre több helyről/mindenhonnan a stromm), világítás, erőátvitel(dugaljak), nagyfogyasztók (tűzhely, bojler, műhely) mindig külön.
Szerintem úgy gondolják, hogy vagy a víz nem vezető, a kád pedig csak a földelőrendszerbe galvanikusan iktatva válik az áramkör részévé.
Igazatok van,nagyon hatékonyan tudtok érvelni a szolgáltató felől)
Mi a neve ennek a padláson futó szerelvénynek?A vezetéket úgy választottam-volt egy kis felújítás az egyik részen-,hogy a 400 az 2.5 a 250 pedig 1.5 sodrott rézvezetékekkel lett megcsinálva gondolom ez elég lesz a továbbiakban is vagy a gerincvezetéknek legyen izmosabb?Nagyon nem használjuk a 400-t de ha már van akkor maradjon,ki tudja mikor kell és annak egy új bekötése szintén vagyonokba kerül ha jól tudom.
A keresztmetszet a terhelhetőséget határozza meg. Nem nagyon csinálnak háztartásokban, "gerincvezetéket". 10 A-re biztosítva mehet minden, 1,5 mm2-es vezetékkel (MCU, MBCU, nem tudom, miért jobb a sodrott), a nagyobb fogyasztóknak pedig külön táplálás 2,5 mm2-es vezetékkel (pl. mosogatógép, tűzhely, boyler). Ha van három fázis, akkor érdemes azt a lakásban szétosztani.
A hozzászólás módosítva: Jan 10, 2014
Én még (ha jól emlékszem) Mű I.-el (vastagfalú cső, doboz) szereltem legutóbb. Régen AP (acél-páncél)-lal, de olyan már nincs. Villanyász boltban megmondják most mi van hozzá. Egyesek szerint 240V-os dugaljakhoz inkább 2.5-es (terhelés-függő; általában elég a 1.5-es). Világításhoz 1.-es. Személy szerint jobb szeretem a tömör vezetékes szerelést (könnyebb kötni). 2.5-es gerinc elég, hacsak nincs nagyon nagy fogyasztó, vagy nagy távolság. A (3x)400V-ot meg kell becsülni, szépen szét osztogatni a házban, és mindig van villany.Nálam rendszeresen csak egy fázis megy el(mindig ugyanaz), csak átkapcsolok a másikra, és minden megy tovább. A szolgáltató elismerte a hibás hálózatot, de több mint 10! éve nem javította ki; pedig olyan, hogy egyik fázis mindig magasabb a többinél (10-30V-al), a rossz elosztás(uk), vagy trafójuk miatt.
Sziasztok! Nem akartam volna beleokoskodni, de nálunk ugyanez volt. A nulla vezeték összekötése a védőfölddel az szabályos? Vagy az előző tulaj kókányolta meg így, amikor rájött, hogy szakadt az áramszolgáltató nulla vezetéke. Ha bekapcsoltunk egy nagyobb fogyasztót, akkor minden rázott, még a kerti csap is, mert a védőföldön keresztül kapta meg a nulla helyett a 0-át. Azóta minden újra lett szerelve, természetesen a szolgáltatóval hozattuk helyre a bekötést. Azt hiszem lett fi relé is, mert a szolgáltató csak akkor tesz fel 36 A-es mérőt, ha az is van, és minden rendben. Na nem konkrétan az én lakásom, de a családban volt, segítettem is a felújításnál, de a végénél már nem voltam jelen, de valószínűleg leellenőriztették szakemberrel, mert mint mondom, órát is cseréltek a végén.
Szabályos, sőt, szabványos is bizonyos hálózattípusokban ha szakszerűen csinálják. Az előző tulaj pedig örüljön, hogy nem történt tragédia.
Idézet: (Földelés:_Link_ , EPH:_Link_ (Egyen Potenciálra Hozás) Érintésvédelemi szempontok szerint. )„AZ EPH-ba (földvédelembe) az épület összes szabadon érinthető fém felületét be kell vonni. (kád, zuhanytálca....stb)” Sajnos szabvány írja elő. Ez hogy jó-e vagy sem egy másik kérdés... A hozzászólás módosítva: Jan 10, 2014
A szabványos alatt a betáplálásnál összekötöttet értettem. Tudom mi a különbség a nulla, a védőföld és az EPH között.
A hozzászólás módosítva: Jan 10, 2014
Az, hogy időszakosan ráz a fürdőszobai csap ettől is lehet, ami a képen látható. Egy társasház esetén , ha a védőföldelés a vízvezetékre van rákötve ilyen hiba még agy másik lakótól is átjöhet.
Ezt ki lehetne védeni azzal, hogy a vezérelt ( bojler ) áramkör is FI-relével lenne felszerelve. A kisebb szivárgó áramra is az kioldana és nem következne be a baj. Elég hozzá egy kis szivárgás, vagy pára, hogy ilyen kialakuljon. De hasonló helyzet alakulhat ki egy automata mosógép fűtőszála körül. Ezért fontos a FI-relé. ( 0,030 A = 30 mA ) A kismegszakító a kisebb szivárgó áramra nem kapcsol le, 10-16 A-es kismegszakítón átfolyó nagy áram csak a készüléket teszi tönkre. Ha eléri a zárlati áramot, akkor old le, de ekkor már nagy a baj.
Szia
Én is hasonló átalakításon gondolkodom.A szolgáltatót nagyvonalúan kihagyomNálunk 3x 25 amper a nappali és 16 az éjszakai áram.Meg volt 4 olvadó bizti még a mérőnél.80-ban készült akkor így csinálták.Vezetékek 2.5-es mmfal alu.A keresztmetszet nem gáz,de kezdenek a kötések is megégni.Szóval apránként cserélek.Egy 3 méteres szonda az óránál egy a hátsó udvarba.A műhelyhez hátrahúztam egy 5x6-ost ami kapott egy 3 fázisú 16 amperes megszakítót.A két földelő szonda ennek a földelő szálával össze van kötve.Hátul egy 30 miliamperes fi relé,a fogyasztóknak megfelelő kismegszakító.Van cirkula világítás hegesztő dugalj.Egy 5x6-ost felhúzok az emeletre is majd.Az előtérbe teszek egy kiselosztó szekrényt.Külön kör a dugaljaknak és a világításnak.A szobákat majd úgy csinálom ahogy következik a festés.festés előtt lecsövezek,leválasztom az adott helyiséget a régi hálózatrol és átkötöm az emeleti elosztóra.A konyha is kap egy 5x4-es gerincet.villanytűzhely van plusz mikró és még egy két apróság.A legnagyobb meló a földszint lesz.Ott minden mm fallal megy.Sokat kell rombolni.A két bolyler kap egy fi relét és külön külön egy egy 10 amperes kismegszakítót.Ennek 3x4-est akarok húzni.Aztán ha ez mind megvan a mérőszekrényből kidobom az olvadó biztosítékokat és a gerincek kapnak 1-1 16 amperes 3 fázisú kimegszakítót.Ez a terv.Csak idő kell neki.Elég sok a villany anyaga is nem futja még az egész ház kifestésére is egyszerre.A padláson szereléssel semmi gond nincs.Én szimulan csövet használok erre.Sokkal erősebb mint a gégecső és könyebb vele bánni mint a mű1-essel.Biztos lesz akinek nem tetszik majd ez az elgondolás de azért így lesz
Idézet: „A padláson szereléssel semmi gond nincs.Én szimulan csövet használok erre” Gondolom a Symalen csőre gondolsz, amit aljzatbetonba kell fektetni. Bővebben: Link A hozzászólás módosítva: Nov 24, 2014
Hello!
Nagyjából 2 hete nálam is elkezdett csipkedni a fürdőszobában a fürdőkádnál lévő csap. Falun lakom, kertes házról van szó. 10 éve épült a fürdő a jelenlegi állapotra. Akkor fater elmondása szerint a kád le lett földelve. A csipkedés csak abban az esetben áll fent, ha a kádban van az illető, és úgy ér a csaphoz. Ha kint áll a kád mellett, akkor nem csipked a csap. Más csaptelep nem csinálja ezt, csak így a kádban állva a kád csapja. Valaki azt mondta, hogy kapcsoljam le a villanybojler biztosítékát, de akkor is megvan ez a jelenség. Átalakítás nem történt a házban, egyszer csak elkezdte. Lehetséges lenne, hogy a kád földelése adta meg magát? Egyszer próbáltam már azt, hogy a csapot és a kádat összekötöm vezetékkel, de ez nem hatott semmit. Mit lehetne tenni?
Műszerekkel ki lehet deríteni, honnan ered a potenciálkülönbség. Az sincs kizárva, hogy egyéb hibás fogyasztó miatt ráz a csap.
Amit te is meg tudsz tenni az az, hogy amikor ráz, akkor a lakásban az összes fogyasztót kihúzod/lekapcsolod és ellenörzöd a csipkedést. Ha megszűnt, akkor egyenként kapcsold vissza a gépeket és minden visszakapcsolásnál ellenörzés. Hozzáteszem, nem egy bolondbiztos/biztonságos megoldás az ellenőrzésre a csíp/nem csíp módszer, jobb lenne szakit hívni.
Elég hozzá a párától átnedvesedett fal a fürdőszoba közelében, egy kapcsoló, konnektor , felújításkor bennhagyott régi bermann cső ( acélpáncél-cső ), amihez hozzáér egy vezeték és már meg is van a baj. Hívj egy villanyszerelőt, mielőtt nagyobb baj nem lesz. Fi-relé felszerelése biztos szükséges lesz, a leírtak alapján valószínűleg nincs.
Nagyon igazatok van, és nem véletlenül.
Idézet: „nem egy bolondbiztos/biztonságos megoldás az ellenőrzésre a csíp/nem csíp módszer,” Nekem a kedvencem a fórumról az, amikor "az asszony panaszkodott hogy bizsergést érez zuhanyzás közben. A nyelvemmel megérintve a csapot, én is érzem" A hozzászólás módosítva: Júl 31, 2016
Szia! Azt írod. hogy:
Idézet: és „Falun lakom, kertes házról van szó. 10 éve épült a fürdő a jelenlegi állapotra.” Idézet: Akkor ez a dolog a kötések lazulására vezethető vissza a régi vezetékhálózaton a lakásban. A mostani fogyasztók teljesítménye messze meghaladja az "akkoriét" és a kötések mára már nem biztosítják a velük szemben támasztott elvárásokat és kimelegednek, aminek átmeneti ellenállás lesz a vége, amiből potenciálkülönbség fog adódni és ami a legrosszabb, a nulla vezetőn. Elsőnek a földelési pontot kell megnézni, hogy megfelelően van e a kötés kialakítva, majd a lakáselosztón keresztül, minden kötődobozt újra át kell nézni lazulás után kutatva. Nem egyszerű mutatvány lesz kideríteni, hol van a laza kötés. „Átalakítás nem történt a házban, egyszer csak elkezdte.” |
Bejelentkezés
Hirdetés |