Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » IMI villanymotor
 
Témaindító: toxysanyi, idő: Jan 28, 2008
Témakörök:
Lapozás: OK   42 / 62
(#) kadarist válasza BNorbert hozzászólására (») Márc 29, 2020 /
 
Ellenállásméréssel mérd meg, hogy melyik a főfázis és melyik a segédfázis. A főfázis a kisebb ellenállású. Az eredményeket írd meg.
(#) BNorbert válasza kadarist hozzászólására (») Márc 29, 2020 /
 
Mérések vanak a képeken mérve ha jol csináltam a kék vastagabb kábelen 0.04 om a szürke vékonyabikon 0.09 om
A hozzászólás módosítva: Márc 29, 2020
(#) Gafly válasza kadarist hozzászólására (») Márc 29, 2020 /
 
Az már megvolt.
Kék a főfázis, szürke a segéd.

Akkor már csak az inditó relét kellene megmérni, fekete, piros és szürke.
Meg kitalálni hogy annó két vékony drót mi a bánat akart lenni.

Na, arról, ami oda volt kötve, nem ártana még egy kép, hogy gombnak tetszik-e lenni, vagy kapcsolónak, netán kondenzátornak?
A hozzászólás módosítva: Márc 29, 2020
(#) Gafly válasza BNorbert hozzászólására (») Márc 29, 2020 /
 
Azt meg a másik, hogy "úgy illik mérni" hogy a mért érték, a lehetőségekhez mérten, leginkább kitöltse a mérési tarományt (javasolt a kétharmad felett). De a 004 és a 009 igy is beszédes.
(#) BNorbert válasza Gafly hozzászólására (») Márc 29, 2020 /
 
0.01 om az inditórelé
(#) Gafly válasza BNorbert hozzászólására (») Márc 29, 2020 /
 
Melyik két lába között, bakker, a három közül?
A hozzászólás módosítva: Márc 29, 2020
(#) BNorbert válasza Gafly hozzászólására (») Márc 29, 2020 /
 
M és az L közöt máshogy mérve nincsen semi érték
A hozzászólás módosítva: Márc 29, 2020
(#) Gafly válasza BNorbert hozzászólására (») Márc 29, 2020 /
 
Én piros/fekete/szürke választ vártam volna.
A hozzászólás módosítva: Márc 29, 2020
(#) Gafly válasza Gafly hozzászólására (») Márc 29, 2020 /
 
Átnéztem az összes képet és információt, rákérdezek:
- M a piros?
(#) VIM válasza Gafly hozzászólására (») Márc 29, 2020 / 1
 
Nem vagyok mester .... de ez a kapocsléc kissé el van kötve ha a kék a főfázis. Erre én is gondoltam, azért mondtam a kérdezőnek, hogy jobb lenne ha megmérné a tekercsek ellenállását.
(#) VIM válasza BNorbert hozzászólására (») Márc 29, 2020 /
 
A rajz szerint kellene bekötni a tekercs kivezetéseket. A kapocslécet 180 fokkal meg kell fordítani, hogy a "W2" pontja az indító relé felől legyen. Az indító relé kivezetések közül az "M" látszik jól és szerintem a fekete lesz a másik vége az áram tekercsnek tehát az lesz az "L" és a fehér lesz az "S" (a segéd kapcsolószála). Az a lényeg, hogy a kivezetések ezek után a rajz szerinti helyre kerüljenek és akkor működni fog.
(#) BNorbert hozzászólása Márc 29, 2020 /
 
Igen m a piros valaki le tudná nekem rajzolni mit hova kösek mint lácik nem igen értek hozzá elöre is köszönöm
(#) VIM válasza BNorbert hozzászólására (») Márc 29, 2020 /
 
Így jó lesz? A kapocslécet elősztör fordítsd meg. A "C"-k azok a kondenzátor kivezetései lesznek. A tekercsek kivezetéseit értelem szerűen ahol ki vannak hozva a kapocsléc oldalainál oda kell kötni őket.
(#) steve25 hozzászólása Márc 29, 2020 /
 
Én, a relét mellékelném belőle, ha nem olyan helyre megy ahol autómatikusan indul. (pl kompresszor amit nyomáskapcsoló kapcsol)
3db ilyen motorom van, mind gombosra alakítva, legtöbb esetben a relés hibája miatt égnek le ezek a motorok...
(#) VIM válasza VIM hozzászólására (») Márc 29, 2020 /
 
.... a rajz bakker! Bővebben: Link .... mert egy másik villanymotorhoz is ezt kellett belinkelnem.
(#) VIM válasza steve25 hozzászólására (») Márc 29, 2020 /
 
Szia! Ha nem teszel említést erről a nyomógombos dologról nem jutott volna eszembe, hogy rajzot meg nem tettem fel a kérdezőnek csak hablatyolok róla, hogy a szerint kösse be. Előzőleg a "villanymotor"-os topikba kellett ugyanezt a rajzot megmutatnom és közben nálam filmszakadás lett ez ügyben, hogy mit hova tettem.
(#) Bkrisz hozzászólása Márc 30, 2020 /
 
Ozf90C 4K
Lakkszín a más vagy túlterhelték anno a mocit? Asszimetrikus. Üresjáratban nem volt vele gond, terhelésen nem tudni.
(#) pipi válasza Bkrisz hozzászólására (») Márc 30, 2020 /
 
Szerintem megsült. Nem hinném, hogy az egy résbe berakott tekercsben lenne toldás-emiatt színváltozás.
(#) BNorbert válasza VIM hozzászólására (») Márc 30, 2020 /
 
Na jo a bekötés csak egy baj van elsö bedugásra tök szépen elindult 2 bedugásra meg már semmit sem csinál a motor mitöl lehet ?
(#) BNorbert hozzászólása Márc 30, 2020 /
 
Hogy tudok kiiktatni a indito relét inditogombra hogy kiszürjem hogy az e a baja
(#) BNorbert válasza steve25 hozzászólására (») Márc 30, 2020 /
 
Pedig pont kompresszort hajtana
(#) Gafly válasza pipi hozzászólására (») Márc 30, 2020 /
 
Vagy ki kell cserélni a kondenzátorokat, vagy kell rá csavarozni egy ventillátort.
Internet szerint mindkettő jó megoldás.
(#) Bkrisz válasza BNorbert hozzászólására (») Márc 30, 2020 /
 
https://www.hobbielektronika.hu/forum/getfile.php?id=211159
(Ha a moci kivezetései "helyén vannak")
(#) Bkrisz válasza Gafly hozzászólására (») Márc 30, 2020 /
 
Ventilátor volt rajta. Kondi is, csak be sem volt kötve, berántva használták kompresszoron. Az előtt meg ki tudja min volt. Többször láttam már ilyet csak nem jegyeztem fel, sajna.
(#) VIM válasza BNorbert hozzászólására (») Márc 31, 2020 /
 
Mit értesz az alatt, hogy nem csinál semmit a motor? Nem tud felpörögni és csak búg a segédfázis hiánya miatt vagy egyáltalán nem ad hangot és a tengely sem mozdul? Ha teljesen néma, talán leoldott az automata vagy egy hibás kötés van a konektor körén aminek megnőtt az átmeneti ellenállása. Ha a relé lenne a hibás akkor induláskor búgó hangot adna és a tengely vacillálna, ekkor a relé segédérintkezője be van égve. Ha a konektorban van áram és el is jut a motorig, akkor még az is előfordul, hogy az indítórelé fő áramköri bevezető rugója kimelegedett és nem tud kialakulni az indító áram sem és a segédérintkezőt sem húzza be. A nyomógombos rajz a bal oldali rajz de oda kell figyelni a kondenzátor megfelelő helyre való kötésére. Ha jó volt a forgásirány a próba alkalmával akkor a kondenzátor az marad a V2Z2-W1-n. A betáp egyik pontja az marad az áthidaláson a másik pedig az U1-re megy direktbe. A nyomógombot az U1 és W1 pontok közé kell kötni. Egyszer majd csak sikerül bekötni.
(#) VIM válasza BNorbert hozzászólására (») Márc 31, 2020 /
 
Minden csavart meghúztál? A relén is a kivezetéseknél? A relé műanyag szigetelő burkolata nem akadályozza a segédérintkező mozgását vagy a vezetéke nem nyomódik rossz helyre a relénél?
(#) Jani9 hozzászólása Márc 31, 2020 /
 
Üdvözletem! Segítségre lenne szükségem! Nem olyan rég vettem egy villanymotort de a kapcsolódobozban nincs bekötési rajz így a kondihoz közöttem be a vezetékeket de nem forog annyit mint az adattáblán feltüntetnek. Van rajt egy beazonosíthatatlan kondi, előző tulajnál egy kompresszort hajtott nálam agy kis körfűrész meghajtása lenne a feladata de gyengének is érződik meg így terhelésen jobban melegszik mint amit leváltott 250w-os csoda ami erre a feladatra harmat gyenge. A bekötésben kellene segítség mert lehet hogy rosszul kötöttem be, illetve mitől gyenge és lassú, a w1 kivezetésen is lehetett valami mert az anya nem volt meghúzva. A válaszokat előre is köszönöm!
(#) VIM válasza Jani9 hozzászólására (») Márc 31, 2020 /
 
Szia! A barna vezetéket kösd át a jobb szélső tekercs kivezetésére, mert most a kondenzátoron van a betáp.
(#) VIM válasza Jani9 hozzászólására (») Márc 31, 2020 /
 
Mégis inkább a kék vezetéket kell a W1-re kötni hogy jobbra forogjon az a motor és 25µF a kondenzátor értéke.
(#) Jani9 hozzászólása Márc 31, 2020 /
 
Köszönöm!
Következő: »»   42 / 62
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem