Fórum témák
» Több friss téma |
Ellenállásméréssel mérd meg, hogy melyik a főfázis és melyik a segédfázis. A főfázis a kisebb ellenállású. Az eredményeket írd meg.
Mérések vanak a képeken mérve ha jol csináltam a kék vastagabb kábelen 0.04 om a szürke vékonyabikon 0.09 om
A hozzászólás módosítva: Márc 29, 2020
Az már megvolt.
Kék a főfázis, szürke a segéd. Akkor már csak az inditó relét kellene megmérni, fekete, piros és szürke. Meg kitalálni hogy annó két vékony drót mi a bánat akart lenni. Na, arról, ami oda volt kötve, nem ártana még egy kép, hogy gombnak tetszik-e lenni, vagy kapcsolónak, netán kondenzátornak? A hozzászólás módosítva: Márc 29, 2020
Azt meg a másik, hogy "úgy illik mérni" hogy a mért érték, a lehetőségekhez mérten, leginkább kitöltse a mérési tarományt (javasolt a kétharmad felett). De a 004 és a 009 igy is beszédes.
Melyik két lába között, bakker, a három közül?
A hozzászólás módosítva: Márc 29, 2020
M és az L közöt máshogy mérve nincsen semi érték
A hozzászólás módosítva: Márc 29, 2020
Én piros/fekete/szürke választ vártam volna.
A hozzászólás módosítva: Márc 29, 2020
Átnéztem az összes képet és információt, rákérdezek:
- M a piros?
Nem vagyok mester .... de ez a kapocsléc kissé el van kötve ha a kék a főfázis. Erre én is gondoltam, azért mondtam a kérdezőnek, hogy jobb lenne ha megmérné a tekercsek ellenállását.
A rajz szerint kellene bekötni a tekercs kivezetéseket. A kapocslécet 180 fokkal meg kell fordítani, hogy a "W2" pontja az indító relé felől legyen. Az indító relé kivezetések közül az "M" látszik jól és szerintem a fekete lesz a másik vége az áram tekercsnek tehát az lesz az "L" és a fehér lesz az "S" (a segéd kapcsolószála). Az a lényeg, hogy a kivezetések ezek után a rajz szerinti helyre kerüljenek és akkor működni fog.
Igen m a piros valaki le tudná nekem rajzolni mit hova kösek mint lácik nem igen értek hozzá elöre is köszönöm
Így jó lesz? A kapocslécet elősztör fordítsd meg. A "C"-k azok a kondenzátor kivezetései lesznek. A tekercsek kivezetéseit értelem szerűen ahol ki vannak hozva a kapocsléc oldalainál oda kell kötni őket.
Én, a relét mellékelném belőle, ha nem olyan helyre megy ahol autómatikusan indul. (pl kompresszor amit nyomáskapcsoló kapcsol)
3db ilyen motorom van, mind gombosra alakítva, legtöbb esetben a relés hibája miatt égnek le ezek a motorok...
.... a rajz bakker! Bővebben: Link .... mert egy másik villanymotorhoz is ezt kellett belinkelnem.
Szia! Ha nem teszel említést erről a nyomógombos dologról nem jutott volna eszembe, hogy rajzot meg nem tettem fel a kérdezőnek csak hablatyolok róla, hogy a szerint kösse be. Előzőleg a "villanymotor"-os topikba kellett ugyanezt a rajzot megmutatnom és közben nálam filmszakadás lett ez ügyben, hogy mit hova tettem.
Ozf90C 4K
Lakkszín a más vagy túlterhelték anno a mocit? Asszimetrikus. Üresjáratban nem volt vele gond, terhelésen nem tudni.
Szerintem megsült. Nem hinném, hogy az egy résbe berakott tekercsben lenne toldás-emiatt színváltozás.
Na jo a bekötés csak egy baj van elsö bedugásra tök szépen elindult 2 bedugásra meg már semmit sem csinál a motor mitöl lehet ?
Hogy tudok kiiktatni a indito relét inditogombra hogy kiszürjem hogy az e a baja
Vagy ki kell cserélni a kondenzátorokat, vagy kell rá csavarozni egy ventillátort.
Internet szerint mindkettő jó megoldás.
https://www.hobbielektronika.hu/forum/getfile.php?id=211159
(Ha a moci kivezetései "helyén vannak")
Ventilátor volt rajta. Kondi is, csak be sem volt kötve, berántva használták kompresszoron. Az előtt meg ki tudja min volt. Többször láttam már ilyet csak nem jegyeztem fel, sajna.
Mit értesz az alatt, hogy nem csinál semmit a motor? Nem tud felpörögni és csak búg a segédfázis hiánya miatt vagy egyáltalán nem ad hangot és a tengely sem mozdul? Ha teljesen néma, talán leoldott az automata vagy egy hibás kötés van a konektor körén aminek megnőtt az átmeneti ellenállása. Ha a relé lenne a hibás akkor induláskor búgó hangot adna és a tengely vacillálna, ekkor a relé segédérintkezője be van égve. Ha a konektorban van áram és el is jut a motorig, akkor még az is előfordul, hogy az indítórelé fő áramköri bevezető rugója kimelegedett és nem tud kialakulni az indító áram sem és a segédérintkezőt sem húzza be. A nyomógombos rajz a bal oldali rajz de oda kell figyelni a kondenzátor megfelelő helyre való kötésére. Ha jó volt a forgásirány a próba alkalmával akkor a kondenzátor az marad a V2Z2-W1-n. A betáp egyik pontja az marad az áthidaláson a másik pedig az U1-re megy direktbe. A nyomógombot az U1 és W1 pontok közé kell kötni. Egyszer majd csak sikerül bekötni.
Minden csavart meghúztál? A relén is a kivezetéseknél? A relé műanyag szigetelő burkolata nem akadályozza a segédérintkező mozgását vagy a vezetéke nem nyomódik rossz helyre a relénél?
Üdvözletem! Segítségre lenne szükségem! Nem olyan rég vettem egy villanymotort de a kapcsolódobozban nincs bekötési rajz így a kondihoz közöttem be a vezetékeket de nem forog annyit mint az adattáblán feltüntetnek. Van rajt egy beazonosíthatatlan kondi, előző tulajnál egy kompresszort hajtott nálam agy kis körfűrész meghajtása lenne a feladata de gyengének is érződik meg így terhelésen jobban melegszik mint amit leváltott 250w-os csoda ami erre a feladatra harmat gyenge. A bekötésben kellene segítség mert lehet hogy rosszul kötöttem be, illetve mitől gyenge és lassú, a w1 kivezetésen is lehetett valami mert az anya nem volt meghúzva. A válaszokat előre is köszönöm!
Szia! A barna vezetéket kösd át a jobb szélső tekercs kivezetésére, mert most a kondenzátoron van a betáp.
Mégis inkább a kék vezetéket kell a W1-re kötni hogy jobbra forogjon az a motor és 25µF a kondenzátor értéke.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |