Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum
A hűtőszekrény kompresszorának motorja egy aszinkron motor. Induláskor kb. az üzemi teljesítményfelvételének 10-szeresét kéri, rövid ideig.(ökölszabályként.) Ez a te esetedben 900-1500W. Ezt egy 400w-os inverter nem fogja tudni.
Nem lágyindító kell, hanem nagyobb inverter.
![]()
Sziasztok!
Olyan dologban kérem a segítségeteket, hogy adott egy inverter egy kertben, amiről hűtőt/fagyasztót szeretnénk üzemeltetni. Sajnos a kompresszor motorja induláskor akkora áramot akar felvenni egy 100Ah-ás akksiról, hogy a 400W-os inverter nem bírja el, lekapcsol, holott a névleges fogyasztása 90-150W körül van. Milyen lágyindítót javasoltok? Én ezeket néztem ki: Bővebben: Link Bővebben: Link Ami toroid trafóhoz jó, az ennél is működni fog?
Hidd el hogy kb. 2 hónapja kísérletezek ezekkel és körbejártam a témát rendesen.
1 hétig csak angol szakirodalmat fordítózgattam. Nem lehet kevesebb 44 wattnál mert a trafó üresbe 40W, az elektronika 6w, azaz máris mutatkozik a pwm jótékony hatása, még kevesebb is a trafó felvétele mint a normál 230-ból. Ugyanez a meghajtó modul egy 500VA toroiddal 8,4 wattot vesz fel, ennél lejjebb fiikai képtelenség lemenni. Talán negyfrekis HF inverterrel de ott is problémás a 2-3 darab negyfrekis trafó meghajtás, +a kimeneti schottkykon is esik rendesen pár W. A szűrő természetesen 3x2mm madzagból van tekerve, nem 1 bazivastagból. könnyebb is volt megtekerni a fojtót így mint 1 nagyon merevvel. 16 menet kell, illetve fel lehet menni 18-ig, az én konkrét esetemben. Mivel 12-14V/230V a szükséges áttétel. Nem 24/230, mivel ezek ugye effektív értékek, a DC oldalon okés, az 24V viszont az AC az 1,41-el szorzandó, a csúcsfeszültség miatt. Azaz 14V primer, x1,41=19,8V, a feteken is marad azért 2-3 tized, valamint egy névlegesen 24V rendszer legalacsonyabb akkufeszültsége 21V. Ez így összesen 20V, a maradék 1v a tartalék. Ezért kell 13-14 voltra tekerni a primert. 12v rendszernél 7voltra, 48V rendszernél 28 voltra. A többit intézi a SPWM vezérlő. Rajz, keress rá EGS002 spwm meghajtó, ez egy fantasztikus találmány, gyakorlatilag 4 fet a H hídba, pár passzív alkatrész, stab ic meg áramfigyelő és kész az inverter Minden benne van, még a hűtőventi meghajtás is, minden. meg persze a trafó, vagy egy 24/400v DC-DC modul, mivel tud ilyet is. Persze hogy leolvadt, 3x1,5 MKH-t tekertem rá, ez volt itthon 6 méter egybe, megzargattam 1,2-1,3kW-al, ez a szekunder oldalon 60A, naná hogy olvadt szerencsétlen ![]() Pár nap múlva érkezik a 2x35mm2 tekercselő madzagom, tesztelni ez is megfelelt. Szakirodalom, ha van hozzá kedved, a Mega tárhelyemről: Bővebben: Link Bővebben: Link Bővebben: Link
Egyáltalán nem biztos, hogy meddőt fog termelni. Egy rendes inverter kimenetén van egy soros fojtó, egy trafó,meg egy kondi. Ha túl nagy as kondi, akkor szép lesz a szinusz, de kapacitív meddőt termel az inverter, ami egyenirányított szinuszokkal terheli a bemeneti feszültséget ( pufferkondit, akksit ). Ez sem jó, mert a tranyók feleslegesen visznek több áramot.
A soros fojtótekercset bele lehet építeni szórási induktivitás formájában a trafóba, de ez nagyon kicsi, nagyobb részt a trafó mágnesezőárama jelentene, de ha a kondi a kimeneten jól van méretezve, akkor tisztán wattos energiaforgalom is lehetséges. ( Feltéve, hogy a fogyasztó is csak wattos energiafelvételű.) A hozzászólás módosítva: Szept 17, 2023
Ez egy LF trafós inverter trafója lenne majd.
Remélem a 14V ágba az akkuból nem fog ennyit felvenni.
Te miből látod, hogy 5,7 kg az inverter? Amit ajánlottam volna, az 1,65 kg. Lehet, hogy ennél is a tartozékok nyomják meg a súlyt. ?
Kötögettem mostanában sorba pár cellát, használtam, töltöttem stb. Igazából a legfőbb probléma az, amikor sem a belső ellenállásuk sem pedig a kapacitásuk nem egyforma a celláknak. Ha nagy eltérések vannak a cellák között akkor még BMS-sel is csak úgy lehet őket sorba kötni, hogy kompromisszummal.
Aztán ugye, van maga a balanszer, ez kis áramokkal kiegyenlít, semmi mást nem csinál. Vannak BMS-ek, ilyen olyan amolyan, a legjobb az okos BMS ami gyakorlatilag teljes akkufelügyeletet lát el, nyilván ezek a legdrágábbak. Sorba (is) van kötve az akkuval, figyeli az átfolyó áramot, ha az sok lekapcsol, ha túlfeszültség van lekapcsol, ha túlmerítés van lekapcsol, beállítható a minimum és a maximum cellafeszültség és ez még monitorozható is rajta bluetooth-on keresztül telefonos applikációval. Nálam is hamarosan beugrik majd a majom a vízbe, mert össze lesz rakva az off grid rendszerem lion akkupakkal (7s3p 24V 180Ah), de nem akarok bele okos BMS-t, nem csak az ára miatt, hanem azért sem, mert az nekem nem jó ha lekapcsol mert akkor leáll az inverter is. Ezért első körben csak egy filléres balanszert építek majd rá, a feszültségeket és áramokat az inverter fogja felügyelni, elválik majd hogy mennyire jól. Valamint a lion akkukra is igaz, hogy sem teljesen feltölteni sem teljesen lemeríteni nem szabad, mert ezek nagyban csökkentik a ciklusok számát azaz az élettartamot.
Mivel az Evosta állandó mágneses szinkronmotorral működik és beépített frekvenciaváltó (inverter) van benne...
Üdv. Elvileg egy héten belül az utolsó elem is megjön a napelemes rendszeremhez. Öleteket kérnék hogy mit is lehetne elektronosítani.
A rendszerről annyit hogy sziget üzemű hibrid inverter(nem visszatermelős) jelenleg 7x 410w panale található benne, bőviteni fogom 10 darabra. Aksi még nincs, tervek szerint lifepo4 5kw aksit szerelnék rá. De ez még kérdéses mikor. Anyagi korlátok mert folyamatban van a tető csere(nem a napelemek alatt és a hőszigetelés előkészületei. inverter 5kw terhelhetőségű Napi áram szükséglet ebben benne van a bojler is 11kw. (3 felnőtt 3 gyerek) A normál elektromos eszközök természetesen el le látva. Klima: Nyáron hasznos dolog és szükséges is. Főleg hogy a munkahelyem elég "forró" katlan. 35-40 fok + sugárzó hő. Fűtés kizárva. Számomra hangos(tücsök béka kabóca nem zavar) Microsilver puffertartályos kiegészítő fűtés, + bojler rákötése hogy előfűtött vizet vigyen a bojlerba. Bojler 2 állású kacsolóval fog üzemelni hogy napsütés hiányában is tudjak termelni meleg vizet(vezérelt áram). Fő fűtés fa, törekszem az önálló ellátásra 2-3 év és már nem kell vennem a fát saját erdő. Mivelhogy kályhás fűtés(+főzök is rajta mert más a hangulata) ezért napközbe mikor dolgozom nincs fűtés. Amíg van benne meleg víz jó lesz. Ha meg nem lesz akkor nem lesz. Az elmúlt 2 évi tfűtési szezonos napsütéses órákat nézve legalább 2 köbméter fa amit meg tudtam volna spórolni minimum évente. 2 köbméter fa ára kiszállítva 60.000Ft. Ebben benne van hogy feldarabolom saját géppel és bepakolom. Ami nem járható út: gáz fűtés: Nincs kiépítve még a környéken sem a gázvezeték. Hőszivattyú és társai: Nem lenne rossz de egy soha meg nem térülő beruházás(szaldó kivezetés+ 5ftkw vételi ár) és növeli a függőséget a szolgáltató felé. Ez utóbbi a legnagyobb probléma. Visszatöltős rendszert meg az ex nem engedélyezi csak hogy keresztbe rakjon, 50% tulajdonjog miatt kell az aláírása nem adja, na meg politikai helyzet is problémás.
Az inverter sokféle lehet, emiatt különböző trafókra van szükség. Tegyél fel egy kapcsolási rajzot.
Sziasztok,
Villanypásztorba szeretnék inverter transzformátort tekercselni, azonban nem sikerül a menetszámokat eltaláljam, segítséget szeretnék kérni a kiszámolásban. Ennek a transzformátornak az a szerepe hogy a 12V-ot annyira feltranszformálja hogy egy 30µF-os kondenzátort egyenirányítás után tudjon feltölteni 670v-ra. E30-as vasmagot szeretnék használni, a vasmag telítettsége (Bs) 510mT (5100 gauss), a vasmag pedig 61mm2 méretű, 0.2mm-es hézaggal a belsejében. Ami a frekvenciát illeti 20kHz-től 160kHz-ig bármennyi lehet, a pwm jel pedig szeretném ha 50%-os maradhatna annak érdekében hogy ne fogyasszon sokat. Eddig a 20:245-ös menetszámmal 50%-os PWM jellel 660mA-es átlagfogyasztással 614V-ot tudtam elérni, ez volt eddig a legjobb eredmény, viszont szeretnék elérni 670v-ot 600mA-es fogyasztással, hasonlóan a többi villanypásztorhoz. Azért szeretném ezt a vasmagot használni mert fénymásolókból jó néhány egyformát kitudok bontani. Tud-e valaki segíteni kiszámolni a transzformátor tekercseinek menetszámát? A választ előre is köszönöm. A hozzászólás módosítva: Szept 10, 2023
Most akciós, igaz csak 1 napig. Én ilyet veszek, de majd csak télen, hátha még olcsóbb lesz.
https://thermo24.hu/FAIRLAND-BPNCR-Comfortline-9kW-inverter-medence-hoszivattyu
Teljesen újratekerem, LF inverter projekt,
csak azt szeretném tudni, a csupasz vas átviszi-e a 3kW-ot.
Sok múlik az inverter belső felépítésén és azon is hogy hogyan fogod használni. Az 1T forward elrendezéseknél a trafó áttétele 3,6 körül szokott lenni, ebből ugye az következik, hogy ha a szekunder oldalon 100A-rel szeretnél hegeszteni akkor az a primer oldalon 100/3,6=27,7A-t fog jelenteni. Nyilván ez csúcs, ami még osztódik a kitöltési tényezővel, de mondjuk 13A nagyjából folyni fog. A B-s kismegszakító általában 20-30%-os túlterhelést visel el hosszabb ideig anélkül hogy leoldana, illetve 1-2 percig (tapasztalat alapján is) másfélszerest, azaz 50%-ot is.
Ha nem akarsz bővíteni akkor inkább olyan gépet vegyél ami nagyobb, híd kapcsolású, és több benne a puffer, mert az ugyanakkora hegesztőáram esetén kevésbé terheli a hálózatot.
Szia, Ha van rossz szünetmentes, szerintem abból a legegyszerűbb bűvészkedni, Ezt a rajzot nézegettem, hogy érdemes lenne megépíteni.
Sziasztok!
Adott egy a csatolt képen látható inverter. Lakókocsiban napelemes rendszer részeként volt akként használva, hogy a lakókocsi saját 220 V hálózatához egy mindkét végén dugvillás vezetéken keresztül csatlakoztattam. Sajnos elkövettem azt a hibát, hogy a lakókocsit kívülről rácsatlakoztattam a 220V-ra a hűtő , miközben az inverter is rá volt csatlakoztatva. Természetesen azonnal levágta a lakókocsiban a kismegszakítót, azóta az inverter hibajelzést ad, a piros lámpa felvillan és nem működik. Nem füstölt semmi, nem volt égett szag. Kérdésem, hogy mi mehetett benne tönkre, vállalná-e valaki javítását és ha igen milyen költséggel? Üdv: Lakos Tamás 06302739022
Sziasztok!
Adott egy a csatolt képen látható inverter. Lakókocsiban napelemes rendszer részeként volt akként használva, hogy a lakókocsi saját 220 V hálózatához egy mindkét végén dugvillás vezetéken keresztül csatlakoztattam. Sajnos elkövettem azt a hibát, hogy a lakókocsit kívülről rácsatlakoztattam a 220V-ra a hűtő , miközben az inverter is rá volt csatlakoztatva. Természetesen azonnal levágta a lakókocsiban a kismegszakítót, azóta az inverter hibajelzést ad, a piros lámpa felvillan és nem működik. Nem füstölt semmi, nem volt égett szag. Kérdésem, hogy mi mehetett benne tönkre, vállal-e itt valaki javítást és ha igen milyen költséggel? Üdv: Lakos Tamás Tel: ********** Mod: Telefonszámot, a saját érdekedben ne írj ki nyilvánosan hozzászólásban. A hozzászólás módosítva: Aug 28, 2023
Moderátor által szerkesztve
Ha úgy érted, hogy közvetlenül az akkura kötöd, abból nem nagyon lehet baj. Legfeljebb lemeríted az akkut, mert az ilyen módon bekötött fogyasztókat nem érzékeli az inverter, lekapcsolni sem tudja. A fogyasztásukat sem jelzi, nem méri.
Nekem ugyanígy van közvetlenül a 24V-os akkura kötve router, 24V-os keringető szivattyú, vészvilágítás. Eddig semmi gond nem volt.
Aham tehát ha nem megy majd az inverter napelemről forgassam meg a biztosítékot.
Okozhat problémát ha az inverter és az aksi közé kötnék fogyasztót saját tápegységgel?
Az aksi 48v. Amiről szünetmentesként üzemeltetnék pár ledes lámpát meg egy 4-6 kamerás biztonsági kamera rendszert.
Végre elkezdtem az EGS002 panel vezérelte inverter élesztését, pont hozzávaló trafó nélkül egyelőre valami kis trafót akasztottam rá próbának.
Elsőre beindult mindenféle bűvészkedés nélkül. Jövő héten szeretném élesben is kipróbálni, ehhez kapcsolódóan lenne kérdésem: milyen trafó lenne a legjobb hozzá? Van szünetmentesből bontott hagyományos, van hipersil magos, vagy esetleg valami más?
Vagy az off grid inverter ami a napról és akkuról megy, hálózatra csak akkor kapcsol át (beállíthatóan 10 vagy 20ms alatt) ha már egyikből sem jön energia.
Szia!
inverteres klimáknál -az inverter megy tönkre. Gyári szerviz ajánlásra be lett épitve egy 10sec késleltető -mágneskapcsolóval,onnantól nem volt probléma. Több kapcsoló üzemű tápnál is láttam , nem célszerű a szünetmentes....több gondot okoz , mint hasznot. A fontos szám gépek /szerverek sok helyen akkuról mennek. Igy immunisak a bejövő AC hibajeleire!
Általánosan 250ms-en belül le kell kapcsolnia az inverternek, ha megszűnik a hálózati betáplálás. Ez nem jelenti azt, hogy gyorsabban nem kapcsolhat, de ezen belül le kell kapcsolnia (nem hibrid üzemről van most szó). Természetesen szintén régiónként eltérő a kötelező reagálási idő.
Ezen időtartamot 16kW-os Solaredge és az 5kW-os Huawei is tudja biztosítani (típusok amikkel tapasztalatom van). Szóval elvilekben segíthet áthidalni pár periódusnyi hibát, de ha épp úgy van akkor pár 10ms-en belül is le tud kapcsolni az inverter, szóval nem lehet készpénznek venni, hogy áthidal 250ms-et, az inkább maximum amin belül le kell kapcsolnia.
Szia!
Szép feladat--Bár nem lehetetlen! Csak gazdaságilag nem éri meg. Egy szigetüzemes inverter, (akkukkal )+Az emlitett invertered párhuzamosan. rákötve egy hálózat szabályozható terheléssel, kb ami a min--max között 0,1 sec belül tud váltani, s a feszültséget is 220-240V között tartja! A kapacitás, induktivitás , Rszig betartása már gyerekjátékt..." "bár néha a vastyúk is talál szeget..."
Sziasztok!
Van egy visszatáplálós inverter, teljesen jól működik ha a hálózatra van csatlakoztatva, viszont úgy szeretném használni hogy sziget üzembe van. Esetleg valakinek van rá ötlete hogy tudom ezt átalakítani hogy független legyen a hálózattól?
Nem az a lényeg hogy hogyan számolsz, hanem meg van adva minden inverter esetén, hogy mekkora max PV feszt és áramot kaphat, valamint az is, hogy mekkora teljesítményt! A kettő nem feltétlenül egyezik meg, tehát nem azt jelenti, hogy a max fesz és a max áram gond nélkül rákapcsolható. Az enyémnek 30-60V MPPT tartomány van megadva, az az optimális, a max meg talán 75V, tehát 2db olyan panelt aminek 41V a nyitott feszültsége sorosan nem köthetek rá.
Hidd el, utána jártam, nem így van. Ezek azért kerülnek a 3-400 ezer helyett csak 100-ba, mert le vannak butítva, hiányzik belőlük a teljesítményelektronika java része (nézd meg a belsejüket). Ezért nem tehetsz rá akármennyi panelt. Ha ráteszed és túlterheled le fog égni.
Pl. ha jól emlékszem amit én veszek, annak max 75V DC van megengedve PV oldalról, ezért sorba már nem is köthetsz 2 panelt aminek mondjuk 41V a nyitott feszültsége, mert az ugye terhelés nélkül már 82V lenne. Tehát párhuzamosan kell kötnöd az újabb paneleket az meg mondjuk annyiszor 13A. Nem hegesztő inverter, azt sem fogja bírni akármeddig. Ezek MPPT-je 30-60V. A 24V-osakról van szó ugye.
A picikre is rá lehet tenni a névlegest. Csak meg kell keresni az ideális watt és volt számú panelokat. De ez általában benne is van a felhasználói könyvben. Ha "régi" az inverter akkor lehet az is hogy sokkalta kevesebb panel kell hozzá az új panelokból. Pl az én inverterem gyárilag a képen látható panelokkal számolt. Megtehettem volna hogy megkeresem a megfelelő panelokat és kimaxolom. Viszont ez a napelem ár és a rögzítők ára miatt elég húzós lett volna. kb16.000Ft egy panel rögzítése és akkor a napelemek áráról nem is beszéltem.
Így kell kiszámolni a panelok számát. Tévedés jogát fenntartom. Felelősséget nem vállalok érte mert csak egy lelkes amatőr vagyok. Jelenleg amit kinéztem panelok Munkaponti feszültség 31.26v Nyitott feszültség 37.20v Teljesítménye meg 405w Az inverter: Itt dolgozik az mppt 120~450VDC Nyitott feszültség 500VDC Maximum 6000w teljesítményű panel kerülhet rá. Mppt munkapont maximális panelok: 450/31,26=14,39 panel Maximum nyitott feszültség 500/37,2=13,44 panel inverter max teljesítmény 6000/405=14,8 panel. A legkevesebb felrakható panel szám amivel az inverter felruházható. Mint ahogy látod 13 panel mehet rá maximum, DE még az sem biztos mert a hőtényező miatt változik a termelés. Jelen esetben 0.27 %/c 25 fokon készül a teszt. -25 fokon a panel 50*0,27=13,5% fog többet termelni hideg napsütéses időben. Azaz 37,2/100*113,5=42,2V=11,84 panel mehet rá. Biztonságosan 12 panel ami határeset már. Ami 4860w (időjárás függően +/- 13.5%) Én esetemben elég is a napelem, 16A biztosíték normál esetben egyszer sem oldott le. 2 hűtő és fagyasztó számítógép bojler klíma lézergép és a szivattyú sem tudta egyidejűleg túlterhelni. Aksi ha bekerül alá akkor meg csak javul a helyzet. |
Bejelentkezés
Hirdetés |