Fórum témák

» Több friss téma
Fórum
Keresés
Lapozás: OK   241 / 253
(#) cimopata válasza Skyline hozzászólására (») Feb 22, 2008
Hali

Az IRAUDAMP_1 ben elég sok felesleges cucc van.
Pl ottvannak az and kapuk amit azért tettek bele hogy legyen ShutDown-ja a fetmeghajtónak. Mivel IR2011 et nemhiszem hogy be tudsz szerezni, helyette IR2110-et amiben már bele van építve. Tehát a AND rész nemkell.

Van 3 inverter. Én inkább 1 invertert és egy OR-t használok, az - még 1 kapu. Viszont ha jólláttam az ujabb
IRAUDAMP-okban már tesznek a szinteltoló tranyó elé is invertert és lassabb műveletit használnak (TL081).Én
nézegettem olyan gyors műveleti erősítőket mint az LT1220 de eléggé drágák. Lehet emiatt tettek az ujabb IRAUDAMP okba TL081 et és egy invertert. Viszont akkor a szinteltolt jelnél pont fordítva kell bekötni a LS & HS lábakat, mivel ugye betettünk egy invertert.

Naggyából ennyi különbséget látok az ujabb AUDAMP okban ehhez képest.

Jah... meg a tápjában. Szerintem túlvan azis bonyolítva. 100V ból 700ft os Step-Down IC-vel csinál az IR nek 12V ot. és még sorolhatnám.
(#) kobold válasza Dav1d hozzászólására (») Feb 20, 2008
Az invertáló bemenet azt jelenti, hogy az oda kapcsolt logikai jel ellentétes azzal a funkcióval, amit okoz. Vagyis ha pl. EN, azaz Enable (engedélyező) bemenetnél tüntetik fel így, akkor nem a logikai 1, hanem a logikai 0 fogja az enedélyezést kiváltani (az 1 a tiltást eredményezi majd).
Azaz nem kell bele inverter, ha GND-re kötöd, folyamatosan engedélyezve lesz. A linkelt rajzon is oda van kötve, csak az invertáló jelleget nem jelölték.
(#) argosz válasza potyo hozzászólására (») Feb 19, 2008
Segitséget kérek egy 9V-rol 80-100V 40W teljesitményü inverter elkészitéséhez ha lehet rajzot is kérnék előre is kőszőnőm
(#) lehar válasza Iszkakof István hozzászólására (») Feb 18, 2008
Kedves István.
Elsöre jó volna ha meghatároznád az energia szükségletedet és aszerint terveznél,készitenél generátort.Ha csak mindössze 200wattig mennél akkor egy elözö oldalon feltettem egy nagyon egyszerű,hangszoró mágnesekkel elkészithető generátor rajzát.PMG generátor.Mivel kénytelen voltam ezzel a témával foglalkozni nagyon sok tipust KIPROBÁLTAM, és messze a legjobb eredményeket házi viszonylatban csak ÁLLANDÓMÁGNESES generátorokkal értem el.Probálkoztam dinamos ,autogenerátoros,léptető ill. szervó motorosakkal is.Gyenge eredményekkel.A legtöbbnél a nagyon alacsony hatásfok,és a rövid élettartam volt a gond,na meg a nagyon kicsi kivehető teljesitmény.Válto áramu generátor meg a szél instabilitása miatt nem jöhet szóba,mivel a szél ereje sebessége erösen ingadozik.Ezért tartos használatra kizárolag csak egyenáramú kimenet,és akkus tárolás jöhet szóba,majd utána az inverter.Az inverterekröl csak annyit hogy 100-150Wattig sikeresen lehet házilag is késziteni,de nagyobb,ill.jóval nagyobb teljesitmányeknél nagyon ajánlanám a gyárikészitésű,készen megvásároltakat,a szükséges teljesitményben.Ami a gyári invertereket illeti, jó odafigyelni hogy a kimenö feszültsége stabilizálva legyen,esetleg szinuszos.
(#) kalkri hozzászólása Feb 16, 2008
Sziasztok, mivel kezdő vagyok azért itt érdeklődöm, egy inverter kapcsolási rajzra lenne szükségem, olyanra ami autó aksi feszből állít elő +/-50v körüli feszültséget, mivel ekkora szükséges a végfokomhoz amit autó mélyláda hajtására használnék.
A keresőt már használtam, volt is egy pár hasonló eset, de a legtöbb 12V-->>230V-ot csinált.
remélem tud valaki segíteni, köszi Kalkri
(#) SZIA hozzászólása Feb 16, 2008
Huh, én már kicsit összezavarodtam!
Akkor végülis nekem a 12 V-os 400 VA-es inverter is jólenne, erre a fénycsöves dologra.
Akkor viszont a fesz szabályzó is jó!
ENERGIA1: Te csak azért csináltad a 36 V-osat, mert csak az volt, v más oka is van?
És hány aksit kötöttél a rendszerre? (gondolom hármat?!)

SZ!A.
(#) nonem válasza JZoli hozzászólására (») Feb 16, 2008
Pont azt mondom (írom). Ha nincs szükség a fokozatmentes szabályozásra, akkor teljesen mindegy milyen klímád van.

Példa: (és ez legyen építés, a topic címe szerint)
Mivel a levegő fajhője nagyon kicsi, ezáltal a klíma pillanatok alatt lehűti azt a pár köbmétert ami a szobában van. Itt lehet szerepe a leszabályozásnak.
DE.
Veszek egy 5KW-os klímát és ezzel akarom megoldani az egész lakás hűtését. A klíma vizet hűt, és ezt a falak, mennyezet hűtésére használom. A víz és az épület szerkezeti elemeinek a fajhője többszöröse a levegőének. Ha a klíma hűtési teljesítménye kisebb mint ami hőt a víz el tud szállítani, a klíma soha nem fog leszabályozni. Az inverter ott áll és vár. A rendszer soha nem ad neki munkát, mert egy szobatermosztát is lekapcsolhatja a klímát, ha lehűlt a szoba. A határoló szerkezetek tömege (és fajhője) miatt csak nagyon hosszú idő után kapcsol be újra a klíma. A napi 1-2 bekapcsolás energia vesztesége jóval kevesebb, mint az állandó üzem miatti folyamatos átalakítási veszteség.
Nem beszélve arról, hogy ez esetben a vezérelt áramot is használhatod, ami jóval olcsóbb. Itt lehet spórolni.
(#) SZIA válasza ENERGIA1 hozzászólására (») Feb 15, 2008
Üdv, tehát a graetz hídak után (3 db) elvileg 36 V-ot tudok leszedni kissebb áramerősséggel! Majd ez megy az inverterbe, és amit küldtél fénycsöves kapcsolást az kell az inverter és a fénycső közé?!
Minden fénycső elé kell egy olyan, vagy, ha párhuzamosan vanak rákötve a fénycsövek úgy is jó?
(gondolom akkor nagyobb VA-el rendelkező trafó kell?!)

SZ!A.
(#) Atis57 válasza SZIA hozzászólására (») Feb 14, 2008
Szia!
Ha végigolvastad akkor tudod az indulási sebességet is. ezt ugy lehet csökkenteni , hogy nem forgatod az áttételt a nagyobb generátorral ....ilyenkor kell a kisebb generátor ami PM gerj. a telj 1/3----1/5-e a nagyobbnak ,
A hűtőben újnál :60W ,a régiben :180,,,250W-os motor van --- 3,5X inditő áram ----ÁLT elég a 400W inverter. még a négyszöges is.....! ! ! A NO frost kivétel.. nem birja a jég olvasztást ++
Pont a szélmérés az alap feltétel: lápát felület--torony mechanika---generátor---áttétel--akku méret.
csak ennyibe szól bele, Mindegy ,hogy 30W--200W 1kW ???
(#) nonem válasza Pixi hozzászólására (») Feb 14, 2008
A fele annyi áram fogyasztás csak akkor igaz, (vagy akkor sem) ha a klíma túl van méretezve és az inverter leszabályoz. Ha folyamatosan megy a klíma, nincs szükség az inverteres teljesítmény szabályozásra.
A "megtakarítás" (az indítások miatti megnövekedett áramfelvétel) a ki-be kapcsolgatások elmaradásából adódik, de elfelejtik közölni, hogy a frekvencia-feszültség átalakításnak is ára van, nevezetesen 5-10% is lehet.
Te is szabályozhatsz ha kinyitod a szobaajtót.
(#) zoz11 hozzászólása Feb 13, 2008
Hello
Itt felénk is van néhány örült ember , éppen most építek egy végfokot autóba megrendelésre, 4db STK4048-ból, ezt ha fullra hajtom akkor kb. 800W 4Ohm-on. Most készült el az inverter is hozzá ami több mint 900W-ot tud, eddig tudtam letesztelni, két darab EE55-ös vas van benne és ezeket 6-6db IRF1010 kapcsolgatja. Ha kész lesz az egész holmi majd akkor teszek fel róla képet, ha valakit érdekel.
Szerintem ez azért egy kicsit durva lesz autóba,egy darab STK IC is elég jól szól nem hogy 4 de hát ezt kérték mondjuk nekem az a lényeg hogy kifizessék
(#) sebes válasza Pafi hozzászólására (») Feb 10, 2008
Beszprémi. Ne keverd össze Veszprémi Karcsi nevével, aki szintén a VGH tanszéken tanít(ott??)

A kefés motor nem azért elavult mert én azt mondom, hanem a konstrukció miatt. A kommutátor és a kefe mechanikai és elektromos tulajdonságai miatt a hatásfoka nem versenyezhet egy BLDC-vel és a jobb aszinkronokkal sem. A BLDC azonban a mágnes mechanikai rögzítése és az ütésre való érzékenysége (ez utóbbi az állandómágneses kefésre is igaz) problémás lehet egy járműben.
Egy elektromos autót sokféleképpen meg lehet valósítani, de ahhoz, hogy nagyobb hatótávolságú legyen a hatásfok maximalizálására kell törekedni. Persze ezt egy jól megválasztott karosszériával kell kezdeni, és így tovább....

Mellesleg egy jó hajtás sokéle motor (állandómágneses DC, BLDC, aszinkron) vezérlésére alkalmas hardware módosítás nélkül, így abban igazad van, hogy mindegy milyen motort vesz, fejleszt az ember, ha van egy univerzális hajtása.

A nagyfrekvenciás motorok területén talán nem pontosan ugyanarra gondolunk, de lehet, hogy igen.
3000 1/perc az 50Hz két pólusú motornál. Természetesen az 50Hz a kiadott áram alapharmónikusának a frekvenciája. Erre a motorra gond nélkül lehet adni 100-200Hz-es áramalapjelet. Ettől még a motort 50Hz-re tervezték! A repülőgép motor esetében azonban akár 1kHz-es jelet is adhatsz, nem úgy, mint az 50Hz-esre. Persze adni adhatsz, de nézd meg az eredményt is...
Hozzáteszem, hogy egy 400Hz-re tervezett motorra nem igazán jó egy átlagos 5-10kHz-es kapcsolóferkvenciájú hajtás, vagy inverter.

Megnézetem egy-két barkácsgépes katalógusomat, a maximális üresjárási fordulatszám 6000 1/perc volt egy Ferm, vagy Kinzo sarokcsiszolónál, azaz 100Hz.
(#) Fery válasza AMD hozzászólására (») Feb 10, 2008
Szia. Köszi de ha megnézed mekkora pakkot kéne a kocsiba elrejteni, akkor látszik, hogy ez nem nagyon müködik. Meg fölösleges is az inverter+PC táp, lévén igen kis terhelhetőséggel csak a - 12 kel előállitanom.
A + 12 adott az + 5 Volt meg nem gond.
Ez az 555 megoldás még akár használható is lehet.
Mivel egyenlőre elméleti sikon gondolkoztunk, nincs nálam a gép. Ha itt lesz lemérem a - 12 voltos ág áramfelvételét ha nem több 20mA-nél akkor még akár be is jöhet a dolog, meg megnézem hátha elmegy kicsit kevesebbről is.
Találkoztam már olyan IC-vel ami hasonlót tud kb 100mA-es terhelhetőséggel de azt hiszem az csak 5 voltig használható.
Az meg, hogy inditózás közben nem müködik az meg igazán nem is érdekel.
(#) ENERGIA1 hozzászólása Feb 8, 2008


ÜDV A TURBINA SZÉLESSÉGE 230,A MAGASSÁGA 54 CM VOLT MINDEZ 6 MÉTER MAGASBA HEJJEZVE.A TURBINA TENGEJÉRE 1:1-BEN LETT AZ AKSIS FÚRÓ MOTORJA A GYÁRI ÁTTÉTELÉVEL/X:X/ CSATLAKOZTATVA/A TOKMÁNYÁVAL/,EZ ADTA A GENERÁTORNAK A GERJESZTÉST.A TURBINA TENGEJE A GENERÁTORRAL 1:4 ÁTTÉTELLEL VOLT SZIJ TÁRCSÁVAL ÖSSZEKAPCSOLVA./A GENERÁTOR GYÁRI 3X12 VOLTOS ÁLLÓRÉSZ TEKERCSE A GREATZ HIDJÁNÁL ÁT LETT KÖTVE 1X36 VOLTRA/.ERRE AZÉRT VOLT SZÜKSÉG MERT AZ inverter 36 VOLTOS VOLT/1.5 KW/.3 DB 100-AS AKSIT TÖLTÖTT,A LEG KISSEBB SZÉLBEN IS BEINDULT/A LAPÁTOK MÉRETEZÉSE MIATT A SZÉL ÁRAMLÁS A LAPÁT KILÉPŐ ÉLÉNÉL NYOMBAN A MÖGÖTTE LÉVŐ LAPÁT BELÉPŐ ÉLÉRE KERÜLT,IGY NYOMATÉKOT NÖVELT,ÉS NEM SUHOGOTT FORGÁS KÖZBEN. JA ÉS MINDEZ 1.5 KÖBMÉTER BETON ALAPBAN LEFOGATVA MERT UGYE A SZÉLNEK EREJE IS VAN!





(#) kobold válasza Szebence hozzászólására (») Feb 8, 2008
Nem HC az, CH helyett? Szerintem az, a 08-as 4x2 bemenetű NAND, a másik hatszoros inverter. Funkció alapján már lehet helyettesítőt választani.
(#) bbb válasza bbb hozzászólására (») Feb 6, 2008
na méregettem kicsit...
az inverter felől mondom a lábakat:
1 - táp
2 - nincs bekötve, egyébként táp, az 1-el van rövidrezárva
3 - enable
4 - fényerő állítás (ha az 5-tel összeérintettem, akkor sötétebb lett a világítás)
5 - +3V-ot mértem rajta, mikor be volt kapcsolva az inverter
6 - kontraszt állítás (szintén 5-tel érintve változott a fényerő, de nem olyan mértékben)
7 - nincs bekötve
8 - -0.5V-ot mértem rajta
9 - test
10 - test

ezek szerint nincs rajta ez a bizonyos -22V-os segédfesz, se az engedélyezés láb...
(#) cpumaster hozzászólása Feb 6, 2008
Ezt írtad:

Előszöris szeretnék gratulálni a vázszerkezetedhez!Frankón összehoztad. Tegnap siettem szal zavarosan írtam lehet de ami az elektronikát illeti:
Ez az a vezérlő
Tehát amit én építettem meg azt belinkeltem előbbi hozzászólásomban is már meg most is. Ezzel kapcsolatban akkor pár sor:
- Egyszerű, könnyen beszerezhető elemekől áll
- Ha átfutod könnyen megérted a kapcs rajz alapján a működését. (igen, STEP-DIR)
- Tulajdonképpen bármilyen vezérlő szoftver jó csak be kell állítani a pin-eket az ltp port felé a progiban. Az hogy mit melyikre az a www.pminmo.com-on a vezérlő pdf-dokumentációjában van.
- FIGYELEM!!! mégegyszer írom h magát A VEZÉRLŐT KIPRÓBÁLTAM és müxik DE A CHOPPER más fórumon olvastam nem indult el. Tehát ezt mindenki maga döntse el h kísérletezik vagy sem ezzel a részével.

Hát az ellenállásokról és a kis kondikról nem ejtenék szót tehát az ic-k és a FET-ek:
12db IRLZ44N vezérli a motortekercseket, 55V 47A, ez sztem mint már említettem elég egy komoly motorhoz is tuningtáppal ami nem mehet 55V fölé. A rajzon nincs hűtés amit az oldalon láttok de midenféle képpen ajánlatos mert a motorok által keltett indukció mint tudjuk az elektronika ellen dolgozik és ettől védi a FET-eket a bépített supressor dióda ami viszont melegszik, szal legyen azért borda
A CD4030 egy 4 kapus ic a 74HC14N egy HEX inverter és a CD4013 egy dual flip-flop. Mint láccik is az lpt-től jön 2 szál minden tengelyhez: a step és dir ez a 2. Step: nagyon egyszerű...annyit léptet a kimeneten ahány magas(HIGH), tehát 5V-os jelet kap az ic clock lába az lpt-től.
Dir: tehát az írány...vagy HIGH vagy LOW a jel, ennek alapján vagy jobbról balra vagy balról jobbra léptet majd a CD4013.
Nos röviden most ennyi az áramkörről...ez volt a kiindulás!!!

Gondolkodtam h saját igényeimnek megfeleljenek a dolgok ezért fogtam magam és leültem--->EAGLE mivel sok más vezérlőt is megtekintettem. Igaz h azokban PIC meg hát mikroproci meg nagy szavak meg drága pénzek de mindig elgondolkodok...egy laikus nem az eszközt fizeti meg hanem a márkát és azt h valaki ezt kitalálta.
Az ember szereti bonyolítani főleg ha lehet mint énis a következőkkel:
- Az lpt után tettem optocstolást a rajzomon
- Szétbontottam úgy hogy egy tengely vezérlése és PWM áramkorlátozása egy nyáklapon legyen így annyit építesz amennyi teccik belőle.
- Viszon így szükség lesz még egy nyákra ahol lesznek ugye az optok a limitek és a maró motor relé meg ilyen apróságok ez a báziskártya lesz

Hát az árról annyit mégegyszer h ameddig eljutottam arról tok mondani árat is:
Motorokat rendeltem újakat: 3,1Nm 2,8A/fázis 4,17V ebből 3db-om van ezt 40-ért megkaptam a Klavio Kft-nél. Nagyon korrektek és minden szívózás nélkül küldték, én ezt találtam a legolcsóbbnak. Klavio cnc termékei
A vezérlés be a FET-ek: 12×kb.200-250Ft tehát durván 3000Ft-ból kijön.
Az IC-k kb olyan 100Ft darabja maximum tehát 1-2 ezerből kijönnek maradék apróságok.
Annyi hogy neked kell nyákot barkácsolni azt számold mellé...
Hát tápot mindenki válasszon maga ahogy érzi...én nemtudom jól döntöttem-é a 225W-al remélem elég lesz a PWM-mel mert ott ugye nincs nagyon totál szinkron h a 3 motor egyszerre kapjon jelet de azt meg a kondik úgyis áthidalják. Én jelen számolgatásaim alapján motorokkal és a még kész nem levő pwm-et is beleértve 70-ben vagyok...
A magi féle trafós változattal annyi h féllépéses de 100 fölött van + mocik még kellenek ahoz...lám lám ingyen úgyláccik nem adnak semmit
Nekem megéri mert így 100%-ban az én gépem lesz és nembeszélve az építés öröméről...
Ahogy van időm tervezek és tesztelek és ha bármi új info lesz amit megoszthatnék akár teszt akár hiba akkor nyomatom fel ide nektek...remélem az új nyáklapot sikerül minél előbb elkészítsem...
Kb most ennyi remélem választ adtam többmindenre...
(#) Sebi válasza bbalazs_ hozzászólására (») Feb 5, 2008
"A kijelzo fenycsovet dugd ra probak kozben! Igy azonnal latszik az engedelyezes es a halvanyulas is."

FELTÉTLENÜL tedd ezt, mert a legtöbb inverter nem szeret terhelés nélkül járni, a trafó átüthet!
(#) bbalazs_ válasza bbb hozzászólására (») Feb 5, 2008
A kijelzohoz kepest ez elegge modern inverter, ha nincs rajta poti. Akkor a gep ad neki segedfeszt es azzal szabalyoz.

Elso lepeskent merd ki a dupla labakat. Amik ugyanoda csatlakoznak. Legalabb a fold dupla szokott lenni.
Nezd meg, van-e nc lab, ami sehova sem csatlakozik.
Ezeket maris ki lehet zarni.

Szoval: A kep legtetejen latszik az 1A feliratu fekete dolog, az lesz a biztositek. Merd ki, hogy biztosan jo-e.
Valszeg 12V kell neki.
A foldet szerintem ki tudod merni, a legnagyobb fem vagy az IC-k leirasabol tudod vagy az elektrolitkondik minusz jelebol.
Ha ezek megvannak, nagy baj nem lehet.
Ugy nezem, hogy a negativ segedfesz is ott van, szoval merd vegig (12V mellett), hogy melyik negativ a foldhoz kepest (minimum -22V szokott rajtuk lenni).
Akkor az kimenet lesz, azt kell majd a VLDC-re kotni.

Ha ez megvan, az IC-k adatlapja alapjan be tudod azonositani az enable labakat (ha az IC-n van ilyen, akkor direktben oda, ha nincs, akkor altalaban egy PNP tranyoval kapcsoljak a tapjat), akkor meglesz:

fold
tap
minusz kimenet
engedelyezes hattervilagitas
engedelyezes segedfesz

hianyzik meg a hattervili es a segedfesz szabalyzoja, a maradek labakra szepen meg kell probalni 2.2K ellenallas mellett rakapcsolni 0-5V kozott, potival, amelyik valtozik, nyertel.
Par duplaval vagy kihagyottal szamolva meg is van a 11 tuske.

A kijelzo fenycsovet dugd ra probak kozben! Igy azonnal latszik az engedelyezes es a halvanyulas is.
(#) bbb válasza bbalazs_ hozzászólására (») Feb 5, 2008
a típusa lehet az is amit te mondtál, én azt mondtam, ami rá van írva

az inverter csatija (a 4 tűs teljesen ok, de a másik?)
inverteren 10 tűs csatlakozó van, típusa: SUMIDA MONO IV-22106/T (rev 1.e)

feltettem róla képeket, hátha így könnyebb...
(#) bbalazs_ válasza bbb hozzászólására (») Feb 5, 2008
Valszeg inkabb lm64p183 a tipus.
Ezek elegge egy kaptafara keszultek a bemeneteket illetoen. A mellekletben csatolok egy kiosztast, szerintem jo lesz neked is.

inverter kiosztas valtozo, de van egy tap, egy fold, egy engedelyezo. A fold a legnagyobb fem, a tap biztositekkal vedett, az engedelyezo meg megy egy tranyo bazisara.
Feltetelezem, hogy a fenyeroszabalyzo potmeteres es rajta van az inverteren, mivel elegge regi.
Ha mazlid van, akkor a negativ segedfesz (kb -25V) eloallitoja is ott van (akkor van meg egy poti a kontrasztnak). Ha nincs, elo kell allitanod es a VLCD-re kell kapcsolni.


lm64p12.pdf
    
(#) bbb hozzászólása Feb 4, 2008
sziasztok!

szereztem egy fekete-fehér lcd-t (tudom, hogy nem az igazi, de ezt sikerült). sharp-lm64183p a típusa. adatlapot találtam hozzá, de sajnos abban nincs lábkiosztás. a mikrocontroller.net oldalon található pár kapcsolás, amivel meg lehet hajtani többek közt ezt a kijelzőt is. én rögtön az usb változatot szeretném összerakni

de ehhez kellene, hogy az inverter lábkiosztását megtudjam, ill. a kijelző lábkiosztása is kellene...
ezen kívül egyéb javaslatok/ötletek is jöhetnek, hogy mire lesz érdemes odafigyelni, mi az, ami tönkrevághat bármit is, hol lehet elvi hibás a msáik fórumban megtalálható kapcsolás (bár azt írják róla, hogy simán működik)
szóval bármi, ami eszetekbe jut, jöhet
(#) The Sir hozzászólása Feb 1, 2008
Megoldódott a NEC LCD1810 monitor problémája.
Az itt olvasott hozzászólások nyomán két pillanat alatt meglett az a néhány kondi, amelyik az inverter környékén rossz volt. Egy kedves ismerősöm végezte el a javítást 4000,- forintért.
Örök időkre hálás vagyok neki ezért, és Nektek is a jó ötletekért. Köszönöm.
(#) gyurigyerek válasza proli007 hozzászólására (») Jan 30, 2008
Ez egy távolkeleti csoda gyárból származó távolkeleti csoda:
az a baj, hogy ez vonalin 200, mert 110 v-os de van ismerősöm , aki 1 fázis 220V-on bekötötte az inverter+frekv váltót. Azt mondja 3 fázis jön le róla.

tehát ez tulajdon képpen 3x110V-os freki váltó.

Van rajta egy potméter, amivel a frekvenciát lehet szabájozni.
Arr gondoltam, hogy kés köszörüléshez jó lenne a lassú fordulatszám.
(#) Piroska válasza aflmor hozzászólására (») Jan 30, 2008
Az inverter ugy lett megrendelve németországból.Valóban müködött nála.
(#) lithium válasza bbalazs_ hozzászólására (») Jan 29, 2008
Szevasztok.Laptop kérdés megoldva! :taps: Kábelhiba!, az inverter kábele volt zárlatos, ezért mértem testet a biztinél!a zárlatos részt kiváltottam kábeldarabokkal és íme:működik(ld:kép)
Köszönök Mindent!

Kép001.jpg
    
(#) kobold válasza mutyi hozzászólására (») Jan 28, 2008
Bocs, azt hittem, a korábban emlegetett mágneskapcsoló miatt, vagy azzal együtt szaggat.
Mekkora teljesítményű az inverter meg a motor? Kollégának csináltam ilyen átkapcsolót, igaz, csak pár napja üzemel, de semmi baja vele. Ott a motor 120W, az inverter 300W, és az sem tiszta szinuszos.
(#) Vtamas válasza Pafi hozzászólására (») Jan 28, 2008
Bocs rosszul fogalmaztam 220 -as hütő 12 -ről. (inverter nélkül)
(#) sebes válasza Pafi hozzászólására (») Jan 28, 2008
Sziasztok!

Bocsánat, hogy beleokoskodom a gondolatkisérletetekbe, de lehet hogy segít néhány gondolat. Egyenlőre nem világos milyen motort is akartok építeni, és ehhez milyen vezérlőt akartok.
Motorok:
1. Egyenáramú, kefés, brush: létezik állandómágneses, vagy gerjesztett, ezen belül shunt (párhuzamos), series (soros), compound (vegyes), vagy akár külső (külön) gerjesztésű.
2. Váltakozó áramú, aszinkron, induction: egy és többfázisú
3. Váltakozó áramú, szinkron: gerjesztett forgórészű, vagy állandómágneses (brushless)
4. Egyéb motorok, mint a kapcsolt reluktancia, léptetőmotor, hiszterizis vagy akár az univrzális (lásd furógép és kéziszerszámok) szerintem nem alkalmasak elektromos autó meghajtásához, ezekkel kár kezdeni is valamit.

A legolcsóbb az egyenáramú motor, vezérlése is a legegyszerűbb. Közel hasonló áru a háromfázisú aszinkron motor, ennek vezérlése inverterrrel vagy hajtással történhet. Az inverter egyszerűbb és olcsóbb, a hajtás drágább, de kiküszöböli az aszinkron motor jelleggörbéjéből adódó negatív tulajdonságokat, amit az inverterek nem képesek.
A kefenélküli (brushless) motor a legdrágább, szabályozása hajtással megoldható.
A fent említett megoldások mind PWM (Pulse Width Modulation) vagy magyarul ISZM (Impulzus Szélesség Moduláció) segítségével történnek. Bár egyenáramú gép esetén, mi úgynevezett Open Loop (nyitott hurok) módban Duty Cycle (kitöltési tényező) megoldást is alkalmazunk, ahol a motorra jutó feszültség a tápfeszültség és a kitöltési tényező szorzata...

Az eredeti felvetésre, miszerint egy motorra lehet-e nagyobb feszültséget adni, mint a névleges, a válasz igen de:
A motorok tekercselésekor a névleges feszültség szabja meg a szigetelési osztályt, tehát az öregedéssel kombinálva átütéshez, menetzárlathoz vezethet. A nagyobb feszültséghez nyilván nagyobb fordulatszám tartozik, itt a csapágyakat és brushless motoroknál a mágnesek ragasztását, általában a forgórész mechanikai határait kell figyelembe venni.

Javaslom a Budapesti Műszaki Egyetem könyvesboltját, ahol szakirányú könyvek beszerezhetők kb. 3-5000Ft-os áron.
(#) Tiggey hozzászólása Jan 27, 2008
Sziasztok. Eldöntendő a kérdés, hogy csak hobbi célra, vagy tényleges használatra kell az inverter. Jelen inverterek 50hz-s trafóval készülnek. Annak mérete. ára nem kevés, + az áramkör. Ezzel a rendszerrel egy 100w-os stabil invertert összehozni nemkevés pénz. Védelemről még nem is volt szó, ahogy itt végigolvasgattam a témát, pedig egy ijen szerkezetnél ildomos. Akár az akksi, az inverter, és a rákapcsolt fogyasztó érdekében. Ha nem elsősorban hobbiból, hanem tényleges használatra kell valakinek a szerkezet, inkább nézzen szét nagyobb autós, kamionos boltban! 12/230V 300W-os inverter 10/12ezer Ft. Tuti 50Hz, kimeneti rövidzárvédelem, túláramvédelem, túlmelegedés elleni védelem, akku kisülési védelem, 2szeres start teljesítmény. Méretileg kicsi, nincs egy kiló!
Következő: »»   241 / 253
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem