Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum
Szobahőmémérsékleten mennyi az ellenállása?
Szia, Mint ott is Írták K type hőelem van benne, a Digitális forrasztóállomás, vagy a forrasztóállomás II rajzán itt megtalálod az ICL7106-el megépített volt mérőt, ami beállítva a pontos hőmérsékletet fogja mutatni, mivel a karakterisztikája lineáris.
Helló.
A kezdő topicból jöttem át: Bővebben: Link A páka 100%, hogy klón. Felfűtöttem a pákát 350-400fokC körülire, maximum 30mV-ot tudtam mérni a szenzoron, úgyhogy könnyen lehet, hogy hőelem van benne.
Van benne kis áramkör NE555-tel, ha megmozdul a páka fix ideig fűt, vagy ha hozzáérsz a kis fém pöttyhöz, akkor is. A gond, hogy nem működik jól nálam, nem kapcsol ki, vagy túlságosan hosszú az idő. Szuper kis páka, nem szeretném szétégetni a fűtőszálat. 5V 1.6A-ről felfűti a végét pár mp alatt 500fokC-ra. Nem rossz.
![]()
Szia, Szerintem ezt nem állandó használatra tervezték, egy-egy forrasztásra, ha leszakad egy vezeték, azért nem is bonyolították túl. Ha, mint írod, hamar felfűt, a nyomógomb mellett döntenék, PWM-el nem bonyolítanám, az 5V miatt elég szerintem, ha pár 3A-es diódát sorbakötsz, vagy egy 3.3 tokot beraksz melegen-tartás céljából.
Meg kellene mérni menyire, és hogyan változik a páka ellenállása a hőmérséklet vagy fűtőteljesítmény függvényében, és abból lehetne tovább gondolkodni. A 100 Ohm még példának is csúnya ötlet
![]()
Sziasztok.
Beszereztem egy 5V 8W-os mini pákát. Másodpercek alatt felfűt 450fokC-ra, meg még tovább is talán, de azonnal kihúztam az USB csatiját. Szeretnék egy hőmérséklet szabályzást bele építeni. A páka hegye egyben a fűtés is, 3ohm körül mértem, 5V-nál 1.7A folyt. Arra gondoltam, hogy felváltva fűtök, és mérem a fűtőszál ellenállását, hátha ebből egy 20-30fokC pontosságot ki tudnék hozni... Attiny85 talán jó is lenne, van benne gain-es ADC bemenet, de ha ez kevés, akkor berakok egy SOT-23-as műveleti erősítőt. Mit gondoltok erről? Csak a legcsúcsa melegszik a fém hegynek, tehát ettől akár fél cm-re rögzítenék bármilyen érzékelőt, hibás eredményt kapnék. Van ilyen módszerről tapasztalatok? Hőmérséklet mérésnél kapcsoljak sorba mondjuk egy 100ohm ellenállást a fűtőszállal, és mérjek feszültséget? Esetleg mérjek egyből áramot, mert hidegen kevesebbet vesz fel? Túlzottan nagy eltérést nem vettem észre, de holnap megnézem pontosabban, ez már lehetne kiindulási alap. Vagy legyen olyan, mint a pillanatpáka, hogy csak akkor melegít, ha nyomva tartom a kapcsolót, ha elengedem, akkor pedig egy alacsony kitöltési tényezővel folyamatosan fűti a hegyet kicsit? Esetleg van egyéb ötletetek? Köszönöm. A hozzászólás módosítva: Dec 9, 2016
Szép munka , Gratulálok ! Szerintem megérne egy cikket, biztosan sokakat érdekelne. De ha cikk nem is lesz, a tervek és a program(hex) publikus lesz ? Engem biztosan érdekelne egy ilyen "3 az 1-ben" készülék...
![]()
Sziasztok! Pár kép az én szerkentyűmről
![]()
Gondolom ez meg van?Arduino PID library link
Igen. Csaknem fórumtag és nem akar cikket sem írni.
Nem csak írni, olvasni is kell! "Egy 1kohm a 24V-on 0,6W hőt termel." Írtam előzőleg.
A villásdugón az elkó nem fog megrázó élményt okozni. Olyanra a hálózati zavarszűrő képes. Igaza van "eSDI"-nek, ha már beleraktál ennyi elkót, miért akarod kisütni használat közben? Mert az csak fűteni fog, s nem a pákahegyen. A belsejét meg minek tapogatni, de 24V ról megy általában, azért az nem veszélyes. Szerintem túlkombinálod, a 16A-es kapcsolóval már egy majdnem 4kW-os fűtőtestet lehet kapcsolni...
Hány W-s, vagy az nem számít?
A hozzászólás módosítva: Nov 1, 2016
Természetesen a pufferkondira gondoltam, mert az szolgáltatja tovább a tápot, kikapcsolás után.
Csodálatos ez a "takonyműveknél" készült valami. Gondolom, hogy ebben a mipolán csőben van benne a tápvezeték, ami a panel felé megy. De magát a készülék tápot csak a stabilizátor előtt tudnád megszakítani. Ahhoz pedig bontani kellene a panelt. Mert ha a teljes tápot bontod, akkor az nem lesz túl jó, mert a panelen is látok két 25V-os kondit. Ha jól látom a stabi előtt és után is van egy 470uF. De hogy ennyi és ekkora kondi nem kell egy ilyen kapcsolásba, az majdnem biztos.
De elsőként próbálj meg csak egy 1k ellenállást a tápra tenni, és megnézni, úgy hogyan omlik össze a táp, zavar-e úgy..
Kapcsolási nincs.Egy képet tudok még.
Áthúzni valami a feszültségtől tud. Itt pedig csak 24V van. Miért húzna át bármi is. Egyszerűen lekapcsolod a vezérlő panel tápfeszültségét a 24V-ról. De valami konkrét kapcsolás nem ártott volna, hogy miből is áll a vezérlő tápfeszültsége. Mármint hogy van-e rajta nagyobb kondi. Mert két kondit összekapcsolni közvetlen, az nem túl politikus. Mert a szikra miatt elfogyhat az érintkező. Viszont ha lehet egy ellenállással korlátozható ez az áram.
Tényleg, erre nem is gondoltam hogy a trafó után kisebb a feszültség.
![]() Viszont ha nem szükséges kisütni, hiszen nem turkálok benne.Az eSDI által ajánlott kapcsoló elhelyezés megfelelő? Nem fog áthúzni a kapcsolónál, nincs akkora töltés benne?
Kicsit kevered a dolgokat. A 680nF, az várhatóan hálózati feszültséggel üzemel. AZ ellenállás azért kell rá, hogy meg ne rázzon a benne lévő töltés, ha kihúzod és megtapizod a dugvillát.
De nálad a nagy kondikban várhatóan csak 24V feszültség van. Egy 1kohm a 24V-on 0,6W hőt termel. Egyébiránt pedig ebben a felállásban szükségtelen a kondira bármely ellenállás, mert ha nem sül ki a kondi, akkor megmered benne a töltés. És? mi probléma adódik ebből? Maximum a következő bekapcsoláskor kisebb lesz az áramlökés és kíméli a kapcsolódat. Ha turkálnál a készülékben, akkor érthető lenne a kisütés szükségessége, hogy nehogy valamit tönkretegyél, ha zárlatot csinálsz benne. De gondolom nem kísérletezel ezzel, hanem forrasztasz vele.
9100µF van a forrasztó állomásodban? Mennyi áramot vesz fel az a páka, hogy ekkora kondi kell?
Ezt értem.De az eSDi 1-2 kOhm ellenállása nem túl kicsi?
Megtaláltam az elosztó tuning leírását, ami szerint a 600nF kondihoz 240kOhm 2W kell kisütőnek.Ezt megcsináltam, működik,nem melegszik. De ha ez esetben, a 9100µF kondihoz átszámolom nagyon nagy MOhm érték jön ki. Hogy ne legyen túl sok hő, csak van egy számítás erre?
Hello! Ez a "több hő" megfogalmazás, kissé félreértelmezhető. Mert a kondiban tárolt energia, ami hővé alakul egyik esetben sem kisebb, vagy nagyobb értékű. Kisütés közben nem, de normál üzem közben már igaz lesz.
Bocs hogy belevaú, de nem vezetődik el a puffer áram. Sokkal inkább elhasználódik valamelyest gyorsabban mint az önkisüléssel.
A légyen az, hogy a puffer kondi + és - lába közé kell egy X értékű ellenállás, amin keresztül a kondi kisül. Ilyenkor az ellenálláson keresztül áthalad X áram ami hővé alakul. Minél kisebb az ellenállás értéke annál több áram halad át rajta (annál több hő keletkezik). Minél nagyobb az ellenállás értéke annál kevesebb áram halad át rajta (kevesebb hő keletkezik). Ez az ellenállás üzem közben is "fűt" ezért az értékét úgy kell megválasztani, hogy ne melegedjen fel tulságossan. Csak azért, hogy egy kicsit jobban megértsd.
Igen, így gondoltam. Legalábbis szerintem így OK lesz. Nem tudom mekkora feszültségről megy, de az ellenállás szerintem 1-2kOhm legyen.
Bejelöltem a rajzon. Így gondoltad?
Mekkora legyen az a pár kOhm?
Kondenzátor önkisülése szép lassan lemeríti. De ha teszel vele párhuzamosan egy pár kOhm-os ellenállást, akkor gyorsabban.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |