Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Kapunyitás gombnyomásra olcsón! - avagy automata kapu házilag
Lapozás: OK   34 / 107
(#) nagy hoho válasza GAtesz hozzászólására (») Jan 29, 2010 /
 
Neked kódolt adó-vevő kell?
(#) fejesl válasza GAtesz hozzászólására (») Jan 30, 2010 /
 
Én tolókapu mozgatást szeretnék megoldani akkus fúróval. Úgy gondolom, megfelelő áttétellel elég erős lesz, és úgy számolom, a sebessége is éppen megfelelő.
Távirányításra ezt néztem ki:
http://www.riasat.hu/index.php?action=show_item&id=765
A vezérlés a Bátyám csinálja, mikrokontrollerrel.
(#) GAtesz válasza nagy hoho hozzászólására (») Jan 30, 2010 /
 
Igen , ugrókódosra gondoltam.
Miért kérdezed?
(#) poros válasza GAtesz hozzászólására (») Jan 30, 2010 /
 
A menetes orsó ki vagy betekerésével lehet állítani a távolságon . Persze kifelé nem sokat kb 1.5cm ,mármint a megadott max kitolási hosszhoz képest, vissza ennél többet de pontosan nem tudom mennyit. A végállás kapcsoló szerintem jól funkcionál benne, de már hallottam olyanról akinél tönkre ment. Itt is érvényes Murphy törvénye ami elromolhat az el is romlik.
(#) car1 válasza poros hozzászólására (») Jan 30, 2010 /
 
Szia poros!
A mellékelt panelrajzodban szerintem van egy kis hiba a 16f628 4-es lábán(MCLR)állandóan negatív van míg az 5-ös lábáról hiányzik.Az ellenállás miért olyan kicsi(1k)én inkább 10k tennék.
A motorok neked terhelésre állnak meg végállásba, vagy csak a végálláskapcsolóval? A végálláskapcs. egyből a motor áramát szakítja meg,vagy csak jelet ad a PIC-nek?
üdv.:car1
(#) nagy hoho válasza GAtesz hozzászólására (») Jan 31, 2010 /
 
Vettem néhány adót-vevőt de nem felel meg nekem és túl szeretnék adni rajta. De nem kódoltak.
(#) poros válasza car1 hozzászólására (») Jan 31, 2010 /
 
Ez nem kis,hanem nagy hiba! A panelon természetesen helyesen van bekötve ez a rajz már több mint egy éve készült biztosan valamiért bele piszkáltam és a rossz bekötéssel mentettem el. Köszönöm az észrevételt ,már a saját rajzon ki is javítottam. Minden eddig készült kapcsolásomban 1K van az MCLR lábon, nem vettem észre, hogy gondot okozna. Ha TE 10K szeretnél bele tenni tegyél nekem az 1K eddig bevált. A motorok “végállás” kapcsolóval kapcsolnak a pic jelet kap “ő” kapcsolja le a feszültséget a motorokról úgy, hogy a 220as trafót kikapcsolja. Nem a gyárilag beépített végállás kapcsolókat használom.
(#) car1 válasza poros hozzászólására (») Jan 31, 2010 / 1
 
Szia!
Motor gyári végálláskapcsolóját nem látod jónak erre a célra?
Azért kérdezem ,mert én is most építek egyet és még nem tudom ,hogy hogy lenne jó. Én lehet majd még pluszban figyelni fogom PIC-el a reed relé impulzusa közt eltelt időt és ha nagyobb a beállítottnál akkor a motor ki kapcsol.
Neked az egyik motor a másik után késleltetve indul,a rázáródás miatt?
(#) kaqkk válasza car1 hozzászólására (») Jan 31, 2010 /
 
Nálam kb 2 hónapig bírta a saját végálláskapcsolója
a strong motornak , ezután sajnos széttekerte magát mindkét motorom ! Ne használd csak védelmi túlfutás érzékelési célra ! A motor áramát semmiképp ne engedd
át rajta ! Az én elektronikám most úgy működik : hogy a
nyitás -zárás idő mindkét motornál programozható és nincs egyáltalán végálláskapcsoló .
(#) Tápos Lajos válasza kaqkk hozzászólására (») Jan 31, 2010 /
 
Gondolom a nokoitelefonnak is van éves feltöltési díja is-?-amit nehéz letelefonálni is ha a kapura van szögezve? ) ....abból kijön a vezérlő is.
Nálam játékautók vezérlő IC(TX2C,RX2C)+tranyója lesz FET-ekkel megfejelve,ablaktörlő motort hajtva,de nem 27/49Mhz-en, hanem más frekvencián...
(#) kaqkk válasza Tápos Lajos hozzászólására (») Jan 31, 2010 /
 
A garázsban van a teló (egy vezetékkel rákötve az elektronikára , és a szám küldés ki van kapcsolva )
így bármikor telefonálhatok is róla . Az éves 3000ft ot meg valahogy csak kiszorítom
(#) poros válasza car1 hozzászólására (») Jan 31, 2010 /
 
Ilyen végállás kapcsolókat használok ,ez elektromos . Mindig működik hóban vízben sárban. - 50-től + 200fokig akár 1mm es pontossággal beállítható. Igen a becsukásnál is van indulás késleltetés és a nyitásnál is, nálam is egymásra csukódnak a kapu szárnyak.
(#) car1 válasza poros hozzászólására (») Jan 31, 2010 /
 
Hol vetted?És ezekkel a motor helyzetét vagy a kaput figyeled?
(#) poros válasza car1 hozzászólására (») Jan 31, 2010 /
 
A szárnyak végállását figyelik. Nyitott és zárt helyzetben ezeknek a jeléből tudja a pic, hogy merre kell indítania a motorokat. Ez nem az apróhirdetés oldala ha érdekel keress privátban.
(#) car1 hozzászólása Feb 1, 2010 /
 
Szia!
Lenne még egy kérdésem.
A 16f628 bemeneteit hány ohmos ellenállásal húzod +12V?-ra?
(#) kaqkk válasza car1 hozzászólására (») Feb 1, 2010 /
 
Részemről én 1k-t használok de a 10k még tuti hogy jó .
(#) car1 válasza kaqkk hozzászólására (») Feb 1, 2010 /
 
Köszönöm a gyors választ!
Azért kérdeztem mert 5V-ra én is 10k-val szoktam felhúzni,de 12V-ra még nem csináltam,mert eddig úgy tudtam hogy 5v-ra kell felhúzni.
(#) kaqkk válasza car1 hozzászólására (») Feb 1, 2010 /
 
Várj ezt benéztem ! a 12 voltra nem szabad felhúzni !
max feszültség osztóval ami nem enged 5v nál nagyobb feszt a picre !
(#) car1 válasza kaqkk hozzászólására (») Feb 1, 2010 /
 
Ok!
(#) zsoltee0001 hozzászólása Feb 3, 2010 /
 
Sziasztok

Csak egy jótanács, (nem okoskodás) a bemeneteket minden esetbe válasszátok le optocsatolókkal a PIC-ről, lehet kapni akár 4 csatornás optocsatolókat.
Mivel hosszú kábelek esetén mindenféle zavart össze tud szedni és a PIC halálát okozhatja.
Gyári vezérléseknél is le van minden esetbe választva, nem véletlenül.
Egyébként biztos, hogy kispórolták volna belőle
(#) marty9228 hozzászólása Feb 8, 2010 /
 
Sziasztok.Még nem nyitottam új topikot és nem is teszem.
Hamarosan közzéteszem az általam kreált kapumozgatót.
Kb. még egy hónap, és minden része tesztelve lesz.
Ha minden működni fog, akkor elkészül egy fullos, biztonsági eszközökkel ellátott szerkezet - házilag. Aki akar, meríthet belőle ötletet, én is ezt tettem a sok hozzászólásból. Kis türelmet kérek még.
Köszönöm a sok jó ötletet.
(#) StefuPeti hozzászólása Feb 8, 2010 /
 
Sziasztok
A barátom hozott hozzám egy kapunyitó elektronikát. Sajnos nem működik, és a segítségeteket kérném, hogy egy kapcsolási rajz nincs-e valakinek hozzá? Előre is köszönöm.
(#) lanti válasza StefuPeti hozzászólására (») Feb 8, 2010 /
 
Mintha kicsit füstös lenne a alfele neki! Én végig követném a füst útját és megpróbálnám mi él még a panelen de a pic és vagy a mellette lévő illesztő ? lehet már nem ...
(#) nagy hoho válasza StefuPeti hozzászólására (») Feb 8, 2010 /
 
Szerintem ez nem gyári ezért nehéz lenne kapcsolási rajzot találni. Lantinak igaza van a bal sarokban elégett a fólia és dróttal lett pótolva. Ha nem te voltál akkor már valaki javította. Így aztán akármi baja is lehet.
(#) vhelorex válasza nagy hoho hozzászólására (») Feb 9, 2010 /
 
szia nagy hoho
megnézted már hogy hol vetted az adókat és vevőket ?
(#) StefuPeti válasza lanti hozzászólására (») Feb 9, 2010 /
 
Szia. Valóban nem gyári a panel hanem valaki utánépítette már. Hozzáfogok a javításához, csak gondoltam valaki ráismer és esetleg van neki egy kapcsolási rajza hozzá. A panelon van egy e-mail cím: belektron@freemail.hu írtam levelet "neki" de ezidáig még nem válaszolt.

Kép 023.jpg
    
(#) zsoltee0001 válasza StefuPeti hozzászólására (») Feb 10, 2010 /
 
Szia

Kapuelektronikáknál a beázáson kívül a reléhiba a leggyakoribb, így a képről nem tuti, de elég gagyinak tűnik azok a relék (hány wattos motorokat hajt?
Ha jól látom 24V os motor(okat) vezérel, nézd meg a relét, ha szétszedhető.
Kicsit vékony a huzagolás a főáramkörbe, lehet, meg kellene kissé erősíteni (az az elégés is ebből származhatott)
Egyébként semmilyen gyári vezérléshez nem adnak ki kapcsolási rajzot, de még a PIC programja is le van védve (sajnos)

üdv
(#) tacsis hozzászólása Feb 12, 2010 /
 
Sziasztik!
Egy hete vettem egy régi garázskapunyitot és gondom akadt vele. A dobozára ez van írva: Hörmann GDT 50 és gyárinak is látszik, tehát még nincs belepiszkálva. A motor 220V-os benne, kondival, már ezt furcsáltam benne. A gondom az lene, hogy amikor ki akarom nyitni, természetesen reggel amikor sietnék, nem nyílik, csak megpöccen egykicsit, felvillan egy pillanatra a lámpa is és ennyi. 5 perc után megunom és kinyitom kézzel. Délután mikor hazaérek mondom kipróbálom, úgysem csinál semmit és láss csodát megyen, rendesen működik. Csak amikor nem érnék rá akkkor nem akar nyitni, mostanába egyre ritkábban üzemel. A kérésem az lenne találkozott-e már valaki ilyen hibával, vagy esetleg egy leírást tud-e valaki mellékelni, vagy nézzek egy másik vezérlőt?
Előre is köszönöm a válaszokat.
(#) szabi83 válasza tacsis hozzászólására (») Feb 12, 2010 /
 
Nincs befagyva kapu reggel?
A motoron a kondit, cseréld ki újra!
(#) tacsis válasza szabi83 hozzászólására (») Feb 13, 2010 /
 
Hali
Nincs befagyva hiszen kézzel könnyű nyitni, a motor is könnyen forog tengelyvégén tudom mozgatni, nem szorul, kondit is próbáltam, ugyan az. Viszont kivettem a vezérlőt és úgy próbáltam csak magában és minden nélkül sem csinálja a dolgát, tehát biztosan panelen van a baj.
Következő: »»   34 / 107
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem