Fórum témák
» Több friss téma |
Szia!
Linkeld be mit rendeltél, anélkül hogyan válaszoljunk? Üdv.: Feri
Bővebben: Link
A hozzászólás módosítva: Okt 13, 2015
Szia!
A linkelt lap szerint egy 3 pólusú csatlakozóra kell kötni azt az induktív érzékelőt, ami a mérés alapjelét szolgáltatja. Az induktív érzékelőt a forgás középpontjától 9 centiméterre kell felszerelni. A szöveget végigolvasva leírják 9, 6, és 3 pólusú csatlakozó bekötését is. 9 pólusú: 1 irányjelző jobb 2 memória 3 olajszint 4 tompított fény 5 pozitív 6 távolsági fény 7 irányjelző bal 8 negatív 9 fordulatszám 6 pólusú: sebességváltó fokozatai 1 üres 2 1.fokozat 3 2. fokozat 4 3. fokozat 5 4. fokozat 6 5. fokozat 3. pólusú: induktív érzékelő Üdv.: Feri A hozzászólás módosítva: Okt 13, 2015
(Én elég gyenge vagyok angolból, de azt olvastam ki az 1. beállítási pontból, hogy a gumi kerületét el kell osztani a kerületenkénti impulzusok számával és ezt beírni. Ez az érték 50 és 999 mm között lehet. Ebből én azt gondolom, hogy a kerékhez (vagy bármilyen forgó alkatrészhez, ami a haladással közvetlen kapcsolatban van, és megfelel a feltételeknek) fel lehet szerelni az induktív érzékelőt, ahol impulzusokat tud adni. Csak a szerkezetnek "tudnia kell", hogy két impulzus között hány millimétert megy a kerék. A 9 cm az óra átmérője.
Szerintem...) A hozzászólás módosítva: Okt 13, 2015
Hali!
Annyit biztos kibír, mint a védendő félvezető megengedett max. tokhőmérséklete.
Szia!
Igazad van, javítani akartam, de már nem tudtam. Üdv.: Feri
Köszönöm Feri, ezek szerint az el nem küldött szenzor helyére felszerelhetek egy kerékpár km óra jeladót, persze betartva a 9cm es távolságot?
Szia!
A 9 cm az elírás volt. Megoldható a mérés reed relés jelfogóval is, de én megkérném az eladót a pontos teljesítésre. Ha erre nem hajlandó, akkor nyitnék egy "ügyet" és visszakérném a vételárat. Üdv.: Feri
Csak annyi megjegyzést tennék, hogy ez egy kombinált fordulatszám-mérő, nem kilométer-óra. Vagyis sebességet csak közvetve tudsz leolvasni róla.
Ez, hogy közvetve, nem teljesen igaz. Ugyanis azzal, hogy beadod neki a gumi kerületét, abból tudja, hogy 1s alatt, mennyit fordult a kerék, ezáltal mennyi távolságot tett meg. Idő,távolság szorzata megadja a sebességet. ( ezért nem mindegy, hová teszed az érzékelőt.
Jogos, nem néztem meg rendesen a képet, tényleg tudja. Bocsánat.
Köszi, szóval ha a kerekem kb 65cm akkor beszorzom pível ami megközelítőleg 204 lesz.
Nem kell beszoroznod. Ezt a műszer tudja, csak a gumiméretet kell megadnod neki.
Idézet: „ezért nem mindegy, hová teszed az érzékelőt.” Ha a kerékre teszi mindegy, hogy a forgástengelytől milyen messze lesz. A lényeg hogy hány mm tesz a járgány két impulzust közt. Tehát ha az induktív érzékelővel szemben csak egy "vas" van fordulatonként akkor az adat egyenlő lesz a kerülettel , ha több "vas" van akkor el kell osztani a kerületet a "vasak" darabszámával, de az hogy a tengelytől milyen messze van az mindegy.
Igen. Ha olyan a műszer, amibe be tudod programozni a gumiméretet. Ha nem, akkor viszont a forgásponttól való távolság adja meg a kerületi sebességet.
Idézet: „Idő,távolság szorzata megadja a sebességet.” út/idő, azaz -távolság osztva idővel- a sebesség.
Igen, az kb. 2042 mm. Ezért legalább 3 impulzus kell kerékfordulatonként. Ekkor 1 impulzus alatt 680 mm-t megy a motor. Ezt csinálhatod úgy is, hogy az eredeti induktív érzékelőt használva felraksz a kerékre legalább 3 olyan "vasdarabot" amitől impulzust ad a jeladó. Csinálhatod egy reed relével és legalább 3 mágnessel is, de azt inkább nem ajánlanám. A reed relének pár millió kapcsolás körül lehet az élettartalma (kapcsolt áramtól, feszültségtől függően), ami csak elsőre tűnik soknak. Mondjuk naponta motorozol egy órát egy hétig, 60-as átlaggal, az 280 ezer impulzus. Így elég gyorsan el lehet érni a milliós számokat, aztán lehet cserélni a reed relét. Az induktív érzékelőben nincs mozgó, kopó alkatrész, csak elektronika, nagyságrendekkel tovább bírja (nyilván az is elromolhat...)
Röviden: nézd meg a használati utasításban, hogy gumiméretet kér, vagy megadja a gumiméretet, és az ahhoz szükséges távolságot a forgásponttól. Ha a kért adatot beírod neki, onnantól 1 érzékelővel kell mennie, pontosan.
Én német cuccot szereltem be, az a gumiméretet kérte, és onnantól OK volt a mérés.
Erről a cuccról beszélünk már egy ideje, nem gumiméretet kér, hanem gumikerület / kerületenkénti impulzusszám paramétert milliméterben...
A hozzászólás módosítva: Okt 13, 2015
De mi most erről beszélünk.... Itt a kerületet el kell osztani az impulzusok számával és azt kell megadni.
A hozzászólás módosítva: Okt 13, 2015
Impulzusonként hozzáadja a kerék kerületét, vagy felét-harmadát jeladószám szerint, ez lesz az úthossz, és ebből, valamint két impulzus közötti időből számolja a sebességet. A kerék kerületét meg kell adni, azt nem tudja máshonnan. Mindegy, hogy forgásponthoz közel, vagy távol a jeladó, ugyanannyi jel idő lesz ugyanannyi útszakasz. Tehát pld. egy kerékfordulat 2méter, akkor is ha jeladó beljebb, vagy távolabb van, 2 méterenként lesz jel.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |