Fórum témák
» Több friss téma |
Nézegettem a neten, de Idea végződésűt nem nagyon találtam, csak sima "E" végződésűt. Ráadásul Radiant kazánnal még csak egyszer volt dolgom, azt is szívességből néztem meg. Nos ez a hiba-szerintem-általában a fűtési NTC re vezethető vissza, nem szakadt, hanem az értéke, vagy ingadozik, vagy megnőtt az ellenállása. De mint írtam, nem ismerem ezt a típust, így csak tipp lehet!
Még egy: Most lett beindítva a kazán hosszabb idő után, vagy ment eddig is, csak mostanában kezdte ezt a hibát produkálni. Egy képet feltehetnél a kazán elejéről.
Lehúztam a két tűs csatlakozót, azonnal villogni kezdett egy hibajelzés és kialudt az őrláng. 39,5 C fokot mértem a csövön,közvetlenül az érzékelő mellett, egy labor hőmérővel, és 5,75 kOhm ellenállást az érzékelőn. Tiszteletem.
Véletlenül nem a biztonsági "vezér" termosztátról húztad le a csatlakozót? Az végül is klixon típusú lenne nem NTC. A paneleden a jobb alsó sarokban az M8 csatlakozóba a középső kettő a HMV a két szélső a fűtési NTC csatlakozó pontjai. Ezeket kellene lekövetni, hogy valóban jó helyre csatlakoznak e. Az értékek a pdf 25. oldalán találhatók. Ha cca. 40 fokos érzékelőnél 5 kΩ-t mértél az elfogadhatónak mondható. ITT találsz megfelelő számozású és kinézetű érzékelőket a beazonosításhoz é az értékek is fel vannak tüntetve.
Szia ! Nem , a vezért nem piszkáltam, amit mértem,az a rézcsőbe van építve a másik a csövön van kívül rögzítve. A gáz szabályozó az a modul amin egy kocka formájú fekete alkatrész van, két vezetékkel?? Jól gondolom ennek a feladata lenne szabályozni a gázadagolást ha a beállított hőfokot elérte a víz, akár a fűtési akár a melegvíz?? Tiszteletem.
A hozzászólás módosítva: Dec 26, 2020
Az a gond, hogy azt is nézettem és jó!
Jelen állásban már a fűtésem megyen, csak a HMV nem akar indulni!?
Akkor amit mértél az nagy valószínűséggel a HMV NTC. A csőre pattintósat kellene megmérni, talán az a fő etalon NTC amihez viszonyít a moduláció. A fűtés állás az alapállás a motoros szelepnél és ez határozza meg az induláskori teljesítményt a főégőnél. A fűtés indulásakor lassan gyújt és kis teljesítménnyel indul majd az NTC-k határozzák meg a további modulációt a HMV-nél viszont teljes terheléssel indul a főégő. Ezekről igazából egy hozzáértő szakember tudna csak többet, pontosabbat mondani. Ha mindig nagy lánggal indul a főégő akkor nem megfelelő állásban van a háromutú szelep vagy a relék valamelyike ami a váltásért felel nem állt át. Nem egyszerű megmondani, hogy mi volna a megoldás. A relék ha az elrendezést tekintjük és Te paneled megfelel a pdf-ben bemutatottal akkor a címkés a HMV reléje a mellette lévő a szivattyúé és azt követi a kéménytermosztáté. A bal szélső a szellőző ventilátoré volna de azt mondtad, hogy az nincs. Azt nem tudom megmondani, hogy ilyen esetben mi van működtetve helyette.
A hozzászólás módosítva: Dec 26, 2020
Két dolgot kell megnézni.
Először is, hogy mozog-e a háromjáratú szelep, mert a belső állás a fűtés (ezt írja a belinkelt pdf is). Illetve, ha a gázarmatúráról a két kis stekker közül lehúzod az egyiket, akkor egy minimális alaplángnak kell lennie. Ha ígyis felforr a víz benne, akkor vagy az első a gond, vagy.... Az idei szezonba 3 Radianttal is találkoztam, ahol a szivattyú kondenzátor volt kapacitás csökkent, és nem volt meg az elégséges fordulatszám, hogy elvigye a meleget a hőcserélőről. Ezt is érdemes még megnézni.
Jó reggelt a korán ébredőknek!
Mindkettőtöknek , helyesebben mindenkinek hálás vagyok a segítő információkért, de most VIM válaszában azt látom,hogy valóban úgy kellene indulnia a cirkónak ahogyan írtad, fűtéskor lassan (!) de ez sajna teljes lángmagassággal gyújt be, viszont a "csőre pattintós" az egy ki-be kapcsolós hőérzékelő, ilyet cseréltem már a kávéfőzőnkben, azt viszont nem tudom ezen mit tudok mérni, kérlek ezt írd meg. qut88 , köszi,hogy foglalkozol velem és nagyon érdekes amit írtál, mindenképp elenőrzöm a kondenzátor kapacitását, azt viszont nem tudom hol látom, hogyan nézhetem meg,hogy mozog-e a háromjáratú szelep? A gáz szelepen van egy fekete kis kocka, arról kell lehúznom az egyik csatlakozót, vagy a szelepről valahonnan?? Tiszteletem.
Jó reggelt JZoli!
Igen,most lett beindítva hosszabb idő után, és mit fotózzak le? Csak az elejét ami kívülről is látható, vagy az elejét ,de ami belül van a cirkóban?
sziasztok, az mennyire normális, hogy egy Vaillant VUW kombikazán melegvíz-készítéskor, amikor nincs teljesen megnyitva a csap (pl. zuhanyzás) folyamatosan ki-be kapcsolgatja a gázégőt...?
Gondolom a minimum teljesítmény is túl sok a folyamatos üzemmódhoz, de ez elég fura, mert azért nem 'csöpögtetve' jön a melegvíz, hanem normál nyomással, ami egy zuhanyzáshoz kell... Mennyire gond ez élettartam szempontból? (1 helyett 10-20 gyújtás / zuhany...). Lehet vmit állítani a kazánon, hogy ne így legyen? Köszönöm.
Két poti van az ajtó mögött.
Egy a fütésnek egy a melegviznek. Ha a poti minimum állásban van akkor 35-40 fokos vizet próbál tartani, ezért kapcsolgat ki be. Aztán hogy valóságban hpl kapcsol az egy más kérdés. Nézd meg nálad hol áll a poti és tekerd feljebb. Utána nem kapcsolgathat sürün de melegenb lesz a viz.
Köszi, de a hőfokkal már próbáltam játszani az előlapon lévő tekerővel, de nem javul a helyzet. Logikus is, mivel az előállított hőmennyiség a sok, ha pl. magasabbra állítom a hőmérsékletet, akkor ugye kevesebb vízzel fogja ua-t a hőt elvinni... Vhogy a minimum lángot kéne lejjebb vinni, hogy folyamatos üzemben tudjon viszonylag kis hőt előálíltani...
Nem jól gondolod a működést.
A láng magasság állandó, ha a melegvíz "tekerő" a víz elvi hőfokát hivatott korlátozni. Tehát ha minimumra van tekerve akkor a láng addig melegít mig ezt a hőfokot nem éri el a kifolyó melegviz. Ha maximumra állítod akkor meg 50-60°C környékén kapcsolja le a lángot. A víz átáramlása csak attól függ mennyire nyitod meg a csapot, azt más nem szabályozza. Nekem sajnos pont ellentétes problémám van, nagyobb hőcserélőt tettem be, és hiába van a melegvíz tekerő minimumon, 43°C-os kifolyó víz alatt nem áll le a láng. Azt próbáld ki mennyit kapcsolgat ha teljesen kinyitod a csapot, közben nézd a hőfok órát mikor kapcsol le a láng.
Kedves Hozzáértők!
December 10-én járt itt a szetelő kicserélni bosch kazánunkban a váltószelepet, mert melegvízigényre fűteni kezdett és leállíthatatlanul fűtött. Amikor ez a hiba először jelentkezett, akkor többször is megoldást jelentett a kazán iszapolása a mágnesszelepes tisztítórendszeren keresztül. Most a váltószelep cseréje után 3 héttel ugyanez a hiba és az iszapolás sem segít. A szerelő jelezte hogy ki kell tisztítani a kazánt, ezért januárban újra jön, de addig működni fog. Most meg nem működik. Felhívtam, azt mondta h mondta hogy koszos. Egyrészt ez tényleg három hét alatt tönkretehette-e a szelepet, másrészt ez most garanciális javítás-e, hiszen kitisztíthatta volna akkor is amikor itt volt szelepet cserélni. Illetve van-e más ötlet arra hogy beindítsam a dolgot mert 4 gyerekkel szünetben vagyunk itthon és cdak január 10 utánra ígérte magát a szerelő. Köszönöm.
EZEN a képen nem a kérdéses kazán látható de a víz-víz hőcserélő, a háromutú szelep a motorral, a HMV reed kapcsolója, a vízhiány nyomáskapcsolója jól látszik. A fenti részről kellene készíteni képet, hogy a hőcserélőre hová vannak felfogatva az érzékelők. A motoros szelep belső része lehet, hogy nem megfelelően "tereli" a köröket (nem jól zár ill. nyit a megfelelő irányba). A szivattyú kondenzátora is lehet értékvesztett amit már mondtak. Ezt ki lehetne cserélni a másik szivattyúból ha azzal nem volt ilyen probléma.
Szia! Pontos típus kellene és hogyan van a rendszerbe applikálva (milyen fűtési rendszerben dolgozik), van e vegyestüzelésű kazán is használatban, milyen csövek és radiátorok vannak beépítve? Csak azért kérdezem, hogy honnan van a rengeteg vasiszap?
Van egy kutyám, rövid farkú, rövid szőrű kajla fülű mégsem tudod megmondani milyen fajta pedig sokkal több infót adtam meg róla mint Te a kazánodról.
A fekete kis kockáról igen, ha lehúzod az egyiket, akkor egy minimális alaplángot tartania kell, nem modulál sehova sem. Ez a láng kisebb minden az induló lángja. A váltószelepet pedig lekellene fényképezni, mert hirtelen nem rémlik, hogy van-e rajta kis rés vagy jelölés, ahol láthatod a dolgot. Ha ilyen nagy téglalap fekete cucc van rajta, akkor az alján vagy a tetején látnod kellene a tengely mozgását.
Bosch condens 3000 w zsb22-3 ce23 a tipusa. Radiátoros és padlófűtés is van. Az egész rendszer 3éves. Az iszapoláskor az első alkalommal jött le szürkésebb víz, de azóta szinte teljesen tiszta mindig, inkább talán a víz megindulása mozdította a szelepet. Ami nekem furcsa, hogy beakad úgy hogy fűtsön és ne legyen melegvíz. De amikor leveszem a melegvizet nullára és indítanám a fűtést, akkor fellángol és rögtön el is alszik. Pedig ha csak a váltószeleppel lenne gond akkor ha nincs melegvízigény és a fűtést engedi a szelep, akkor a fűtésnek mennie kellene, nem? Szóval még ez is furcsa nekem, de egy tök laikus nő vagyok... ja és nincs vegyestüzelésű kazán se, réz és gumicsövek. A radiátort nem tudom, olyan hagyományos kinézetű lapradiátorok.
A hozzászólás módosítva: Dec 27, 2020
No megoldottam a dolgot, csak félek h ideiglenesen. A falból jövő vízcsapot elzárva rábírtam a kazánt, hogy fűteni kezdjen. Mikor már javában fűtött, hirtelen megnyitottam a vízcsapot, így hirtelen átváltott vízmelegítésre és ez kiugrasztotta a szelepet. Most van melegvíz és fűtés is. De nem értem, hogy egy vadiúj szelep hogyan akadhat el 3 hét után ha csak a radiátorokból keletkezhet vasiszap...
Mert a váltószelep abban a körben működik.
Egyik állásban magában a kazánban és a hőcserélőben engedi a vizet, másik állásban a kazán és a radiátorok körben. De egy három éves rendszer mitől lehetne iszapos ? Vagy a kazán 3 éves és a rendszer 30 éves ?
Minden 3 éves. Az egész ház most épült. Én nem látok benne iszapot, a szerelő mondta, hogy koszos és azért dugult el a háromhetes váltószelep...
Minden az elmúlt 15 évben készült fűtési rendszeren kell lenni iszapleválasztónak.
Ha azt megnyitod és ott nem jón ki semmi csak víz, akkor nagyon kétséges, hogy bármi kosz lenne. Másik, hogy csak 3 éves a rendszer, harmadik, meg az, hogy többnyire 20-25 éves rendszerekben kezd olyan mennyiségű iszap megjelenni ami befolyásolja a rendszer működését. Az is elsősorban azt eredményezi, hogy a fűtőtestek alsó 1/3 része nem melegszik át, azaz kézzel érintve jelentős hőmérséklet különbség van a fűtőtest alsó és felső része között. Ez az általános és többség, de a te rendszeredet nem látom, nem ismerem.
Amit most leírtál történéseket a kazánnal kapcsolatban az arra enged következtetni, hogy a bemeneti vízszűrőnél lehet valami probléma, esetleg el lehet szennyeződve, mert a határozott vízáramlásra be tudott indulni a turbinalapátos vízáramlást érzékelő, így a váltószelepet átváltotta az elektronika HMV üzemmódra. A kazán használati utasítás 55. oldalán a 47. ábrán lehet látni a helyét. Ehhez nem kell a fűtési kör vizét leereszteni csak a hálózati víz bemenetet elzárni és arra vigyázni, hogy a vizeskedés alatt ne kerüljön víz az elektronikába. Az iszaposodást azt hagyjuk, ezért is kérdeztem, hogy miről is van szó, mert sejtettem, hogy egy kondenzációs kazánt nem szerelnek be a szerelők egy dágványba.
Sziasztok!
Teljesen laikusként kérdezek. Van egy 16 éves Vaillant VUW 242-3-s kazánunk, amit egy Computherm Q7 RF termosztát vezérel. Néhány hete tapasztaljuk azt, hogy hiába van mondjuk 22 fokra van beállítva a termosztát, ha a szoba hőmérséklete 22 fok alá esik, nem kapcsol be a kazán, bár a termosztáton megjelenik az ikon és a term. vevőjén kigyullad a piros LED. Viszont, ha ilyenkor a termosztátot először 22 alá viszem, aztán rögtön 22 felé, akkor rögtön bekapcsol a kazán. Tehát röviden : magától nem kapcsol be, de ha "játszunk" egy kicsit a termosztáttal, akkor bekapcsol. Ugye ennek egyenes következménye, hogy mivel éjszaka nem kelünk fel ezért, hajnalra elég cidri tud lenni. A termosztát új, elemek cserélve, a kazán rendszeresen karbantartva. Ha valakinek van ötlete, előre is köszönöm
A szerintem a computherm reléje szarakodik. Csere vagy szétszedés és érintkezőtakarítás.
Vagy a vevőben lévő x2 kondi kapacitásvesztett (ha az van benne), így a relé már nem kap elég áramot.
Szia! Ha a kazánban a q7rf reléjének a záró kontaktus pontjait összekötöd és úgy működik, kapcsol a kazán akkor a q7 vevőjében a tápfeszültséget szolgáló kondenzátor lehet értékvesztett. Így néz ki aminek az értéke 100nF/275V és X2 legyen mint ami most is benne van.
Köszönöm, meg fogom nézni pár nap múlva, csak most egy konyhai ügyetlenkedés során eléggé megégettem a kezem, így nem tudok semmit megfogni. Amint megvagyok, írok.
Még annyit kérdeznék, hogy a gázszerelő vmi védő folyadékot akar a törülközőszárítón keresztül betölteni a rendszerbe, ami szerinte alap lett volna a kivitelezéskor, és védi a váltószelepet. Ez jó ötlet, vagy felesleges pénzlehúzás?
|
Bejelentkezés
Hirdetés |