Fórum témák
» Több friss téma |
Csak a pontosítás kedvéért: a kondenzvíz nem lúgos, hanem enyhén savas.
Az ilyen típusú hőcserélőknél négyféle anyag érintkezik a kondenzvízzel, amelyik "kifelé" ereszthet: az öntött aluötvözet homloklap, a kóracél palást, a műanyag hátlap és a tömítést végző ragasztó. Láttam már csöpögést az első alu, a hátsó műanyagfalnál és láttam lyukacsosra mart palástot is. Tehát lehet "ócsósított" anyagból készített alkatrészhiba, és lehet rosszul kivitelezett összeszerelési technológiai hiba is a hőcserélőknél.
De örülök neki, hogy még véletlen se az készíti ki a kazánt, ami nálam nem áll fent
Sziasztok!
Van egy Ariston zártrendszerű turbó gázkazánom. Ami nem igazán működik jól. Amikor bekapcsol a fűtés, akkor az elején lévő kijelző elkezd villogni (de nem ír ki hibaüzenetet). Bekapcsol a ventilátor, elkezdi keringetni a vizet. Vagy itt kikapcsol a kazán ás újra bekapcsol. Vagy még elindul a gáz és a szikra is ekkor kapcsol ki a kazán. De az is megesik, hogy a láng begyulladása után kapcsol ki. Nincs hiba üzenet a kijelző villog kikapcsolás után mindig újraindul. X próbálkozás után sikerül nem kikapcsolnia és normálisan elkezd fűteni. Ha "meleg" a kazán (nem volt lekapcsolva hosszabb ideig) akkor minden probléma nélkül működik. Segítségeteket előre is köszönöm.
Szia! A kijelző bizonytalan működése a tápfeszültség nem megfelelő értékére utalhat ill. a kijelző összeköttetése a főpanellal. A hibatároló kiolvasása az nem egy ördöngős művelet volna ha elolvasod a gépkönyvet (a 25. oldalon a gombokat kezelve a 45. oldal 88-as hibanaplóban lenne a tárolt hiba). A konektor és abban a földelés az kifogástalan?
![]() A melegen kifogástalanul való működés az a rendszerbeli víz hőmérsékletével hozható kapcsolatba, annak is a kazánban lévő előremenő és visszatérő hőcserélőcsőre iktatott NTC-k értékei (mindkettő) a meghatározóak (gradiens változókkal) és ehhez jön még a víznyomás értéke. A melegvíz áramlása könnyebb mint a hidegvízé. Ebből következhet, hogy hidegen az előremenő vízhőmérséklet a fajsújából adódóan nem áramlik megfelelően (esetleg a rendszer előnyomásának hiánya miatt) ezért az NTC-k nem az előírt értékeket kapják és a folyamat megszakad vagy többször ismétlődik mire normalizálódik. ![]()
Köszi a gyors válasz. A hibanaplóban 607-es hibakód van. "Nyomás be ventilátor ki" szöveg fut a hibakód alatt. De csak 3 szor volt benne, pedig az utolsó 10-et lehet visszanézni a gépkönyv szerint.
A kéményt megnézettem és a műszer szerint nincs vele baj.
Nem sikerült a linkem a pdf-el kapcsolatban de most talán letölthető amit felraktam. Akkor a ventilátort kellen megtisztítani és a szilikoncsövecskéket. Az is lehet, hogy a ventilátor kenetlen már és nem megfelelő a fordulata de ha golyós csapágyas akkor az elhanyagolható.
![]()
Teljesen jó volt az első link.
Azt akartam leírni, hogy a gépkönyv szerint az utolsó tíz hibakódot lehet visszanézni, de az én kazánomban csak 3 bejegyzés volt. Pedig szerintem ezernek kellet volna lenni, annyiszor indulgat újra. Tehát az újraindulásokat nem veszi hibának. A ventilátorra ránézek.
Sziasztok!
Volt már korábban szó itt is D-ÉG Colibri típusú, egyébként pedig ha jól tudom Beretta típusú turbós gázkazánról. Nos nekem is ilyen van, és az elmúlt időszakban már rakoncátlankodott, de egy-egy kikapcsolással, esetleg hálózati aljzatból történő kihúzás és visszadugás, majd bekapcsolás megoldotta gondot. Gondolkodtam szerelő kihívásán is, de a hiba nem volt reprodukálható, teljesen random jött, a nyári időszakban pedig, amikor csak a használati meleg vizet kellett csinálnia kazánnak, akkor elő sem jött. De mikor ha nem most, ez már nem segít. Most is sikerül üzemkész állapotba hozni a kazánt, be is gyullad, de rövid úton kialszik, mint ahogy ezen a VIDEO-n is látható. Én az elszívásérzékelőt, vagy ahogy még olvastam, hogy hivatkoznak rá, a nyomáskülönbség kapcsolót kizárnám, mert amennyiben lehúzom róla a szilikoncsövet, el sem kezd szikráztatni, csak forog a füstgáz elszívó ventilátor, amikor viszont visszadugom a csövet az érzékelőre, kattan egyet és indul a gyújtás. A baj az, hogy ki is alszik. Először én is ebbe az irányba mentem el, sőt azt hittem, hogy elszennyeződött a cső és nem jut be elég levegő az égéshez, főleg miután két napja volt, hogy burkolatot résnyire megnyitva és úgy üzemeltetve ment egész éjszaka a kazán. Tegnap a teljes füstút és levegőút is kitakarításra került, a kéményt is beleértve és egy darabig az után is jó volt, de most csak bekapcsol, majd ki és pirosan villog a led. Már most persze felvettem több szerelővel is a kapcsolatot, de mindegyik csak napok múlva tud jönni. Mondjuk alkatrészem nekem sincs, max. rendelni tudnék ha meglenne a probléma oka, de hát még az is kérdés. Ha van valakinek valamilyen épkézláb ötlete, kérem ossza meg velem, mert így se fűtés, se meleg víz, ami így január 3-n, nem annyira jó. Még jó, hogy a nappaliban van egy kandalló, amivel a fűtésen azért lehet segíteni, mondjuk az is csak egy helység, igaz összenyitott szobáknál azért érzékelhető máshol is.
Szia. Én egy ilyet raktam fel, de le kellett a tiltani a szerviz menüben a használati melegeviz készítést mert nem működött.Bővebben: Link
„hogy burkolatot résnyire megnyitva és úgy üzemeltetve ment egész éjszaka a kazán.”
Ez a füstgáz elszívó ventilátor, vagy a füstgáz presszosztát hibájára utal. (Kevés a frisslevegő, vagy nem bírja elszívni a füstgázt a ventilátor.) Azokat kell újra ellenőrizned.
Szia! A videó arra enged következtetni, hogy HMV-t készít a kazán, olyan nagy teljesítménnyel indul, pedig fűtésnél lassan kellene a teljesítményt felmodulálnia. Úgy tűnik mint ha a HMV áramláskapcsoló felakadt volna. Erről a reed relés áramláskapcsolóról le kellene húzni az egyik vezetéket, hogy akkor a fűtés indul e normálisan, mert a motoros váltószelep sem fog addig megfelelő irányba nyitni-zárni amíg az üzemmód hibásan van kiválasztódva.
![]() A hozzászólás módosítva: Jan 3, 2023
Szia F1eshibakód!
Mi lett a végeredménye az akcióknak? Mi hozott eredményt? Nekem is volt ilyen problémám, már tavaly is, akkor csak kitakarítottam az égésteret. Idén ez sem segített, emeltem a minimális gázszállításon és kicseréltem a gyújtó és ionáram érzékelő elektródákat. Viszont 1 dolog megmaradt. A csökkentett teljesítményen dolgozás időtartama hosszabb. 100 másodperc helyett 120..125 másodperc. Az SD szervíz szerint ezt a hálózati frekihez állítják. Viszont a kapcsrajz (igaz, hogy ez KLZ, de a vezérlőpanel ugyanaz: Protherm ST6-10) szerint nincs semmi becsatolva, amin ezt mérhetné, így nem értem, hogyan számolhatna hozzá... proci melletti kristály nem lehet, hiszen akkor minden rossz lenne... Valakinek volt már hasonló gondja? Ott mi lett a megoldás? Lehet, hogy a táp pufferek gatyák és a PWM emiatt menne el? Üdv Zoli
Köszönöm Neked is és (#) jpuskas99-nek is.
A burkolat dolog lehet, hogy csak placebo volt, de végül is emiatt takarítottuk ki az összes füstgáz és szellőzőjáratot, ezen felül, amíg az elszívásérzékelő azt nem érzékeli, hogy OK az elszívás, addig be sem gyújt a kazán. Ezen felül jól hallhatóan is fütyül a turbó, ill amikor le volt csatlakoztatva a kémény, kézzel érezhetően nyomta ki magából a levegőt a ventilátorház végén lévő csonk. Amennyiben a HMV, az használati meleg vizet takarna, úgy megtaláltam az áramláskezelőt, és le is húzgáltam róla a sarukat, viszont kizárólag fűtés üzemmódban, értem ez alatt amikor csak fűtenie kellene a kazánnak, mert nincs folyatva mellette a használati meleg víz, emiatt ez nincs is használatban, így nem gondolnám, hogy ennek a hibája okozná a problémát. A dolog érdekessége egyébként, hogy egész napi próbálgatás után, estére, fürdés idejére még minden nap beindult, majd reggelre persze leállt, aztán jött az eredmény nélküli próbálgatás, kísérletezgetés, majd estére ismét valamiért működni kezd. Kíváncsi vagyok mit szól majd hozzá a szerelő! Az ilyenek a legszívatósabb hibák, sajnos saját tapasztalatból is tudom, amit ugyan nem ebben a szakmában szereztem, de amikor valami rossz, de nem mindig, az a legrosszabb ![]() A hozzászólás módosítva: Jan 4, 2023
Szia! Találkoztam már hasonló esettel, bár az áramlásérzékelőnek elvileg, ahogyan mondtad, nincs köze a fűtési körhöz, de valahogyan mégis lehet, a kazán elektronikájától függ. Csatlakoznék VIM véleményéhez, e műszeren lévő rudazatot kellene megmozgatnod, megkocogtatnod próbaképpen. Ahogy látom, ez közvetlenül a HMV bemeneti oldalán található.
A panelen négy relé van a doksija szerint és jól beazonosíthatóak az elhelyezkedésük. Az üzemmódot a motoros szelep működtetése dönti el amire a HMV áramlás kapcsoló működése hat. Itt felmerül a kérdés, hogy az viszont át áll e megfelelően, mert ha nem akkor a keringés marad a kis körön ami a hozzá tartozó NTC-t gyorsan a maximumra melegíti és le fog állni, tehát vagy az áramlás érzékelő (de azt mondod, hogy az nem) vagy a motoros szelep motorján az állapotváltó érintkezők kontakthibásak, beégtek vagy a relék közül az 1. ill. a 3. relé érintkezője lehet beégve. A relék 24 voltosak de 240 voltot kapcsolnak a motorokra, mert mindegyik ilyen feszültségű.
![]()
Az áramlásérzékelő egészen biztos nem hibás, mert amennyiben rövidre zárom, egyből adja a jelet és indul a kazán. Ugyanez van ha megnyitom a vizet, tehát érzékel és kapcsol.
Amennyiben a motoros szelep alatt a háromjáratú váltószelep-ez érted, úgy azzal nagyobb bajban vagyok, mert nem látom az állapotát, nem is tudom mit kellene nézni igazán, a fal mellett is van, de én külsőleg nem látom rajta, hogy bármi is elmozdulna. A hozzá tartozó motor csatlakozóját lehúztam, látszólag nincs eloxidálva,nem látszik rajta semmi rendellenesség, de tuti ami fix, kapott egy kis kontakt sprayt is. Azt írod, hogy: "felmerül a kérdés, hogy az viszont át áll e megfelelően, mert ha nem akkor a keringés marad a kis körön ami a hozzá tartozó NTC-t gyorsan a maximumra melegíti és le fog állni" Tételezzük fel, hogy nem vált át, de akkor használati meleg víz üzemben még működnie kellene nem, mert úgy az NTC nem melegedne túl? Tehát ha valamilyen állapotban ragadta, úgy legalább abban az állapotba működnie kellene nem? Na most hívott a szerelő, hogy érkezik. Kíváncsi leszek! A hozzászólás módosítva: Jan 5, 2023
Nos volt a szerelő. A kazán természetesen hiba nélkül működött, kb. vagy 20 percig kapcsolgatta ki/be és váltott üzemmódot mire előjött a hiba. Ő is konstatálta, hogy az ilyen hibák a legrosszabbak
![]()
A fűtési víz hőmérsékletállító az milyen értékre van állítva? Próbáltad már "a S.A.R.A. Automatikus Fűtővíz-hőmérséklet Beállító Rendszer-t", hogy ha oda veszed a potméterét akkor hogyan viselkedik a kazán?
![]()
Kipróbáltam, úgy is leáll. De mint ahogy beszéltük, csak HMV üzemmódban is leáll, ez a S.A.R.A. pedig amúgy is csak a fűtésnél van.
Idézet: .... hát ezt eddig nem említetted. Talán még a vízhiánykapcsolót nézhetnéd meg, hogy az kapcsol e vagy a nyomás közben elejti (fehér színű vezetékek mennek oda). A vízhiány vagy ventilátor presszosztát nyomáshiány miatt meghiúsul a beüzemelés és jön a piros jelzés. A láng detektálása ha nem volna megfelelő az már inkább teljes leállással járna és többet nem is indulna a készülék. Persze a gyújtóelektronika is lehet hibás, mert ennek külön van. „Tény, hogy azt már én is észrevettem, hogy a gyújtóelektróda még akkor is szikrázik, amikor már ég a láng, és ez után szokott jönni a lekapcsolás.” ![]()
Szia!
Lehet, hogy ez kimaradt, mert egy csomó dolgot olvastam, próbáltam, észleltem, stb. Nekem csak a képen látható dologhoz mennek fehér vezetékek, de ez nem hasonlít arra, amit a google dobott vízhiánykapcsolóra. Bővebben: Link
Az volna a vízhiány vagy víznyomás kapcsoló ami éppen így néz ki csak a Berettára kell rákeresni. Próbáld meg, hogy ha lehúzod a csatlakozókat és összedugod (átkötöd, rövidre zárod), akkor változik e a bizonytalan gyújtás.
![]() A hozzászólás módosítva: Jan 6, 2023
A rokonságunkban van két Sauiner Duval Semia elöl kivezetett trimmer potenciométeres cirkó. Az egyikben már kétszer is kilyukadt a " Z idomnak " nevezett vízszűrő palástja .
Karácsonykor gyors megoldás kellett és vettünk egy nagyon jó állapotú komplett kazánt , amin nincsenek kivezetett beállító gombok. Egyelőre csak a "Z idomot " cseréltem. A probléma most megoldva , most csak az a kérdésem : ezeknek a vezérlőpanelei csereszabatosak egymással , vagy csak komplett cserélhető az egész cirkó? Nem tudom ,hogy a képet sikerült- e betenni.
Szia!
Mindenek előtt, köszi a kitartásodért! ![]() Kipróbáltam. Először úgy próbáltam bekapcsolni a kazánt, hogy nem nyúltam hozzá, és lekapcsolt, majd, miután lehúztam majd visszadugtam a sarukat begyújtott és csinálta a meleg vizet egészen addig amíg le nem állítottam. Az ezt követő próbálkozás során, ismét kialudt a gyújtás után. Ezt követően rövidre zártam a lehúzott sarukat, de sajnos nem lett jobb a helyzet ![]()
Ilyen Brahma gyújtó elektronika van a kazánban a főpanel mellett?
![]()
Igen, valami hasonló, de nem pont ugyanilyen, emennyire így rémlik. Sajnos most nem tudom megnézni mert dolgozom. Ugyanilyen oldalról beleszúrós pin-es csatlakozású, de úgy emlékszem, hogy 3 sor tüskéje van, nem kettő, és nincsenek rajta ilyen nagyobb alkatrészek, relék stb, olyanok a fő panelon vannak, de nem mernék rá megesküdni. Bár nem meghatározó dolog, még annyi, hogy az enyém, még le van lakkozva fekete lakkal. Minden esetre, holnap megnézem pontosan.
Na, lefekvés előtt csak kiszedtem a panelt. A nagyobb alkatrészek terén rosszul emlékeztem, mert vannak a panelon, de nem pontosan ugyanilyen elrendezésben, de a 3 soros pin-es csatlakozóra jól emlékeztem. De lefényképeztem, így a két képen jól látható, hogy milyen pontosan, és a típusszáma is jól kivehető Kép1 Kép2
A hozzászólás módosítva: Jan 9, 2023
Sziasztok,
adott egy ariston genus one 24 tökéletesen müködik viszont pár hónapja azt tapasztalom, hogy langyos a melegvíz, a beállitott értéktől 10 fokkal is fentebb kell venni, hogy kb. ott legyen. pl 54 fokon van és kb. igy 43-44 fokos amit tart is szépen. szerintetek mi hibásodott meg?
Én lehet,hogy kicserélném a HMV kör ntc-t.A fűtés vízhőfoka nem változott negatív irányba?
A hőcserélő szennyeződése is okozhatja. Viszont érdekes, hogy az elmúlt hetekben mi is tapasztaltunk több napon alacsonyabb vízhőfokot ami később helyreállt.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |