Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Kompresszor építés (levegő)
Nekem is van egy ilyen félredobva!! A gond az,hogy azon a lyukakon tódul be a levegő a dugattyú fölé,hogy komprimálja. Én konzerv bádogból szabtam a dugattyú fölé egy "kalapot",rá a gumira. De aztán összerakásnál elkeveredett a hengerfejen lévő fúvószelep,berágtam,és félredobtam az egészet,pedig a motorja baromi erős(1,5 LE). Most azon agyalok,hogy a hengerfejre applikálok egy szívó és fújó szelepet,és a négy lyukat berakatom aluval,vagy vágok beléjük menetet és alu hernyócsavart ragasztok beléjük!
Szia! Talán ilyen gumiból kellene megpróbálni tömítést készíteni, kb. 400C fok a tűrése.
Ez sem jó!,próbáltam,a levegő egyszerűen átvágja! A lyukakon szív,a gumi felfelé menetkor lezárja a szívófuratokat,és komprimál! A baj csak az,hogy van ott vagy 15 atmoszféra,egyszerűen a gumik nem bírják,rossz konstrukció!! Az lesz a legjobb,ha átalakítom,ahogy előbb írtam!
A hozzászólás módosítva: Ápr 1, 2015
Mennyi ideig bírja ilyen gumival amúgy? Én nem egész nap szeretném használni, de mondjuk egy 5-10 perc folyamatos töltést bírjon ki a kompresszor Én a kompresszort csak autókerék fújásra és levegő fújásra (valami lefújatására) használom. Valamikor 2 hétig nem is használom, de akad nap amikor jól jönne, hogy nem csak 3 percet szabad tölteni, nehogy kilyukadjon a gumi
Szinte semeddig,előbb kivágja,mint a fekete gumit. Már szövetbetétes autógumival is próbáltam,azt is kinyírta. Szabjál rá pléh-ből egy akkora lemezt mint a gumi! Most azon agyalok,hogy a hengerfejbe két autógumi szelepet csavarok be,egyet persze fordítva!
Mivel rögzítsem utána a gumihoz a lemezt?
Semmivel,az csak felette legyen,és a hőtől védje a gumit! Inkább a dugattyún kell rögzíteni,én úgy oldottam meg,hogy kisebb lyukat vágtam középre mint a dugattyún lévő gomba,majd bevagdostam körbe a lyukat 3 mm ként,fogóval felhajlítottam őket,majd mikor rátettem a dugattyúra,egy csavarhúzóval visszahajtogattam a bevagdalt részeket a gomba kalapja alá! A lényeg,a hengerfalhoz ne érjen hozzá működés közben!
Értem, de így a nagy sebességtől nem tud leesni?
Nem,hiszen azért kell aláhajtogatni a gomba alá! Az nem baj ha lötyög és játéka van,hiszen a guminak mozogni kell. Ez csak az összepréselt levegő szúró hőjétől védi a szelepgumit!
Azt talán még kipróbálhatnád, hogy akkor fehér ónbádogból (sima falú konzervdobozból) akkora átmérőjű korongot alátenni, ami a furatokat lefedi éppen és erre rá a gumilapot ami a dugattyú szélein fog tömíteni de a furatokon nem tud kiszakadni, mert alá lesz támasztva a lemezzel.
Nem jó! A gumi nem azért van ott,hogy körkörösen tömítsen,arra ott van a dugattyúgyűrű! Ez egyfajta visszacsapószelepként működik a négy furat fölött(szívószelep).
A hozzászólás módosítva: Ápr 1, 2015
Köszönöm a sok tippet nyomáskapcsoló témában.
Valóban nem reális 10-15 000-ért kapcsolót venni. Utánanézve az emlitett alkotoknak kb körvonalazodott mit mivel hogyan kell összeépítenem. Tehát (javítsatok ki ha rosszul értem):A nyomáskapcsoló egy bizonyos előre beálított értéken zárja és nyitja a motor áramkörét.A mágneskapcsoló mikor leáll a motor kinyit es fefújja a töltőágat. Viszont hogy kötöm be 3 fázisra az 1 fázisu nyomáskapcsolót hogy mind a 3 fázist zárja?És hogyan kötöm hozzá a mágneskapcsolót hogy a jó időben megfelelő ideig maradjon nyitva? Sajnos a motorrol hiányzik az adattáblája így csak anyit tudok hogy 3 fázisu és eddig egy 10A-es csatlakozó látta el árammal.Ma lövök egy képet a kábeldobozról hátha meg tudjátok állapítani a kötését, ha szükséges az elített elektronika beépítéséhez. Mindenkinek nagyon köszönöm a segítségét.
Nem jól értelmezed az egészet! A nyomáskapcsoló kapcsolja mágneskapcsoló behúzótekercsét,és akkor a m.kapcs. bekapcsolja a 3 fázisú motort! A ny.kapcsolón van egy 6 mm műanyag tömlővel szerelhető tehermentesítő szelep,ami akkor nyit,ha a kapcsoló kikapcsol. Ez teszi lehetővé,hogy a motor legközelebb ne nyomás alatt,erőlködve induljon! Ezt be kell kötni egy T elággal a nyomó rendszerbe!
Akkor végülis mit kell vennem és hogyan kellene összerakni hogy ez biztonságosan működjön?
(nem én rakom össze de a szerelőhöz is szeretnek már úgy menni hogy van némi fogalmam)
De tehermentesítené a gumit a furat feletti részen! Ha meg lehetne oldani a lemezere való felvulkanizálást, akkor csak négy kisebb átmérőjű lemezkorong is megtenné a furatok feletti részen vagy kereszt alakú lemez.
Ezeket! Nem akarja a képeket átküldeni! De menj fel a vaterára ott van nyomáskapcsoló 2800,és 3 fázisú mágneskapcsoló 800.-Ft ért!
Nem jó,mert a dugó közepén van egy peremes tőke(mint egy gomba),ami a gumikorongot rögzíti.
Na megpróbáltam megcsinálni így a dugattyút. Sajnos nálam a gumi nagyon feszül a dugattyún, így a bevágott részeket nem tudom már a gomba alá benyomni. Arra gondoltam, hogy a lemezt felragasztom a gumira hőálló sziloplaszttal (320 fok). A gombát körbevágom és csak a gumira ragasztanám. Szerinted mennyire lenne ez jó megoldás?
Az a helyzet,hogy a guminak leffegni kell tudni,hiszen így nyit-zár! De ha már csak a lyukak fölé,körös-körül széles sávban felragasztod,és játéka van a guminak,akkor jónak kell lennie! Üdv!
Értem. És mi van akkor, ha a gumi vastagságából levágok? Így akkor a gumi tud mozogni és a lemezt is fel lehet ragasztani.
Hogyan tudsz vékonyítani?,elég macerás!
A gumit kézzel tudom hajtogatni, bár erős, de valahogy csak körbe tudom faragni.
De így, hogy írtad, hogy a guminak kéne legyen holtjátéka, még az is lehet, hogy azért tölti olyan lassan a levegőt, mert nincs elég holtjátéka. Körülbelül 4-5 bárig tudja tölteni a tartályt, és ehhez több mint 5 perc szükséges. Véleményed róla?
Az sok,az enyém 2,5 perc/24 l/9-10 bár! A dugattyúfej sima a gumi alatt,a gumi sima a dugóval érintkező felénél,ezek nagyon fontosak!
Ezek a feltételek az enyémnek is megfelelnek. Ilyen a dugattyú + gumi. Itt egy kép:
Neked gyárilag volt ilyen vastag?,az enyém 3,5-3,8 mm csak,és gyári!! Hogy vetted le a tengelyről?
Nem gyárilag ilyen, ezt már úgy esztergálták rá. Alapból nekem is vékonyabb és keményebb anyagból volt a gyári, de az tönkrement. Mondtam ismerősömnek, hogy próbáljanak rá esztergálni valamit és ilyenre sikerült.
Hogy vettem le a tengelyről? Elég nagy erőkifejtéssel, és ha te is le akarod szedni, akkor figyelj arra, hogy fordított menetű a csavarja Egyedül én sem tudtam leszedni, két emberes feladat. Amúgy ha érdekes, akkor T.I.P kompresszorról beszélünk. A kérdésem az lenne, hogy a tied az a gomba és a lap között mennyit tud mozogni le-fel? Sajnos én akkor láttam először az enyémet amikor már szét volt törve, így nem tudom mi lenne az ideális.
Persze,ez ua. mint az enyém,csak nekem güde van ráírva! Kösz az infót,mert arra gondoltam hogy kár kidobni ezt az erős motort. Elég a 4 mm gumivastagság,középen azt hiszem 10-12 mm a lyuk. Az nem baj ha leffeg az kell és akkor ráfér a bádogsapka! Én olyan 5 mm gumitáblát szereztem ami belül 3 réteg szövetes,és az egyik fele tükörsima. Csak utána elkallódott a hengerfej nyomószelepe és bevágtam a többi motor közé,a tartályra meg 2 hűtőkomprit szereltem. Nekem csak az esztergákhoz meg a marógéphez kell,fújatni a fémforgácsot!
A hozzászólás módosítva: Ápr 4, 2015
A kompresszort én autókerék fújásra használom. Valami tisztítására, portalanítására. Nem megy minden nap, sőőt van olyan amikor 2-3 hétig egyáltalán nem megy, de a mostani dugattyúval szinte használhatatlan a kevés levegő, nyomás miatt.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |