Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Kompresszor építés (levegő)
Lapozás: OK   70 / 182
(#) yulo5310 válasza juhasz26 hozzászólására (») Ápr 1, 2015 /
 
Nekem is van egy ilyen félredobva!! A gond az,hogy azon a lyukakon tódul be a levegő a dugattyú fölé,hogy komprimálja. Én konzerv bádogból szabtam a dugattyú fölé egy "kalapot",rá a gumira. De aztán összerakásnál elkeveredett a hengerfejen lévő fúvószelep,berágtam,és félredobtam az egészet,pedig a motorja baromi erős(1,5 LE). Most azon agyalok,hogy a hengerfejre applikálok egy szívó és fújó szelepet,és a négy lyukat berakatom aluval,vagy vágok beléjük menetet és alu hernyócsavart ragasztok beléjük!
(#) VIM válasza juhasz26 hozzászólására (») Ápr 1, 2015 /
 
Szia! Talán ilyen gumiból kellene megpróbálni tömítést készíteni, kb. 400C fok a tűrése.
(#) yulo5310 válasza VIM hozzászólására (») Ápr 1, 2015 /
 
Ez sem jó!,próbáltam,a levegő egyszerűen átvágja! A lyukakon szív,a gumi felfelé menetkor lezárja a szívófuratokat,és komprimál! A baj csak az,hogy van ott vagy 15 atmoszféra,egyszerűen a gumik nem bírják,rossz konstrukció!! Az lesz a legjobb,ha átalakítom,ahogy előbb írtam!
A hozzászólás módosítva: Ápr 1, 2015
(#) juhasz26 válasza yulo5310 hozzászólására (») Ápr 1, 2015 /
 
Mennyi ideig bírja ilyen gumival amúgy? Én nem egész nap szeretném használni, de mondjuk egy 5-10 perc folyamatos töltést bírjon ki a kompresszor Én a kompresszort csak autókerék fújásra és levegő fújásra (valami lefújatására) használom. Valamikor 2 hétig nem is használom, de akad nap amikor jól jönne, hogy nem csak 3 percet szabad tölteni, nehogy kilyukadjon a gumi
(#) yulo5310 válasza juhasz26 hozzászólására (») Ápr 1, 2015 /
 
Szinte semeddig,előbb kivágja,mint a fekete gumit. Már szövetbetétes autógumival is próbáltam,azt is kinyírta. Szabjál rá pléh-ből egy akkora lemezt mint a gumi! Most azon agyalok,hogy a hengerfejbe két autógumi szelepet csavarok be,egyet persze fordítva!
(#) juhasz26 válasza yulo5310 hozzászólására (») Ápr 1, 2015 /
 
Mivel rögzítsem utána a gumihoz a lemezt?
(#) yulo5310 válasza juhasz26 hozzászólására (») Ápr 1, 2015 /
 
Semmivel,az csak felette legyen,és a hőtől védje a gumit! Inkább a dugattyún kell rögzíteni,én úgy oldottam meg,hogy kisebb lyukat vágtam középre mint a dugattyún lévő gomba,majd bevagdostam körbe a lyukat 3 mm ként,fogóval felhajlítottam őket,majd mikor rátettem a dugattyúra,egy csavarhúzóval visszahajtogattam a bevagdalt részeket a gomba kalapja alá! A lényeg,a hengerfalhoz ne érjen hozzá működés közben!
(#) juhasz26 válasza yulo5310 hozzászólására (») Ápr 1, 2015 /
 
Értem, de így a nagy sebességtől nem tud leesni?
(#) yulo5310 válasza juhasz26 hozzászólására (») Ápr 1, 2015 /
 
Nem,hiszen azért kell aláhajtogatni a gomba alá! Az nem baj ha lötyög és játéka van,hiszen a guminak mozogni kell. Ez csak az összepréselt levegő szúró hőjétől védi a szelepgumit!
(#) VIM válasza yulo5310 hozzászólására (») Ápr 1, 2015 /
 
Azt talán még kipróbálhatnád, hogy akkor fehér ónbádogból (sima falú konzervdobozból) akkora átmérőjű korongot alátenni, ami a furatokat lefedi éppen és erre rá a gumilapot ami a dugattyú szélein fog tömíteni de a furatokon nem tud kiszakadni, mert alá lesz támasztva a lemezzel.
(#) yulo5310 válasza VIM hozzászólására (») Ápr 1, 2015 /
 
Nem jó! A gumi nem azért van ott,hogy körkörösen tömítsen,arra ott van a dugattyúgyűrű! Ez egyfajta visszacsapószelepként működik a négy furat fölött(szívószelep).
A hozzászólás módosítva: Ápr 1, 2015
(#) ridelife hozzászólása Ápr 1, 2015 /
 
Köszönöm a sok tippet nyomáskapcsoló témában.
Valóban nem reális 10-15 000-ért kapcsolót venni.

Utánanézve az emlitett alkotoknak kb körvonalazodott mit mivel hogyan kell összeépítenem.
Tehát (javítsatok ki ha rosszul értem):A nyomáskapcsoló egy bizonyos előre beálított értéken zárja és nyitja a motor áramkörét.A mágneskapcsoló mikor leáll a motor kinyit es fefújja a töltőágat.

Viszont hogy kötöm be 3 fázisra az 1 fázisu nyomáskapcsolót hogy mind a 3 fázist zárja?És hogyan kötöm hozzá a mágneskapcsolót hogy a jó időben megfelelő ideig maradjon nyitva?

Sajnos a motorrol hiányzik az adattáblája így csak anyit tudok hogy 3 fázisu és eddig egy 10A-es csatlakozó látta el árammal.Ma lövök egy képet a kábeldobozról hátha meg tudjátok állapítani a kötését, ha szükséges az elített elektronika beépítéséhez.

Mindenkinek nagyon köszönöm a segítségét.
(#) yulo5310 válasza ridelife hozzászólására (») Ápr 1, 2015 /
 
Nem jól értelmezed az egészet! A nyomáskapcsoló kapcsolja mágneskapcsoló behúzótekercsét,és akkor a m.kapcs. bekapcsolja a 3 fázisú motort! A ny.kapcsolón van egy 6 mm műanyag tömlővel szerelhető tehermentesítő szelep,ami akkor nyit,ha a kapcsoló kikapcsol. Ez teszi lehetővé,hogy a motor legközelebb ne nyomás alatt,erőlködve induljon! Ezt be kell kötni egy T elággal a nyomó rendszerbe!
(#) ridelife hozzászólása Ápr 1, 2015 /
 
Akkor végülis mit kell vennem és hogyan kellene összerakni hogy ez biztonságosan működjön?
(nem én rakom össze de a szerelőhöz is szeretnek már úgy menni hogy van némi fogalmam)
(#) VIM válasza yulo5310 hozzászólására (») Ápr 1, 2015 /
 
De tehermentesítené a gumit a furat feletti részen! Ha meg lehetne oldani a lemezere való felvulkanizálást, akkor csak négy kisebb átmérőjű lemezkorong is megtenné a furatok feletti részen vagy kereszt alakú lemez.
(#) yulo5310 válasza ridelife hozzászólására (») Ápr 1, 2015 /
 
Ezeket! Nem akarja a képeket átküldeni! De menj fel a vaterára ott van nyomáskapcsoló 2800,és 3 fázisú mágneskapcsoló 800.-Ft ért!
(#) yulo5310 válasza VIM hozzászólására (») Ápr 1, 2015 /
 
Nem jó,mert a dugó közepén van egy peremes tőke(mint egy gomba),ami a gumikorongot rögzíti.
(#) Plero válasza VIM hozzászólására (») Ápr 2, 2015 /
 
Ma megvettem a gyűrűkészletet a légsűrítőhöz. 2300Ft Itt

Köszönöm a tippet!
(#) juhasz26 válasza yulo5310 hozzászólására (») Ápr 4, 2015 /
 
Na megpróbáltam megcsinálni így a dugattyút. Sajnos nálam a gumi nagyon feszül a dugattyún, így a bevágott részeket nem tudom már a gomba alá benyomni. Arra gondoltam, hogy a lemezt felragasztom a gumira hőálló sziloplaszttal (320 fok). A gombát körbevágom és csak a gumira ragasztanám. Szerinted mennyire lenne ez jó megoldás?
(#) yulo5310 válasza juhasz26 hozzászólására (») Ápr 4, 2015 /
 
Az a helyzet,hogy a guminak leffegni kell tudni,hiszen így nyit-zár! De ha már csak a lyukak fölé,körös-körül széles sávban felragasztod,és játéka van a guminak,akkor jónak kell lennie! Üdv!
(#) juhasz26 válasza yulo5310 hozzászólására (») Ápr 4, 2015 /
 
Értem. És mi van akkor, ha a gumi vastagságából levágok? Így akkor a gumi tud mozogni és a lemezt is fel lehet ragasztani.
(#) yulo5310 válasza juhasz26 hozzászólására (») Ápr 4, 2015 /
 
Hogyan tudsz vékonyítani?,elég macerás!
(#) juhasz26 válasza yulo5310 hozzászólására (») Ápr 4, 2015 /
 
A gumit kézzel tudom hajtogatni, bár erős, de valahogy csak körbe tudom faragni.
De így, hogy írtad, hogy a guminak kéne legyen holtjátéka, még az is lehet, hogy azért tölti olyan lassan a levegőt, mert nincs elég holtjátéka. Körülbelül 4-5 bárig tudja tölteni a tartályt, és ehhez több mint 5 perc szükséges. Véleményed róla?
(#) yulo5310 válasza juhasz26 hozzászólására (») Ápr 4, 2015 /
 
Az sok,az enyém 2,5 perc/24 l/9-10 bár! A dugattyúfej sima a gumi alatt,a gumi sima a dugóval érintkező felénél,ezek nagyon fontosak!
(#) juhasz26 válasza yulo5310 hozzászólására (») Ápr 4, 2015 /
 
Ezek a feltételek az enyémnek is megfelelnek. Ilyen a dugattyú + gumi. Itt egy kép:
(#) yulo5310 válasza juhasz26 hozzászólására (») Ápr 4, 2015 /
 
Neked gyárilag volt ilyen vastag?,az enyém 3,5-3,8 mm csak,és gyári!! Hogy vetted le a tengelyről?
(#) juhasz26 válasza yulo5310 hozzászólására (») Ápr 4, 2015 /
 
Nem gyárilag ilyen, ezt már úgy esztergálták rá. Alapból nekem is vékonyabb és keményebb anyagból volt a gyári, de az tönkrement. Mondtam ismerősömnek, hogy próbáljanak rá esztergálni valamit és ilyenre sikerült.
Hogy vettem le a tengelyről? Elég nagy erőkifejtéssel, és ha te is le akarod szedni, akkor figyelj arra, hogy fordított menetű a csavarja Egyedül én sem tudtam leszedni, két emberes feladat. Amúgy ha érdekes, akkor T.I.P kompresszorról beszélünk.
A kérdésem az lenne, hogy a tied az a gomba és a lap között mennyit tud mozogni le-fel? Sajnos én akkor láttam először az enyémet amikor már szét volt törve, így nem tudom mi lenne az ideális.
(#) yulo5310 válasza juhasz26 hozzászólására (») Ápr 4, 2015 /
 
Persze,ez ua. mint az enyém,csak nekem güde van ráírva! Kösz az infót,mert arra gondoltam hogy kár kidobni ezt az erős motort. Elég a 4 mm gumivastagság,középen azt hiszem 10-12 mm a lyuk. Az nem baj ha leffeg az kell és akkor ráfér a bádogsapka! Én olyan 5 mm gumitáblát szereztem ami belül 3 réteg szövetes,és az egyik fele tükörsima. Csak utána elkallódott a hengerfej nyomószelepe és bevágtam a többi motor közé,a tartályra meg 2 hűtőkomprit szereltem. Nekem csak az esztergákhoz meg a marógéphez kell,fújatni a fémforgácsot!
A hozzászólás módosítva: Ápr 4, 2015
(#) juhasz26 válasza yulo5310 hozzászólására (») Ápr 4, 2015 /
 
A kompresszort én autókerék fújásra használom. Valami tisztítására, portalanítására. Nem megy minden nap, sőőt van olyan amikor 2-3 hétig egyáltalán nem megy, de a mostani dugattyúval szinte használhatatlan a kevés levegő, nyomás miatt.
(#) yulo5310 válasza juhasz26 hozzászólására (») Ápr 4, 2015 /
 
Engem is idegesít ha valami nem úgy működik ahogy kéne,épp ezért még azt megpróbálom,hogy a hengerfejbe építek egy szívó és nyomószelepeket,a dugón lévő furatokat meg eltüntetem,a gombát meg levágom(kell a hely a szelepeknek.
Következő: »»   70 / 182
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem