Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Kompresszor építés (levegő)
Lapozás: OK   71 / 182
(#) laacika hozzászólása Ápr 5, 2015 /
 
Olvasgatom itt a gyári kompri dugó problémákat,nincs ezekhez alkatrész?Vagy túl drága és annyit már nem ér az egész?
(#) laacika válasza Laaac hozzászólására (») Ápr 5, 2015 /
 
Igen a TK-200 as vizes menetrésze 22x1,5 de nem fúrható át 1/2"-osra mert a 22x1,5 ös csavar átmérője 21,95,a 1/2"-os meneté pedig 20,95mm,tehát eleve kotyog a hengerfejbe betekert 1/2"-os akármi is.Erre van egy olyan megoldás hogy venni kell 2db közcsavart pneus vagy hidralika boltban, csavar kb 1500ft.Én is kb itt tartok a kompresszorommal,hűtést megcsinálni ékszij rá és testüzem.Holnap dobok képeket.
A hozzászólás módosítva: Ápr 5, 2015
(#) laacika hozzászólása Ápr 5, 2015 /
 
Na valahol itt tartok az enyémmel.(Már nem sok van hátra és próba üzem).
(#) yulo5310 válasza laacika hozzászólására (») Ápr 5, 2015 /
 
Ez igen! Nagyon pöpec,gratula!
(#) laacika válasza yulo5310 hozzászólására (») Ápr 5, 2015 /
 
Köszi szépen!Remélem jôl fog üzemelni.
(#) zolika60 válasza laacika hozzászólására (») Ápr 5, 2015 /
 
Gratulálok, nagyon jó lesz. Ez a konstrukció nagyon hasonló az enyémhez. Önhordó autógáztartály, ráhegesztett tartószerkezettel. Szinte ugyan ilyen, csak a fogantyúja hosszabb, hogy ne kelljen olyan mélyre hajolni érte és a motorja nagyobb, valamint háromfázisú.
(#) laacika válasza zolika60 hozzászólására (») Ápr 5, 2015 /
 
Köszi szépen,ez is 3 fázisú motor,2,2Kw-os.Neked hány littyós a tartályod?Nekem csak 60 literes,ki akartam cserélni 100 literesre de már nincs lelki erőm hozzá igy marad ez.Muti képet róla!Tk 200 as van neked is rajta?
(#) ridelife hozzászólása Ápr 6, 2015 /
 
http://olx.hu/hirdetes/nyomaskapcsolo-elado-ID1D0FT.html

Ez kapcsoló tud kezelni 3 fázisu motort?
Nem tudja valaki van benne tehermentesítő vagy hozza lehet kötni valahogy?
Ilyet szeretnék venni de az eladó nem tud rola semmit.
(#) laacika válasza ridelife hozzászólására (») Ápr 6, 2015 /
 
Ilyen régi dolgokkal ne foglalkozz,én is inkább azt ajánlanám hogy vegyél egy új 1 fázisú nyomáskapcsolót (pár ezer ft) és az kapcsolgasson egy mágneskapcsolót,igy olcsóbban kijösz!
(#) ridelife hozzászólása Ápr 6, 2015 /
 
Elvileg zsír új a cucc.Így sem javasolt beépíteni?Nem minöségibb mint az új cuccok?
(#) yulo5310 válasza ridelife hozzászólására (») Ápr 6, 2015 /
 
Ez egy régi nyomáskapcsoló,csak 20 atmoszférát tud! Ez is 1 fázisú,ahogy nézem.
A hozzászólás módosítva: Ápr 6, 2015
(#) ridelife hozzászólása Ápr 6, 2015 /
 
Max 12 barig nyomnam fel a tartalyokat.
A biletáján látható 380v 6a mit jelöl?
(#) yulo5310 válasza ridelife hozzászólására (») Ápr 6, 2015 /
 
Azt,hogyha 380 voltot kapcsolsz vele akkor 6 amperig gond nélkül bírja az érintkezője,míg 230 voltnál ez 10 A. Ez egyébként olyan,hogy a bekapcsolási nyomást is lehet szabályozni 0,04-0,4 M Pascal között!
A hozzászólás módosítva: Ápr 6, 2015
(#) ridelife hozzászólása Ápr 6, 2015 /
 
Ez a bekapcsolási nyomás a gyakorlatban mit jelent?

6a elég lehet hisz üresen fogom indítani a 2kw-os motort.
(#) yulo5310 válasza ridelife hozzászólására (») Ápr 6, 2015 /
 
Gyakorlatilag betudod úgy állítani a bekapcsot,hogy a tartály már majdnem üres.
(#) ridelife hozzászólása Ápr 6, 2015 /
 
Ezt a funkciót mondjuk pont nem használnám.
Ha nincs rajta tehermentesítés akkor oda max beteszek egy T elágazást egy golyóscsappal és manuálisan fuvatom le.

Még tervezek egy olyat hogy ha a vezérlés elromlik akkor egy független időzitő csak x percet hagyja működni a motort utána lekapcsol.
A hozzászólás módosítva: Ápr 6, 2015
(#) yulo5310 válasza ridelife hozzászólására (») Ápr 6, 2015 /
 
Ezt a típust nem ismerem,de ha van rajt nyugvó érintkező akkor arra rá lehet tenni egy mosógépből mentett vízbeengedő szelepet(230 V). A nyugvó azt jelenti,olyan érintkezőpár ami akkor kapcsol,ha a behúzó kikapcsol.
(#) zolika60 válasza laacika hozzászólására (») Ápr 6, 2015 /
 
Az enyém 80l. Nekem valami orosz gyártmányú, de hasonló kinézetű kompresszor van rajta. Most nincs mivel lefényképeznem, de szerzek technikát és felteszem. Már tizenöt éve használom. Egyszer volt vele baj, bekapcsolva felejtettem éjszakára és pont fáziskimaradás volt. Amikor bekapcsolt leégett a motor. Ebből is látható, hogy motorvédő nincs rajta. Amikor készült nem volt kéznél, aztán mindig halogatódott és elmaradt. Mióta itthon nem szerelek autót csak a sajátom, nem is igen használom. így már lehet sosem lesz rajta.
(#) laacika válasza zolika60 hozzászólására (») Ápr 6, 2015 /
 
Várom majd a képeket,ezt a fáziskimaradást már hallottam többször,nálam ez nem jöhet szóba mert freki váltóról fogom hajtani mivel nincs 400V-om.Én sem fogom túl sokat használni,kerékfújás,pc portalanitås,olykor-olykor festés,esetleg alvázvédőzés,van egy furatköszörűm sokszor az is jól jön,medencefújás stb.szóval ilyenekre lesz hsználva,na meg egy nyomott tartályos homokszórót akarok még hozzá,ehhez meg is vn a 40 literes lpg tartályom,tudom sok levegő kell hozzá és lehet nem is igazán lesz elég fe kissebb dolgokhoz csak jô lesz.
(#) VIM válasza yulo5310 hozzászólására (») Ápr 6, 2015 /
 
Nem akarom senkire sem ráerőltetni ezt a dolgot de mivel ilyen megoldású a "szelepek vezérlése" és a dugattyú sem kis átmérőjű, meg lehetne próbálni a furatok feletti tehermentesítést lemezekkel. A hengerfejre való más aplikáció, térfogatnövekedéssel járna ami kedvezőtlenül hatna a sűrítési arányra.
(#) yulo5310 válasza VIM hozzászólására (») Ápr 6, 2015 /
 
Igen,ez egy jó megoldás lenne,de.... A gyártó vajon miért nem ezt alkalmazta?,és elég problémás a hajlékony,de erős,strapabíró lamellák beszerzése,összecsiszolása. Még mindig egyszerűbb két szelep beültetése mint ilyen kényes megoldást alkalmazni. A térfogat nem változik,mert az anyák végett úgy is le kell vágni a dugattyú tetején lévő gombát. De azért meg fogom csinálni a megoldásodat,azt vagy zár sűrítéskor,vagy nem.
A hozzászólás módosítva: Ápr 6, 2015
(#) VIM válasza yulo5310 hozzászólására (») Ápr 7, 2015 /
 
A gumi az természetesen kell, mert úgy gondolom, hogy sűrítéskor zárni fog a dugattyú szélénél körben és a lemezek körül is de így nem lesz annyira igénybevéve a gumi a furatoknál, annak széleinél. Az a kérdés, hogy a beépített lemez mennyire fog majd deformálódni ilyen igénybevételnél. Igazából első körben csak egy körgyűrűt ragasztanék a gumi liffentyű alá a furatok vonalába és ezt próbálnám ki, hogy működik-e. Ezzel a ragasztatóval lehet megpróbálni, mert sokat kibír.
(#) yulo5310 válasza VIM hozzászólására (») Ápr 7, 2015 /
 
Nem oké!,mint írtam jó előrébb,a gumi nem tömít,arra ott van a szilikon tömítőgyűrű! Itt a probléma a sűrítési szúró hő,és nyomás a lyukak fölött,azt kell kiküszöbölni valamiként. Azért gondolok gyári szívó,nyomó szelepre a hengerfejbe.
(#) laacika hozzászólása Ápr 7, 2015 /
 
Milyen kompri dugattyújáról van szó?alkatrészként nincs hozzá dugó?vagy húzós az ára?vagy nem sokáig tart a gyári?
(#) yulo5310 válasza laacika hozzászólására (») Ápr 7, 2015 /
 
Nem tart ki a gyári! Egy gumitányér nyitja-zárja a szívást,és folyton átlyukad,rossz megoldás a T.I.P.-től!
(#) VIM válasza yulo5310 hozzászólására (») Ápr 7, 2015 /
 
Elbeszélünk egymás mellett?
(#) yulo5310 válasza VIM hozzászólására (») Ápr 7, 2015 /
 
Én Laacika kérdésére válaszoltam,és igen!,erről a selejtes termékről van szó.
(#) laacika válasza yulo5310 hozzászólására (») Ápr 7, 2015 /
 
Nem valami jó megoldás,milyen vastag az a gumilap?helyettesitve lett már?és úgy sem birja sokáig?Nem tudom milyen hengerfeje lehet egy ilyen komprinak de lehet jobb megoldás lenne abba beleszabni két szelepet.Lehet két visszacsapó szelep is jó lenne bele,egyiket igy,másikat pedig forditva.És ha kapna egy másik hengerfejet?pl Mtz?
A hozzászólás módosítva: Ápr 7, 2015
(#) yulo5310 válasza laacika hozzászólására (») Ápr 7, 2015 /
 
A hengerfeje alkalmas rá,nincs is rajt furat,megoldható! A dugó 4 lyukába menetet vágok,és alucsavart ragasztok bele,majd síkba esztergálom. Vagy a gumilap vastagságú alutárcsát ,4 csavarral,hogy a kompressziós viszonyok ne változzanak.
A hozzászólás módosítva: Ápr 7, 2015
(#) witi válasza laacika hozzászólására (») Ápr 7, 2015 /
 
Hali!
Ezzel vitatkoznék... Valószínű hogy nem gariidő +két napra tervezték, és nem rohad-esik szét idő előtt.A kontaktusok tuti bakelit szigetelésűek, és nem hőre lágyuló ipari hulladék. Sajnos találkoztam már ilyennel is.Arról nem is beszélve hogy ennyiért egy 20 báros, 0.4-4 bárig állítható hiszterézisű nyomáskapcsolót újonnan tuti nem kapsz. Ja, és az IP65-ös védettség sem elhanyagolandó tényező.

Csak mondom, hasonló tudású nyomáskapcsolót a Danfoss is csinál kb 40 ezer körül van az új ára...
A hozzászólás módosítva: Ápr 7, 2015
Következő: »»   71 / 182
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem