Fórum témák
» Több friss téma |
Sziasztok.
Ötleteket várnék az alábbi probléma megoldására! Adott egy fékpad, aminél a görgőket frekiváltóval forgatják.A teljesítmény része SIEMENS IGBT MODULOKKAL épül fel(150A).A három fázis egyenirányítása után 2db 3500µF/600V kondik a pufferek. A gép leírásában az van ,hogy 3x25A kell, de nincs csak 3x16.Így bekapcsoláskor repülnek a biztik.Miután lekötöttem a kisütő áramkört így másodszorra nem megy le a bizti. Hogyan lehetne megoldani a lágyindítást?Természetesen figyelembevéve a hatalmas áramokat.A lényeg, hogy ne repüljön az IGBT mert az 20e FT.A könnyebség az a dologban, hogy amikor felkapcsolódik a három fázis, akkor még nem indulnak a motorok.Az csak a mérés megkezdésekor indul el. Előre is köszi az ötleteket. KN.
egyszerű szerintem isamisa lágyindídtólya ide is jó. http://www.hobbielektronika.hu/kapcsolasok/toroid_lagyinditas.html
Én a kondikkal sorbakötnék valami áramkorlátozót (nagy teljesítményű ellenállás, esetleg izzó), majd egy időzítő segítségével, egy mágneskapcsolóval (ami után feltöltődtek a kondik) rövidrezárnám ezeket az ellenállásokat.
Vigyázni kell az indukciós hatásokkal az IGBT-k miatt!
Én is Masterfoxx ötletét támogatom:
-Fázisonként be kellene kötni sorba egy-egy nagyteljesítményű ohmos terhelés (fűtőbetét huzalellenállás, esetleg 2 sorbakötött 230-as izzó), majd néhány s időzítés, és egy relével áthidalni a 3 ellenállást. Lehet, hogy a biztosíték nagyobb áramúra cserélésével járnál a legjobban.
az 5letedet ismisa toroid lágyindító néven valósította meg. . Ha ez nem akkor valahogyan plusz energiát kell létrehozni eltárolni. Ezt ugye kondival lehet. Mi lenne ha a fékpad előtt már egy egyenirányítóval egyenirányítanád és sok nagy kondikat relével fokozatosan rákapcsolnád majd ha feltöltődik akkor meht rá a fékpad. Csak elindul akkor. Vagy lehetne egyszerűsíteni a fékpadban az egyenirányítás után beteszel egy relét. Az előtte lévő kondikat meg indíthatod az előzőekben említett lágyindítóval mikor feltöltődött minden fasza akkor mehet rá a fékpad szerintem ez lesz a nyerő igazából semmi kár nm érheti így a IGBTket
Hát a kismegszakító cseréje nem olcsó játék. Mi a démász hoz tartozunk és itt 300FT+ÁFa/Amper a díja. Ha neked tegyük fel van 3X10A és kell 3X16 akkor nem 6A fogsz hanem 18A és ez közel 60e ehez jön a kiszállás munka díj. Sokba kerül
Ezzel le is zártad a biztosíték témát. Drága és a havi többlet költséget nem is említettük...
Köszönöm az ötleteket. A kérdés még az volt, hogy a három fázis legyen "megszakítva" vagy az egyenáramú rész. Maradtam az utóbbinál. Márcsak az ellenállatokat kell méretezni, hogy elég energiát pumpáljon a kondikba mielőtt rövidrezárom őket,meg ki is bírják azt az áramot ami ott folyik majd, de ez nem gond. Ránézésre az is elég ami eleve a kapcsolásban van!
Fokozatosan nem tudom kapcsolni a kondikat, mert két kondicsomag van összesen.
Még egy ötletem van, ez jóval egyszerűbb mint az előbbiek:
A fázisonként bekötsz egy-egy NTC-t (hőmérsékletnövekedésre csökkenő értékű ellenállás). Az NTC ellenállás hidegen (~20C') 5-10ohm, de ha felmelegszik 30-40C'-ra akkor már csak 0,05-0,1 ohm küröl van. Ha rákapcsolod a hálózatra a készüléket akkor az NTC ellenállása miatt, nem veri le a biztosítékot, mert némileg korlátozza a kondi csúcsáramát. Ha a motrok elindulnak=> megnövekszik a felvett áram=> felmelegszik az NTC, de mivel lecsökken az ellenállása, nem tud egy értéknél tovább melegedni. Ennek a megoldásnak az a előnye, hogy nem kell bele relé, ellentétben a fentivel. Viszont ilyen nagy áramra nehéz beszerezni NTC-t a RET-nél néztem, 11A-es a legnagyobb. (van egy másik ötletem is, de azt nem írom le, mert lenne belőle)
szia!
Nem kell relé! Hajtástechnikával foglalkozom, és egy nagyteljesítményű (fémházas) ellenállást szoktunk triakkal rövidrezárni. Ha nagyon macerás a dolog, akkor mindkét kondi elé 1-1 ellenállás, 1-1 triak, és a kettő közé is késleltetést raksz. De semmiképpen sem az AC körbe tegyél ilyesmit!
Ahol dolgozom ottan is van fékpad de ott nem ilyen problémák vannak.Nállunk alulméretezték a betáp kábelt és a fékpad indulásakor a feszültség annyira leesik hogy a fénycsöves világítás elalszik!!!!
Pedig a görgők külön indulnak időzítve. De ami nekem furcsa hogy nincsennek se a motornál se a vezérlésnél kondil!!! Lehet pont ezt a dolgot spórolták ki Pedig a betápunk elég nagy 125A ezt biztos nem verné le! |
Bejelentkezés
Hirdetés |