Fórum témák
» Több friss téma |
Hú bakker, ezt most nem vágom. Ez most válasz volt az előző felvetésemre?
1 átalakítás kimarad, ha szivargyújtós laptop töltőt veszel, erre világított rá Köbzoli.
A mostani laptopok 90%-a 19V-ról megy, érdemes 4,5A áramot leadni tudót venni, akkor szinte biztos, hogy jó lesz a következőhöz is. Üdv Inhouse
Á, így már mindjárt világos, ez az én szintem.
Köszi a válaszokat, kicsit berozsdásodott a fórum, nem is gondoltam, hogy valaki még jár erre.
Egyébként a szivargyújtóról működtetett laptop mennyire veszi igénybe a motort? Ha a klímát bekapcsolom, elég rendesen csökken a motor ereje, gondolom, ha egy 90W-os laptop megy a szivargyújtóról, az is csökkenti a teljesítményt. Vagy a kettő nem függ össze?
Mint 2 db reflektor égő
Körülbelül 100W-tal. A saját teljesítménye plusz az energia átalakítás hatásfoka.
És a klíma?
A klimakompresszort a motor hajtja kozvetlenul , kb 800 W teljesitmennyel. Ha nem kell, a kupplung lekapcsol es szabadon forog a tarcsa.
A laptopnal a generator a lenyeges, mert onnan kapja a kakaot. Tehat minden elektromos fogyaszto (ha a kormanyszervo elektromos, az sokat fogyaszt, futesek, ventilatorok, audio cuccok) erre van kotve. Ezeknek az ossz-arama lehet nagyjabol olyan 60-80A maximum (ami a generator terhelhetosege) ha ennel tobbet akarsz, akkor azt mar az akkubol is szivja. A laptopod ha 90W, az nagyjabol 7-8A lehet. Az ket regi 45W-os tompitottnak felel meg vagy ket regi kodlampanak. Szoval amiatt ne aggodj. Legfeljebb a szivargyujto csatlakozoja nem birja, akkor huzz be valami erosebb csatlakozot.
Akkor megnyugodtam, köszi a kimerítő választ.
Arról nem is beszélve, hogy elvileg szabvány és mégis olyan méretbeli eltérések vannak, hogy az egyik alig megy bele, a másik meg lötyög...
Azok a jók, ahol az a rugó benne van, ami fogja. Üdv Inhouse
Én találtam egy rajzot ami erre a célra megfelel, valahova le is mentettem. Deee....ha ez igaz, akkor nem érdemes foglalkozni vele. Itt a link:"Töltő"
Az én töltőm: 20V 3.25A a linken szereplő töltő teljesen megfelelne. Mi a véleményetek a cuccról?
Ennek az inverternek is igen jó az ára:"Inverter"
Sziasztok, újból jelentkezem.
Megvettem a 400 W-os invertert (egy ilyenről van szó: http://www.c-sale.hu/index.php?akt_menu=30&kk_id=4785&t_id=43700&mu...zletek), ami szivargyújtóról való használatkor csak 150 W összteljesítményű készülékek működtetésére képes. Na már most, a laptopot a szivargyújtóról kiválóan működteti, de ha beteszek egy szivargyújtó elosztót, akkor hol kap áramot a laptop, hol nem, eközben szagatottan sípol, az inverter ventillátora is hol kikapcsol, hol bekapcsol. Van valakinek valami ötlete, hogy ennek mi az oka. Ideírok minden adatot: Laptop: 19V, 4,74A Laptop akku: 10,8Vdc, 5200mAh Szivargyújtó elosztó (hármas elosztó 12 V / 5 A Kimeneti): http://www.c-sale.hu/index.php?akt_menu=30&t_id=47196&muv=reszletek Előre is köszi
Ahogy látom, az invertered követlenül is beköthető. A szivargyujtó csatlakozót felejtsd el, nem ilyen célra tervezték. Lehetőleg közvetlenül kösd be az invertert.
A sípolás oka lehet az is, hogy a laptop nagyobb áramot akar kivenni, mint amit az inverter tud.
Kicsit féltem, hogy ezt mondod.
Na jó, akkor közvetlenül csatlakoztatok. Bár ha lenne egy olyan szivargyújtó elosztó, ami tutira bírja a laptopot plusz a gps-t ...
Inkáb örülj, hogy olyan invertered van, amit közvetlenül lehet bekötni!
Nem feltétlenül az elosztó a probléma, inkább a csatlakozómegoldás. Esetleg az inverter is lehet a hunyó - ez akkor derül ki, ha már bekötötted. A lényeg, hogy ne lemerült laptoppal próbáld, hanem teljesen feltöltöttel.
Sziasztok!
A mai autók kábelezését ismerve 4-5 A-es áramnál jobban nem terhelném meg azt a szivargyújtó aljzatot... Ha mégis ilyen terveid vannak, akkuról kösd be közvetlenül, legalább 2,5 mm2-es vezetékkel, biztositékkal.(A biztositék lehetőleg az akkunál legyen) A szivargyújtó elosztó nem olyan rossz találmány, de célszerű szétszedni, a kötéseket átnézni, átforrasztani (mivel valószinűleg kinai ) ui: 400 W-os invertert szigorúan akkura kötni, ha ki is akarod használni a teljesitményét.
Üdv mindenkinek, én egy éve vettem tesco gazdaságos invertert (DC-CD átalakito laptophoz 4990Ft), és azota is tökéletesen müködik. 12v-19v-ig szabályozható, több orai üzem után is csak langyos. Ennyiért nem éri meg pepecselni vele.
Én meg 1500Ft-ért Vaterán. UC3843-ból épített stepup van benne. Élből raktam bele bemeneti szűrést, meg az elkókat jobbra cseréltem, kissé alulméretesek voltak. A kapcsolót is kikötöttem első körben és a használt csatit fixre kötöttem (mert mind KH-s lesz). Így már merem is használni..
Na most hogy megvan a megfelelő topic, válaszolok a kérdéseidre.
Az LM2587-es kapcsolás nem lesz sajnós jó. AZ IC max 5A-ra képes, és ha te a kimeneten a szokásos 19V 4-5A-t szeretnéd, akkor kevés lesz. (gondolj arra, hogy 19V4A-hez 12V-ról már 6,4A kell). Az UC-s kapcsolás működhet, csak szeritnem felesleges bonyolult. AZ IC 1A meghajtással rendelkezik, ami bőven elég egy modern FET meghajtására 100-300kHz környékén. A BD tranzisztor páros szerintme nem gyorsít jelentősen a meghajtásán. Szóval a kimeneten egy gate ellenálláson keresztül rögötn mehet a FET-re. Az induktivitásnak sem kell EI33 (bár ezt PC-tápból lehet bontani). A választott frekvenciához a szükséges indutkivtiás értékét ezzel a szánolóval tudod kiszámolni.
Sziasztok!
Egy kis segítségre lenne szükségem: Kamionban szeretném a laptomomat működtetni! Hogyan tudok a többé-kevésbé 24V-ból stabil 19V-ot varázsolni? Nagyon nem értek a témához de gondolom a nagyobb feszültségből egyszerűbb kisebbet csinálni, mint fordítva! A bolti töltő kb. 7-8e Huf, ha ettől olcsóbban ki lehet hozni, szívesen fogadnék tőletek valami kapcsolási rajzot! (A hálózati töltője 70W-os) Előre is köszi!
Ott az előző válasz. Kolléga érvelésével szemben, az az IC alkalmas, mivel a kimeneti árama korlátozott 5A-ben, nem a bemeneti, na meg a laptop nem veszi fel a mellé rakott töltőre írt maximum áramot, csak az alatt, akár sokkal is, ha akkut nem kell töltenie, csak üzemelnie.
???
Idézem: "Nagyon nem értek a témához..." Valamint szintén idézem: "...szívesen fogadnék tőletek valami kapcsolási rajzot!" Tudom, hogy én vagyok a dilettáns, így a színvonalamnak megfelelő válaszokat várnék! Azért köszi Ui: De most már legalább tudom, hogy egy LM2587-es 2423Huf-ba kerül, bármi legyen is az!
Sziasztok. Megépítettem ezt a Dudus által közzétett rajzot. Működni működik csak van egy két gondom vele. 13-14V bemenet mellett a kimenet csak 18,26V . (A gyári töltőm 19,20 körül van). A másik, hogy az 50N06 még hűtőbordával is rettenetesen melegszik. Normális ez szerintetek?
Ha a FET melegszik, akkor nem nyit ki rendesen, ellenőrizd a meghajtását. Ha azt rendbe raktad, valószínűleg ettől a feszültséged is helyre áll. A Notebook nem kényes ennyire, hiszen saját tápja van a házon belül, ami kapcsolóüzemű és ekkora különbségre csak "legyint" egyet.
A V[sub]FB[sup] lábon lévő feszültség mekkora? A Potival próbáltad a kimenő feszültséget állítani? Ellenőrizd az alkatrészeket ( ellenállások értékei ).
Értem. Akárhogy nézegetem nem találok hibát se beültetésbe, se másba...
Az ellenállások értékei egy kivételével stimmelnek. A 9,1K ellenállás helyett 10 K van berakva. Ez gond lehet?
A VFB lábon 2,56V van.
Az rendben van! Tegyél a D-S közé egy gyors diódát, parallel a belső védődiódával és ellenőrizd szkóppal a Gate-en a jelalakot!
Hát sajnos ilyen re nincs lehetőségem
|
Bejelentkezés
Hirdetés |