Fórum témák
» Több friss téma |
Szia Bbalazs, hogy oldottad meg a notebook tft meghajtását? Van nekem pár noti lcd-m, ha nem túl időigényes feladat, érdemes lenne hasznosítani.
Egy speci kartyaval (PCIX690), ami tudott direkt ttl rgb-t es TMDS-t, a 2m kabel vegen egy dekodolo aramkor van es az visszaalakitja a TMDS-t ttl rgb-ve az van oda bekotve.
De ezt regen csinaltam, mar tobb, mint tiz eve. Manapsag siman vennek egy ocska 15-os, kulso tapos monitort es VGA-n behuznam...
hali! az idő nem baj. úgy lenne jó ha külön kis nyákon lenne a két kijelző kábellel öszekötve, mert az eredeti orába akarom beépíteni. az jó lenne nekem ha csak az egész km-eket számolja. a pontos méreteket még nekem is meg kell mérnem meg ki kell találnom, hogy hogy legyen a jeladó. 18as kerék van benne. szerinted menyi jel kellene egy körbefordulásnál? hall icre gondoltam jeladónak mert az nem érzékeny anyira a koszra. gondolkoztam de az optokapusra megy egy kis zsír vagy valami és meg is ál.
Mekkora lenne az LCD kijelzo? Kulon lenne mindket kijelzo?
Mert a ketsoros, az kb 80x35mm. En ugyan meg eletemben nem lattam motororat kozelrol, de valami azt sugja, hogy nem fog beleferni. A NYAK tokmindegy, mekkora? Hanyat fordul a kihajtas, amig a kerek egyet? Autoknal kb 16 jelet ad egy korbefordulasra a kerek.
Holnap délutánn nekiállok méregetni azt válaszolok! egyébként külön szeretném a 2 kijelzőt. minnél nagyobb ledkijelző kellene hogy jól látható legyen menet közben és lcd elég lenne vlami kisseb is szerintem.
Ha nagy LED kijelzot akarsz, akkor nagy fenyero is kell, akkor meghajto tranyok kellenek, hogy a nagyobb aramot a multiplex uzemben at tudjuk rajtuk hajtani.
De nekem nincs kisebb LCD-m, csak ez es nem is nagyon lattam ennel kisebbet... LED-esbol van 19*38mm-es harom szemenses. De mindegy, mericskelj csak...
Hali! méregettem. az lenne jó ha 1 kerékfordulatra 6 jellel mérne Akkor frankón 6 kis mágnest a hátsólánckerékre fel tudnék rakni, és egy unipoláris hall ic adná a jelet. a 80 as lcd sajna nem fog beférni semmikép mert 73mm a belső átmérője a háznak amibe menne, és henger alaku. Akkora ledkijelző nagyon jó lenne amit írtál. 2 müszertartó van egyik fodulatszámmérőé a másik a kmóráé akár az is jó lenne ha az egyikbe az egyik a másikba a másik kijelző menne. egyébként lcd mehetne rá valami kisebb is. a kerék kerülete 2010mm Az nem megoldható hogy valahogyan a kerületet lehessen álítani, akár úgy mint a bicó km orákon 2 gombal vagy számítogépen?
hali! gondolkodtam, hogy hogy lenne jó ha meg lehetne csinálni. Arra jutottam ha megoldható 1 soros lcd kellene mondjuk 1 szer 10 karakteres és csak a megtett km et mutatná vagy egy kis gombal lehetne funkciót váltani, a sebességet meg ledkijelző jelezné továbra is, ha ez megoldható, és ha még nem álltál neki úgy megcsinálni ahogy eredetileg megbeszéltük. ha neked jobb úgy akkor én is meg tudnám csinálni a nyákot meg mindent csak egy kapcsrajz kell hozzá, mert akkor meg tudnám úgy csinálni a nyákokat hogy minden elférjen a helyén. elég lenne ha a pic-et beprogramoznád és azt küldenéd csak el.
Kellene az az lcd. Vagy legalabb az adatlapja.
Vagy ha kompatibilis a 2x16,20 stb sorosakkal, akkor eleg a labkiosztas is. De ismet mondom, hogy anelkul nem tudok bele tenni barmit is, hogy legalabb korulbelul ne tudjam a mereteket es a szamokat Vagyis, hogy hany impulzusra mennyit megy a motor elore. Probald meg lemerni, tarcsara jel, tengelyen atlogatott meroon, 0 pont. Tolod egy tarcsafordulatnyit nyilegyenesen, aztan ujra meres, meroszalaggal a ketto kozotti tavot lemered. Ez mar legalabb korulbeluli kiindulasi alap.
Beleolvasgattam a km-óra dilemmáitokba, és bennem az ötlött fel, hogy nem lehetne-e felhasználni ilyen helyen egy szabvány 3.5 digites LCD üveget, pl. olyat, aminek az adatlapja a mellékletben is van.
A 70mm-es átmérőbe is belefér. Persze a megtett km-ek számlálására kellene kitalálni valami más megoldást (6 vagy 8 digites LCD üveget), de fordulatszámmérőnek is alkalmasnak tűnik a 3.5 digites. Vannak olyan PIC-ek, amikben beépített LCD-meghajtó modul van, érdemes átnézni a lehetőségeket (16F913, 914, 916, 917, 16F946, 18Fxx90). Véleményem szerint nappali fényben, főként kültéren történő használatra LED-es kijelzőt nagyon macerás építeni, és mindenképpen kell rá tenni valami fényerőszabályozót, hogy sötétben ne vakítson. Az LCD ilyen szempontból sokkal barátságosabb nappali fényben, sötétben pedig LED-ekkel át lehet világítani hátulról. Én épp nemrég építettem a 16F946-tal egy panelt 3.5 digites LCD-hez, írtam rá egy kezdetleges óraprogit is. Bővebben: Link
Vasárnap már írtam a méreteket. ha neked jó úgy vagy jobb úgy hogy én rakjam ösze akkor is kell lcd-t vennem olyan tipust veszek amit mondasz. A kerék kerüete 2010mm és 6 jel van egy fordulaton. ledkijelzőm van egy. tipusa: ltc561 g-rc ez 3 karakteres zöld szinü.
Hali! én pont azért gondoltam nagyobb ledkijelzőre a sebességet mutatni mert az jobban látszik nappal. Persze lehet, hogy tévedek.
Nekem nincs túl jó tapasztalatom LED-ek nappali fényben történő használatával, de nem akarok senkit semmiről lebeszélni.
A legtisztább az lenne, ha valami próbapanelon egy áramkört összedobnál a kiválasztott kijelzővel, akár valami statikus kijelzéssel és megpróbálnád, hogy a végleges helyén hogy mutat. Pl. lehet-e jól látni napsütésben. Persze figyelembe kell venni a kijelző LED-jeinek maximális áramát is. Ha jónak ítéled meg a kijelzést, szerintem csak akkor fogj bele a megépítésbe. Az nagyon rossz érzés tud lenni, ha valami tuti áramkört összehozol, ami tényleg jó, működik, azt csinálja, amit elterveztél, de a kijelzés elégtelensége lerontja az összhatást és az örömöt.
O igy szeretne, en meg anno irtam rutint a hd47xx compatibilis LCD-re, meg egy multiplex-elt LEDkijelzore.
Ahogy latom, azt az LCD-t is multiplexelni kellene, igy inkabb elvetnem ezt az otletet. Inkabb javasolj valami PICIKE, hd47xxx kompatibilis kijelzot, ami befer neki az orajaba...
Hát ezaz, hogy olyan pici HD-kompatibilis kijelzőt nem láttam még én sem...
sziasztok nekem elég lenne valami 1 soros kijelző is azt egy kis nyomógombal lehetne funkciót váltani.
Peti, nem az a gond, hogy hany soros, hanem a protocolja. Ha ujat kell irni, akkor nem vallalom, mert en olyat nem hasznalok, igy a munkam nem terulne meg. Azon kivul egy ismeretlen hardverre tav-feljesztni ugy, hogy az egyetlen lehetoseg az eles teszt, elegge huzos.
Támadt egy ötletem. Nézz át a következő topicba:
LCD kijelző PC-re Vedd fel a kapcsolatot pici-vel, van neki mindenféle kijelzője. Elképzelhető, hogy tud neked adni HD kompatibilist, olyat, ami mechanikailag megfelelő méretű. A képen a bal felső, 1x15 karakterese pl. lehet, hogy esélyes lenne így ránézésre is.
Ha jól emlékszem, Neked suzuki stifted van. Annak a legegyszerűbb "hivatalos" jelfogója a reed-cső. Kis darab próbanyákra rá kell forrasztani, és a km-óra hátuljára kell rögzíteni úgy, hogy 0,1-0,2mm-re álljon a tárcsán körbeforgó mágnesek mögött. A beállítást a megfelelő hosszra hagyott lábak pozícióba hajlítgatásával lehet eszközölni, természetesen folyamatos műszeres ellenőrzés mellett. Akkor van a helyén, amikor - kézzel tekerve - minden egyes fordulatra ugyanannyiszor zár a reed. Ha készen van, fixen rögzíted a panelt, majd a kivezetéseire már előzőleg ráforrasztott két vezeték közül az egyiket a műszerfal testcsavarjához rögzíted, a másikon pedig már meg is kaptad a digitális jelet. Ez már feldolgozható kontrollerrel, emlékeim szerint 2500 jelet kapsz kilométerenként, úgy kell számolnod. E nemesen 1szerű jeladó gyakorlati tapasztalatok alapján átlagban 50-70 ezer km-en keresztül hibátlanul fog működni, tönkremenetelét a jel véletlenszerűvé válása ( többnyire gyorsulás ) fogja jelezni.
Szia!
Engem nagyon érdekelne a programod, mivel éppen 1 ilyen projekttel kezdtem el foglalkozni. Pár hónapja tanulom csak a PICek programozását, gyakorlatilag a nulláról kezdve. Főleg ezért szeretném elkérni a programodat, hogy más nézőpontjából is láthassam a komplex probléma megoldását ( mivel bennem még nem alakult ki a programozói látásmód ). Fenti ok miatt az eddigi programjaim böszme nagyok és elég átláthatatlanok voltak, de működtek. Tehát ezért szeretném átbogarászni a tiédet, hogy a program szerkezetét, a ciklusokat és rutinokat hogy célszerű kivitelezni, belül maradva a 2 kword-ös határon, és persze nem a végletekig terhelve a cpu-t. Nem lemásolnám, de pár ötletes részt biztosan felhasználnék belőle. Egy 4x16-os kijelző lesz a megjelenítő és a nagyméretű 7 szegmenses 3 digites seb.mérő fényereje az lcd háttérvilágításával össze lesz hangolva. Az ák már készül, a programnak még csak a váza alakult ki nagy vonalakban. Egyébként én a számkijelzőt nem multiplexelem, hanem 4094-ekkel hajtom. Esetleg a véleményedre is kíváncsi lennék, ha találkoztál a feladat megoldása közben olyan problémával, amit most már másképpen, vagy egyszerűbben csinálnál. Segítségedet előre is köszönöm!
Igen, jól emlékszel és köszi a válaszod, kicsit emésztgetem még
Szia! Eppen melyik progira gondolsz?
Van pont olyan is, amit te mondasz, tehat 4094-ekkel meghajtott, meghozza sajat 4x7szegmenses kijelzo, diszkret 2x5mm-es ledekbol A masik, amit kerdezel, az az LCD meghajtasa, a harmadik a sebessegmero/szamlalo-tarolo. Negyedik az egyvezetekes D18S20-asokkal megvalositott homero. Ezek nagy resze benne van a Seicentohoz hasznalt progiban, sot, csinaltam hozza meg egy sajat keszitesu 4x2iranyu (fel-le) billenokapcsolohoz egy ketvezetekes (resistive) vezerlest is. Ez viszont nem LCD-re ir ki, hanem a PC-nek kuldi el parhuzamos porton. A kepeket megnezheted a www.mp3car.com forumon, bbalazs, user pictures alatt. Szivesen elkuldom valamennyit, akar a nyaktervvel egyutt, de ugyancsak meg lehetsz szorulva, ha tolem, mukedvelo patikustol akarsz programozast tanulni
A sebességmérőre-számlálóra gondoltam konkrétabban. Mint jeleztem, koránt sem nevezhetem magamat profi programozónak, de erőltetem a dolgot, idő van rá bőven. Minden általam kevésbé ismert témában szívesen fogadom a nálam tanultabbak, tapasztaltabbak véleményét; nem kizáró ok ha az illető patikus vagy cukrász... Ezt a műszert is csak gyakorlásképpen építem, mivel a jelenlegi autóm is computeres. Gyakorlati haszna csupán a tanulás - és a feldolgozott paraméterek egyidejű kijelzése. Egyébként köszönöm a gyors válaszodat!
OK, este elkuldom otthonrol.
Nem mesz el autodiagnosztika-iranyba? En az OBD2-vel kezdtem, de lenyegi dologra hasznalhatatlan, viszont talaltam a Lagunamhoz egy gyartospecifikus progit, a DDT2000-et, az meg azt is kijelzi, hogy a muszerfalvilagitas hany %-on uzemel. Sajnos francia nyelvu, ugyhogy szotarazas ezerrel. Es ami meg klasszabb, az egesz protocol ott van egyszeru formaban, szoval hexakodok szintjen, igy elmeletileg majd PIC-el is lehet ezekrol kerdezni a computert. Egyebkent most azon agyalok, hogy HUD-ot kellene csinalni (Head-UP Display, tudod,ami kivetiti a szelvedore az infot), a szelvedo tukrozesenek segitsegevel. LED-es megoldas lesz valoszinuleg, mert az LCD nem latszik elegge. A gond jelenleg az optikai ismereteim hianya, valszeg valami torzito tukor fog kelleni hozza...
Na, itt is vagyok.
Mivel a progi sajat celra keszult, elegge keves, a kozonsegnek szolo komment van benne. A NYAKtervek Tango2-ben keszultek. Az elso a kesz panel, a masodik a kulonallo kis szamjegyekbol allo kijelzo, ez lett volna a HUD, ezert inverzben es fejjel lefele mutatja a szamokat, hogy tukrozodeskor jo legyen. Ez egy hosszabb vezetekkel kapcsolodik a panelhez, tuskesoron at.
Jelenleg csak távlati tervként szerepel nálam a diag, mivel nincs most saját szekerem. Valószinűleg valami megbízható, elterjedt tipust fogok venni használtan, ekkor jöhet szóba a tipusspecifikus verzió megvalósítása. Addíg maradnak a bármely kocsiból könnyedén kinyerhető paraméterek ( seb., ford., temp. stb. ). Ha komolyan akar az ember foglalkozni vele, úgyis be kell szerezni a Bosch KTS-t... Ahhoz elég 1 lepukkant asztali PC - mivel inverter mindíg van a kocsimban - és még a hifi is bővíthető vele multimédiás irányba, szinte ingyen. A kivetítés viszont érdekes dolog, az tényleg feldobja az összképet. Szerintem a ledes verzió főként azért jobb, mert nagyobb számjegyeket tudsz megjeleníteni alapból, nem kell nagyítani, olcsóbb is és nem generál akkora adatforgalmat, mint 1 grafikus lcd. Torzításra nem feltétlenül van szükség, ha nem a szélvédő leggörbébb sarkában akarod látni. Én egyszerűen oldanám meg: digitenként 2-3x7 db 10 mm-es led, és ha nagyon maximalista vagy, a korrekciót a ledek pozícionálásával el tudod végezni. A fordulatszámot is rá tudnád 1 ledsorral applikálni. A helyedben 2 színű ledekből csinálnám a számkijelzést, az további funkcióval bővíthetné a cuccot: pl. egy előre beállított sebesség felett átválthatna más színre. Az egészet süllyesztve bedobozolnám, hogy a ledek saját fénye ne zavarhasson a vezetésben, majd nemes egyszerűséggel fektetve felragasztanám a műszerfalra. Természetesen a program megírásakor ügyelni kell a számok megfelelően tükrözött megjelenítésére. Zárójelben tenném hozzá, hogy a Conrad is forgalmaz valami hasonlót, ötletgyűjtés miatt azt is érdemes lenne megkuksizni. Közben megjött val.színű a progid, köszi szépen. A "kivetítőhöz" pedig sok sikert!
A torzitasra azert van szukseg, mert ha nincs, akkor a szelvedore kell fokuszalnod a szamokhoz. Ha van aszferikus tukor, akkor pedig par meterre a kocsi elott 'latod' lebegni a szamot, tehat kenyelmesebb a szemnek.
A tobbi otlet jo, hasznalni is fogom.
Az én optikai ismereteim a 0-t is csak negatív irányból közelítik... Viszont most, hogy hazaértem, kikerestem a Conrad katalógusból az ide vonatkozó terméket. 30.000.- Ft.-ért se tükör, se lencse, csupán a kijelződoboz és egy tükrözésmentes "vetítőfólia". A képen látható, hogy a dobozba vízszintesen, a doboz felső síkjától kissé lejjebb van beépítve a display. Ők így oldották meg. Én amikor az ötletet írtam, a pdamat raktam fel a műszerfalra tesztelés céljából. Többek között 1 nagy óra is van a főképernyőjén ( HTC Home ), menet közben is le lehetett olvasni, természetesen tükrözve. Azért is gondoltam 10 mm-es ledekre, mert azokból simán ki lehet rakni egy kellően nagy, 2,5-3 collos számkijelzőt. Mindenesetre kíváncsi leszek, mire jutsz azokkal a tükrökkel. Remélem, megmutatod majd!
Ezt a 'vetitofoliat' szeretnem megsporolni. Hogy nez ki mar!? Optikaban sajnos en sem vagyok bajnok.
Annyi jutott még eszembe, hogy esetünkben a szélvédő a tükör. Ha ezt síklapnak tekintjük, akkor a "vetítési" távolság megegyezik a kijelző és a szélvédő közötti távolsággal. Ezt kétféleképpen lehet megnövelni: távolabb teszed a kijelzőt ( pl. vágsz egy négyszögletes rést a műszerfalra és mélyen az alá szereled fel ), vagy olyan geometriájú tükröt ( szélvédőt ) használsz majd ami távolabb láttatja a visszavert képet optikailag??? Hmmm... ( ez itt egy fej-vakarós smiley helye, csak a telcsivel nem tudom iderakni )
|
Bejelentkezés
Hirdetés |