Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » LCD kijelzős sebességmérő (km/h)
 
Témaindító: Szebence, idő: Ápr 6, 2008
Témakörök:
Lapozás: OK   2 / 5
(#) SzaboZE válasza bbalazs_ hozzászólására (») Ápr 11, 2008 /
 
Szia Bbalazs, hogy oldottad meg a notebook tft meghajtását? Van nekem pár noti lcd-m, ha nem túl időigényes feladat, érdemes lenne hasznosítani.
(#) bbalazs_ válasza SzaboZE hozzászólására (») Ápr 11, 2008 /
 
Egy speci kartyaval (PCIX690), ami tudott direkt ttl rgb-t es TMDS-t, a 2m kabel vegen egy dekodolo aramkor van es az visszaalakitja a TMDS-t ttl rgb-ve az van oda bekotve.
De ezt regen csinaltam, mar tobb, mint tiz eve.
Manapsag siman vennek egy ocska 15-os, kulso tapos monitort es VGA-n behuznam...

(#) Peti.Janka válasza bbalazs_ hozzászólására (») Ápr 12, 2008 /
 
hali! az idő nem baj. úgy lenne jó ha külön kis nyákon lenne a két kijelző kábellel öszekötve, mert az eredeti orába akarom beépíteni. az jó lenne nekem ha csak az egész km-eket számolja. a pontos méreteket még nekem is meg kell mérnem meg ki kell találnom, hogy hogy legyen a jeladó. 18as kerék van benne. szerinted menyi jel kellene egy körbefordulásnál? hall icre gondoltam jeladónak mert az nem érzékeny anyira a koszra. gondolkoztam de az optokapusra megy egy kis zsír vagy valami és meg is ál.
(#) bbalazs_ válasza Peti.Janka hozzászólására (») Ápr 12, 2008 /
 
Mekkora lenne az LCD kijelzo? Kulon lenne mindket kijelzo?
Mert a ketsoros, az kb 80x35mm.
En ugyan meg eletemben nem lattam motororat kozelrol, de valami azt sugja, hogy nem fog beleferni.
A NYAK tokmindegy, mekkora?

Hanyat fordul a kihajtas, amig a kerek egyet?
Autoknal kb 16 jelet ad egy korbefordulasra a kerek.
(#) Peti.Janka válasza bbalazs_ hozzászólására (») Ápr 12, 2008 /
 
Holnap délutánn nekiállok méregetni azt válaszolok! egyébként külön szeretném a 2 kijelzőt. minnél nagyobb ledkijelző kellene hogy jól látható legyen menet közben és lcd elég lenne vlami kisseb is szerintem.
(#) bbalazs_ válasza Peti.Janka hozzászólására (») Ápr 13, 2008 /
 
Ha nagy LED kijelzot akarsz, akkor nagy fenyero is kell, akkor meghajto tranyok kellenek, hogy a nagyobb aramot a multiplex uzemben at tudjuk rajtuk hajtani.
De nekem nincs kisebb LCD-m, csak ez es nem is nagyon lattam ennel kisebbet... LED-esbol van 19*38mm-es harom szemenses.
De mindegy, mericskelj csak...
(#) Peti.Janka válasza bbalazs_ hozzászólására (») Ápr 13, 2008 /
 
Hali! méregettem. az lenne jó ha 1 kerékfordulatra 6 jellel mérne Akkor frankón 6 kis mágnest a hátsólánckerékre fel tudnék rakni, és egy unipoláris hall ic adná a jelet. a 80 as lcd sajna nem fog beférni semmikép mert 73mm a belső átmérője a háznak amibe menne, és henger alaku. Akkora ledkijelző nagyon jó lenne amit írtál. 2 müszertartó van egyik fodulatszámmérőé a másik a kmóráé akár az is jó lenne ha az egyikbe az egyik a másikba a másik kijelző menne. egyébként lcd mehetne rá valami kisebb is. a kerék kerülete 2010mm Az nem megoldható hogy valahogyan a kerületet lehessen álítani, akár úgy mint a bicó km orákon 2 gombal vagy számítogépen?
(#) Peti.Janka válasza bbalazs_ hozzászólására (») Ápr 16, 2008 /
 
hali! gondolkodtam, hogy hogy lenne jó ha meg lehetne csinálni. Arra jutottam ha megoldható 1 soros lcd kellene mondjuk 1 szer 10 karakteres és csak a megtett km et mutatná vagy egy kis gombal lehetne funkciót váltani, a sebességet meg ledkijelző jelezné továbra is, ha ez megoldható, és ha még nem álltál neki úgy megcsinálni ahogy eredetileg megbeszéltük. ha neked jobb úgy akkor én is meg tudnám csinálni a nyákot meg mindent csak egy kapcsrajz kell hozzá, mert akkor meg tudnám úgy csinálni a nyákokat hogy minden elférjen a helyén. elég lenne ha a pic-et beprogramoznád és azt küldenéd csak el.
(#) bbalazs_ válasza Peti.Janka hozzászólására (») Ápr 16, 2008 /
 
Kellene az az lcd. Vagy legalabb az adatlapja.
Vagy ha kompatibilis a 2x16,20 stb sorosakkal, akkor eleg a labkiosztas is.
De ismet mondom, hogy anelkul nem tudok bele tenni barmit is, hogy legalabb korulbelul ne tudjam a mereteket es a szamokat
Vagyis, hogy hany impulzusra mennyit megy a motor elore. Probald meg lemerni, tarcsara jel, tengelyen atlogatott meroon, 0 pont. Tolod egy tarcsafordulatnyit nyilegyenesen, aztan ujra meres, meroszalaggal a ketto kozotti tavot lemered. Ez mar legalabb korulbeluli kiindulasi alap.
(#) szilva válasza bbalazs_ hozzászólására (») Ápr 16, 2008 /
 
Beleolvasgattam a km-óra dilemmáitokba, és bennem az ötlött fel, hogy nem lehetne-e felhasználni ilyen helyen egy szabvány 3.5 digites LCD üveget, pl. olyat, aminek az adatlapja a mellékletben is van.

A 70mm-es átmérőbe is belefér. Persze a megtett km-ek számlálására kellene kitalálni valami más megoldást (6 vagy 8 digites LCD üveget), de fordulatszámmérőnek is alkalmasnak tűnik a 3.5 digites. Vannak olyan PIC-ek, amikben beépített LCD-meghajtó modul van, érdemes átnézni a lehetőségeket (16F913, 914, 916, 917, 16F946, 18Fxx90).

Véleményem szerint nappali fényben, főként kültéren történő használatra LED-es kijelzőt nagyon macerás építeni, és mindenképpen kell rá tenni valami fényerőszabályozót, hogy sötétben ne vakítson. Az LCD ilyen szempontból sokkal barátságosabb nappali fényben, sötétben pedig LED-ekkel át lehet világítani hátulról.

Én épp nemrég építettem a 16F946-tal egy panelt 3.5 digites LCD-hez, írtam rá egy kezdetleges óraprogit is.

Bővebben: Link
(#) Peti.Janka válasza bbalazs_ hozzászólására (») Ápr 16, 2008 /
 
Vasárnap már írtam a méreteket. ha neked jó úgy vagy jobb úgy hogy én rakjam ösze akkor is kell lcd-t vennem olyan tipust veszek amit mondasz. A kerék kerüete 2010mm és 6 jel van egy fordulaton. ledkijelzőm van egy. tipusa: ltc561 g-rc ez 3 karakteres zöld szinü.
(#) Peti.Janka válasza szilva hozzászólására (») Ápr 16, 2008 /
 
Hali! én pont azért gondoltam nagyobb ledkijelzőre a sebességet mutatni mert az jobban látszik nappal. Persze lehet, hogy tévedek.
(#) szilva válasza Peti.Janka hozzászólására (») Ápr 16, 2008 /
 
Nekem nincs túl jó tapasztalatom LED-ek nappali fényben történő használatával, de nem akarok senkit semmiről lebeszélni.

A legtisztább az lenne, ha valami próbapanelon egy áramkört összedobnál a kiválasztott kijelzővel, akár valami statikus kijelzéssel és megpróbálnád, hogy a végleges helyén hogy mutat. Pl. lehet-e jól látni napsütésben. Persze figyelembe kell venni a kijelző LED-jeinek maximális áramát is.

Ha jónak ítéled meg a kijelzést, szerintem csak akkor fogj bele a megépítésbe. Az nagyon rossz érzés tud lenni, ha valami tuti áramkört összehozol, ami tényleg jó, működik, azt csinálja, amit elterveztél, de a kijelzés elégtelensége lerontja az összhatást és az örömöt.
(#) bbalazs_ válasza szilva hozzászólására (») Ápr 17, 2008 /
 
O igy szeretne, en meg anno irtam rutint a hd47xx compatibilis LCD-re, meg egy multiplex-elt LEDkijelzore.
Ahogy latom, azt az LCD-t is multiplexelni kellene, igy inkabb elvetnem ezt az otletet.
Inkabb javasolj valami PICIKE, hd47xxx kompatibilis kijelzot, ami befer neki az orajaba...
(#) szilva válasza bbalazs_ hozzászólására (») Ápr 17, 2008 /
 
Hát ezaz, hogy olyan pici HD-kompatibilis kijelzőt nem láttam még én sem...
(#) Peti.Janka válasza szilva hozzászólására (») Ápr 17, 2008 /
 
sziasztok nekem elég lenne valami 1 soros kijelző is azt egy kis nyomógombal lehetne funkciót váltani.
(#) bbalazs_ válasza Peti.Janka hozzászólására (») Ápr 17, 2008 /
 
Peti, nem az a gond, hogy hany soros, hanem a protocolja. Ha ujat kell irni, akkor nem vallalom, mert en olyat nem hasznalok, igy a munkam nem terulne meg. Azon kivul egy ismeretlen hardverre tav-feljesztni ugy, hogy az egyetlen lehetoseg az eles teszt, elegge huzos.
(#) szilva válasza bbalazs_ hozzászólására (») Ápr 18, 2008 /
 
Támadt egy ötletem. Nézz át a következő topicba:
LCD kijelző PC-re

Vedd fel a kapcsolatot pici-vel, van neki mindenféle kijelzője. Elképzelhető, hogy tud neked adni HD kompatibilist, olyat, ami mechanikailag megfelelő méretű. A képen a bal felső, 1x15 karakterese pl. lehet, hogy esélyes lenne így ránézésre is.
(#) SzervízMacska válasza Szebence hozzászólására (») Ápr 27, 2008 / 4
 
Ha jól emlékszem, Neked suzuki stifted van. Annak a legegyszerűbb "hivatalos" jelfogója a reed-cső. Kis darab próbanyákra rá kell forrasztani, és a km-óra hátuljára kell rögzíteni úgy, hogy 0,1-0,2mm-re álljon a tárcsán körbeforgó mágnesek mögött. A beállítást a megfelelő hosszra hagyott lábak pozícióba hajlítgatásával lehet eszközölni, természetesen folyamatos műszeres ellenőrzés mellett. Akkor van a helyén, amikor - kézzel tekerve - minden egyes fordulatra ugyanannyiszor zár a reed. Ha készen van, fixen rögzíted a panelt, majd a kivezetéseire már előzőleg ráforrasztott két vezeték közül az egyiket a műszerfal testcsavarjához rögzíted, a másikon pedig már meg is kaptad a digitális jelet. Ez már feldolgozható kontrollerrel, emlékeim szerint 2500 jelet kapsz kilométerenként, úgy kell számolnod. E nemesen 1szerű jeladó gyakorlati tapasztalatok alapján átlagban 50-70 ezer km-en keresztül hibátlanul fog működni, tönkremenetelét a jel véletlenszerűvé válása ( többnyire gyorsulás ) fogja jelezni.
(#) SzervízMacska válasza bbalazs_ hozzászólására (») Ápr 27, 2008 /
 
Szia!

Engem nagyon érdekelne a programod, mivel éppen 1 ilyen projekttel kezdtem el foglalkozni. Pár hónapja tanulom csak a PICek programozását, gyakorlatilag a nulláról kezdve. Főleg ezért szeretném elkérni a programodat, hogy más nézőpontjából is láthassam a komplex probléma megoldását ( mivel bennem még nem alakult ki a programozói látásmód ). Fenti ok miatt az eddigi programjaim böszme nagyok és elég átláthatatlanok voltak, de működtek. Tehát ezért szeretném átbogarászni a tiédet, hogy a program szerkezetét, a ciklusokat és rutinokat hogy célszerű kivitelezni, belül maradva a 2 kword-ös határon, és persze nem a végletekig terhelve a cpu-t. Nem lemásolnám, de pár ötletes részt biztosan felhasználnék belőle. Egy 4x16-os kijelző lesz a megjelenítő és a nagyméretű 7 szegmenses 3 digites seb.mérő fényereje az lcd háttérvilágításával össze lesz hangolva. Az ák már készül, a programnak még csak a váza alakult ki nagy vonalakban. Egyébként én a számkijelzőt nem multiplexelem, hanem 4094-ekkel hajtom. Esetleg a véleményedre is kíváncsi lennék, ha találkoztál a feladat megoldása közben olyan problémával, amit most már másképpen, vagy egyszerűbben csinálnál. Segítségedet előre is köszönöm!
(#) Szebence válasza SzervízMacska hozzászólására (») Ápr 27, 2008 /
 
Igen, jól emlékszel és köszi a válaszod, kicsit emésztgetem még
(#) bbalazs_ válasza SzervízMacska hozzászólására (») Ápr 27, 2008 /
 
Szia! Eppen melyik progira gondolsz?
Van pont olyan is, amit te mondasz, tehat 4094-ekkel meghajtott, meghozza sajat 4x7szegmenses kijelzo, diszkret 2x5mm-es ledekbol
A masik, amit kerdezel, az az LCD meghajtasa, a harmadik a sebessegmero/szamlalo-tarolo.
Negyedik az egyvezetekes D18S20-asokkal megvalositott homero.
Ezek nagy resze benne van a Seicentohoz hasznalt progiban, sot, csinaltam hozza meg egy sajat keszitesu 4x2iranyu (fel-le) billenokapcsolohoz egy ketvezetekes (resistive) vezerlest is.
Ez viszont nem LCD-re ir ki, hanem a PC-nek kuldi el parhuzamos porton.
A kepeket megnezheted a www.mp3car.com forumon, bbalazs, user pictures alatt.

Szivesen elkuldom valamennyit, akar a nyaktervvel egyutt, de ugyancsak meg lehetsz szorulva, ha tolem, mukedvelo patikustol akarsz programozast tanulni
(#) SzervízMacska válasza bbalazs_ hozzászólására (») Ápr 28, 2008 /
 
A sebességmérőre-számlálóra gondoltam konkrétabban. Mint jeleztem, koránt sem nevezhetem magamat profi programozónak, de erőltetem a dolgot, idő van rá bőven. Minden általam kevésbé ismert témában szívesen fogadom a nálam tanultabbak, tapasztaltabbak véleményét; nem kizáró ok ha az illető patikus vagy cukrász... Ezt a műszert is csak gyakorlásképpen építem, mivel a jelenlegi autóm is computeres. Gyakorlati haszna csupán a tanulás - és a feldolgozott paraméterek egyidejű kijelzése. Egyébként köszönöm a gyors válaszodat!
(#) bbalazs_ válasza SzervízMacska hozzászólására (») Ápr 28, 2008 /
 
OK, este elkuldom otthonrol.

Nem mesz el autodiagnosztika-iranyba?
En az OBD2-vel kezdtem, de lenyegi dologra hasznalhatatlan, viszont talaltam a Lagunamhoz egy gyartospecifikus progit, a DDT2000-et, az meg azt is kijelzi, hogy a muszerfalvilagitas hany %-on uzemel. Sajnos francia nyelvu, ugyhogy szotarazas ezerrel.
Es ami meg klasszabb, az egesz protocol ott van egyszeru formaban, szoval hexakodok szintjen, igy elmeletileg majd PIC-el is lehet ezekrol kerdezni a computert.
Egyebkent most azon agyalok, hogy HUD-ot kellene csinalni (Head-UP Display, tudod,ami kivetiti a szelvedore az infot), a szelvedo tukrozesenek segitsegevel. LED-es megoldas lesz valoszinuleg, mert az LCD nem latszik elegge. A gond jelenleg az optikai ismereteim hianya, valszeg valami torzito tukor fog kelleni hozza...
(#) bbalazs_ válasza bbalazs_ hozzászólására (») Ápr 28, 2008 /
 
Na, itt is vagyok.
Mivel a progi sajat celra keszult, elegge keves, a kozonsegnek szolo komment van benne.
A NYAKtervek Tango2-ben keszultek.
Az elso a kesz panel, a masodik a kulonallo kis szamjegyekbol allo kijelzo, ez lett volna a HUD, ezert inverzben es fejjel lefele mutatja a szamokat, hogy tukrozodeskor jo legyen. Ez egy hosszabb vezetekkel kapcsolodik a panelhez, tuskesoron at.

(#) SzervízMacska válasza bbalazs_ hozzászólására (») Ápr 28, 2008 /
 
Jelenleg csak távlati tervként szerepel nálam a diag, mivel nincs most saját szekerem. Valószinűleg valami megbízható, elterjedt tipust fogok venni használtan, ekkor jöhet szóba a tipusspecifikus verzió megvalósítása. Addíg maradnak a bármely kocsiból könnyedén kinyerhető paraméterek ( seb., ford., temp. stb. ). Ha komolyan akar az ember foglalkozni vele, úgyis be kell szerezni a Bosch KTS-t... Ahhoz elég 1 lepukkant asztali PC - mivel inverter mindíg van a kocsimban - és még a hifi is bővíthető vele multimédiás irányba, szinte ingyen. A kivetítés viszont érdekes dolog, az tényleg feldobja az összképet. Szerintem a ledes verzió főként azért jobb, mert nagyobb számjegyeket tudsz megjeleníteni alapból, nem kell nagyítani, olcsóbb is és nem generál akkora adatforgalmat, mint 1 grafikus lcd. Torzításra nem feltétlenül van szükség, ha nem a szélvédő leggörbébb sarkában akarod látni. Én egyszerűen oldanám meg: digitenként 2-3x7 db 10 mm-es led, és ha nagyon maximalista vagy, a korrekciót a ledek pozícionálásával el tudod végezni. A fordulatszámot is rá tudnád 1 ledsorral applikálni. A helyedben 2 színű ledekből csinálnám a számkijelzést, az további funkcióval bővíthetné a cuccot: pl. egy előre beállított sebesség felett átválthatna más színre. Az egészet süllyesztve bedobozolnám, hogy a ledek saját fénye ne zavarhasson a vezetésben, majd nemes egyszerűséggel fektetve felragasztanám a műszerfalra. Természetesen a program megírásakor ügyelni kell a számok megfelelően tükrözött megjelenítésére. Zárójelben tenném hozzá, hogy a Conrad is forgalmaz valami hasonlót, ötletgyűjtés miatt azt is érdemes lenne megkuksizni. Közben megjött val.színű a progid, köszi szépen. A "kivetítőhöz" pedig sok sikert!
(#) bbalazs_ válasza SzervízMacska hozzászólására (») Ápr 29, 2008 /
 
A torzitasra azert van szukseg, mert ha nincs, akkor a szelvedore kell fokuszalnod a szamokhoz. Ha van aszferikus tukor, akkor pedig par meterre a kocsi elott 'latod' lebegni a szamot, tehat kenyelmesebb a szemnek.
A tobbi otlet jo, hasznalni is fogom.
(#) SzervízMacska válasza bbalazs_ hozzászólására (») Ápr 29, 2008 /
 
Az én optikai ismereteim a 0-t is csak negatív irányból közelítik... Viszont most, hogy hazaértem, kikerestem a Conrad katalógusból az ide vonatkozó terméket. 30.000.- Ft.-ért se tükör, se lencse, csupán a kijelződoboz és egy tükrözésmentes "vetítőfólia". A képen látható, hogy a dobozba vízszintesen, a doboz felső síkjától kissé lejjebb van beépítve a display. Ők így oldották meg. Én amikor az ötletet írtam, a pdamat raktam fel a műszerfalra tesztelés céljából. Többek között 1 nagy óra is van a főképernyőjén ( HTC Home ), menet közben is le lehetett olvasni, természetesen tükrözve. Azért is gondoltam 10 mm-es ledekre, mert azokból simán ki lehet rakni egy kellően nagy, 2,5-3 collos számkijelzőt. Mindenesetre kíváncsi leszek, mire jutsz azokkal a tükrökkel. Remélem, megmutatod majd!
(#) bbalazs_ válasza SzervízMacska hozzászólására (») Ápr 29, 2008 /
 
Ezt a 'vetitofoliat' szeretnem megsporolni. Hogy nez ki mar!? Optikaban sajnos en sem vagyok bajnok.
(#) SzervízMacska válasza SzervízMacska hozzászólására (») Ápr 29, 2008 /
 
Annyi jutott még eszembe, hogy esetünkben a szélvédő a tükör. Ha ezt síklapnak tekintjük, akkor a "vetítési" távolság megegyezik a kijelző és a szélvédő közötti távolsággal. Ezt kétféleképpen lehet megnövelni: távolabb teszed a kijelzőt ( pl. vágsz egy négyszögletes rést a műszerfalra és mélyen az alá szereled fel ), vagy olyan geometriájú tükröt ( szélvédőt ) használsz majd ami távolabb láttatja a visszavert képet optikailag??? Hmmm... ( ez itt egy fej-vakarós smiley helye, csak a telcsivel nem tudom iderakni )
Következő: »»   2 / 5
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem