Fórum témák
» Több friss téma |
Ha veszek/csinálok egy step up convertert.
Azzal járnék a legjobban, ha mondjuk 6 LED esetén 12V-hoz a lehető legközelebb lőném be, és egy kicsi ellenállást használnék? Vagy így is érdemes lehet egy két tranzisztoros áramgenerátort? A két tranzisztoron 35 mA esetén 42 mW teljesítményt vesztünk, 13,2V-os táplálás esetén egy 47 ohmos ellenállással lenne kb ugyanennyi veszteség.
Ha már StepUp konvertert készítesz, azzal akár a Led-ek áramát is lehet állandó értéken tartani, és a 12V nyitófeszültség ennek hatására majd beáll magától. Ahogy pld. itt a MAX1561 teszi.
Sziasztok!
Mennyi LED kellene hogy helyettesítsek vele pl: egy 25W-os autó fényszórót? Előre is köszi a segítséget.
Milyen szempontból akarod helyettesíteni az autófényszórót? A KRESZ tiltja bármilyen járművön az utólagos módosítást.
A watt a teljesítmény mértékegysége. Egy fényszóró teljesítményfelvétele irreleváns, csak a KRESZ-ben szerepel így. Ha világítani akarsz, akkor mondd meg, mit akarsz megvilágítani, milyen messziről, esetleg hány lux kell. A hozzászólás módosítva: Jún 5, 2014
Én még nem láttam 25W os autó fényszóró izzót ! 55W -75W ost igen ....milyen autód van ?Velorex ?
Csak példaként írtam hogy vizuálisan is képbe legyek. Amúgy egy aksis reflektorlámpát akarok csinálni, amibe egy 6V-os 18W-os izzó volt eredetileg de akkor 3A kellene a teljesítmény eléréséhez ekkora feszültségen. Ez 5db 1.2V -os NiCd -nél ami 1Ah -ás, elég gyors merülést idézne elő kb:20 perc alatt lemerülne.
Mire megy egy kört a biztonsági őr a telepen, visszafele már sötétbe jönne . Arra gondoltam hogy ki kellene cserélni ezt az izzót valami ledes megoldásra. Olyan led vagy ledek kellenek ami(k) adnak elegendő nagy erejű fényt, és ne fogyasszon sokat. Nem tudom hogy egy 1W-os power led hűtőcsillaggal elég lenne? Azt hiszem ezek kb: 4-5V -on 350-700mA ig vannak. Egy ilyennek pl: mekkora fénye van? Bővebben: Link Írjatok valamit hogy legyen viszonyítási alapom. Az is elég lenne ha kb 20-30m -re elvilágítana de nem kell nagyon szórt fény. Inkább reflektor jellegű legyen. Lehet még a 120° is sok. kaqkk: A régi veterán 6V-os motorokba még bizony 18/25W -os volt a fényszóró. Ugyhogy a Velorex jó példa volt ).
Hogy számoljam a lux-ot? Mihez viszonyítsam?
Ennek pl: mekkora a fénye?
Bővebben: Link
Üdv!
180 lumen-t ír, tehát kb mint egy 20W-os normál izzó. Csatoltam egy táblázatot, amihez lehet viszonyítani, ha adott a lumen érték.
Ha 25-30 méterre kell elvilágítani, akkor nem lehet versenyezni a nagy sorozatban gyártott, lítium akkumulátoros elemlámpákkal. Egy ilyen lámpa, tuningolva 17335, vagy 16340 akkumulátorral, és hozzávaló töltővel 4-6 óra üzemet tud biztosítani.
Sziasztok!Segítségre lenne szükségem valakitől!
Ez a videó: https://www.youtube.com/watch?v=DD_1KY5ZHFE A videóban jól látszik az "angel eyes" karika a centrál ki/be nyitásával villog szinte remeg.Én így látom: növekszik a fényerősség, az elején sűrűn villog a karika és a végén amikor teljes a fényerősség már nagyon szaggatott a villogás! Ehhez szeretnék építeni egy kis áramkört amivel ezt megvalósítom, nem BMW autóba építem. Minden segítséget szívesen fogadok Köszi srácok előre is!
Egész jó ötlet, köszi. Közben még egy variáció eszembe jutott. Mi a véleményed ha ezt használnám aksinak : Bővebben: Link
és ilyen nagy fényerejű ledekből raknék össze párat: Bővebben: Link sorosan 2db-ot mert ha jol láttam az adatlapját akkor 5V a nyitófeszültsége, de így kettesével még párhuzamosan köthetnék egy párat a nagyobb fény érdekében. Aksi töltőt azt csinálnék hozzá. A lednél ez mit jelent? " 4500 mCd"
Hello! Szerintem ezzel a kapcsolással meg tudod oldani, ha a C2 kondit egy 4,7µF-ra cseréled. (Amúgy szerintem egyenletes sebességgel villog, csak változó kitöltéssel. Így a fényerő úgy látszik, hogy nő. De próbáld ki, nem egy nagy kaland.)
A 4500mCd 4,5 candela fényességet jelent. A fényerősség definíciója
Az ólom alapú akkumulátor kifejezetten éjjeliőrök számára kifejlesztett energiatároló. Bár a súly/energiatároló képesség aránya nem a legkedvezőbb, viszont közelharcban kiválóan használható ütőfegyverként. Ráadásul, ha kergetik, eldobja, és máris sokkal gyorsabban tud futni. Komolyabbra fogva: a 3/5mm, vagy az SMD LED az olcsóbb kategóriából nem éppen a jó hatásfokról híres. Nagy fényt csak a darabszám növelésével lehet elérni, ez viszont a mechanikai kivitelt bonyolítja, reflektor és optikai lencse szükséges ahhoz, hogy nagy távolságra világítsunk el vele. Az említett LEDből körülbelül 100 darab már összevethető egy 1W, nagy teljesítményű LED által keltett fénnyel.
A hátsó tükröt szerintetek lehet helyettesíteni öntapadós tükörfóliával?
A mélységérzet, hatás vajon esik ezáltal, vagy nem? Bővebben: Link
Sziasztok, vettem jópár 4W-os LED izzót, és 1-2 hét után mind kifeküdt, ami elég bosszantó, mert nem volt valami olcsó. A tünet az, hogy összevissza villog, ki-be kapcsol (amikor nem világít valójában akkor is világít, csak elég halványan).
Ilyen panel van benne. A kondi és a dióda között az egy DK52 NPN tranzisztor. A kondik nem púposak, melegedni nem melegszik. Mi lehet a baja?
Adj linket arról, amit vettél. 4W és LED kulcsszavak nem elegek azonosításra.
A teljesítményLEDdel szerelt villanykörtékben inkább LED mehet tönkre, mint a meghajtó. A tönkremenetel oka általában túlmelegedés, amit az elégtelen szerelés és a kellő hűtés hiánya okoz. Ezt okozhatja az is, hogy a körte kisméretű, zárt búrában üzemel. A meghajtó panelkán nincs IC? Ha SMD LED van a körtédben, akkor inkább passzolom, azokkal nem foglalkoztam eleget (és nem is fogok, legfeljebb javítás szintjén).
Szia!
Ilyenek? Bővebben: Link (A leírásokban szereplő 9-12 W ne tévesszen meg, az utóbbi időben sokszor a hagyományos izzókhoz viszonyított teljesítményt adják meg a kici kínaiak. Attól még 3-4 db 1 W-os LED van benne.) Ezekből a kollégám is bevásárolt, sorban mennek tönkre, arról nem beszélve, hogy néhány kábel TV csatornát is zavar. 4 db 1 W-os LED van egy kis alumínium lapra forrasztva, csakhogy a LED alatt sincs hővezető paszta, de ami a nagyobbik baj, hogy a bordázott ház lenne azért, hogy elvezesse a hőt, ehhez viszont nem rögzítik az alu tárcsát. Eddig amit javítottam, mindben 1-1 db LED ment tönkre. Kicseréltem, és a tárcsa alsó részét bekenve, hozzácsavaroztam az alu házhoz. Két hónapja üzemelnek hibátlanul, napi kb. 3-4 órát. A hozzászólás módosítva: Jún 23, 2014
Nem neten vettem, hanem rendes boltban, neten nem találtam hasonlót.
Economico márkájú.
Én meg Magolux Eco címkével rakom össze a nyaraló villanykörtéit. Ha még az interneten sem találsz hasonlót, az nekem sejtet valamit márkaügyileg.
Az, hogy milyen boltban vetted, a garanciális ügyintézés után válik el.
Sziasztok.
Szeretnék érdeklődni hogy kb milyen lehetőség van arra hogy. Simson S51 hátsó helyzetjelző és féklámpa ledes legyen? A helyzetjelzőre azért van szükség mert, mert 5w os az izző. és aaz első fényszórótól veszi el. Azt szeretném elérni hogy alacsonyabb fordulati tartományban is jó legyen a világitás. számit az a pár W is. Akumlátor van benne. a féklámpához az aksiról megy az áram. a töltés idején kb 13.4V egyenfeszültség van. a helyzetjelző meg a tekercsről kapja a váltó áramot. de van Benne EWR (feszültség szabályzó. ami megvédi az izzókat a kiégéstől magas fordulaton) Következő. kb 5 izzó helyére hány db led kellene hogy azt a fényt produkálja? milyen alkatrészek kellenek, gondolom egyenirányitó ellenálások. Köszönöm előre is az épitő jellegü hozzászólásokat!
Üdv mindenkinek!
Egy kis segítséget szeretnék kérni LED-es áramkörrel kapcsolatban. Azt tudom, hogy a vásárolt lednek mi a nyitóirányú feszültsége és max árama. 3V és 20mA. A kérdésem az lenne, ha nem használok áramkorlátozó áramkört vagy ellenállást és egy LM317-el a megfelelő feszültséget küldöm rá (jelen esetben kb 2.9V) akkor károsodik a led, vagy sem? Áramkorlátozás minden esetben kell? Vagy ha nem kap magasabb feszültséget úgysem vesz fel nagyobb áramot... Válaszokat előre is köszönöm!
Áramkorlátozás kell, és akkor kialakul a feszültség. A megadott nyitóirányú feszültség erősen hőfokfüggő, ha megemelkedik a réteghőmérséklet, megsütné magát a LED. A katalógusban szereplő feszültségérték csak egy mankó az áramgenerátor tervezéséhez.
Arra a Simsonra kell műszaki vizsgát csináltatni? Mert akkor felejtős a LED. Kizáró ok.
Köszönöm a gyors választ!
A helyzet az, hogy LED táblát csinálok amin 600 led van, 3 van sorba kötve és ebből a soros kapcsolásból van 200. Ezt akkor ellenállás nélkül hogyan tudom megoldani? A másik kérdésem amit nem értek: Egy LED ugye 0.02A, jelen esetben 600 db van a kapcsolásban, nekem ez értelem szerűen 600*0,02=12A, viszont megtáplálva az áramkört, ML317-el (9,2V mellett) 2,5A vesz fel. Hol van a számításban az a maradék majdnem 10A? A hozzászólás módosítva: Jún 24, 2014
Hello!
- A mondat helyes kb. így lenne "..3 van sorba kötve és ebből a soros kapcsolásból van 200 ág párhuzamosan." Ellenállás nélkül kb. sehogy! (De Nedugi megírta miért..) - Ha 600 Led van, és hármasával (nagyon helyesen) sorba vannak kötve, akkor nem 600 ág van, csak 200 ág van. Vagy is 200*20mA=4A lenne a megfelelő áramfelvétel. Pld 12V-ról, minden ággal egy-egy soros 150ohm-os ellenállással. És akkor működni fog..
Valóban helytelenül fogalmaztam.
Egyenlőre működik, a fénye elég komoly, melegedés minimális. 28-30°C De akkor legközelebb ellenállást is sorba rakok a 3 LED-el. Csak 600 db-nál már komoly helyigénye van 200 ellenállásnak. Kíváncsi vagyok így ezzel a megoldással meddig fog működni. Nagyon köszönöm a válaszokat!
Elnézést az értetlenkedés miatt, de számomra még mindig nehéz egy kicsit felfogni, hogy miért fogyaszt kevesebbet a sorosan kapcsolt LED mint a párhuzamosan kötött?
Pl.: 3db sorosan kötött led akkor 20mA vesz fel 3db párhuzamosan kapcsolt meg 60mA-t? Ennek mi az oka? És akkor ezek szerint jobban megéri sorosan kapcsolni? A hozzászólás módosítva: Jún 24, 2014
Nagyon egyszerű. A válasz a soros és párhuzamos kapcsolás jellemzőjében van elrejtve.
- Egy soros kapcsolásban az áram minden elemen egyforma értékű, a feszültségesések összeadódnak. - Párhuzamos kapcsolásnál, a feszültség közös, és a tagok árama adódik össze.
Értem, és megint köszönöm!
Tehát célszerűbb magasabb feszültséget választanom, így kisebb lesz az áramfelvétel. Akkor a következő panelnál 24V-os stabil, kapcsoló üzemű tápot használva 7db LED-et kötök sorba 82Ohm-os előtéttel. A fényerő szabályozást pedig nem feszültséggel vezérlem, hanem egy LM555-ös IC-vel előállított négyszögjellel. Remélem elsőre sikerül összerakni normálisan. Esetleg le tudnátok csekkolni a alábbi kapcsolást? Működő képes lenne a fent említett elképzelésemmel? (Persze az PMW kapcsolás egy 7812 keresztül menne, nem akarom megsütni) A hozzászólás módosítva: Jún 24, 2014
|
Bejelentkezés
Hirdetés |