Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Mit kell tudnia egy jó Master-hez egy erősítőnek?
Témaindító: recko, idő: Szept 20, 2009
Témakörök:
680e FT.? Nézőpont kérdése. Az egyik stúdió PC-mbe a SONY AD/DA I/O kártya 700e Ft volt. A több mint 10 év alatt rengeteg anyag "átment" rajta. Sajnos azt sajnálom, hogy amikor tanultam a szakmát, nem tartottam fontosnak, hogy levizsgázzak, s papírom is legyen róla. Persze van mit mindig fejlődni, továbbtanulni, de manapság egyre inkább a papír számít, mint a tudás. Tisztelet a kivételnek.
Hát ne haragudj, én simán leordítanám azt aki kitalálta, hogy ennyit kérjen egy félévre vagy egy évre már nem tudom hogy működik...
és csodálkoznak, hogy a fiataloknak nincs jövője/jövőképe ? Mindegy, hagyjuk, lassan már OFF lesz belőle
Ez az összeg 2 évre van. Viszont ne sajnáljuk azt a jövőképet annyira. Ez egy komoly szakma, ahol komoly, drága (többmilliós) technikát kezelhetnél. Pl. Madonna koncert.
Hangosítottam Nagy Ferót is. Hidd el, ott is számít a jó hangzás, annak ellenére, hogy "csak zúznak". Ha 30-40 ezer lenne a tanfolyam, mint egy PC kezelőin, akkor, bárki, aki szeret "potit tologatni" menne és nagyon felhígúlna ez a szakma is. Persze nem csak ezért kerül ennyibe. Aki meg komolyan gondolja, és tehetséges is, hidd el, meg térül Neki ez a befektetés. Ja és ha elmész egy kis városi stúdióba technikár bérelni, 10e/óra alatt nem találsz. Ebben a suliban 1440 órát tanulsz, ebből legyél 1/3-ad, azaz 480 órát technika előtt. 480*10000=4,8 millió forint stúdióidő. Akkor mi drága?
280 ezer egy CNC tanfolyam, ott akár félmilliárdos gépeket is kezelhetsz, és a szakámt hígítják. Szerintem ennek a szakmának még van rangja, az én szakmámnak pedig semmi rangja.
Nem nagyon szolhat jol avval a nagy ureggel a hangszorok mogott ,az a csillapitas nem sokat hat a melyeken .De modjuk ha csak a kozelterit hasznalja es megszokta a hangszast es el tudja kepzelni hogy fog szolni mas cuccokon akkor jo ,de.
Azert modtam hogy olyan kiallitasnak nez ki mert van baratom studios akinek volt egy szobaja a studioban ilyen "kiallitassal"telle es tele mindenfele draga profi kutyuvel es hangfalrol amirol tudott/hallot hogy kene de nem tudta hasznalni.Csak azert volt ott minden hogy a kliensek hanyatvagodjanak .Kerdezte egy egy tudosabb zenesz "de van ilyen es ilyen "harmoniser" ..."van" .."de van ilyen kompresszor "...van ...stb.Ez igy ment. Egyetlenegy lemezen hasznaltak a legtobbet mikor egy masik haver jot nemetbol aki ott profi hangmernok es o vett fel egy bandat .
A pénz, az akkor is pénz.
És kitalálták a szerződést, hogy "Igen is, én Kovács P. Géza Bivalybasznádi lakos, ha elrontom a gépet, akkor megtérítem az árát x idő alatt" És szerintem így akkor nem kéne 680ezer forintot kérni.
Engedj meg pár észrevételt kérlek... először is, ha tudom, hogy ekkora vihart kavar, hogy leírom, szar a Tannoy, akkor sose tettem volna
Másodszor, ekkora blődséget még nem hallottam, hogy több hangszórórendszer szükséges a jó lehallgatáshoz, tudod mi kell hozzá? Egy minél jobban csillapított helység és kettő, azaz 2db stúdió monitor (megfelelő helység híján füles, AKG K501-től fölfele, például ha mondjuk a zeneakadémián készítesz felvételt és csak egy kis lyukat tudsz technikai helységnek használni!) mindenféle mélyláda, meg egyéb csilivili hülyeség nélkül! /kivételt képezhet ezalól, ha célirányosan, például ha TV-re dolgozol ott szoktak(tunk) olyat csinálni, hogy behozunk egy átlagos tv-t és mikor rázendít a zenekar, akkor Genelec leteker, TV föl és meghallgatjuk azon is./ A hajam az égnek áll, mikor ilyeneket hallok, hogy el kell dönteni, mit hallgatsz rajta... stb. A jó monitoron minden jól szól, a komolyzenétől a zúzásig! Terhelhető és mindenhol jól érzi magát, legalább is igyekszik . Minél egyenesebb és egyszerűbb! Más: az iskola drágasága; valóban rohadt drága, de megéri! Én egy évig dolgoztam, mire összejött rá a pénz! Aztán az első sorba ültem nagy mellénnyel, gondolván, végighallgatom az oktatást, aztán kérem a papírt és nyomás dolgozni... Azóta megtanultam, akkor jössz rá, mennyire nem tudsz semmit az adott témáról, mikor elkezdesz foglalkozni vele! Ezzel szerintem mindent elmondtam.
Mindig a klasszikus zenehez ,foleg a szimfonikus zenekart ertem ez alatt, kellett a legkomolyabb hangcucc.
Egy szimfonikus zenekarnak/eloadasnak hozza irt zenenek.. igencsak van dinamikaja,ezt le is kene sugarozni ( ha sikerult valamennyit felvenni belolle) . pattogo bassszus , duborgo basszus, bugo basszus ezek mind kene jol szoljanak egy "linearis" szelessavu rendszeren.Ha az monitor es az erosito tudja a mondjuk + 40dB "headroom"-ot a teljes tartomanyban nem latom mi lenne a hiba ha egy mas "tipusu" zenenek hasznalom. Hogy eppen mi a divat a szakmaba szerintem nem mervado .Altalaban elterjed egy cucc ha valaki jol dolgozott rajta es sikeres is lett .Azatan jon a szokas hatalma es a divatos hangzasok sokasaga. Erdekes hogy sok divatos hangzast nagy titkolozas kozepette tobb hangmernok kulombozo felellitassal oldotta meg , tehat nem egyetlenegy cucc a legjobb hanem a hangmester tudasa a fontos. Mindegyiknek megvan a konyhatitka es nem arujak el , haverom meselte ( aki kivandorolt amerikaba es van egy studioja) a szakma aparol fiura megy es nem nagyon fogadnak be senkit maguk koze.Lehet dolgozni naluk mint alkalmazott ha ugyes vagy es oda kerulsz de kb . ennyi. Egy par zenesz hangmesterol kerdeztem est azt a netten ( amerikaiak) , hat nem nagyon mondtak sokat pedig fofoglalkozasuk a studiomunka es zeneszek is es egyesek szornyu jol "mixelnek". Ja es amit meg akartam, fejhalgatoba mixelt dolgok fejhalgaton szolnak jol, az egesz tererzet mas mint a szobaba halgatott hanfalak hangja es hangkepe.
"szornyu jol "mixelnek"."
Na látod, ez a baj, mindenki mixel, és nem arra törekednek, hogy igazi "hangfényképet" készítsenek. Százkarú Sívaként termelnek egy csomó nemlétező dolgot, ami ugyan nagyon szép munka, de messze van a valóságtól. Sávonként fölvesznek mindent, majd panorámával egy "drótra" fűzik az egészet, ott lesz előtted a zenekar kiterítve, szép, de nem igaz :eek2:
Igazad van, szubjektív minden. Fejhallgató: ha sok stúdiót építettél, és hangmérnökként is dolgoztál, akkor egyet tudsz TE is; sztereó hangkép előállítása "mixeléssel" nem lehetséges! Ezért írtam a fejhallgatót, mert én csak és kizárólag kétmikrofonos felvételeket készítek, csak ezzel lehet valódi térhatást elérni két egyforma csatorna használatával! Fázis és intenzitáskülönbség egyaránt szükséges, a mélységi, magassági tagozódás eléréséhez!
Szerintem....
...:::OFF:::...
Látom sok itt a szakmai fej Ennek örülök, én is kezdem belevetni magam a hangtechnikusi dolgokba jelenleg amúgy elektrotechnikus/műszerész-nek tanulok, de ha befejezem jó lenne elkezdeni ezt: http://djkepzes.hu/page.php?4 ...:::OFF vége:::... Na, szó mi szó, köszönöm az eddigi irományokat, bár konkrétumot nem kaptam, de Q sokat tanultam Köszi mindenkinek Idézet: „A fejhallgatos munka meg nagyon felejtendö..... ” Szerintem nélkülözhetetlen a hangszerek pontos elhelyezéséhez a térben. A többi munkához tényleg nem a legjobb. |
Bejelentkezés
Hirdetés |