Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Motorgyújtás
Korábban már irtam:oszcilloszkóppal kellene kezdeni. A jelalaból kitűnik a hiba. Ha nincs akkor marad az áttekercselés,amit ugyanolyan minőségben érdemes elvégezni ahogy eredetileg a gyárban készitették. Nem tudom,hogy mik a lehetőségeid,hogyan tudtad szétbontani a tekercset,megmaradt -e a csévetest,a menetszám és a huzalvastagság megegyező-e az eredetivel,stb... Tételezzük fel,hogy az új tekercs OK. Marad a jeladó,itt viszont a motor leállása után ohmmérővel szakadást lehet kimutatni,ha rögtön rámérsz. Legvégére marad az elektronikával egybeépitett gy.trafó.Nekem még olyan nem akadt a kezembe ami ilyen hibát produkált volna,de javitottam már tirisztorhibásat,viszont az egyáltalán nem adott szikrát. Esetleges menetzárlat itt is előfordulhat. Ha a kábelozás rendben van,és a gyertya,meg a pipa is kifogástalan akkor csak tekercsprobléma lehet. Tehetnél fel fényképet.az állórészről,érdekel melyik jeladóváltozattal van szerelve,mert ha diódák is vannak az állórészben akkor a jeladót nehezebb kimérni.
Heló Mex! kösz, hogy reagáltál az üzenetemre. Haladjunk sorban: szkópom nincsen, az áttekercselést ugyanabban a minőségben nem tudtam megoldani mert a huzalvastagság hajszál méret, de a vastagabb huzaallal tekert tekercs is jó erős szikrát ad. A motor nem áll le, csak 2 ezer fölé nem pörög. Én nem vagyok nagy mágus a neten nem tudok fényképet feltenni, szeretném veled közvetlenül felvenni a kapcsolatot.
Sziasztok!segítségeteket kérném!Van egy 26éves suzuki gs 550 mocim.(soros négyes)Tavaj nyáron sikerült elküldenem rajt a gyári tranzisztoros gyújtást.Sok gyujtáselektronikával probálkoztam de nem sikerült az eredeti:induktív jeladós gyújtást leutánoznom. Ha valakinek van esetleg gyári rajz, vagy tippje hogy milyen gyújtás lenne jó hozzá léci segitsen.Ja az eredetit probáltam szétszedni lehetetlen kiöntötte a japán műgyantával,csak a végtranyókat tudtam kibányászni,2sd 799.Léci ha tudtok segítsetek Elöre is köszi!
Szeretném ezt az elektronikus gyújtást megépíteni a 120-as Skodánkba. Volna vele kapcsolatban pár kérdésem:
1. Megépítette már ezt valaki, valakinek esetleg tapasztala? 2. A Skodákban alaból a gyújtótrafó primerére 12V van kapcsolgatva. De ez a kapcsolás 230V-ot fog kapcsolgatni a gyújtótrafóra. így akkor erősebb szikra lesz? És nem kell tenni a motorba erősebb gyertyákat, mivel erősebb lesz a szikra??? 3. És aki ért a gyújtórendszerhez, a tudja, hogy a slusszkulcs elfordításával kapcsoljuk a 12V-ot a gyújtó primerére, a megszakító pedig a primerre kötött testet szaggatja/kapcsolgatja. De ahogy elnézem ezt a rajzot, itt a test van állandóan rákötve a primerre, és a kapcsolás pedig a 230V-ot kapcsolgatja primerre. De nincsenek véletlenül a lábak felcserélve???? A kapcsolás szerint a gyújtó primerének a pozitív kivezetése van leföldelve, és a negatív felére kapcsolgatja a +230V-ot. Nem baj ez? És nem baj az, hogy a gyújtó primere 230V-ot kap, és nem 12V-ot??? És C6 helyére megfelel 1µF-os 400V-os NEM Elko kondi??? Mert 680V-osat nem tudok szerezni. És C2 helyére akkor most 100nF-os kondit tegyek, vagy 330nF-osat? Üdv. Előre is köszi a válaszokat
Hi
Szerintetek melyik fajta kondi jó gyújtáselektronikába (energiatároló)? Egy bizonyos gyártónak egyes típusai, csak a "marketingszöveget" írom le. Egyébként a Lomex-nél beszerezhetőek, ezért néztem csak ezeket a típusokat. Szóval... 1, MKP4: alacsony hűtermelés, tipikus "sample & hold" felhasználás (nem nagyon értem), alkalmas nagyfrekvenciára. 2, MKS4: alacsony ESR, itt főleg csak ez a fontos szerintem. 3, MKP10: impulzusüzemre, kapcsolótápokba ajánlják. Az impulzusfelfutási idejük mindnek olyan 1-15V/mikrosec. Ja mégvalami. A feszültség amit ráírnak a kondira, az pl 630V. De katalógus szerint ez DC érték, és ott így adják meg: 630VDc/400VAc. Na most akkor hogy is van ez? Ezek szerint ha pl tekercsről töltöm, akkor a 400V-ot kéne nézzem? Ha meg DC-DC átalakítóval nyomatom, akkor meg a DC-t? (bár a töltőfesz is igen erősen szaggatott... ) Szóval melyik a legjobb választás pl ha tekercses töltésem van, és melyik, ha akksiról megy (DC-DC átalakítóval)? Bocs, ha kicsit érthetetlen volt.
Az 1µF értékű gyújtókondi mindenképp fóliakondi kell,legyen. Elkó ide nem jó. Wima gyártmányú impulzustűrő kondit érdemes használni. A 100nF-330nF értéket ki kell kisérletezni. Az astabil frekijét állitod vele. Kisebb érték nagyobb freki-több töltőimpulzus adott idő alatt,ez előnyös,de kérdés birja -e a hálózati üzemre készült trafó. Túlmelegedhet...
Az MKS4 jó, én ezt használom. Azért adnak meg AC feszre kisebbet,mert egyenirányitás után csúcsértékre tölti a kondit.400x1.41
Hali!
A rajz az én képtáramból van. Megépítettem, és már vagy 3 éve teszi a dolgát a Simsonomban. Igen, a gyújtótrafót tényleg fordítva kell bekötni. A hálózati trafóra pedig alergiás egy kicsit a kapcsolás, mert a legelső amit próbáltam, az rendesen működött a Zsiguli gyújtótrafóval, viszont amit nemrég rendelésre csináltam, az elég gyenge szikrát adott vele, sőt be sem indul a moci. Nem teljesen a gyújtással volt a gond, mert eredeti Simson trafóval tökéletesen működött. Az 1µF-os kondiból nem tudom elég lesz-e a 400V-os, mert a trafó utáni egyenirányításnál én 330V-ot mérek. Inkább csináld úgy, mint én: két db 2.2µF/400V sorbakötve. C2 kísérletezés útján lett nekem 330nF. Mégpedig azért, mert 100nF-dal alig bírt 4000RPM-ig kipörögni a motor. 330nF-dal viszont 10eRPM is megvolt. Sok sikert a megépítéséhez! Én tényleg csak ajánlani tudom. :yes: Üdv Krisz
1uF. A nagyobb értékűt nem tudja megfelelő nagyságú feszültségre tölteni. A két tipus bármelyike alkalmas szerintem. Az MKP 10 akkor előnyösebb ha egy töltőimpulzus van.
Kössz hogy válaszoltál, jobb ember nem is írhatott volna
De még szeretnék kérdezni valamit. A melegedő alkatrészeket gondolom jól el kell szigetelni, mert pl. hidegben vízpára csapódik ki rajtuk, és zárlatot okozhat. Neked erről mi a véleményed? Szóval nem veszélyes a tranyót úgy felszerelni, mint ahogy a képeken van(a doboz tetejére)???
Télen-nyáron, fagyban-esőben (de tényleg!) használom a motort és ilyen jellegű problémám nem volt. Mindösszesen csak az egyenirányító diódákkal gyűlt meg a bajom (valami by... akármi típust használtam akkor, de már kicseréltem 1N4007-re), mert ugyan mérésre jó volt az (diódavizsgáló állásban), viszont a 2xxVAC-ból csak 30VDC lett.
A doboz nálam a motorban egyébként a légszűrő ház melleti részen foglal helyet (tulajdonképpen még itt is a beáramló levegő utjában van, de ez nem sok vizet zavar), a deklin sincs tömítés, szóval akár érhetné is víz vagy pára, de tényleg nem volt ezzel még gondom. Mellesleg amit rendelésre csináltam elektronikát, ott már az a tranyó is bekerült a többi alkatrész mellé, mivel még hűtőborda sem kell rá, hisz csak 300mA folyik rajta.
És akkor te nem cseréltél gyertyát erősebbre, nem viseli meg őket a nagyobb fesz??? Nemakarok útközben elakadni
És valójában mitől jobb ez a gyújtás, mint a hagyományos? Egyforma lesz a szikra fordszámtól függetlenül és erősebb is-ez a lényege???
Néhány gondolat a gyújtással kapcsolatban: Legnagyobb előnye a megszakitó tehermentesitése,jelen esetben csak 0,2A folyik keresztül a pogácsákon,igy megnöveli az élettartamot. Viszont vigyázni kell a vezérlőbütyök kenésével,mert a kenőanyag az érintkezők közé kerülve kontakthibát okozhat. Az eredeti áram mellett ez nem fordult elő,mert a keletkező iv leégette az odakerült anyagot. A szikrateljesitmény gyakorlatilag ugyanaz mint a hagyományos gyújtásnál,de a szikra begyújtása jóval gyorsabb,intenzivebb,de rövidebb időtartalmú. Ezt a tulajdonságát nem igazán tudod kihasználni a skodában.
Lényegében én is azokat akartam írni tegnap éjjel, mint amit Mex, csak nem tudtam elküldeni, mert leállt a fórum.
Az autókkal ellentétben nálam a motorban még az az előnye is megmutatkozott, hogy erősebb, intenzívebb szikrát ad, illetve felszabadult a gyújtástekercs, ami helyett mégegy világítótekercset raktam (de ez utóbbi, már tényleg nem az autós előnyökhöz tartozik). Innentől szíved joga eldönteni, hogy megépíted vagy sem. Én azért tennék egy próbát, hogy van-e valami érezhető hatása a kocsiban? Az anyagköltség (dobozolást nem számítva) kb 3500Ft.
És még azt szeretném kérdezni, hogy a TIC126M tirisztort a kapcsolásban lehetne helyettesíteni BT151 800R tipusú tirisztorral, mert az van itthon. Vagy akkor változtatni kéne valamit az áramkörön? Mert ha igen, akkor inkább veszek TIC-et.
És szeretnék tenni olvadóbiztosítékot a kapcsolásba. Ott ahol a +12V megy a kapcsolásra, oda bele lehetne kötni(szóval úgy, hogy a biztin keresztül mennyen a 12V a kapcsolásra)? És kb mekkorát használjak? 1A-es megfelelne és gyors leoldású???? És a tirisztor nagyon melegszik, vagy elég neki csak egy kicsi hűtőborda? És a 1N4001 dióda helyett lehet használni 1N4007-es diódát? Üdv és köszi
Láttam valahol egy tirisztoros gyújtás rajzát, ahol a megszakítóra párhuzamosan kötött kondenzátort eltávolították. Ennél a kapcsolásnál nem kell eltávolítani azt kondit??? Ott azt írták, hogy egy idő után elromlik.
És tényleg a tirisztoros gyújtás zavarokat okoz az autorádióban??? Ez ellen mit lehet tenni???
Elromlani a gyújtás miatt biztosan nem fog,ellenben bizonytalanná teheti a tirisztor gyújtását. A tirisztoros gyújtás több zavart termel mint a hagyományos,a szikra gyors felfutása miatt. Ellene a szokásos módon lehet védekezni:zavarszűrős gyertyapipa,a gyújtásdoboz lehetőleg fémből készüljön és le kell testelni. Az autórádió tápvezetékébe is illik zavarszűrést tenni. Az ezelőtti hsz-re reagálva Krisz helyett: a BT151 jó,esetleg a gatera menő 220nF helyett nagyobb kell 470nF-1µF közötti értékű,mivel egy kicsit nagyobb a kapuárama. 1N4001 helyett minden további nélkül jó az1N4007. A tirisztor nem melegszik. A biztositék jó ötlet, tehetsz 1A nál nagyobbat is,bár annak is elég kell lennie.
Még annyit: Legelső dolog legyen a régi megszakitót újra cserélni. Csodát amúgy sem lehet ettől a gyújtástól várni,de egy kopott beégett megszakitó még rosszabbá is teheti,mint az eredeti volt. A megszakitó bütykös tengelye is tud idegesitő dolgokat művelni,ha kopott. Stroboszkóppal nézve a gyújtási időpontot összevissza mászkál azonos fordulatnál. Igy aztán hiába van erőteljes szikrád,ha nem a megfelelő időpontba adja le. Saját skodás tapasztalataimat irtam le. Mire elszántam magam a megszakitó kiváltására hallos jeladóval,vettünk egy másik leharcolt japán csodát,igy a project abbamaradt....
Szóval akkor ennek a tirisztoros gyújtásnak a használatakor érdemes eltávolítani a megszakítón lévő kondenzátort?
És ha eltávolítom, akkor az nem lesz kihatással más műszerre a kocsiban? pl. LED-es fordulatszámmérő, vagy más gyári mérőműszerek??? Üdv.
Miután mindössze egy csavaranyáról van szó,szerintem próbáld meg igy is,úgy is. Több szót nem érdemes rá vesztegetni...
Sziasztik azt szeretném megtudni h hogyan lehet etz-re babetta gyújtást alakítani meg kellene hozzá a rajz és az adatok h mit hogy!
Köszi
És akkor tényleg nem lesz baj, hogy a tirisztoros gyújtás miatt a gy.trafóra 12V helyett 230V fog menni???
A kocsiban van egy LED-es fordulatszámmérő(kapcsrajz belinkelve). A kapcsolásnak az R1 ellenállása megy a gyújtáselosztóra. Nem fog elromlani ez a fordszámmérő a 230-tól? Mondjuk az R1 elég nagy...Szerintetek??? Üdv. Bővebben: Link
Hali! Meg lehet oldani, rá lehet rakni. Az én 150-es ETZ-men is Babetta gyuszi van. Egyedül anni átalakítással hogy nem a gyári tiriszotr a fekete doboza hanem én csináltam hozzá elektronikát. A főtengelyt nem kell bántani csak a babetta lendkerékben a kúpot máskép kell kiszedni hogy felmenjen a ft-re és kell csinálni/tatni 1 közdarabot. Sajnos errő adataim nincsenek mert mióta megcsináltattam 1ik esztergályos haverommal én le se vettem az alaplapot max 2x akkor is tisztítani. Szóval ha érdekelne akkor le tudom fényképezni!
Üdv!
A simsonomra szeretnék olyan gyújtást amihez nem kell akksi, és működik a megszakítóval ami van benne. Semmi extrát nem akarok, csak picit masszívabb szikrát, hogy szebben induljon meg ne akadozzon. Nincs sok időm és pénzem se rá. Ezek a dci gyújtások működnének ilyen feltételekkel? Az oldal eleje felé volt valami ducati meg robogó gyújtás, amin nem volt trafó és nem angolul volt a kimenetek megnevezése, annak a kimenete trafóhoz megy? az oldal közepe felé arra a 3 gyújtásra gondolok Vagy szerintetek mi lenne jó megoldás? Vagy a jeledó akármelyiknél helyettesíthető megszakítóval?
Légyszives freemailra küldj már róla képet meg valahogy vmi adatot!
köszi
Majd küldök vmikor, most két hétig biztos nem tok mert koliba vok! Majd küldeni fogom...
helló mindenkinek kérdés, a robogó gyujtás feszt meg emelem néhány voltocskával mifog tőténni.jobban megy majd a moci.?
hello szerintem ezt nem pont ide illik olvasd el a téma cimét. szerintem ez át lesz helyezve de azért elárulom hogy nem fog semmi sem történni max egy idő után behal a gyújtó trafod vagy a megszakítód fog beégni.. de mivel emeled meg? nem akkuról müxik? + fesz szab? mert ha igen a feszabályzót ne piszkáld mert akksid is tönkreteheti a tul nagy fesz... ha meg tuningolni akarod akkor azt ne igy probáld max icic picit több előgyujtás adhatsz neki és kifujt az elektromos része a dolognak... ezután jöhet a blokk furás és felölmö polirozás karbi piszkálgatás stb de ezzel motoros forumot keres..
sok jót |
Bejelentkezés
Hirdetés |