Hamarosan egy rövid szerver karbantartás lesz. Ha nem töltődne be az oldal, kérjük várj türelemmel! Köszönjük!
(Addig biztosan van olyan fiók, amiben pont most van idő rendet rakni :D)
Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Motorgyújtás
 
Témaindító: Peti.Janka, idő: Nov 2, 2006
Lapozás: OK   15 / 206
(#) mex válasza jozeph hozzászólására (») Szept 13, 2007 /
 
Korábban már irtam:oszcilloszkóppal kellene kezdeni. A jelalaból kitűnik a hiba. Ha nincs akkor marad az áttekercselés,amit ugyanolyan minőségben érdemes elvégezni ahogy eredetileg a gyárban készitették. Nem tudom,hogy mik a lehetőségeid,hogyan tudtad szétbontani a tekercset,megmaradt -e a csévetest,a menetszám és a huzalvastagság megegyező-e az eredetivel,stb... Tételezzük fel,hogy az új tekercs OK. Marad a jeladó,itt viszont a motor leállása után ohmmérővel szakadást lehet kimutatni,ha rögtön rámérsz. Legvégére marad az elektronikával egybeépitett gy.trafó.Nekem még olyan nem akadt a kezembe ami ilyen hibát produkált volna,de javitottam már tirisztorhibásat,viszont az egyáltalán nem adott szikrát. Esetleges menetzárlat itt is előfordulhat. Ha a kábelozás rendben van,és a gyertya,meg a pipa is kifogástalan akkor csak tekercsprobléma lehet. Tehetnél fel fényképet.az állórészről,érdekel melyik jeladóváltozattal van szerelve,mert ha diódák is vannak az állórészben akkor a jeladót nehezebb kimérni.
(#) jozeph hozzászólása Szept 13, 2007 /
 
Heló Mex! kösz, hogy reagáltál az üzenetemre. Haladjunk sorban: szkópom nincsen, az áttekercselést ugyanabban a minőségben nem tudtam megoldani mert a huzalvastagság hajszál méret, de a vastagabb huzaallal tekert tekercs is jó erős szikrát ad. A motor nem áll le, csak 2 ezer fölé nem pörög. Én nem vagyok nagy mágus a neten nem tudok fényképet feltenni, szeretném veled közvetlenül felvenni a kapcsolatot.
(#) gijo hozzászólása Szept 17, 2007 /
 
Sziasztok!segítségeteket kérném!Van egy 26éves suzuki gs 550 mocim.(soros négyes)Tavaj nyáron sikerült elküldenem rajt a gyári tranzisztoros gyújtást.Sok gyujtáselektronikával probálkoztam de nem sikerült az eredeti:induktív jeladós gyújtást leutánoznom. Ha valakinek van esetleg gyári rajz, vagy tippje hogy milyen gyújtás lenne jó hozzá léci segitsen.Ja az eredetit probáltam szétszedni lehetetlen kiöntötte a japán műgyantával,csak a végtranyókat tudtam kibányászni,2sd 799.Léci ha tudtok segítsetek Elöre is köszi!
(#) m.joco hozzászólása Szept 25, 2007 /
 
Szeretném ezt az elektronikus gyújtást megépíteni a 120-as Skodánkba. Volna vele kapcsolatban pár kérdésem:
1. Megépítette már ezt valaki, valakinek esetleg tapasztala?
2. A Skodákban alaból a gyújtótrafó primerére 12V van kapcsolgatva. De ez a kapcsolás 230V-ot fog kapcsolgatni a gyújtótrafóra. így akkor erősebb szikra lesz? És nem kell tenni a motorba erősebb gyertyákat, mivel erősebb lesz a szikra???
3. És aki ért a gyújtórendszerhez, a tudja, hogy a slusszkulcs elfordításával kapcsoljuk a 12V-ot a gyújtó primerére, a megszakító pedig a primerre kötött testet szaggatja/kapcsolgatja. De ahogy elnézem ezt a rajzot, itt a test van állandóan rákötve a primerre, és a kapcsolás pedig a 230V-ot kapcsolgatja primerre. De nincsenek véletlenül a lábak felcserélve???? A kapcsolás szerint a gyújtó primerének a pozitív kivezetése van leföldelve, és a negatív felére kapcsolgatja a +230V-ot. Nem baj ez? És nem baj az, hogy a gyújtó primere 230V-ot kap, és nem 12V-ot???

És C6 helyére megfelel 1µF-os 400V-os NEM Elko kondi??? Mert 680V-osat nem tudok szerezni. És C2 helyére akkor most 100nF-os kondit tegyek, vagy 330nF-osat?
Üdv.
Előre is köszi a válaszokat
(#) chiefyeager hozzászólása Szept 25, 2007 /
 
Hi

Szerintetek melyik fajta kondi jó gyújtáselektronikába (energiatároló)?
Egy bizonyos gyártónak egyes típusai, csak a "marketingszöveget" írom le. Egyébként a Lomex-nél beszerezhetőek, ezért néztem csak ezeket a típusokat. Szóval...
1, MKP4: alacsony hűtermelés, tipikus "sample & hold" felhasználás (nem nagyon értem), alkalmas nagyfrekvenciára.
2, MKS4: alacsony ESR, itt főleg csak ez a fontos szerintem.
3, MKP10: impulzusüzemre, kapcsolótápokba ajánlják.
Az impulzusfelfutási idejük mindnek olyan 1-15V/mikrosec.

Ja mégvalami. A feszültség amit ráírnak a kondira, az pl 630V. De katalógus szerint ez DC érték, és ott így adják meg: 630VDc/400VAc. Na most akkor hogy is van ez? Ezek szerint ha pl tekercsről töltöm, akkor a 400V-ot kéne nézzem? Ha meg DC-DC átalakítóval nyomatom, akkor meg a DC-t? (bár a töltőfesz is igen erősen szaggatott... )

Szóval melyik a legjobb választás pl ha tekercses töltésem van, és melyik, ha akksiról megy (DC-DC átalakítóval)?

Bocs, ha kicsit érthetetlen volt.
(#) mex válasza m.joco hozzászólására (») Szept 25, 2007 /
 
Az 1µF értékű gyújtókondi mindenképp fóliakondi kell,legyen. Elkó ide nem jó. Wima gyártmányú impulzustűrő kondit érdemes használni. A 100nF-330nF értéket ki kell kisérletezni. Az astabil frekijét állitod vele. Kisebb érték nagyobb freki-több töltőimpulzus adott idő alatt,ez előnyös,de kérdés birja -e a hálózati üzemre készült trafó. Túlmelegedhet...
(#) mex válasza chiefyeager hozzászólására (») Szept 25, 2007 /
 
Az MKS4 jó, én ezt használom. Azért adnak meg AC feszre kisebbet,mert egyenirányitás után csúcsértékre tölti a kondit.400x1.41
(#) Krisz03 válasza m.joco hozzászólására (») Szept 25, 2007 /
 
Hali!
A rajz az én képtáramból van.
Megépítettem, és már vagy 3 éve teszi a dolgát a Simsonomban.
Igen, a gyújtótrafót tényleg fordítva kell bekötni. A hálózati trafóra pedig alergiás egy kicsit a kapcsolás, mert a legelső amit próbáltam, az rendesen működött a Zsiguli gyújtótrafóval, viszont amit nemrég rendelésre csináltam, az elég gyenge szikrát adott vele, sőt be sem indul a moci. Nem teljesen a gyújtással volt a gond, mert eredeti Simson trafóval tökéletesen működött.
Az 1µF-os kondiból nem tudom elég lesz-e a 400V-os, mert a trafó utáni egyenirányításnál én 330V-ot mérek. Inkább csináld úgy, mint én: két db 2.2µF/400V sorbakötve.
C2 kísérletezés útján lett nekem 330nF. Mégpedig azért, mert 100nF-dal alig bírt 4000RPM-ig kipörögni a motor. 330nF-dal viszont 10eRPM is megvolt.

Sok sikert a megépítéséhez! Én tényleg csak ajánlani tudom. :yes:
Üdv
Krisz
(#) chiefyeager válasza mex hozzászólására (») Szept 25, 2007 /
 
Hi

Köszi a választ. Akkor valszeg MKS4-est veszek a gyulába tekercses üzemhez. Esetleg, ha akksiról menne egy DC-Dc átalíkító, akkor nem lenne jobb egy MKP10-es? Csak mert azt direkt kapcsitápokhoz ajánlják... Bár nem tom...

Jah, értékre mit javasolsz egy babszi gerjesztőtekercshez? 1u, 2.2u?
(#) mex válasza chiefyeager hozzászólására (») Szept 25, 2007 /
 
1uF. A nagyobb értékűt nem tudja megfelelő nagyságú feszültségre tölteni. A két tipus bármelyike alkalmas szerintem. Az MKP 10 akkor előnyösebb ha egy töltőimpulzus van.
(#) m.joco válasza Krisz03 hozzászólására (») Szept 25, 2007 /
 
Kössz hogy válaszoltál, jobb ember nem is írhatott volna

De még szeretnék kérdezni valamit. A melegedő alkatrészeket gondolom jól el kell szigetelni, mert pl. hidegben vízpára csapódik ki rajtuk, és zárlatot okozhat. Neked erről mi a véleményed? Szóval nem veszélyes a tranyót úgy felszerelni, mint ahogy a képeken van(a doboz tetejére)???
(#) Krisz03 válasza m.joco hozzászólására (») Szept 25, 2007 /
 
Télen-nyáron, fagyban-esőben (de tényleg!) használom a motort és ilyen jellegű problémám nem volt. Mindösszesen csak az egyenirányító diódákkal gyűlt meg a bajom (valami by... akármi típust használtam akkor, de már kicseréltem 1N4007-re), mert ugyan mérésre jó volt az (diódavizsgáló állásban), viszont a 2xxVAC-ból csak 30VDC lett.
A doboz nálam a motorban egyébként a légszűrő ház melleti részen foglal helyet (tulajdonképpen még itt is a beáramló levegő utjában van, de ez nem sok vizet zavar), a deklin sincs tömítés, szóval akár érhetné is víz vagy pára, de tényleg nem volt ezzel még gondom.

Mellesleg amit rendelésre csináltam elektronikát, ott már az a tranyó is bekerült a többi alkatrész mellé, mivel még hűtőborda sem kell rá, hisz csak 300mA folyik rajta.
(#) m.joco válasza Krisz03 hozzászólására (») Szept 25, 2007 /
 
És akkor te nem cseréltél gyertyát erősebbre, nem viseli meg őket a nagyobb fesz??? Nemakarok útközben elakadni
És valójában mitől jobb ez a gyújtás, mint a hagyományos? Egyforma lesz a szikra fordszámtól függetlenül és erősebb is-ez a lényege???

(#) mex válasza m.joco hozzászólására (») Szept 26, 2007 /
 
Néhány gondolat a gyújtással kapcsolatban: Legnagyobb előnye a megszakitó tehermentesitése,jelen esetben csak 0,2A folyik keresztül a pogácsákon,igy megnöveli az élettartamot. Viszont vigyázni kell a vezérlőbütyök kenésével,mert a kenőanyag az érintkezők közé kerülve kontakthibát okozhat. Az eredeti áram mellett ez nem fordult elő,mert a keletkező iv leégette az odakerült anyagot. A szikrateljesitmény gyakorlatilag ugyanaz mint a hagyományos gyújtásnál,de a szikra begyújtása jóval gyorsabb,intenzivebb,de rövidebb időtartalmú. Ezt a tulajdonságát nem igazán tudod kihasználni a skodában.
(#) Krisz03 válasza m.joco hozzászólására (») Szept 26, 2007 /
 
Lényegében én is azokat akartam írni tegnap éjjel, mint amit Mex, csak nem tudtam elküldeni, mert leállt a fórum.

Az autókkal ellentétben nálam a motorban még az az előnye is megmutatkozott, hogy erősebb, intenzívebb szikrát ad, illetve felszabadult a gyújtástekercs, ami helyett mégegy világítótekercset raktam (de ez utóbbi, már tényleg nem az autós előnyökhöz tartozik).

Innentől szíved joga eldönteni, hogy megépíted vagy sem. Én azért tennék egy próbát, hogy van-e valami érezhető hatása a kocsiban? Az anyagköltség (dobozolást nem számítva) kb 3500Ft.
(#) m.joco hozzászólása Szept 27, 2007 /
 
És még azt szeretném kérdezni, hogy a TIC126M tirisztort a kapcsolásban lehetne helyettesíteni BT151 800R tipusú tirisztorral, mert az van itthon. Vagy akkor változtatni kéne valamit az áramkörön? Mert ha igen, akkor inkább veszek TIC-et.
És szeretnék tenni olvadóbiztosítékot a kapcsolásba. Ott ahol a +12V megy a kapcsolásra, oda bele lehetne kötni(szóval úgy, hogy a biztin keresztül mennyen a 12V a kapcsolásra)? És kb mekkorát használjak? 1A-es megfelelne és gyors leoldású????
És a tirisztor nagyon melegszik, vagy elég neki csak egy kicsi hűtőborda?
És a 1N4001 dióda helyett lehet használni 1N4007-es diódát?
Üdv és köszi
(#) m.joco hozzászólása Szept 28, 2007 /
 
Láttam valahol egy tirisztoros gyújtás rajzát, ahol a megszakítóra párhuzamosan kötött kondenzátort eltávolították. Ennél a kapcsolásnál nem kell eltávolítani azt kondit??? Ott azt írták, hogy egy idő után elromlik.
És tényleg a tirisztoros gyújtás zavarokat okoz az autorádióban??? Ez ellen mit lehet tenni???
(#) mex válasza m.joco hozzászólására (») Szept 28, 2007 /
 
Elromlani a gyújtás miatt biztosan nem fog,ellenben bizonytalanná teheti a tirisztor gyújtását. A tirisztoros gyújtás több zavart termel mint a hagyományos,a szikra gyors felfutása miatt. Ellene a szokásos módon lehet védekezni:zavarszűrős gyertyapipa,a gyújtásdoboz lehetőleg fémből készüljön és le kell testelni. Az autórádió tápvezetékébe is illik zavarszűrést tenni. Az ezelőtti hsz-re reagálva Krisz helyett: a BT151 jó,esetleg a gatera menő 220nF helyett nagyobb kell 470nF-1µF közötti értékű,mivel egy kicsit nagyobb a kapuárama. 1N4001 helyett minden további nélkül jó az1N4007. A tirisztor nem melegszik. A biztositék jó ötlet, tehetsz 1A nál nagyobbat is,bár annak is elég kell lennie.
(#) mex válasza mex hozzászólására (») Szept 28, 2007 /
 
Még annyit: Legelső dolog legyen a régi megszakitót újra cserélni. Csodát amúgy sem lehet ettől a gyújtástól várni,de egy kopott beégett megszakitó még rosszabbá is teheti,mint az eredeti volt. A megszakitó bütykös tengelye is tud idegesitő dolgokat művelni,ha kopott. Stroboszkóppal nézve a gyújtási időpontot összevissza mászkál azonos fordulatnál. Igy aztán hiába van erőteljes szikrád,ha nem a megfelelő időpontba adja le. Saját skodás tapasztalataimat irtam le. Mire elszántam magam a megszakitó kiváltására hallos jeladóval,vettünk egy másik leharcolt japán csodát,igy a project abbamaradt....
(#) m.joco válasza mex hozzászólására (») Szept 29, 2007 /
 
Szóval akkor ennek a tirisztoros gyújtásnak a használatakor érdemes eltávolítani a megszakítón lévő kondenzátort?
És ha eltávolítom, akkor az nem lesz kihatással más műszerre a kocsiban? pl. LED-es fordulatszámmérő, vagy más gyári mérőműszerek???
Üdv.
(#) mex válasza m.joco hozzászólására (») Szept 29, 2007 /
 
Miután mindössze egy csavaranyáról van szó,szerintem próbáld meg igy is,úgy is. Több szót nem érdemes rá vesztegetni...
(#) toti16 hozzászólása Szept 29, 2007 /
 
Sziasztik azt szeretném megtudni h hogyan lehet etz-re babetta gyújtást alakítani meg kellene hozzá a rajz és az adatok h mit hogy!
Köszi
(#) m.joco hozzászólása Okt 1, 2007 /
 
És akkor tényleg nem lesz baj, hogy a tirisztoros gyújtás miatt a gy.trafóra 12V helyett 230V fog menni???
A kocsiban van egy LED-es fordulatszámmérő(kapcsrajz belinkelve). A kapcsolásnak az R1 ellenállása megy a gyújtáselosztóra. Nem fog elromlani ez a fordszámmérő a 230-tól? Mondjuk az R1 elég nagy...Szerintetek???
Üdv.

Bővebben: Link
(#) kurtyka válasza toti16 hozzászólására (») Okt 2, 2007 /
 
Hali! Meg lehet oldani, rá lehet rakni. Az én 150-es ETZ-men is Babetta gyuszi van. Egyedül anni átalakítással hogy nem a gyári tiriszotr a fekete doboza hanem én csináltam hozzá elektronikát. A főtengelyt nem kell bántani csak a babetta lendkerékben a kúpot máskép kell kiszedni hogy felmenjen a ft-re és kell csinálni/tatni 1 közdarabot. Sajnos errő adataim nincsenek mert mióta megcsináltattam 1ik esztergályos haverommal én le se vettem az alaplapot max 2x akkor is tisztítani. Szóval ha érdekelne akkor le tudom fényképezni!
(#) tams hozzászólása Okt 3, 2007 /
 
Üdv!
A simsonomra szeretnék olyan gyújtást amihez nem kell akksi, és működik a megszakítóval ami van benne. Semmi extrát nem akarok, csak picit masszívabb szikrát, hogy szebben induljon meg ne akadozzon. Nincs sok időm és pénzem se rá.
Ezek a dci gyújtások működnének ilyen feltételekkel? Az oldal eleje felé volt valami ducati meg robogó gyújtás, amin nem volt trafó és nem angolul volt a kimenetek megnevezése, annak a kimenete trafóhoz megy?
az oldal közepe felé arra a 3 gyújtásra gondolok
Vagy szerintetek mi lenne jó megoldás? Vagy a jeledó akármelyiknél helyettesíthető megszakítóval?
(#) toti16 válasza kurtyka hozzászólására (») Okt 3, 2007 /
 
Légyszives freemailra küldj már róla képet meg valahogy vmi adatot!
köszi
(#) kurtyka hozzászólása Okt 4, 2007 /
 
Majd küldök vmikor, most két hétig biztos nem tok mert koliba vok! Majd küldeni fogom...
(#) toti16 válasza kurtyka hozzászólására (») Okt 4, 2007 /
 
okes
(#) STEVE356 hozzászólása Okt 8, 2007 /
 
helló mindenkinek kérdés, a robogó gyujtás feszt meg emelem néhány voltocskával mifog tőténni.jobban megy majd a moci.?
(#) Tetye válasza STEVE356 hozzászólására (») Okt 8, 2007 /
 
hello szerintem ezt nem pont ide illik olvasd el a téma cimét. szerintem ez át lesz helyezve de azért elárulom hogy nem fog semmi sem történni max egy idő után behal a gyújtó trafod vagy a megszakítód fog beégni.. de mivel emeled meg? nem akkuról müxik? + fesz szab? mert ha igen a feszabályzót ne piszkáld mert akksid is tönkreteheti a tul nagy fesz... ha meg tuningolni akarod akkor azt ne igy probáld max icic picit több előgyujtás adhatsz neki és kifujt az elektromos része a dolognak... ezután jöhet a blokk furás és felölmö polirozás karbi piszkálgatás stb de ezzel motoros forumot keres..
sok jót
Következő: »»   15 / 206
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem