Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Motorgyújtás
 
Témaindító: Peti.Janka, idő: Nov 2, 2006
Lapozás: OK   14 / 206
(#) mex válasza jozeph hozzászólására (») Aug 13, 2007 /
 
A problémádon a gerjesztőtekercs áttekercselése segit.A menetszámot,huzalátmérőt,stb a motelek honlapján megtalálod. Peti Jankának adott válaszomban már belinkeltem. A bontásnál figyelmes legyél!
(#) mex válasza zoz11 hozzászólására (») Aug 13, 2007 /
 
Szevasz. A D3 helyett egy 400V-os varisztor kell. Az eredeti elektronika végtelenül primitiv,attól bármelyik csak jobb lehet.
(#) zoz11 válasza mex hozzászólására (») Aug 13, 2007 /
 
Varisztorból én csak 390 és 430Voltodat találtam. melyiket tegyem bele? azt meg gondolom hogy az eredeti holmija nem lehet valami bonyolult cucc mert a markomba elfér az egész gyújtótrafóval együtt.
(#) oTo hozzászólása Aug 13, 2007 /
 
Nu és olyat tudtok-é csinázni, amilyen neköm köllene?
Ugyanis az enyimiben van egy gyújtásgörbe állító LOW/HIGH kapcsoló. (LOW: barátságosabb, "elnyújtott" előgyújtás, HIGH: meredeken ívelő görbét produkáló, hirtelenvadállat)
?
(#) mex válasza zoz11 hozzászólására (») Aug 13, 2007 /
 
Tulajdonképp mindegy. A varisztor a negativ félperiódusban korlátozza a feszültséget védve a tekercset a terhelés nélkül megszaladó feszültségtől,átütéstől.
(#) mex válasza oTo hozzászólására (») Aug 13, 2007 /
 
Ilyenhez még nem volt szerencsém,csak egy SEM gyújtással találkoztam aminek ilyen volt a gerjesztőtekercse,viszont a jeladója hallos volt. Ez különálló aluminiumtokos gyújtóegységgel rendelkezett. De nem a modul volt a hibás,igy nem is bontottam meg.
(#) jozeph válasza mex hozzászólására (») Aug 13, 2007 /
 
Helló Mex! A Petijankának adott válaszodat olvastam, ezzel kapcsolatban már csak két kérdésem van: 1. hogyan szedjem le a műgyantát (piros egybeöntött) a tekercsről, nemtudom melyik az. ( tudom ez mindjárt két kérdés) 2. az még ráér (Nem lenne-e olcsóbb és egyszerűbb venni egyet az EBAY-n?) Helló
(#) jozeph hozzászólása Aug 13, 2007 /
 
Helló Mex! A második kérdésem az lett volna, hogy amatőr mérő műszerrel mértük a töltő feszültséget és a jeladó fezsültségét is, amikor a motor lehörgött 4000-nél a feszültségek ugyanazok voltak (gerjesztő kb. 70V, Jeladó: kb . 50V ezeket a trafó saruin mértük. A barátom mindenfélele robbanó motorhoz ért és szereli, főképpen fűnyírók, kertikapák, babetta, simson, stb. de ő sem tud okosat mondani, reményem benned.
(#) mex válasza jozeph hozzászólására (») Aug 13, 2007 /
 
1 kérdés:nézd meg a linket amire már korábban utaltam,és megtudod hol kell bontani. Hogy szedd le? Fűrésszel és "véres veritékkel".2. kérdés:Azt nem tudom hogy olcsóbb-e,de hogy egyszerűbb az biztos.
(#) mex válasza jozeph hozzászólására (») Aug 13, 2007 /
 
Mérni,ha van lehetőség rá oszcilloszkóppal kell. Rögtön kitűnik a hiba a jelalak változásnál. Kétes esetekben én is ezt csinálom.
(#) kurtyka hozzászólása Aug 17, 2007 /
 
Sziasztok!Lenne egy nagy problémánk egyik ismerősömmel! A gond egy Trabant-al van. Megszakítós gyújtás okés jól megy vele, de az elektronikus Trabi gyújtás megeszi a végtranyókat, na mi egy másik elektronikát szeretnénk építeni ami üzembiztosabb és megfelelő hűtést is lehet rá rakni és ehhez kérném a segítségeteket! Láttam már korábban a fórum egy IRF840-ell egy HALL-IC-s kapcsolást, na erre gondoltam csak úgy kéne megoldani hogy két hengerre jó legyen, eddig okés is a dolog, de a trabi hall ic-jét meg nem tudom hogyan van megtáplálva... Mert van az elektronikában egy fehér cucc valami hibrid dolog és gondolom ebben lehet a +5V-os fesszabályzó. Magának a hall icnek 4 lába van a 3. és 4. egybe van kötve az egészre három kábel megy rá.
Abból kettő belemegy a fehér hibrid cuccba, a másik pedig a test. Már azon gondolkodok lehet a 3-4 láb a kimenet és azért van egybe kötve mert eccer pozitívat, eccer negatívat ad ki és a hibrid cuccos ez alapján kapcsolgatja a kis tranyókra amik vezérlik a nagyot.És ez a gond mert nem tudom hogy hogy adja e a kimeneti jelet, mert ha lenne két hall ic akkor okés lenne csak két fetes kapcsit összerakni, de így nem tom mi a helyzet. Valaki foglalkozott már hasonló dologgal?? Tudnátok tanácsot adni mi tevő legyek?? Vagy ragasszunk fel a helyére két hall ic-t 180°-ba elforgatva egymástól és vegyünk ki 1 mágnest?? De csak jobb lenne a gyári jeladó és ha lehet a gyári elektronika helyett mindenképpen egy másikat kellene építeni!!!! ELőre is köszönöm!
(#) mex válasza kurtyka hozzászólására (») Aug 17, 2007 /
 
Szevasz. A trabi hall ic-je közvetlenül 12V-ot kap. A panelon található egy 15V-os zener ez védi a hallt a túlfeszültségtől. Az elektronikának meg az a legfőbb baja,hogy leállitás után nem veszik le a gyújtást (hagy tudja tovább bömböltetni a cuccost) a végtranyók meg túldisszipálnak. Az a fehér cucc meg egy scmitt trigger szerű áramkör ez vezérli a végtranyókat. Az egész egy kis kerámialapon van felépitve. A hall ic 180fokonként vagy pozitiv tápfeszültségnyi jelet ad,vagy nullához közelit,a mágnes polaritásának függvényében.
(#) kurtyka hozzászólása Aug 17, 2007 /
 
Aham szal köszi a gyors választ! Akkor meglehetne oldani egy egyszerűbb áramkörrel?? Szal végülis van két kivezetése a hallnak, meg egy a +? vagy egy ki és + -?? most nem vágom :no: álmos vok már na majd gondolkodok még rajta, de szerinted érdemes összedobni egy fet-es áramkört??
(#) mex válasza kurtyka hozzászólására (») Aug 18, 2007 /
 
Véleményem szerint felesleges új fetes,vagy igbt-s gyújtást gyártani. Az eredeti tökéletesen megfelel,csak a hűtését kell megoldani. Küldök egy idevonatkozó rajzot az egyik könyvemből,igy már világos lesz a hall bekötése.
(#) zverebz hozzászólása Aug 19, 2007 /
 
Sziasztok!Egy Suzuki Dr 350-es motorhoz kellene építenem egy gyújtás vezérlőt.Tud valaki jótanáccsal segíteni.Pár dolgot már sikerült összeszednem hozzá.
A gyári gyújtás karakterisztika szerint 2300 alatt 5 fok,4300 fölött 30 fokos az előgyújtása.Egy jeladója van.A lendkeréken egy hosszú mágnessel valószínű hogy 72 és 12 foknál adhat jelet.(méregettem).Xt 600 tulajdonos koromban a transmic.net-ről megépitettem egy PIC-es gyújtást ami XT vel tökéletesen működött.A motort eredeti gyújtással eladtam a PIC-es maradt.Ezt szerettem volna az elmúlt pár napban rámókuskondi a DR-re,nem túl nagy sikerrel.Az XT nél két jeledó van 36 és 12 foknál.A DR egy jeladós jelét szétválasztva sikerült a motort elindítíni.Berúgáskor rúg olyat vissza hogy öröm nézni.
A 72 fokos jel túl korán van gondolom ezért rúg vissza.Ha beindul alapjáraton jár,nagy fordulaton durrog.A PIC programját módosítgatva sem javul a helyzet,mert a programja szerint ezer fordulatig nem szól bele csak átenged.valami trükkös jelformálásra gondolok ami a PIC-nek 36 fok körül ad egy jelet.
Nem foglalkozott valaki hasonló dologgal?
Köszi a tippeket.
(#) Tetye hozzászólása Aug 24, 2007 /
 
sziasztok!
aminap épp egy barátom hivott át hogy nézzem meg hogy lehetne életet lehelni egy 350es 2 ütemü KTM cross mociba... a baj az hogy szanaszét volt minden kábel darabolva és nicns semi támpont tettem fel képet ha valaki tudja hogy kell bekötni plz segitsen..
köszi
(#) mex válasza Tetye hozzászólására (») Aug 24, 2007 /
 
Igy nem teljes a kép,még keressél a motor vázán egy hengeres tárgyat (pufferkondenzátor),ez helyettesiti az akksit,enélkül meg se próbáljátok összekötni a gyújtásmodult a trafóval és az alaplappal mert tönkre megy.
(#) achmala hozzászólása Szept 1, 2007 /
 
Hello mindenkinek!
Nemrégiben vettem egy YAMAHA XT 600-ast.Az elektronikai részét kéne reperálni(főbb dolgok gyújtás stb kiváló),,de a fenyszórók,fordulatszámmérő stb kéne bekábelozni.. amatőr vagyok a dologban
ezértiskérnék valamiféle rajzot,sémát miszerint belekezdhetnék..
Segítségeteket előre is köszönöm!
(#) mex válasza achmala hozzászólására (») Szept 1, 2007 /
 
Szevasz. Ezen a linken megtalálható...Bővebben: Link
(#) chiefyeager hozzászólása Szept 4, 2007 /
 
Hi

Olvasgatva a hozzászólásokat, végre megértettem, hogy a gerjesztőtekercseket miért szokták "lekötni" egy diódával a test felé. Ugyebár ez a negatív félperiódusokat letesteli, hogy a feszkó ne szaladjon meg, és ne üssön át a tekercs, mikor nem tölt a kondi. Ha jól értelmezem.

Kérdésem a következő: Melyik a jobb megoldás? A dióda, a varisztor, vagy esetleg egy sima ellenállás (bár az ellenállat biztos nem a legjobb megoldás...)?
Ha varisztor, akkor mekkora érték (feljebb 400V-körülit olvastam)?

Ez a módszer ugye van amikor rövidzárba viszi a tekercset. Nem melegszik nagyon?

Köszi
(#) mex válasza chiefyeager hozzászólására (») Szept 4, 2007 /
 
Az értelmezésed helyes. A diódát a japán konstrukciókban használják,a varisztort EU gyártmányokban. A tekercs sokkal jobban melegszik,de ez bele van kalkulálva a méretezésbe. Ezzel együtt károsan befolyásolja az élettartamot.
(#) chiefyeager válasza mex hozzászólására (») Szept 5, 2007 /
 
Hi

Értem. De gondolom ha nem lenne, az még rosszabb lenne nem?

Te melyiket javaslod?
(#) mex válasza chiefyeager hozzászólására (») Szept 5, 2007 /
 
Ha a gerjesztőtekercs huzalátmérője <0.1mm,akkor varisztor, ha nagyobb akkor dióda. Korlátozás mindenféleképp kell,mert előbb utóbb átüt a tekercs.>
(#) Roller hozzászólása Szept 8, 2007 /
 
Sziasztok 1 olyan kérdésem lenne ,hogy nekem van 1 yamha wr 200 kroszendurom és babetta gyujtás van benne és nem forog ki rendesen... ráraktam +-ba 1 gyujtótekercset ,úgy már 1 fokkal jobb lett ,de még nem az igazi 2mm előgyujtást raktam neki.. ha estleg tudna vki
vmi tippet adni hogy hogy lene jó akkor előre is köszi
(#) chiefyeager válasza mex hozzászólására (») Szept 9, 2007 /
 
Hi

Köszi a választ. Jelen esetben egy babetta gerjesztőtekercsről lenne szó. (Kicsit forgós szimóhoz, normális elektronikával.) Esetleg meg tudnád mondani, hogy kb mekkora feszre tölthet fel egy 1mikros kondit olyan 10.000 rpm-nél?

Jah, a varisztor a megfelelő feszültségnél rövidzárba megy át, vagy csak az a fölöttit söntöli? Pl egy 400V-os varisztor 450V-nál rövidzár, vagy csak annyira csökken az ellenállása, hogy 400V-ra beáll rajta a fesz?
(#) mex válasza chiefyeager hozzászólására (») Szept 10, 2007 /
 
Szevasz. Az eredeti babetta tekercs a feszültségmaximumot 4-5 ezres fordulat környékén nyújtja,itt 300V-nál több is lehet az 1µF értékű gyújtókondin. Ahogy megy feljebb a fordulat úgy esik a feszültség, a tekercs induktivitása már erősen érezteti hatását. Ennek ellenére jó elektronikával biztosan el lehet érni a 10000 n/min fordulatot. Az az igazság,hogy az ilyen fordulatra már másfajta elven működő gyújtást és tekercset használnak gyárilag. A varisztor kétállapotú alkatrész. Üzemi fesz fölött rövidzár, alatta szakadás.
(#) chiefyeager válasza mex hozzászólására (») Szept 10, 2007 /
 
Hi

Köszi a választ.

Esetleg ha tekercselek egy gerjesztőtekercset, mondjuk egy "vastagabb" magra (pl világítótekercs magja, akkor el tudom tolni ezt az "üzemi" fordulatot?
(#) mex válasza chiefyeager hozzászólására (») Szept 10, 2007 /
 
Vastagabb magon ugyanannyi feszültséghez kevesebb menetszám tartozik-kisebb időállandó,tehát följebb tolódik a feszültségmaximum a fordulat függvényében. Viszont ki kell kisérletezni.
(#) chiefyeager válasza mex hozzászólására (») Szept 10, 2007 /
 
Értem. Akkor sztem tekerek egyet, és kipróbálom majd.

Köszönöm
(#) jozeph hozzászólása Szept 13, 2007 /
 
Helló Mex! Augusztus közepén kértem tőled tanácsot a Zündapp gyújtás problémám megoldására. Azt javasoltad, hogy tekerjem át a gerjesztőtekercset, megtörtént, összeraktam, de ugyan az a baja csak azzal a külömbséggel, hogy most bemelegedés után 2 ezres fordulaton megy el a gyújtás. Most mi lehet a baja?
Következő: »»   14 / 206
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem