Hamarosan egy rövid szerver karbantartás lesz. Ha nem töltődne be az oldal, kérjük várj türelemmel! Köszönjük!
(Addig biztosan van olyan fiók, amiben pont most van idő rendet rakni :D)
(Addig biztosan van olyan fiók, amiben pont most van idő rendet rakni :D)
Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Motorgyújtás
A problémádon a gerjesztőtekercs áttekercselése segit.A menetszámot,huzalátmérőt,stb a motelek honlapján megtalálod. Peti Jankának adott válaszomban már belinkeltem. A bontásnál figyelmes legyél!
Szevasz. A D3 helyett egy 400V-os varisztor kell. Az eredeti elektronika végtelenül primitiv,attól bármelyik csak jobb lehet.
Varisztorból én csak 390 és 430Voltodat találtam. melyiket tegyem bele? azt meg gondolom hogy az eredeti holmija nem lehet valami bonyolult cucc mert a markomba elfér az egész gyújtótrafóval együtt.
Nu és olyat tudtok-é csinázni, amilyen neköm köllene?
Ugyanis az enyimiben van egy gyújtásgörbe állító LOW/HIGH kapcsoló. (LOW: barátságosabb, "elnyújtott" előgyújtás, HIGH: meredeken ívelő görbét produkáló, hirtelenvadállat) ?
Tulajdonképp mindegy. A varisztor a negativ félperiódusban korlátozza a feszültséget védve a tekercset a terhelés nélkül megszaladó feszültségtől,átütéstől.
Ilyenhez még nem volt szerencsém,csak egy SEM gyújtással találkoztam aminek ilyen volt a gerjesztőtekercse,viszont a jeladója hallos volt. Ez különálló aluminiumtokos gyújtóegységgel rendelkezett. De nem a modul volt a hibás,igy nem is bontottam meg.
Helló Mex! A Petijankának adott válaszodat olvastam, ezzel kapcsolatban már csak két kérdésem van: 1. hogyan szedjem le a műgyantát (piros egybeöntött) a tekercsről, nemtudom melyik az. ( tudom ez mindjárt két kérdés) 2. az még ráér (Nem lenne-e olcsóbb és egyszerűbb venni egyet az EBAY-n?) Helló
Helló Mex! A második kérdésem az lett volna, hogy amatőr mérő műszerrel mértük a töltő feszültséget és a jeladó fezsültségét is, amikor a motor lehörgött 4000-nél a feszültségek ugyanazok voltak (gerjesztő kb. 70V, Jeladó: kb . 50V ezeket a trafó saruin mértük. A barátom mindenfélele robbanó motorhoz ért és szereli, főképpen fűnyírók, kertikapák, babetta, simson, stb. de ő sem tud okosat mondani, reményem benned.
1 kérdés:nézd meg a linket amire már korábban utaltam,és megtudod hol kell bontani. Hogy szedd le? Fűrésszel és "véres veritékkel".2. kérdés:Azt nem tudom hogy olcsóbb-e,de hogy egyszerűbb az biztos.
Mérni,ha van lehetőség rá oszcilloszkóppal kell. Rögtön kitűnik a hiba a jelalak változásnál. Kétes esetekben én is ezt csinálom.
Sziasztok!Lenne egy nagy problémánk egyik ismerősömmel! A gond egy Trabant-al van. Megszakítós gyújtás okés jól megy vele, de az elektronikus Trabi gyújtás megeszi a végtranyókat, na mi egy másik elektronikát szeretnénk építeni ami üzembiztosabb és megfelelő hűtést is lehet rá rakni és ehhez kérném a segítségeteket! Láttam már korábban a fórum egy IRF840-ell egy HALL-IC-s kapcsolást, na erre gondoltam csak úgy kéne megoldani hogy két hengerre jó legyen, eddig okés is a dolog, de a trabi hall ic-jét meg nem tudom hogyan van megtáplálva... Mert van az elektronikában egy fehér cucc valami hibrid dolog és gondolom ebben lehet a +5V-os fesszabályzó. Magának a hall icnek 4 lába van a 3. és 4. egybe van kötve az egészre három kábel megy rá.
Abból kettő belemegy a fehér hibrid cuccba, a másik pedig a test. Már azon gondolkodok lehet a 3-4 láb a kimenet és azért van egybe kötve mert eccer pozitívat, eccer negatívat ad ki és a hibrid cuccos ez alapján kapcsolgatja a kis tranyókra amik vezérlik a nagyot.És ez a gond mert nem tudom hogy hogy adja e a kimeneti jelet, mert ha lenne két hall ic akkor okés lenne csak két fetes kapcsit összerakni, de így nem tom mi a helyzet. Valaki foglalkozott már hasonló dologgal?? Tudnátok tanácsot adni mi tevő legyek?? Vagy ragasszunk fel a helyére két hall ic-t 180°-ba elforgatva egymástól és vegyünk ki 1 mágnest?? De csak jobb lenne a gyári jeladó és ha lehet a gyári elektronika helyett mindenképpen egy másikat kellene építeni!!!! ELőre is köszönöm!
Szevasz. A trabi hall ic-je közvetlenül 12V-ot kap. A panelon található egy 15V-os zener ez védi a hallt a túlfeszültségtől. Az elektronikának meg az a legfőbb baja,hogy leállitás után nem veszik le a gyújtást (hagy tudja tovább bömböltetni a cuccost) a végtranyók meg túldisszipálnak. Az a fehér cucc meg egy scmitt trigger szerű áramkör ez vezérli a végtranyókat. Az egész egy kis kerámialapon van felépitve. A hall ic 180fokonként vagy pozitiv tápfeszültségnyi jelet ad,vagy nullához közelit,a mágnes polaritásának függvényében.
Aham szal köszi a gyors választ! Akkor meglehetne oldani egy egyszerűbb áramkörrel?? Szal végülis van két kivezetése a hallnak, meg egy a +? vagy egy ki és + -?? most nem vágom :no: álmos vok már na majd gondolkodok még rajta, de szerinted érdemes összedobni egy fet-es áramkört??
Véleményem szerint felesleges új fetes,vagy igbt-s gyújtást gyártani. Az eredeti tökéletesen megfelel,csak a hűtését kell megoldani. Küldök egy idevonatkozó rajzot az egyik könyvemből,igy már világos lesz a hall bekötése.
Sziasztok!Egy Suzuki Dr 350-es motorhoz kellene építenem egy gyújtás vezérlőt.Tud valaki jótanáccsal segíteni.Pár dolgot már sikerült összeszednem hozzá.
A gyári gyújtás karakterisztika szerint 2300 alatt 5 fok,4300 fölött 30 fokos az előgyújtása.Egy jeladója van.A lendkeréken egy hosszú mágnessel valószínű hogy 72 és 12 foknál adhat jelet.(méregettem).Xt 600 tulajdonos koromban a transmic.net-ről megépitettem egy PIC-es gyújtást ami XT vel tökéletesen működött.A motort eredeti gyújtással eladtam a PIC-es maradt.Ezt szerettem volna az elmúlt pár napban rámókuskondi a DR-re,nem túl nagy sikerrel.Az XT nél két jeledó van 36 és 12 foknál.A DR egy jeladós jelét szétválasztva sikerült a motort elindítíni.Berúgáskor rúg olyat vissza hogy öröm nézni. A 72 fokos jel túl korán van gondolom ezért rúg vissza.Ha beindul alapjáraton jár,nagy fordulaton durrog.A PIC programját módosítgatva sem javul a helyzet,mert a programja szerint ezer fordulatig nem szól bele csak átenged.valami trükkös jelformálásra gondolok ami a PIC-nek 36 fok körül ad egy jelet. Nem foglalkozott valaki hasonló dologgal? Köszi a tippeket.
sziasztok!
aminap épp egy barátom hivott át hogy nézzem meg hogy lehetne életet lehelni egy 350es 2 ütemü KTM cross mociba... a baj az hogy szanaszét volt minden kábel darabolva és nicns semi támpont tettem fel képet ha valaki tudja hogy kell bekötni plz segitsen.. köszi
Igy nem teljes a kép,még keressél a motor vázán egy hengeres tárgyat (pufferkondenzátor),ez helyettesiti az akksit,enélkül meg se próbáljátok összekötni a gyújtásmodult a trafóval és az alaplappal mert tönkre megy.
Hello mindenkinek!
Nemrégiben vettem egy YAMAHA XT 600-ast.Az elektronikai részét kéne reperálni(főbb dolgok gyújtás stb kiváló),,de a fenyszórók,fordulatszámmérő stb kéne bekábelozni.. amatőr vagyok a dologban ezértiskérnék valamiféle rajzot,sémát miszerint belekezdhetnék.. Segítségeteket előre is köszönöm!
Szevasz. Ezen a linken megtalálható...Bővebben: Link
Hi
Olvasgatva a hozzászólásokat, végre megértettem, hogy a gerjesztőtekercseket miért szokták "lekötni" egy diódával a test felé. Ugyebár ez a negatív félperiódusokat letesteli, hogy a feszkó ne szaladjon meg, és ne üssön át a tekercs, mikor nem tölt a kondi. Ha jól értelmezem. Kérdésem a következő: Melyik a jobb megoldás? A dióda, a varisztor, vagy esetleg egy sima ellenállás (bár az ellenállat biztos nem a legjobb megoldás...)? Ha varisztor, akkor mekkora érték (feljebb 400V-körülit olvastam)? Ez a módszer ugye van amikor rövidzárba viszi a tekercset. Nem melegszik nagyon? Köszi
Az értelmezésed helyes. A diódát a japán konstrukciókban használják,a varisztort EU gyártmányokban. A tekercs sokkal jobban melegszik,de ez bele van kalkulálva a méretezésbe. Ezzel együtt károsan befolyásolja az élettartamot.
Hi
Értem. De gondolom ha nem lenne, az még rosszabb lenne nem? Te melyiket javaslod?
Ha a gerjesztőtekercs huzalátmérője <0.1mm,akkor varisztor, ha nagyobb akkor dióda. Korlátozás mindenféleképp kell,mert előbb utóbb átüt a tekercs.>
Sziasztok 1 olyan kérdésem lenne ,hogy nekem van 1 yamha wr 200 kroszendurom és babetta gyujtás van benne és nem forog ki rendesen... ráraktam +-ba 1 gyujtótekercset ,úgy már 1 fokkal jobb lett ,de még nem az igazi 2mm előgyujtást raktam neki.. ha estleg tudna vki
vmi tippet adni hogy hogy lene jó akkor előre is köszi
Hi
Köszi a választ. Jelen esetben egy babetta gerjesztőtekercsről lenne szó. (Kicsit forgós szimóhoz, normális elektronikával.) Esetleg meg tudnád mondani, hogy kb mekkora feszre tölthet fel egy 1mikros kondit olyan 10.000 rpm-nél? Jah, a varisztor a megfelelő feszültségnél rövidzárba megy át, vagy csak az a fölöttit söntöli? Pl egy 400V-os varisztor 450V-nál rövidzár, vagy csak annyira csökken az ellenállása, hogy 400V-ra beáll rajta a fesz?
Szevasz. Az eredeti babetta tekercs a feszültségmaximumot 4-5 ezres fordulat környékén nyújtja,itt 300V-nál több is lehet az 1µF értékű gyújtókondin. Ahogy megy feljebb a fordulat úgy esik a feszültség, a tekercs induktivitása már erősen érezteti hatását. Ennek ellenére jó elektronikával biztosan el lehet érni a 10000 n/min fordulatot. Az az igazság,hogy az ilyen fordulatra már másfajta elven működő gyújtást és tekercset használnak gyárilag. A varisztor kétállapotú alkatrész. Üzemi fesz fölött rövidzár, alatta szakadás.
Hi
Köszi a választ. Esetleg ha tekercselek egy gerjesztőtekercset, mondjuk egy "vastagabb" magra (pl világítótekercs magja, akkor el tudom tolni ezt az "üzemi" fordulatot?
Vastagabb magon ugyanannyi feszültséghez kevesebb menetszám tartozik-kisebb időállandó,tehát följebb tolódik a feszültségmaximum a fordulat függvényében. Viszont ki kell kisérletezni.
Értem. Akkor sztem tekerek egyet, és kipróbálom majd.
Köszönöm
Helló Mex! Augusztus közepén kértem tőled tanácsot a Zündapp gyújtás problémám megoldására. Azt javasoltad, hogy tekerjem át a gerjesztőtekercset, megtörtént, összeraktam, de ugyan az a baja csak azzal a külömbséggel, hogy most bemelegedés után 2 ezres fordulaton megy el a gyújtás. Most mi lehet a baja?
|
Bejelentkezés
Hirdetés |