Hamarosan egy rövid szerver karbantartás lesz. Ha nem töltődne be az oldal, kérjük várj türelemmel! Köszönjük!
(Addig biztosan van olyan fiók, amiben pont most van idő rendet rakni :D)
Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Motorgyújtás
 
Témaindító: Peti.Janka, idő: Nov 2, 2006
Lapozás: OK   16 / 206
(#) STEVE356 válasza Peti.Janka hozzászólására (») Okt 12, 2007 /
 
Hali ha szilóval vagy valami rugalmas valamivel van ki tőmve akkor azt nagy tűrelemmel és odafigyeléssel, szét lehet szedni csak szépen lassan azután kilehet méricskélni a benne lévő cuccokat ami általában egy tirisztor,és néhány ellenállás egy kondi 2 db dióda,ésmaga a tirisztorbol áll általában a tirisztor szokott el szálni.ha ezt kicseréled műkődni fog én is szivtam ezzel régen. :-
(#) m.joco válasza mex hozzászólására (») Okt 12, 2007 /
 
Hello
A kocsiban átnéztem az elosztót és a megszakítót, de nekünk az a kondi nem párhuzamosan van a megszakítón, mint ahogy a kapcsolási rajzon van feltüntetve, hanem sorba van kötve vele. Szóval a megszakító egyik pólusa a testen, másik megy a kondi egyik lábára, majd a kondi másik lába megy a gy. trafóra.
Ez miért lehet így? De nem szeretném megpiszkálni, szóval akkor szerintetek hagyjam benne???

Volna egy ötletem hogy miért van így, de nem vagyok benne biztos: ha sokáig hagyjuk a kocsit csak gyújtáson, és a megszakító éppen zárt állapotban van, akkor ne égjen ki/el a gy.trafó primere a nagy áram miatt, és ezért ilyenkor feltöltődik a kondi, és csökken az áramerősség.
De akkor miért nem így van rajzolva a kapcsolási rajzon? Láttam a kocsi elektromos rajzát, de ott is párhuzamosan van rajzolva a kondi. Most akkor hogy van ez?
Üdv.
(#) sodi válasza Peti.Janka hozzászólására (») Okt 12, 2007 /
 
Heló! Peti.Janka hozzád szólnék! van egy 250 es mz-m és az állandó gyújtásproblémák végett szeretnék rá egy lendkerekes gyújtást, mondjuk babetta jó. és mivel azt írtad h.te már csináltál ilyet szeretném ha elmondanád hogy kell! esetleg ha van msn-címed vagy bármi..előre is köszönöm! sodi
(#) mex válasza m.joco hozzászólására (») Okt 12, 2007 /
 
Az a kondi is párhuzamos a megszakitóval. A kondi fémháza le van csavarozva a testre,ez lenne az egyik fegyverzet,a másik fegyverzet az pedig a huzallába. Meg is győződhetsz róla: jó kondi esetén a két huzallábnál rövidzárat kell hogy mérj,és bármelyik láb és a test között pedig szakadást. Az ötleted nem működhet egyenáramú körben.
(#) Szfinx válasza jozeph hozzászólására (») Nov 3, 2007 /
 
Szeva!
Mien mocid van?
50es 80as v 125ös?
Van működőképes gyujtásom!
(#) jozeph válasza Szfinx hozzászólására (») Nov 6, 2007 /
 
Szia!
80-as motorom van. Érdekelne az alkatrész dolog.
(#) zoz11 hozzászólása Nov 11, 2007 /
 
Sziasztok
Van egy óriási nagy problémám mégpedig az hogy cserben hagyott a motorom, 250-es YAMAHA YZ , elszállt neki a gyújtása, a tekercseket megmértem azok rendbe vannak. Van rajta egy alumínium kocka szerűség az mi lehet??? van 3 lába az egyikre az van írva hogy AC IN, a másikra meg az hogy AC OUT, a 3. pedig az a test, ennek mi a szerepe?? Talán ez adja a jelet az elektronikának??? A másik kérdésem az pedig az lenne hogy ehhez milyen elektronikát lehetne megépíteni???
A segítségeteket előre is köszönöm.

Kép 036.jpg
    
(#) mex válasza zoz11 hozzászólására (») Nov 11, 2007 /
 
Szevasz A kocka a világitás fesszabályzója. A gyújtáshoz nincs köze. A gyújtáselektronika kis fekete műanyagdobozban van. A dobozból kijövő vezetékek közül az egyik narancsszinű-ez megy a gyújtótrafóra,erről lehet biztosan felismerni.
(#) zoz11 válasza mex hozzászólására (») Nov 11, 2007 /
 
Azt tudom hogy az az elektronika egy piros dobozba volt, el is repítettem mérgembe, de tényleg a narancs ment a trafóra a másik fele meg a testre a trafónak. De akkor ezen hol van a jeladó tekercs vagy egyáltalán hogyan működik a cucc?
(#) mex válasza zoz11 hozzászólására (») Nov 11, 2007 /
 
Ha nincs külső jeladód akkor a gerjesztőtekercs látja el annak a feladatát is. Úgy működik,hogy a szinusz pozitiv félperiódusában tölti azt az1-2µF kapacitású kondit amit a tirisztor süt rá a gy trafóra,a negativ félperiódusban pedig megfelelő áramkorlátozás után vezérli a tirisztort. Mivel egy fordulat alatt kettő teljes szinuszhullám keletkezik,igy szikra is kettő van. Egy a helyes időpontban egy pedig ettől 180 fokkal odébb,de ez nem zavar semmit. Némi türelemmel szét lehet szedni,és javitható,nincs benne különleges alkatrész.
(#) zoz11 válasza mex hozzászólására (») Nov 11, 2007 /
 
Hát én is azt gondoltam hogy szét lehet szedni de valaki beöntötte olyan műgyantával ami olyan kemény mint a beton, egyszer már szedték szét. ezért kéne rá másik elektronika.
(#) mex válasza zoz11 hozzászólására (») Nov 11, 2007 /
 
Hőlégfúvóval valószinű boldogulsz. A legtöbb műgyanta ami szobahőmérsékleten "betonkemény" intenziv melegitésre lágyul,legjobban a gumi állagához lehetne hasonlitani. Az alkatrészeket meg könnyű cserélni.
(#) zoz11 válasza mex hozzászólására (») Nov 11, 2007 /
 
Ez nem tudom hogy milyen anyag de próbáltam hőlégfúvóval is de már leolvadt a műanyag borítás róla annyira megmelegítettem, meg a vezetékről is leolvadt a szigetelés, de a gyanta ugyan olyan kemény maradt. Én arra gondoltam hogy arról a másik tekercsről kapja a jelet, mivel nincs rajta semmi elektromos cucc aminek 12Volt kéne.
(#) mex válasza zoz11 hozzászólására (») Nov 11, 2007 /
 
Pedig a másik tekrenc az a világitásé,és az alu kocka a szabályzója. Persze ha ez eredetileg crossmoci volt akkor világitástekercset is csak utólag szereltek az alaplapra.Gondolom nem te vagy az első tulaj...
Az elektronikát meg szét kell verni. Pontos rajzot ne várj tőlem nem publikus egyenlőre. Nameg az évjáratot sem tudom.
(#) zoz11 válasza mex hozzászólására (») Nov 11, 2007 /
 
Igen eredeti verseny cross, neki álltam kibogozni a vezetékeket, és ami jött ebből a tekercsből(világítás vagy mi) az be megy az elektronika csatijára is. Azt nem is várom el hogy kész kapcs rajzot adjál!!! Már ez is nagyon nagy segítség volt hogy elmondtad a működési elvét, ez alapján már talán összetudok hozni v.mit. még lenne egy kérdésem mégpedig az hogy milyen tirisztort ajánlasz ebbe a gyújtásba és kb. mekkora kondit, szerintem 2µF elég lesz, tirisztorból pedig BT151-re gondoltam, ez bevált ilyet már tettem be gyújtás elektronikába. Meg esetleg arra gondoltam hogy levehetném a jelet arról a világítástekercsről, erről mi a véleményed?
(#) mex válasza zoz11 hozzászólására (») Nov 11, 2007 /
 
A kondi értéke megfelelő,a tirisztor tipusa is jó. Azt viszont nem értem miért akarod mindenáron belevonni a másik tekercset is? Arra is gondoltam,hogy az elektronika esetleg a gyáritól teljesen különbözik,vagy tuning,vagy valaki által fejlesztett cucc,mindenesetre a rajzaim közt ilyen nem szerepel ahol vastag huzalból kis menetszámú tekercset alkalmaztak akár tápfesz előállitására akár jeladó funkcióra. YZ-gyújtáselektronikáról legalább ötféle rajzom van: külső jeladós,belső jeladós,kéttekercses(de nem vastag huzalos) egytekercses-ebből kétféle változat,de ilyet még nem láttam. Ha végképp nem tudod szétszedni,akkor priviben segitek. Végül egy kérdés:hányas évjárat?
(#) mex hozzászólása Nov 12, 2007 /
 
Nah elsősorban zoz11 gyújtásproblémájának megoldása miatt közlök egy kapcsolást,amit többször megépitettem. Sikerrel alkalmazható minden olyan egy tekercsből álló gyújtásrendszernél (kétütemű) ahol egy fordulat alatt egy ,vagy kettő teljes szinuszhullám keletkezik,a mágnesszám függvényében. A gerjesztőtekercs menetszáma 3000 felüli kell legyen,mivel egy félperiódus alatt kell a gyújtókondenzátort feltölteni-ami az utána következő félperiódusban ki is sül. Működése a következő:Ha a gerjesztőtekercs bal oldali kivezetése pozitiv,akkor a kondenzátort tölti,ha negativ,akkor pedig a jobboldali tekercskivezetés egy diódán,és a zeneren keresztül bekapcsolja a tirisztort. A zener nélkül bizonytalan lenne a gyújtási időpont. A tirisztor gate körében levő R-C tag zavarszűrésre való. A100-220 ohmos ellenállással kismértékben módositható a gyújtási időpont. Ha az áramkör működik,de a gyújtószikra nem megfelelő időpontban keletkezik,és az alaplapon nem lehet utánállitani akkor lehetőség van az időpont 90 fokos eltolására,ezt egyszerűen a gerjesztőtekercs kivezetéseinek megforditásával lehet elérni. Ez egy alap gyújtás, működését a kész áramkör kiöntésével lehet üzembiztossá tenni.
(#) zoz11 válasza mex hozzászólására (») Nov 12, 2007 /
 
Nagyon szépen köszönöm. Most igen hosszú éjszakám lesz mivel meg is fogom csinálni a nyákot meg az elektronikát is. Még egy kérdés az a 100nFarados kondi hány voltos? 50Voltos kerámia jó oda?
(#) mex válasza zoz11 hozzászólására (») Nov 12, 2007 /
 
Természetesen 50V-os jó,mivel a zenerfesz 10V,és ennél többre nem fog töltődni ugyanis a tirisztor bekapcsol és a gyújtókondi kisütésén felül a tekercsfeszültséget is testeli.
(#) zoz11 hozzászólása Nov 17, 2007 /
 
Nagy nehezen sikerült elindítanom ezt a motor szerkezetet. Az ”eredeti” elektronikáját bontottam vissza semmi extra alkatrész nincs benne, a kétszer 3db ellenálláson kívül mivel az egyik 15,4K 2W-os a másik 13,3K 2W-os, ilyeneket nem találtam egyik boltba se, ezen kívül tényleg nincs benne semmi különleges, 1N4007-es diódák vannak benne, a tirisztor típusa pedig TAG9231. Amit mex barátunk feltett kapcsolást, az is működött ”tökéletesen” csak nem igazán jó helyen adta a szikrát de, valószínű csak a Zener az oka, amúgy ugyan az volt az eredeti elektronikájába is, majd ha lesz itthon 36Voltos Zenerem meg is fogom próbálni, hogy működik-e.
(#) szepityu hozzászólása Nov 27, 2007 /
 
Sziasztok!
Az érdekelne hogy nincs-e véletlenül valakinek egy induktiv jeladós gyujtás kapcsolási rajza kéthengeres motorhoz, de ha csak egyhengereshez van az is jó. Ha esetleg van akkor emailba küldje már el (szeriistvan@gmail.com) elöre is köszi
(#) vinibali hozzászólása Dec 31, 2007 /
 
sziasztok!
olvasgatom a forumot...
és olyan kérdésem lenne hogy van egy 92es RG 125ös 2T motorom, hogyan tudok rámérni géppel h jókor gyújt-e a gépem, és van valamilyen CDi tuning, mert ami az enyémben van gyújtás az folyotott....előre is köszi
(#) sanyatuning válasza vinibali hozzászólására (») Feb 8, 2008 /
 
Stroboszkópal(gyujtásbeálító) lehet elenőrizni, járó motornál.
1 ledes stroboszkop kapcsraja
(#) Petyike hozzászólása Feb 18, 2008 /
 
Sziasztok! A következő problémám lenne:
Van egy Malaguti speed motorom, ami ha 2.ban eléri az 50 -et akkor fullad bár néha a gázzal játszogatva ki lehet pörgetni. Emellett semmi erő nincs benne ilyenkor.
Ha pedig üresben próbálom egy adott fordulaton tartani akkor elkezd ugrálni a fordulat mint amikor a négyütemű fűnyíró leszabályoz.
Lehet hogy itt is a tekercs haldoklik?
Egyébként CEV gyujtása van háromkivezetéses tekerccsel és talán CDI gyujtásvezérlővel. Ráadásul bárhová tekerem az alaplapot mindenhol ugyanúgy megy, pöccre indul. Ki érti ezt? Pedig már fúrtam az alaplapra odébb lyukat hogy még nagyobb előgyujtást csinálok de ott is ugyanezt csinálta.
(#) mex válasza Petyike hozzászólására (») Feb 18, 2008 /
 
Igen nagyon valószinű a tekercsbaj. Ha van oszcilloszkóp,a tekercsre rámérve rögtön kiderül,hogy nagyobb fordulatszámtartományban kihagy-e illetve nagyon lecsökken a feszültsége.
(#) Petyike válasza mex hozzászólására (») Feb 18, 2008 /
 
Közben megmértem a tekercset, így már szinte 100 % hogy az rossz, mivel a test és a tekercs között nincs mérhető ellenállás, valószinű a csévetestnél van belül megszakadva. meg tudja csinálni nekem ezt valaki?
Én már kb. 20 éve csináltam utoljára tekercset, nincs is hozzá semmim.
(#) zoz11 hozzászólása Feb 18, 2008 /
 
Hello
Ugye a tekercs egyik fele le van kötve testre én megnézném azt a felét hogy ott nem-e szakadt én is ugyan így jártam az YZ-mel, amibe teljesen ugyan ilyen tekercs van meg az elektronika is ugyan ez volt.

Nekem is lenne egy kérdésem, nekem még régebben volt problémám YZ gyújtással utána lemásoltam ami rajta volt és jó is volt mostanáig, most viszont szénné égett a gyújtó tekercs rajta, a gyertya meg el volt csöppenve. Az a kérdésem hogy ez lehet e elektronika hiba? Ja és nem téptem neki mint állat mert most kapott új hengert dugóval.
(#) Dióda válasza zoz11 hozzászólására (») Feb 18, 2008 /
 
Sajna ez nem elektronika hiba hanem besült a motor és összeégett a gyertyád ami rövidrezárta a tekercset és így az is elégett.
Ujj hengernél nagyobb keverési arány kell üzemagyagszinten a motornak és mérni kell a motor hőfokát egy jódarabig "de legalábbis amig be nem kopik". Csak hozzáteszem hogy rengeteg motortekercs ment már így tönkre.
(#) zoz11 válasza Dióda hozzászólására (») Feb 18, 2008 /
 
hello
A nagyobb keverési arány meg volt mivel a saját bekeverője is adta neki az olajat meg én is keveréket tettem bele, füstőlt is mint disznó a motor hőfokkal se hiszem hogy lehetett probléma mivel 2 hütő vana motoron, meg a termosztátot is ki szedtem belőle épp ilyen miatt, meg 90-nél nem ment főjebb soha a mutató szerint. Gondolom ezt úgy veszem észre hogy henger oldala összehúzva, dugó teteje meg égve, igaz??? de ettől tönkremehetet az elektronika?
(#) Petyike válasza zoz11 hozzászólására (») Feb 18, 2008 /
 
Épp az a baj, hogy nem látok kivezetést a tekercs belsejéből, valószínű hogy a tekercs alatt van valahol összekötve- illetve csak volt. a zöld és a piros vezeték között van 196 ohm ellenállás(multiméterrel) fordulaton lead kb. 85 V feszültséget az egyik, 50 V-ot a másik szálon.
Következő: »»   16 / 206
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem