Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Motorgyújtás
Szia.
Ez az elektronika simsonhoz is használható lenne? A 2A-ra a 12V/5W izzó mire való?
Der Zündverstärker testen=A gyújtás erősítő teszt.
Szóval csak tesztelésre, avagy avval van helyettesítve a gyújtó trafó. Ha van simsonon akkumulátorod és ahhoz megfelelő töltésed: igen.
A D4 helyen lévő P6SMB18CA helyett mit lehetne tenni. Elég húzós az ára.
Szia.
Ugye ez ironikus kérdés akart lenni (a nyák tervet nézve)? Amúgy köszönöm.
Nem! Köszi. Ebay-n iszonyú árakkal találkoztam.
Sziasztok. Most kerultem a trafok közelébe, 2,0 ohm a primer ellenállás.
Előnyök és hátrányok a gyújtásrendszerek között az én tapasztalataim szerint...
Tirisztoros gyújtás: -ha már feltöltődött a kondi a pár száz voltra, akkor már nem fogyaszt. -Idő kell a kondi feltöltéshez -A tirisztor rásüti a gyújtótrafó primer tekercsére és kész a szikra -Speckó kondi kell, ami bírja a nagy áramimpulzusokat gyorsan és hosszú távon -Kevés energiafogyasztás nagyon hatékony, nagy szikra -Sajnos a kondi feltöltéséhez is idő kell, és a tekercs felmágneseződéshez is, ezért korlátozott a maximális fordulatszám. Tranzisztoros gyújtás ver 1: -folyamatosan fogyaszt és áramkorlátozó kell, mert a gyújtótekercs mágneses telítődése után csak a gyújtótekercs kicsi "ohmos" ellenállása lesz és így nagyon nagy áramot vesz fel. Ez nagy hőveszteséggel jár mind a gyújtótekercsen(trafó primer) és a kapcsolóelemen (tranzisztor vagy fet) is. -Ha áramkorlátozó ellenállás lett beépítve, az növeli a gyújtótrafó előmágnesezési idejét. Ezzel csökken a maximális fordulatszám. Tranzisztoros gyújtás ver 2: -Trafó csak annyi ideig van előmágnesezve a gyújtás időpontja előtt (általában 5-10 milliszekundum), így feltöltődig a vasmag, de nem telítődik. A gyújtás időpontjában a kapcsolóelem (tranzisztor vagy fet) -Szinte csak mikrokontrollerrel megvalósítható -Kevés energiafogyasztás nagyon hatékony, nagy szikra -Nagyon energia hatékony -Csak a gyújtótrafó felmágnesezőedzési ideje korlátozza a maximális fordulatszámot Egyéb: -Ha egy motor mechanikailag 8000 rpm-nél többet mechanikailag nem képes forogni, arra nincs értelme olyan elektronikus gyújtást rakni, ami még 12000 rpm-nél is jó szikrát ad. -Plussz teljesítményt az fordulatszámfüggő előgyújtás szabályozással lehet hozni, ami a mai korban mikrokontrollert igények. -Én a "Tranzisztoros gyújtás ver 2"-re szavazok, mert azzal megvalósítható minden előny. Igaz nem egyszerű egy jó MCU progit megírni... -Mindenkire rábízom a szabad döntést.
Sziasztok!
Egyedi gyújtást tevezek, és felmerült egy kérdésem az állórésszel kapcsolatban. A motor beindul, alapjárat stabil, stroboszkóppal nézve ott keletkezik a szikra, ahol akarom. Nagyobb fordulaton a jel elkezd vándorolni, elég erősen hátratolódik. Beiktattam egy 1K-s potit a jeladó vezetékére (két kivezetéses kínai jeladó, egyik vezeték direktben letestelve, másk vezeték megszakítva, közé került a poti). Amikor a motor járt, a potit feltekerem 1K-ra, akkor a jel még nagyon magas fordulaton is stabil volt, alapjáratot is rendben találtam, így gondoltam ez a megoldás megfelel majd nekem. A probléma vele annyi, hogy a berúgókarral nem tudom annyira megrúgni a motort, hogy szikra keletkezzen. Ha csökkentem az ellenállás értékét, akkor a motor beindul, de a fent leírt jelenség fenáll. A CDI egy nagyon egyszerű darab, lényegében egy babetta CDI-nek felel meg. Ismer valaki a fent leírt problémára valamiféle megoldást, mivel próbálkozzak? (Sajnos képpel nem tudok szolgálni, jövő hétvégén tudok csinálni leghamarabb, addig megpróbálom leírni: Motoplat belső rotor, az állórészen két cséve állítja elő a gerjesztőfeszültséget)
Biztos hogy hátra tolódik a gyújtás?
Azt még el tudom képzelni, hogy előre tolódik (előgyújtást nől), de hogy hátra tolódjon, és ezen egy 1K beiktatása segítsen, azt nehezen.
Valóban nem fogalmaztam egyértelműen, így gondoltam: 30° BTDC -ről 60-70° BTDC lesz.
Ez mondható természetes jelenségnek, csak a mértékét tartom soknak.
Milyen a jeladó és a mágnes kiképzése? Tegyél majd be képet róla. De egyébként meg miért baj ez? Mások direkt ezért, az előgyújtás fordulaton való megnöveléséért, építenek gyútásokat. Mire megtaláltam mi az a BTDC... Before Top Dead Center A hozzászólás módosítva: Ápr 2, 2017
Én első nekifutásra megfordítanám a impulzus tekercs kivezetéseit. Úgy hogy amit most testen van az vezérelje a CDI-ben a tirisztort, az ami meg eddig ezt tette testre kötném.
A előgyújtás helye biztos változni fog de a stabilitása nőni ha ez okozta a problémát.
Képet majd csak hétvégén tudok csinálni, de addig megpróbálom írásban elmagyarázni. Motoplat belső rotor, két tekercs a gerjesztésnek. A jeladó egy kínai darab. A jelet a lendkerék oldaláról kapja (a lendkereket szemből nézve tettem egy furatot, csavart, aminek leköszörültem a fejét).
Ez nekem annyiban probléma, hogy annyira sok előgyújtást állít, hogy a motor fullad, nem pörög fel, illetve a programozható CDI-met szeretném rá feltenni, amihez fix trigger kellene. Idézet: „illetve a programozható CDI-met szeretném rá feltenni, amihez fix trigger kellene” Hall TLE4905
Az analóg és a programozható CDI is úgy van kialakítva, hogy tekercsről kapja a triggert (hardverileg). A hall szenzorhoz komolyabb átalakítás lenne szükséges. Egyébként azért ragaszkodok ahhoz, hogy fel lehessen tenni a programozhatót, és az analógot CDI-t is (állórészen könnyű állítani), mert még nem tudtam tesztelni az előbbit, és nem akarom, hogy a terepen valami hiba miatt ottragadjak a semmi közepén
Ha minden kötél szakad akkor megfontolom természetesen.
Sziasztok.
Van egy Cagiva Ar 350 típusú retro mocim és az elektronikával meg vagyok lőve. Alapjátaton alacsony fordulaton pulzálva igen erős fényt ad, de amit emelek a fordulaton minden elhalványul. Van a rendszerbe építve egy fesszabályzó egy gyujtótrafó és egy gyujtásvezérlő. Valamint egy aprócska relédobolz. Mindenből 2 van, mert szereztem egy donort hozzá, de azokkal ugyanez a helyzet. Alacsony fordulaton mindössze 3-4-Voltot tudtam mérni a rendszerben. Szerintetek normális ha a motorvezérlő mindössze ennyi szuflát kap, vagy csupán a trafó ette le ennyire közben? Fel tudom tornázni 7-Voltig, de akkor már bömböl a motor. Elviszem a tekercselést kiméretni, bár ha mindkettő ezt produkálja, nemhinném hogy ott lenne a hiba. A gyujtásvezérlő ad áramot a trafónak, hiszen ketyeg a motor. A trafó dolgozik. A feszültségszabályzót nem tudom, ki lehet-e mérni valahogyan. Tudnátok segíteni, mi lehet a hiba? Köszönöm. Petya
Megfordítottam a jeladó kivezetéseit, így most már stabil a jel. Mellékelem a képet, amit ígértem. Sajnos a programozható CDI-m továbbra sem úgy muzsikál, ahogy kéne, pedig rengeteget segítettél benne. Töröm még a fejem, hogy SW vagy HW hiba van, ha nem jutok előrébb, akkor további segítséget szeretnék kérni.
Sziasztok. Gyári trabant gyújtás elektronikában a a 2x2 párhuzamos 47 ohm-os ellenállás erősen melegszik. Egyébként az elektronika működik, csak feltűnt az említett emelek erőteljes melegedése. Mi okozhatja?
Okozhatja a nem hozzávaló gyújtótrafó is,ezekhez másmilyen trafó kell,nem a hagyományos.Zsiguli és hasonlókkal produkál ilyet,saját tapasztalat,bár a hozzávalóval is melegek ezek az ellenállások.A hozzávaló trafó primer ellenállása 3,6 ohm körül van a szekundere közel a 10k-hoz.
Jelen esetben 2,0 ohm-os primer ellenállású trafók vannak hozzá kapcsolva. Bár ezek a trafók most kerültek beszerelésre, előtte talán gyári (DDR) trafók voltak rajta, csak a felújítás során azokat nem lehetett megmenteni. A nyákon látszik, hogy kap ott hőt eléggé...
Hello! Ha jól látom a két párhuzamos ellenállás a nagy tranyók bázisáramát kell hogy biztosítsa. Az pedig tetemes, hogy megfelelően kinyisson a tranyó. Így a melegedésnek túl sok köze nincs a trafóhoz. Viszont természetes jelenség, mivel az idő jó nagy részében rajta van a majd 12V. Az pedig 3W ellenállásonként.
Szívesen máskor is. De innen letöltheted az én programomat is, ha gondolod csinálhatsz vele egy próbát. Apró változtatásokat a HEX betöltésekor a kódok átírásával tudsz eszközölni. a görbe változtatását meg analóg láb(GP4/AN3) feszültség szintjeivel válthatod.
Bővebben: Link
Kedves Motorosok!
Segítség kellene. Van egy kétütemű, megszakítós TOMOS MP500N-es szivattyúm. Szükségem lenne egy leírásra, hogy pontosan mekkora legyen a megszakítóhézag, az előgyújtás. Több helyen néztem utána, de nem egyforma értékeket találtam. A megszakítóhézag talán 0,35-0,45mm, az előgyújtás pedig 1,8-2mm. Ha van valakinek esetleg ezek beállításáról is leírása, az még jobb lenne. Még kezdő vagyok ebben, eddig csak négyüteműekkel találkoztam. A motor megy, de gondoltam jó lenne úgy beállítani, ahogy azt gyárilag kitalálták. Előre is köszönöm a válaszokat! Üdvözlettel: olika76
Sziasztok!
Újra a programozható gyújtásommal szeretnék kérdezni. Teszteltem, a programom működik, így a hiba valószínűleg a nyákban van. Alkalmazható gyújtásnál a földkiöntés (teliföld)? Jelenleg a NYÁK-om két oldalú, egyik oldalon csak és kizárólag a föld van, másik oldalán a többi vezetékelés. Szerintetek gyújtás tervezésénél ez megfelelő elgondolás?
olika 76 hozzászóllásához.Már én is több előgyújtási értéket találtam,3 mm-től 1,8 mm-ig.
Sziasztok!
Nem tudná valaki az Aprilia habana 125ccm 4T piaggio blokkos motor magnet marelli cdi bekötését? Valahol eltűnt a szikra... |
Bejelentkezés
Hirdetés |