Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Motorgyújtás
 
Témaindító: Peti.Janka, idő: Nov 2, 2006
Lapozás: OK   188 / 206
(#) attika válasza nyemi hozzászólására (») Márc 23, 2017 /
 
Szia.
Ez az elektronika simsonhoz is használható lenne?
A 2A-ra a 12V/5W izzó mire való?
(#) nyemi válasza attika hozzászólására (») Márc 23, 2017 / 1
 
Der Zündverstärker testen=A gyújtás erősítő teszt.
Szóval csak tesztelésre, avagy avval van helyettesítve a gyújtó trafó.
Ha van simsonon akkumulátorod és ahhoz megfelelő töltésed: igen.
(#) pjg válasza nyemi hozzászólására (») Márc 23, 2017 /
 
A D4 helyen lévő P6SMB18CA helyett mit lehetne tenni. Elég húzós az ára.

nyak.lay6
    
(#) attika válasza pjg hozzászólására (») Márc 23, 2017 /
 
Az 53Ft egy dupla diódáért az sok?
(#) nyemi válasza pjg hozzászólására (») Márc 23, 2017 /
 
Szia.
Ugye ez ironikus kérdés akart lenni (a nyák tervet nézve)?
Amúgy köszönöm.
(#) erdgab válasza nyemi hozzászólására (») Márc 23, 2017 /
 
Köszönöm,tanulmányozom.
(#) pjg válasza attika hozzászólására (») Márc 23, 2017 /
 
Nem! Köszi. Ebay-n iszonyú árakkal találkoztam.
(#) nyemi válasza erdgab hozzászólására (») Márc 24, 2017 /
 
Még annyit hogy ha nem felület szerelten akarod megcsinálni akkor a tranzisztorok helyettesítője. BC337-40 BC327-40 páros.
(#) peter1995 válasza mex hozzászólására (») Márc 25, 2017 /
 
Sziasztok. Most kerultem a trafok közelébe, 2,0 ohm a primer ellenállás.
(#) 77blsoft hozzászólása Márc 27, 2017 /
 
Előnyök és hátrányok a gyújtásrendszerek között az én tapasztalataim szerint...

Tirisztoros gyújtás:
-ha már feltöltődött a kondi a pár száz voltra, akkor már nem fogyaszt.
-Idő kell a kondi feltöltéshez
-A tirisztor rásüti a gyújtótrafó primer tekercsére és kész a szikra
-Speckó kondi kell, ami bírja a nagy áramimpulzusokat gyorsan és hosszú távon
-Kevés energiafogyasztás nagyon hatékony, nagy szikra
-Sajnos a kondi feltöltéséhez is idő kell, és a tekercs felmágneseződéshez is, ezért korlátozott a maximális fordulatszám.
Tranzisztoros gyújtás ver 1:
-folyamatosan fogyaszt és áramkorlátozó kell, mert a gyújtótekercs mágneses telítődése után csak a gyújtótekercs kicsi "ohmos" ellenállása lesz és így nagyon nagy áramot vesz fel. Ez nagy hőveszteséggel jár mind a gyújtótekercsen(trafó primer) és a kapcsolóelemen (tranzisztor vagy fet) is.
-Ha áramkorlátozó ellenállás lett beépítve, az növeli a gyújtótrafó előmágnesezési idejét. Ezzel csökken a maximális fordulatszám.
Tranzisztoros gyújtás ver 2:
-Trafó csak annyi ideig van előmágnesezve a gyújtás időpontja előtt (általában 5-10 milliszekundum), így feltöltődig a vasmag, de nem telítődik. A gyújtás időpontjában a kapcsolóelem (tranzisztor vagy fet)
-Szinte csak mikrokontrollerrel megvalósítható
-Kevés energiafogyasztás nagyon hatékony, nagy szikra
-Nagyon energia hatékony
-Csak a gyújtótrafó felmágnesezőedzési ideje korlátozza a maximális fordulatszámot
Egyéb:
-Ha egy motor mechanikailag 8000 rpm-nél többet mechanikailag nem képes forogni, arra nincs értelme olyan elektronikus gyújtást rakni, ami még 12000 rpm-nél is jó szikrát ad.
-Plussz teljesítményt az fordulatszámfüggő előgyújtás szabályozással lehet hozni, ami a mai korban mikrokontrollert igények.
-Én a "Tranzisztoros gyújtás ver 2"-re szavazok, mert azzal megvalósítható minden előny. Igaz nem egyszerű egy jó MCU progit megírni...
-Mindenkire rábízom a szabad döntést.
(#) yoman917 hozzászólása Ápr 2, 2017 /
 
Sziasztok!

Egyedi gyújtást tevezek, és felmerült egy kérdésem az állórésszel kapcsolatban. A motor beindul, alapjárat stabil, stroboszkóppal nézve ott keletkezik a szikra, ahol akarom. Nagyobb fordulaton a jel elkezd vándorolni, elég erősen hátratolódik. Beiktattam egy 1K-s potit a jeladó vezetékére (két kivezetéses kínai jeladó, egyik vezeték direktben letestelve, másk vezeték megszakítva, közé került a poti). Amikor a motor járt, a potit feltekerem 1K-ra, akkor a jel még nagyon magas fordulaton is stabil volt, alapjáratot is rendben találtam, így gondoltam ez a megoldás megfelel majd nekem. A probléma vele annyi, hogy a berúgókarral nem tudom annyira megrúgni a motort, hogy szikra keletkezzen. Ha csökkentem az ellenállás értékét, akkor a motor beindul, de a fent leírt jelenség fenáll.
A CDI egy nagyon egyszerű darab, lényegében egy babetta CDI-nek felel meg.
Ismer valaki a fent leírt problémára valamiféle megoldást, mivel próbálkozzak? (Sajnos képpel nem tudok szolgálni, jövő hétvégén tudok csinálni leghamarabb, addig megpróbálom leírni: Motoplat belső rotor, az állórészen két cséve állítja elő a gerjesztőfeszültséget)
(#) gulyi88 válasza yoman917 hozzászólására (») Ápr 2, 2017 /
 
Biztos hogy hátra tolódik a gyújtás?
Azt még el tudom képzelni, hogy előre tolódik (előgyújtást nől), de hogy hátra tolódjon, és ezen egy 1K beiktatása segítsen, azt nehezen.
(#) yoman917 válasza gulyi88 hozzászólására (») Ápr 2, 2017 /
 
Valóban nem fogalmaztam egyértelműen, így gondoltam: 30° BTDC -ről 60-70° BTDC lesz.
(#) gulyi88 válasza yoman917 hozzászólására (») Ápr 2, 2017 /
 
Ez mondható természetes jelenségnek, csak a mértékét tartom soknak.
Milyen a jeladó és a mágnes kiképzése? Tegyél majd be képet róla.
De egyébként meg miért baj ez? Mások direkt ezért, az előgyújtás fordulaton való megnöveléséért, építenek gyútásokat.
Mire megtaláltam mi az a BTDC... Before Top Dead Center
A hozzászólás módosítva: Ápr 2, 2017
(#) nyemi válasza yoman917 hozzászólására (») Ápr 3, 2017 /
 
Én első nekifutásra megfordítanám a impulzus tekercs kivezetéseit. Úgy hogy amit most testen van az vezérelje a CDI-ben a tirisztort, az ami meg eddig ezt tette testre kötném.
A előgyújtás helye biztos változni fog de a stabilitása nőni ha ez okozta a problémát.
(#) yoman917 válasza gulyi88 hozzászólására (») Ápr 3, 2017 /
 
Képet majd csak hétvégén tudok csinálni, de addig megpróbálom írásban elmagyarázni. Motoplat belső rotor, két tekercs a gerjesztésnek. A jeladó egy kínai darab. A jelet a lendkerék oldaláról kapja (a lendkereket szemből nézve tettem egy furatot, csavart, aminek leköszörültem a fejét).
Ez nekem annyiban probléma, hogy annyira sok előgyújtást állít, hogy a motor fullad, nem pörög fel, illetve a programozható CDI-met szeretném rá feltenni, amihez fix trigger kellene.
(#) yoman917 válasza nyemi hozzászólására (») Ápr 3, 2017 /
 
Köszönöm a tippet, megfogom próbálni.
(#) nyemi válasza yoman917 hozzászólására (») Ápr 3, 2017 /
 
Idézet:
„illetve a programozható CDI-met szeretném rá feltenni, amihez fix trigger kellene”

Hall TLE4905
(#) yoman917 válasza nyemi hozzászólására (») Ápr 3, 2017 /
 
Az analóg és a programozható CDI is úgy van kialakítva, hogy tekercsről kapja a triggert (hardverileg). A hall szenzorhoz komolyabb átalakítás lenne szükséges. Egyébként azért ragaszkodok ahhoz, hogy fel lehessen tenni a programozhatót, és az analógot CDI-t is (állórészen könnyű állítani), mert még nem tudtam tesztelni az előbbit, és nem akarom, hogy a terepen valami hiba miatt ottragadjak a semmi közepén
Ha minden kötél szakad akkor megfontolom természetesen.
(#) kisagyi hozzászólása Ápr 4, 2017 /
 
Sziasztok.
Van egy Cagiva Ar 350 típusú retro mocim és az elektronikával meg vagyok lőve.
Alapjátaton alacsony fordulaton pulzálva igen erős fényt ad, de amit emelek a fordulaton minden elhalványul.
Van a rendszerbe építve egy fesszabályzó egy gyujtótrafó és egy gyujtásvezérlő.
Valamint egy aprócska relédobolz.
Mindenből 2 van, mert szereztem egy donort hozzá, de azokkal ugyanez a helyzet.
Alacsony fordulaton mindössze 3-4-Voltot tudtam mérni a rendszerben.
Szerintetek normális ha a motorvezérlő mindössze ennyi szuflát kap, vagy csupán a trafó ette le ennyire közben?
Fel tudom tornázni 7-Voltig, de akkor már bömböl a motor.
Elviszem a tekercselést kiméretni, bár ha mindkettő ezt produkálja, nemhinném hogy ott lenne a hiba.
A gyujtásvezérlő ad áramot a trafónak, hiszen ketyeg a motor.
A trafó dolgozik.
A feszültségszabályzót nem tudom, ki lehet-e mérni valahogyan.
Tudnátok segíteni, mi lehet a hiba?
Köszönöm.
Petya
(#) yoman917 válasza nyemi hozzászólására (») Ápr 9, 2017 /
 
Megfordítottam a jeladó kivezetéseit, így most már stabil a jel. Mellékelem a képet, amit ígértem. Sajnos a programozható CDI-m továbbra sem úgy muzsikál, ahogy kéne, pedig rengeteget segítettél benne. Töröm még a fejem, hogy SW vagy HW hiba van, ha nem jutok előrébb, akkor további segítséget szeretnék kérni.
(#) peter1995 hozzászólása Ápr 9, 2017 /
 
Sziasztok. Gyári trabant gyújtás elektronikában a a 2x2 párhuzamos 47 ohm-os ellenállás erősen melegszik. Egyébként az elektronika működik, csak feltűnt az említett emelek erőteljes melegedése. Mi okozhatja?
(#) erdgab válasza peter1995 hozzászólására (») Ápr 9, 2017 /
 
Okozhatja a nem hozzávaló gyújtótrafó is,ezekhez másmilyen trafó kell,nem a hagyományos.Zsiguli és hasonlókkal produkál ilyet,saját tapasztalat,bár a hozzávalóval is melegek ezek az ellenállások.A hozzávaló trafó primer ellenállása 3,6 ohm körül van a szekundere közel a 10k-hoz.
(#) peter1995 válasza erdgab hozzászólására (») Ápr 9, 2017 / 1
 
Jelen esetben 2,0 ohm-os primer ellenállású trafók vannak hozzá kapcsolva. Bár ezek a trafók most kerültek beszerelésre, előtte talán gyári (DDR) trafók voltak rajta, csak a felújítás során azokat nem lehetett megmenteni. A nyákon látszik, hogy kap ott hőt eléggé...
(#) proli007 válasza peter1995 hozzászólására (») Ápr 9, 2017 /
 
Hello! Ha jól látom a két párhuzamos ellenállás a nagy tranyók bázisáramát kell hogy biztosítsa. Az pedig tetemes, hogy megfelelően kinyisson a tranyó. Így a melegedésnek túl sok köze nincs a trafóhoz. Viszont természetes jelenség, mivel az idő jó nagy részében rajta van a majd 12V. Az pedig 3W ellenállásonként.
(#) nyemi válasza yoman917 hozzászólására (») Ápr 10, 2017 /
 
Szívesen máskor is. De innen letöltheted az én programomat is, ha gondolod csinálhatsz vele egy próbát. Apró változtatásokat a HEX betöltésekor a kódok átírásával tudsz eszközölni. a görbe változtatását meg analóg láb(GP4/AN3) feszültség szintjeivel válthatod.
Bővebben: Link
(#) olika76 hozzászólása Ápr 11, 2017 /
 
Kedves Motorosok!

Segítség kellene. Van egy kétütemű, megszakítós TOMOS MP500N-es szivattyúm. Szükségem lenne egy leírásra, hogy pontosan mekkora legyen a megszakítóhézag, az előgyújtás. Több helyen néztem utána, de nem egyforma értékeket találtam. A megszakítóhézag talán 0,35-0,45mm, az előgyújtás pedig 1,8-2mm.

Ha van valakinek esetleg ezek beállításáról is leírása, az még jobb lenne. Még kezdő vagyok ebben, eddig csak négyüteműekkel találkoztam. A motor megy, de gondoltam jó lenne úgy beállítani, ahogy azt gyárilag kitalálták.

Előre is köszönöm a válaszokat!

Üdvözlettel: olika76
(#) yoman917 hozzászólása Ápr 20, 2017 /
 
Sziasztok!

Újra a programozható gyújtásommal szeretnék kérdezni. Teszteltem, a programom működik, így a hiba valószínűleg a nyákban van. Alkalmazható gyújtásnál a földkiöntés (teliföld)? Jelenleg a NYÁK-om két oldalú, egyik oldalon csak és kizárólag a föld van, másik oldalán a többi vezetékelés. Szerintetek gyújtás tervezésénél ez megfelelő elgondolás?
(#) hobitibi hozzászólása Ápr 20, 2017 /
 
olika 76 hozzászóllásához.Már én is több előgyújtási értéket találtam,3 mm-től 1,8 mm-ig.
(#) merciabc hozzászólása Máj 11, 2017 /
 
Sziasztok!
Nem tudná valaki az Aprilia habana 125ccm 4T
piaggio blokkos motor magnet marelli cdi bekötését?
Valahol eltűnt a szikra...
Következő: »»   188 / 206
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem