Fórum témák
» Több friss téma |
Itt igazábol arrol lenne szó hogy a kerti szivatyún elromlott a nyomás kapcsoló és ezt szeretném kiváltani valamivel!!!
Olyan kéne ami 1.5 báron KI , 0.5-1 báron BE kapcsolná a szivattyút!!!!
Hello!
Légyszi legalább vmi móricka rajzot csinálj róla, hogy legyen róla fogalmunk hogy mire gondolsz egyebként Lomexben van kifejezetten nyomás érzékelő.. de nem tudom, hány bárig birja vagy hol kapcsol....
Ez az a kapcsoló ami a HIDROFOR (azthiszem igy hivják) tartályon van!
És amikor a tartályban lévő nyomás eléri a 1.5bárt akkor ki -- 0.5-1bár kőrnyékén bekapcsolja a szivattyút és vissza tőlti a tartályt amig megint el nem éri az 1.5 bárt!!
Mi bajod a nyomáskapcsolóval? szerintem vegyél bele egy ugyan olyat és el van intézve! Egy nyomás érzékelő 5000-8000Ft és ehez még elektronikát kell csinálni. Egyszerübb a nyomáskapcsolós dolog. És valószínű olcsóbb is.
Legjobb megoldás a nyomáskapcsoló (olyan ami elromlott), ide nem érdemes bármi mással veszkődni. Ennél csak drágább lesz.
Hello!
Pontosan milyen tüneteket prudukál a kapcsoló?
Nem akartam új topicot nyitni az én problémámra. Adott egy spirál kompresszor amibe tönkre ment a nyomás kapcsoló elektronika. A nyomás érzékelő megmaradt benne, ennek a nyomás érzékelőnek kell adni egy 5V-os tápot, és azonkívül jön belőle ki két szál, annyit kiderítettem róla hogy 6,5Bárnál ad egy jelet az egyik vezetéken, és 8bárnál pedig a másikon. Az lenne a kérdésem hogy hogyan lehetne megoldani azt hogy 6,5bár vagy alatta bekapcsoljon be és 8 bárnál meg ki!?! eredetileg PIC12F675 dolgozott benne de a körülötte lévő panel szénné éget, mivel nem bírta a 3db relé a 5,5kW-os motort, programot meg nem tudtam belőle kiolvasni sajnos, vagy egy ilyen pic-es kapcsolásra lenne szükségem vagy valami más áramkörre.
Segítségeteket előre is köszönöm Üdv: Zoltán
Ha van reléd, akár komolyabb elektronika nélkül is megoldható. A linken egy relés flip-flop van, a két vezérlő érintkezőt kell a jeladóddal kapcsolni, tranzisztorral, Reed- vagy sima relével.
Bővebben: Link
Igen relé az volt benne 3 darab egy érintkezős, és 24V-os behúzóval, de az a baj hogy 200mA áll rendelkezésemre 24V DC-n, 5 volton pedig 250mA, amiből 80mA-t levesz az érzékelő, ezért valami PIC-es vagy más egyéb áramkörre kell gondolni. Az a baj hogy a PIC programozáshoz nem értek max beletudom égetni és ennyi, és olyan embert se tudok aki ezt bevállalná.
Hali!
Hol itt a gond? Az érzékelőből kijövő jellel meghajtol egy tranyót, ami kapcsolja a relét. (Szerintem a tranyó se kér többet, mint a PIC.) A relé meg az eredeti kapcsolásban is gondolom ugyanannyit zabált. Vagy félreértek valamit?
De két jelem van, van egyszer 6,5 és van egy 8 bárnál, de ez a jel csak egy pillanatra van ha elhagyja a 6,5 bárt +vagy- irányba akkor megszűnik a jel, ugyan így a 8bárosnál is. Meg eredetileg úgy működött hogy felnyomta tartályt 8 bárig, és ha abba lecsökkent a nyomás 6,5bárig akkor indult újra a kompresszor
Ja és a gyári elektronika 27ezer FT
Ez esetben néhány kapuáramkör, meg tároló a tranyó elé...
Itt van akkor pl. ez a relé, két tekercs van benne, 10 mA körül fogyaszt, és olyan 8-10 ms alatt húz meg, annyi ideig biztosan fennáll a jel (ha nem, kell hozzá egy tranyós késleltető). Egyik tekercset működtetve meghúz, majd tartásban marad, másik tekercset működtetve visszabillen. Cca. 1200 Ft körül adják, és emellé már csak a motort kapcsoló főrelé kell, na meg egy biztonsági kapcsoló a túltöltés ellen, ha még nincs.
Nem lebeszélni akarlak a PIC-es áramkörről, csak hát ha egyszer nincs hozzá semmid, úgy nehéz.
Ez még szóba jöhet, de mi van akkor ha 0bárnál van a nyomás jelem nincs de a kompresszornak mennie kén, vagy mi van akkor ha pl. 7bárnál van a nyomás és közben meg ki van húzva.
Amúgy ezen kívül még van benne egy elektronika ami a hőmérsékletet figyel, meg vezérli a tehermentesítő szelepet. Még annyit kiderítettem hogy ez adott egy jelet a tehermentesítőhöz, meg kapott egyet a hőmérőtől.
Hi
Ha már úgy is másik áramkört csinálsz hozzá, akkor talán érdemes lenne belenézni abba a nyomáskapcsolóba, és megpróbálni egy normális fix jelet levenni, így a későbbiekben egyszerűbb dolgod lenne + kevesebb hibalehetőség. üdv
Én ilyen esetben beraknék egy hiszterézis nyomáskapcsolót. Itt külön állitható az alsó és a felső nyomásküszöb. Most van nállam egy ilyen javításon.
Mi van akkor, ha indításkor, vagyis amikor áram alá helyezed, te indítod egy nyomógombbal?
Aztán ha már elérte a 8 bárt, akkor a jeladó végzi a dolgát. Az meg biztos nem fordul elő, hogy áram alá helyezéskor több mint 8 bár nyomás legyen benne. Persze lehet bonyolítani is. Szerintem találsz itt az oldalon megoldást a hőmérséklet figyeléshez is.
Délután megpróbálom szétszedni ezt nyomás érzékelőt, én is nézegettem hogy mit lehetne berakni a helyére, de az a baj hogy egy specko sűrű menetre csatlakozik az egész, és kb. 5X5 cm-es hely van neki. Ezért van kizárva a külön nyomás kapcsoló.
Titi: a hőmérsékletfigyelésnek külön elektronikája van a tehermentesítő szeleppel együtt, az működik is. Muszáj megcsinálni full automatára, mivel éjjelenként le van áramtalanítva a műhely, ahol ez a kompresszor van.
Éjszakára (vagy amikor áramtalanítva van ) marad-e nyomás a légtartályban ?
Egy elektromos szelep ( a tartály alján a víztelenítést is megoldva) csak a bekapcsolt rendszernél lenne bezárva, áramtalanításkor leengedné a légtartályt. A vezérlésnek nem gond úgy indulni, hogy : POWER ON - motor start. majd, ha nyomás 8 akkor indul az ki-be játék...
A tartályban télen 7bár körül szokott lenni reggelre, de nyáron viszont van amikor lemegy 4 bárra is, mivel levegővel működnek az ablakok is, és van amikor éjjel a portás kinyitogatja a tetőn lévő ablakokat. Ez az egyik szempont hogy nem lehet leengedni a tartályból a nyomást a másik pedig az hogy 400literes a tartály, és elég sok levegő kárba menne, ennek a kompresszornak van egy külön egysége a víztelenítésre, kb. 5 éve ment a kompresszor és talán egy deci víz lehetett benne, meg eleve más mint egy dugattyús kompresszor. Ha már sikerülne valahogy úgy össze hozni hogy a két jel között szépen kapcsolgasson már az is jó lenne, mert akkor már valamit kitalálnák az indításra, mást nem egy időzítőt ami helyettesíti majd a nyomó gombot.
A hely nem gond, ez sem a gépen helyezkedik el hanem a falon külön dobozban. 6mm-es nagynyomású müanyagcső köti össze a kompresszorral, gyorsrögzitős /sürű menetes/ csatlakozóval.
Még az is szóba jöhet de csak legvégső esetben
Amint Macsek71 is írta, ha nem szeretnéd nyomógombbal indítani, megoldható az autostart is, amikor áramot kap.
Hali
ez a nyomáskapcsolós dolog nekem nem világos: "de ez a jel csak egy pillanatra van ha elhagyja a 6,5 bárt +vagy- irányba akkor megszűnik a jel" azt nem értem, ha pl tök üres a tartály, és így helyezem áram alá, akkor mi fogja elindítani, vagy ebbe a helyzetbe is ad egy indítóimpulzust? mennyi ideig adja ezt az impulzust? Én már csináltam kompresszor vezérlést, termovédelemmel + tehermentesítő szelep kapcsolóval, bár az 1 fázisú volt, de ha gondolod elküldhetem a kapcsolási rajzát. A tehermentesítő szelep az nem 24V-os? 5,5Kw a motor, ezt gondolom nem síma mezei relék működtetik, hanem nagy teljesítményűek, ezek működését, hogy győzi a 200mA-es táp???? Nyilván ezzel a munkával valaki megbízott (tényleg nem lebeszélésképp) de amennyi munkaórád ezzel el fog menni, ahhoz képest az a 27eFT os panel nem is drága. Ha belekarkuláljuk azt is, hogy ennek a vezérlésnek eszméletlen megbízhatónak kell lenni, egy ilyen csavarkompresszor nem 2 forint, ha valami hiba folytán nem kapcsol ki és leég, akkor ott piszok nagy gáz van. üdv
A tartály oldalán van egy túlnyomás szelep ami 10bárnál nyit, vagyis megvédi a kompresszort a túltöltés miatt
Eredetileg PIC12F675 volt benne de abból nem tudtam kiolvasni a programot. Végül is azzal meg oldható az is hogy mikor áramot kap, akkor egyből meghúzza a relét, és akkor engedi el amikor 8 bárnál van. A hővédeleme meg a tehermentesítője külön panelon van, vagyis a vezérlője, és az működik is. A tehermentesítője az 24v-os FESTO szelep. 3 darab 32A-os ipari relé volt benne, találtam róla annyi infót hogy egy behúzó tekercse 65mA-t vesz fel, vagyis pont elég annak a 200mA. Idézet: „specko sűrű menetre csatlakozik az egész” Én csak kiszedném azt a nyomásjeladót, nagyon spéci menet nem lehet rajta, legalábbis olyan nem, amit egy hidraulikás szerviz ne ismerne fel, még ha amerikai szabvány is... És ha ismert a menet, csinálni kell hozzá közdarabot, azzal kihosszabbítani, és belekötni egy nyomáskapcsolót, beállítani a két határértékre, és azzal kapcsolni a flip-flop relét. Mivel a nyomás zárt térben gyengítetlenül továbbterjed, a hosszabbítás nem gond, és így nem impulzust kapsz a kapcsoláshoz, hanem állandó szintet, amikor van táp. Ha meg a többi elektronikának csak impulzus kellene, azt egy soros kondi biztosíthatja, vagy egy kis monostabil.
Esetleg, ha valakit érdekel én építettem egy hasonlót vákumra, de csak a szenzor típusát kell megváltoztatni.
Bővebben: Link
Egyik ismerősömnek meghalt a nyomáskapcsolója a hidroforján.
A régi GANZ -féle van fent neki, konkrétabbat nem tudok mondani sajnos. Van a hátulján egy tekerő amivel a rugót lehet feszíteni. Ha nagyon betekerem a rugót akkor nem kapcsol ki. Ha nagyon kitekerem akkor meg nem kapcsol be. Mikor megtalálom az aranyközéputat akkor vagy jól működik vagy nem. Van amikor működik 2-3 ki/be kapcsolási ciklusig majd megint kiakad valahol. Tehát vagy sikerül átbillennie vagy nem. Van amikor sikerül átbillennie de mondjuk nem elég lendülettel ahhoz hogy zárni tudja az érintkezőket, megáll előtte kb 1 mm-rel vagy épphogy szikrázik de nem indít. Beégbe nincs mert egy relét kapcsolgat a relé meg a szivattyút. A szivattyú max 2 barig tudja felnyomni a nyomást, nem tudom ennek mekkora lehet a kapcsolási tartománya... Mert úgy lenne a jó hogyha 1 barnál bekapcsolna, 1,5-nél meg ki. De valamiért nem működik tökéletesen. A hátsó rugófeszességállító csavarján kívül lehet még rajta állítani valamit vagy kuka, marad a kézivezérlés. Jelenleg úgy állítottam be hogy sose kapcsoljon ki, így kézzel lehet kapcsolgatni. Valami barkács csodamegoldást nem tud senki sem?
Ha nincs mechanikusan szétkopva, akkor szétszeded alkatelemeire, kipucolod megzsírozod, összerakod, beállítod. És lőn!
Ha kikopott, akkor veszel egy újat 3000-ért. Nem tudom milyen szivattyú ez, de a max 2bar nyomás elég gyengusz. |
Bejelentkezés
Hirdetés |