Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » OBD (autós) készülék
Lapozás: OK   12 / 60
(#) Dudus válasza louis73 hozzászólására (») Szept 18, 2008 /
 
Pici átalakítással tökéletes. Az M-bus a K-vonal, a felhúzóellenállás 510 Ohm. De rakhatsz bele egy buszmeghajtót is nem sok drótozással.
(#) louis73 válasza Dudus hozzászólására (») Szept 18, 2008 /
 
Köszi a választ, megcsinálom az átalakitást. Milyen progival próbáljam, ami tudja ezt a modult?
(#) Dudus válasza louis73 hozzászólására (») Szept 18, 2008 /
 
pl régi 409-es VAG-COM, amit DEMO módban ingyen letölthetsz.

Innen
(#) louis73 hozzászólása Szept 19, 2008 /
 
Sziasztok. Megnéztem az autómon az OBD csatit és az L-line is be van kötve... ezért kerestem hozzá rajzot. De mivel csak kisérletezgetni akarok vele, nem szeretnék folyton rendelgetni alkatrészt... szóval ezt találtam. Azt irták róla hogy müködik (vag-com 402-vel), csak az ml393 2-3 lábát kell felcserélni (mint a zárójelben) és a PTC-nek nincs sok haszna a K-L vonalon. Ha lesz időm kipróbálom, de itt a rajz, ha valaki látott hasonlót...

iso_K_L.JPG
    
(#) Dudus válasza louis73 hozzászólására (») Szept 19, 2008 /
 
Az L vonal csak inicializálásra szolgál, később nincs szerepe. A rajzodon az L-vonal az RTS-re van kötve, amit a VAG-COM nem kezel. Attól, hogy be van kötve az L-vonal, lehet, hogy inicializálható K-vonalon is így nem muszáj használni. Próbáld először csak K-vonalat kiépítve.

Ha kell az L és VAG-COM - ot használsz kösd be úgy az L-et, hogy a K ra küldött adat megjelenjen rajta de csak egyirányú legyen. Pl. a 7407 1-3 lábát összekötöd és a max232 9-es lábát nem kötöd be, hanem a közösített 1-3 lábakat a max232 12-esére kötöd.

A PTC nem hülyeség! Ha a busz kiül a tápra , ami VW-nél elég gyakori tönkre megy a kábeled! Nme véletlenül teszik bele!

Jó ez a rajz, de elsőre egy tranzisztoros megoldás egyszerűbb és ha beválik úgy hagyod ( én is mindig meg akarom csinálni véglegesre de sose lesz meg )
(#) em hozzászólása Szept 19, 2008 /
 
Fiat Scudo-m van, és szeretnék fedélzeti számítógép funkciókat megvalósítani: pillanatnyi és átlagfogyasztás, átlagsebesség stb.
Az adatok kiolvasására és feldolgozására PIC-et használnék.
Mi a véleményetek, mit javasoltok?
köszi.
(#) Krisee hozzászólása Szept 19, 2008 /
 
Sziasztok! Megépítettem a rajzon látható (VAG1) kapcsolást, a VAG-COM felismerte az interface-t, de nem tudott kommunikálni a kocsival. Utána láttam itt hogy át kell alakítani hogy működjön(VAG2), de így már fel sem ismeri a program. Biztos, hogy jó ez a kapcsolás? Mi lehet a hiba? (a kapcsolás úgy néz ki hogy jó)
(#) louis73 válasza Krisee hozzászólására (») Szept 21, 2008 /
 
Sziasztok. A "vag2" rajzon a MAX 10-es lábán az osztó lehet a hibás, nem tudom nélküle a MAX birná a 12 voltot. Én kiegészitettem a MAXot LM393 és 7404 IC-vel talán igy tudja az L-line-t is. A 7404 3-as lába átkapcsolható (MAX 9-10 láb), ha a progi nem vezérli a com-on az RTS-t, dolgozik együtt a K-vonallal. Összeszereltem, adtam 12voltot neki és a Vag-com látja. Már csak az autóval kellene kipróbálni. Rajz itt van:

iso_K.JPG
    
(#) Krisee válasza louis73 hozzászólására (») Szept 21, 2008 /
 
Köszönöm a választ. Azóta kaptam kölcsön egy működő darabot, és azzal meg tudtam nézni a kocsit. Sajnos össze van ragasztva a doboza, úgyhogy nem tudtam megnézni hogy milyen az áramkör, szétfeszíteni pedig nem akarom Ha sikerült autóval is kipróbálni akkor számolj be légyszi az eredményről!
(#) molnarp hozzászólása Szept 21, 2008 /
 
Gondoltam közzéteszem az alábbit, mivel pont témába illő. Adott ez az interfész amit kwp2000 gyári hibás termékként hirdetnek 5000-ért. Én vettem egyet, gondoltam felélesztem, de rájöttem hogy nem hibás, hanem egyszerűen sima KKL-es csatoló lapul a házban. Az ftdi eepromjára simán rárakták a kwp2000 eeprom kulcsát, amit arra írok át amire akarok. Természetesen a program felismeri az eszközt, de nem kommunikál, mivel az lm393 nincs is benne. Pl. ha soros K-line illesztőre programozom , akkor viszi az összes nem hardverkulcsos szoftvert ami ezt a vonalat használja. Egy rakás OBD2 programot próbáltam már ki vele és gond nélkül viszi őket. Beleértve a Vag com-ot is...

Itt a link akit érdekel.:
LINK
(#) Dudus válasza molnarp hozzászólására (») Szept 21, 2008 /
 
Idézet:
„Beleértve a Vag com-ot is...”


Természetesen csak 409-es verzióig. Az a fölöttinek kell a hardware kulcs ami a kábelben lévő mikrokontroller eeprom-jában lapul.
(#) molnarp válasza Dudus hozzászólására (») Szept 21, 2008 /
 
Pontosan.
(#) ciw hozzászólása Okt 2, 2008 /
 
Üdv !

Találtam a microchip oldalán egy forrást és egy application note-ot melyben a J1939 szabványt implementálták.

Ha jól értem akkor ez alkalmas lehet egy az egyben a can buszos diagnosztikára ?

Tud erről valaki valamit ?
(#) aneleh hozzászólása Okt 12, 2008 /
 
Sziasztok. Készítettem ALDL hardvert, hogy megkukoljam a gépet ez egy C16NZ.
A művelet sikerült meg nem is.
Ezért kérnék egy kis segítséget tőletek, vagy aki csinált már ilyet.
A probléma az lenne, nagyon lassan kommunikál a softwerel,(MULTEC MONITOR .1.1)
A fordulatszámot nem változtatja csak egyszeri jelet érzékéi, pl.: 955 az alapjárat és ezt megjegyzi, de ha nyomom neki, akkor már nem változtatja.
A diagrammás módban mondjuk, megy rendesen, de ott meg a TPS feszültségre teszem
Akkor minden elkezd hullámozni a feszültség jele sebesség jel is, ki írja, hogy 166 meg különböző sebességeket álló autónál, utána meg mutatja 55 és 52 hibakódot.
Én szerintem ECU jó, a program nem ismerheti fel szerintem az ECU mat, epromnak
D30D ír be mindig.
Ha valaki esetleg ért hozzá.

ALDL.gif
    
(#) aneleh válasza aneleh hozzászólására (») Okt 12, 2008 /
 
Lemaradt a programról a kép.

c16NZ .JPG
    
(#) Dudus válasza aneleh hozzászólására (») Okt 12, 2008 /
 
Így elsőre az ötletem, hogy ne a soros portról add a tápot a stabilizátornak, hanem a diagnosztikai aljzat 12V-ját kösd a stabilizátorra.
(#) atubus hozzászólása Okt 15, 2008 /
 
Üdv! Végigolvastam a topikot és sajnos nem vagyok teljesen tisztában azzal, hogy pontosan milyen program és hardver kellene a kocsimhoz! Az autó egy 94-es Calibra C20NE motorral! Előre is köszi a segítséget!
(#) bbatka hozzászólása Okt 15, 2008 /
 
Én Suzuki Swift II-ömhőz szeretnék valami eszközt amivel kicsit bele nézhetnék az elektronikai beállításokba. Nem találtam róla semmit. Néhány kulcsszó is elég lenne kereséshez. Köszi.
(#) bbalazs_ válasza bbatka hozzászólására (») Okt 15, 2008 /
 
Suzuki Swift II OBD diagnostics
(az OBD mar onmagaban OnBoardDiagnostics)
Ha igazan beallitasokra vagy kivancsi, akkor
Suzuki Swift II vehicle-specific program.
De ne csodalkozz, ha nem talalsz ilyet...
(#) bbatka válasza bbalazs_ hozzászólására (») Okt 15, 2008 /
 
köszi a választ
(#) darkmaster hozzászólása Okt 15, 2008 /
 
Kedves Kollégák!
Becsülettel végigolvastam a fórumot, rengeteg az érdekesség, de nem találtam amit keresek, ezért kérdeznék...
Én csupán néhány adatot szeretnék lekérdezni pár másodpercenként (sebesség, hűtőhőfok, üzemanyagszint), és mikrokontrollerrel feldolgozni. Valójában a lekérdezés mikéntje v. protokollja az amiről halvány fogalmam sincs (bújtam a netet...) Valaki a fórum közepe táján azt írta, az interfésze terminállal is működik. Ebből én arra következtettem, hogy valami viszonylag egyszerű karakteres lekérdezéssel kivitelezhetném tervemet.
Abban kérnék segítséget a tanult kollégáktól, aki ismeri az adatlekérdezést, hogy miként kezdhetnék a dologhoz...
Hálatelt szívvel mondok köszönetet.
(#) bbalazs_ válasza darkmaster hozzászólására (») Okt 15, 2008 /
 
Elsokent: milyen autod van? Milyen evjarat?

Az elm chipeket erre talaltak ki. Az elm323 regebbi, az elm327 pedig az ujabb, CAN-buszos rendszerekkel biztosit kapcsolatot. Nem olcsok egyebkent.

(#) darkmaster válasza bbalazs_ hozzászólására (») Okt 15, 2008 /
 
Egy VW Passat Tdi-n tesztelném a szerkezetet, azt hiszem négy éves. Valahogy úgy képzeltema dolgot, hogy küldök egy kódot, mire vagyok kíványcsi és érkezik az adat... Lehet, hogy naiv vagyok. Nem Te írtad Balázs ezt a terminálos dolgot? Ha igen, akkor mit írtál a terminálba, és persze milyen interfésszel? Mit tud az elm chip?
Köszönöm...
(#) bbalazs_ válasza darkmaster hozzászólására (») Okt 16, 2008 /
 
Huu, nem tudom, en irtam-e. Nekem mindenesetre volt elm323-asom (van is , ott egy sima terminallal lehetett beszelni vele, hexakodban, de at lehet kapcsolni, hogy ne szovegkent kuldje a hexakodot, hanem igazi byte-kent. Az elm327 adatlapjaban ott van minden, ami fontos lehet neked. Mellekelem.



ELM327.pdf
    
(#) darkmaster válasza bbalazs_ hozzászólására (») Okt 16, 2008 /
 
Azt hiszem ez valóban jó lesz... AT parancsokkal vezérelhető. A leírásban szereplő hardvert építetted meg, vagy valami mást, esetleg egyszerűbbet?
(#) bbalazs_ válasza darkmaster hozzászólására (») Okt 16, 2008 /
 
Mivel nekem 323-as volt es a kocsim KWP2000-es protocollal megy, ezert en az ott szereplot epitettem meg - annyi kulonbseggel, hogy L-vonalat nem csinaltam, mivel az autom nem hasznalja.
Ha erdekel, elkuldhetem a NYAK tervet tango2-ben, de az nem CAN-es...

(#) darkmaster válasza bbalazs_ hozzászólására (») Okt 16, 2008 /
 
Megőrülök ettől a sok protokolltól. Valójában - mivel csak néhány általános és minden autóban meglévő adatra van szükségem - azt hittem találok olyan hardvert, ami elég sok autót kezel. Hibákra nem vagyok kíváncsi, csak az üzemanyag, a hűtőhőfok, olajnyomás és esetleg a sebesség érdekel. Azt hittem ez ugyanúgy lekérdezhető minden autónál...
(#) darkmaster válasza bbalazs_ hozzászólására (») Okt 16, 2008 /
 
...és a nyákot megköszönném. JPEG-ben is tudod prezentálni?
(#) bbalazs_ válasza darkmaster hozzászólására (») Okt 16, 2008 /
 
Igen, az OBDII egyseges feluletet ad a protocollnak. Csak eppen a konkret hardvermegvalositas ter el.

(#) bbalazs_ válasza darkmaster hozzászólására (») Okt 16, 2008 /
 
Esetleg megprobalom, de csak ugy megy, hogy DOS-bol bootolok, betoltok egy keplopo progit, lemasolom, visszamegyek xp-be es elkuldom.
Sokra csak akkor mesz vele, ha ez alapjan csinalsz masikat. De mondom, a te autodhoz ez nem lesz jo...

Van keszen is, ha kell. Kettot csinaltam, egyet mar eladtam.
Következő: »»   12 / 60
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem