Fórum témák
» Több friss téma |
Pici átalakítással tökéletes. Az M-bus a K-vonal, a felhúzóellenállás 510 Ohm. De rakhatsz bele egy buszmeghajtót is nem sok drótozással.
Köszi a választ, megcsinálom az átalakitást. Milyen progival próbáljam, ami tudja ezt a modult?
Sziasztok. Megnéztem az autómon az OBD csatit és az L-line is be van kötve... ezért kerestem hozzá rajzot. De mivel csak kisérletezgetni akarok vele, nem szeretnék folyton rendelgetni alkatrészt... szóval ezt találtam. Azt irták róla hogy müködik (vag-com 402-vel), csak az ml393 2-3 lábát kell felcserélni (mint a zárójelben) és a PTC-nek nincs sok haszna a K-L vonalon. Ha lesz időm kipróbálom, de itt a rajz, ha valaki látott hasonlót...
Az L vonal csak inicializálásra szolgál, később nincs szerepe. A rajzodon az L-vonal az RTS-re van kötve, amit a VAG-COM nem kezel. Attól, hogy be van kötve az L-vonal, lehet, hogy inicializálható K-vonalon is így nem muszáj használni. Próbáld először csak K-vonalat kiépítve.
Ha kell az L és VAG-COM - ot használsz kösd be úgy az L-et, hogy a K ra küldött adat megjelenjen rajta de csak egyirányú legyen. Pl. a 7407 1-3 lábát összekötöd és a max232 9-es lábát nem kötöd be, hanem a közösített 1-3 lábakat a max232 12-esére kötöd. A PTC nem hülyeség! Ha a busz kiül a tápra , ami VW-nél elég gyakori tönkre megy a kábeled! Nme véletlenül teszik bele! Jó ez a rajz, de elsőre egy tranzisztoros megoldás egyszerűbb és ha beválik úgy hagyod ( én is mindig meg akarom csinálni véglegesre de sose lesz meg )
Fiat Scudo-m van, és szeretnék fedélzeti számítógép funkciókat megvalósítani: pillanatnyi és átlagfogyasztás, átlagsebesség stb.
Az adatok kiolvasására és feldolgozására PIC-et használnék. Mi a véleményetek, mit javasoltok? köszi.
Sziasztok! Megépítettem a rajzon látható (VAG1) kapcsolást, a VAG-COM felismerte az interface-t, de nem tudott kommunikálni a kocsival. Utána láttam itt hogy át kell alakítani hogy működjön(VAG2), de így már fel sem ismeri a program. Biztos, hogy jó ez a kapcsolás? Mi lehet a hiba? (a kapcsolás úgy néz ki hogy jó)
Sziasztok. A "vag2" rajzon a MAX 10-es lábán az osztó lehet a hibás, nem tudom nélküle a MAX birná a 12 voltot. Én kiegészitettem a MAXot LM393 és 7404 IC-vel talán igy tudja az L-line-t is. A 7404 3-as lába átkapcsolható (MAX 9-10 láb), ha a progi nem vezérli a com-on az RTS-t, dolgozik együtt a K-vonallal. Összeszereltem, adtam 12voltot neki és a Vag-com látja. Már csak az autóval kellene kipróbálni. Rajz itt van:
Köszönöm a választ. Azóta kaptam kölcsön egy működő darabot, és azzal meg tudtam nézni a kocsit. Sajnos össze van ragasztva a doboza, úgyhogy nem tudtam megnézni hogy milyen az áramkör, szétfeszíteni pedig nem akarom Ha sikerült autóval is kipróbálni akkor számolj be légyszi az eredményről!
Gondoltam közzéteszem az alábbit, mivel pont témába illő. Adott ez az interfész amit kwp2000 gyári hibás termékként hirdetnek 5000-ért. Én vettem egyet, gondoltam felélesztem, de rájöttem hogy nem hibás, hanem egyszerűen sima KKL-es csatoló lapul a házban. Az ftdi eepromjára simán rárakták a kwp2000 eeprom kulcsát, amit arra írok át amire akarok. Természetesen a program felismeri az eszközt, de nem kommunikál, mivel az lm393 nincs is benne. Pl. ha soros K-line illesztőre programozom , akkor viszi az összes nem hardverkulcsos szoftvert ami ezt a vonalat használja. Egy rakás OBD2 programot próbáltam már ki vele és gond nélkül viszi őket. Beleértve a Vag com-ot is...
Itt a link akit érdekel.: LINK Idézet: „Beleértve a Vag com-ot is...” Természetesen csak 409-es verzióig. Az a fölöttinek kell a hardware kulcs ami a kábelben lévő mikrokontroller eeprom-jában lapul.
Üdv !
Találtam a microchip oldalán egy forrást és egy application note-ot melyben a J1939 szabványt implementálták. Ha jól értem akkor ez alkalmas lehet egy az egyben a can buszos diagnosztikára ? Tud erről valaki valamit ?
Sziasztok. Készítettem ALDL hardvert, hogy megkukoljam a gépet ez egy C16NZ.
A művelet sikerült meg nem is. Ezért kérnék egy kis segítséget tőletek, vagy aki csinált már ilyet. A probléma az lenne, nagyon lassan kommunikál a softwerel,(MULTEC MONITOR .1.1) A fordulatszámot nem változtatja csak egyszeri jelet érzékéi, pl.: 955 az alapjárat és ezt megjegyzi, de ha nyomom neki, akkor már nem változtatja. A diagrammás módban mondjuk, megy rendesen, de ott meg a TPS feszültségre teszem Akkor minden elkezd hullámozni a feszültség jele sebesség jel is, ki írja, hogy 166 meg különböző sebességeket álló autónál, utána meg mutatja 55 és 52 hibakódot. Én szerintem ECU jó, a program nem ismerheti fel szerintem az ECU mat, epromnak D30D ír be mindig. Ha valaki esetleg ért hozzá.
Így elsőre az ötletem, hogy ne a soros portról add a tápot a stabilizátornak, hanem a diagnosztikai aljzat 12V-ját kösd a stabilizátorra.
Üdv! Végigolvastam a topikot és sajnos nem vagyok teljesen tisztában azzal, hogy pontosan milyen program és hardver kellene a kocsimhoz! Az autó egy 94-es Calibra C20NE motorral! Előre is köszi a segítséget!
Én Suzuki Swift II-ömhőz szeretnék valami eszközt amivel kicsit bele nézhetnék az elektronikai beállításokba. Nem találtam róla semmit. Néhány kulcsszó is elég lenne kereséshez. Köszi.
Suzuki Swift II OBD diagnostics
(az OBD mar onmagaban OnBoardDiagnostics) Ha igazan beallitasokra vagy kivancsi, akkor Suzuki Swift II vehicle-specific program. De ne csodalkozz, ha nem talalsz ilyet...
Kedves Kollégák!
Becsülettel végigolvastam a fórumot, rengeteg az érdekesség, de nem találtam amit keresek, ezért kérdeznék... Én csupán néhány adatot szeretnék lekérdezni pár másodpercenként (sebesség, hűtőhőfok, üzemanyagszint), és mikrokontrollerrel feldolgozni. Valójában a lekérdezés mikéntje v. protokollja az amiről halvány fogalmam sincs (bújtam a netet...) Valaki a fórum közepe táján azt írta, az interfésze terminállal is működik. Ebből én arra következtettem, hogy valami viszonylag egyszerű karakteres lekérdezéssel kivitelezhetném tervemet. Abban kérnék segítséget a tanult kollégáktól, aki ismeri az adatlekérdezést, hogy miként kezdhetnék a dologhoz... Hálatelt szívvel mondok köszönetet.
Elsokent: milyen autod van? Milyen evjarat?
Az elm chipeket erre talaltak ki. Az elm323 regebbi, az elm327 pedig az ujabb, CAN-buszos rendszerekkel biztosit kapcsolatot. Nem olcsok egyebkent.
Egy VW Passat Tdi-n tesztelném a szerkezetet, azt hiszem négy éves. Valahogy úgy képzeltema dolgot, hogy küldök egy kódot, mire vagyok kíványcsi és érkezik az adat... Lehet, hogy naiv vagyok. Nem Te írtad Balázs ezt a terminálos dolgot? Ha igen, akkor mit írtál a terminálba, és persze milyen interfésszel? Mit tud az elm chip?
Köszönöm...
Huu, nem tudom, en irtam-e. Nekem mindenesetre volt elm323-asom (van is , ott egy sima terminallal lehetett beszelni vele, hexakodban, de at lehet kapcsolni, hogy ne szovegkent kuldje a hexakodot, hanem igazi byte-kent. Az elm327 adatlapjaban ott van minden, ami fontos lehet neked. Mellekelem.
Azt hiszem ez valóban jó lesz... AT parancsokkal vezérelhető. A leírásban szereplő hardvert építetted meg, vagy valami mást, esetleg egyszerűbbet?
Mivel nekem 323-as volt es a kocsim KWP2000-es protocollal megy, ezert en az ott szereplot epitettem meg - annyi kulonbseggel, hogy L-vonalat nem csinaltam, mivel az autom nem hasznalja.
Ha erdekel, elkuldhetem a NYAK tervet tango2-ben, de az nem CAN-es...
Megőrülök ettől a sok protokolltól. Valójában - mivel csak néhány általános és minden autóban meglévő adatra van szükségem - azt hittem találok olyan hardvert, ami elég sok autót kezel. Hibákra nem vagyok kíváncsi, csak az üzemanyag, a hűtőhőfok, olajnyomás és esetleg a sebesség érdekel. Azt hittem ez ugyanúgy lekérdezhető minden autónál...
...és a nyákot megköszönném. JPEG-ben is tudod prezentálni?
Igen, az OBDII egyseges feluletet ad a protocollnak. Csak eppen a konkret hardvermegvalositas ter el.
Esetleg megprobalom, de csak ugy megy, hogy DOS-bol bootolok, betoltok egy keplopo progit, lemasolom, visszamegyek xp-be es elkuldom.
Sokra csak akkor mesz vele, ha ez alapjan csinalsz masikat. De mondom, a te autodhoz ez nem lesz jo... Van keszen is, ha kell. Kettot csinaltam, egyet mar eladtam. |
Bejelentkezés
Hirdetés |