Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » [OFF] Pihenő pákások témája - Elektronika, és politikamentes topik
Témaindító: Topi, idő: Nov 18, 2007
Köszönöm szépen a válaszodat!
Olvastam olyan hirdetés is, hogy a kereskedésben elintéznek mindent, értem itt a biztosítást és az átírást, vagy ilyen is? A vásárlásnál lesz velem tapasztaltabb is annyi segítségem lesz, de így már én is úgy- ahogy képben vagyok!
De az eredetiségvizsgálat meg hasonlók még kimaradtak
![]()
Csak kiegészítés lenne a fentiekhez.
A vásárlás előtt térjetek ki az autó múltjára is,amennyire lehet.Kérdezz rá,hogy volt e baleset résztvevője,szenvedője a jármű.Nézzétek meg az esetleges vagy vélt sérüléseket.Kérdezz rá az esetleges javításokra,mik voltak stb.Volt e az autó rendszeresen karbantartva,olajcsere,ékszíjak cseréje,fékek javítása,kuplung,ajtózárak,ilyesmik.Mindenképpen menjetek egy próbakört (!!!) és minden lehetséges dolgot próbáljatok ki,fékek,kuplung,a motor hogy húz,gyanús hangok,kormány és úttartás,sebességváltó,jelzőberendezések.Fontos lehet egyes esetekben,hogy a járművet hol,mikor helyezték forgalomba,esetleg kintről behozott e.Azt már nem is említem,hogy "röntgen szemmel" vizsgáljátok át a kocsit kívül-belül ahol csak lehet.Az okmányok is rendkívül fontosak,fontos infó,hogy a kocsi tehermentes e és valóban azé,ki el akarja adni.Van e valós vagy vélt rejtett hibája az autónak amiről a tulaj tud.Azért fontosak ezek a dolgok,még ha kukacoskodásnak tűnik is,mert az adásvételin szerepelni fog: A vevő az autót kipróbálta,megnézte és megvette. Ezután már nagyon nehéz reklamálni és jogorvoslatot kérni.Bármi gyanús,a vételtől el kell állni!
Eredetvizsga is kell persze. Megveszed az autót, hazamész, otthon neten lehet kötni biztosítást. Jó dolog, mert ki tudod választani hogy melyik a legjobb, esetleg legolcsóbb. Kezdő jogsi miatt nem lesz olcsó egyik sem. Megkötöd neten, lesz egy letölthető nyomtatvány, letöltöd, kinyomtatod, ezzel bizonyítod ,hogy van biztosításod, amíg a szerződés, illetve a papír meg nem jön róla a biztosítótól. Ezután elmész eredetvizsgára. Ide vinni kell a kocsi papírjait, forgalmi, törzskönyv, adásvételi ja meg persze a kocsi is kell.
![]() Kereskedésnél vásárolt autónál sokszor elintézik ők ezt a dolgot. Kitöltitek az adásvételit délelőtt, délutánra pedig mehetsz az átírt autóért. A biztosítást is megkötik ha kéred. Persze az átírás költségét felszámolják. A hozzászólás módosítva: Jan 13, 2014
Még azt is javasolnám, hogy egy ismerős szerelővel menj autót venni. Ha megveszel egy gépet használtan, akkor attól függetlenül, hogy mit mond az eladó azonnal szervizeld le. Cserélj vezérműszíjat és olajat meg szűrőket. Drága javításokat lehet kis költséggel megelőzni. Annak idején mondtam ezt a sógoromnak is, amikor megvette az autóját. Ráadásul ő még autószerelő is. azt mondta most nem csinálja meg, mert nincs rá pénze. Két hónap múlva már volt, amikor elszakadt a vezérműszíj és beverte a szelepeket a hengerfejbe a dugattyú.
![]() ![]()
Én úgy vettem a használt autómat, hogy eladóval szervízbe mentünk, ahol szakember ismerősöm alulról is átvizsgálja, mindent mi lötyög-kotyog, rozsdásodás festék alatt!
Fontos: motort kipufogógáz analizátorral vizsgálva állapota közelítőleg megállapítható. Két terület: a kasztni, és a motor ami jó legyen, ezek nagyjavítása rendkívül költséges.
Itt egy link ,megtudhatod mennyivel varázsolnak le,ha kitöltöd a rublikákat és ehhez jön még a biztosítás.
Köszönöm ezt a sok infót nektek!
erdgab: Persze, tüzetesen átnézünk mindent a tesztkör alatt nézzük a kocsi viselkedését, rázós úton meg lehet nézni a teleszkópok állapotát stb.. Az átírást egyszer néztem már kb 50K lesz nekem.... Ricsi89: Köszi szépen! Nem is tudtam, hogy neten is lehet biztosítást kötni, ez egy nagy előny számomra ![]() zolika60: Két ismerőssel fogok menni aki karosszériás és autószerelő, Már több 10 éve foglalkozik vele, látott már egyet s mást, tudja a típusok hibáit, hogy kezd először rozsdállni stb. Ilyen téren nem lesz gond! Idézet: Ezt jó lesik hallani „Tudom te precíz vagy” ![]() Az első az lesz hogy kicseréltetem a vezérmű szíjat mert ha az netántán elszakad akkor kárba vész minden, egyik ismerősnek kb 80-as tempónál szakadt el, jó nagy kárt okozva. Ha alkatrész kell feltétlenül szólok és köszönöm! nagym6: Köszi! Igen, én is erre gondoltam, hogyha a motor éls a kasztni jó akkor a többi esetles hiba olcsóbban javítható. A hozzászólás módosítva: Jan 14, 2014
Érdekes, hogy az eredetvizsga nem jelenti azt, hogy biztosan nem lopott a kocsi.
Ha ez jó, még esetleg holnapután jöhet érte a rendőrség, hiába van kezünkben a jó eredetvizsgás papír. De erről már mi nem tehetünk.
* Én anno vettem egy 1,6 Fiat Unot,el lett vive eredetvizsgálatra,a szakértő megállapította,hogy a számsor közepén nem két nyolcas hanem két hármas van és ezt papíron is leírta.Ok,forgalmi csere,aztán 2 év múlva műszaki,ok,aztán újabb 2 év múlva a műszakin megállapították,hogy az a bizonyos két hármas mégis csak két nyolcas.Kezdődött a bonyodalom,de szerencsére megvolt az eredetiség vizsgálati papírom aláírással,pecséttel,így megint forgalmi csere,de szerencsére INGYEN,mert elismerték a szakértő tévedését.
A hozzászólás módosítva: Jan 14, 2014
Annyira megijedtem, hogy 5 másodperc után bezártam
![]()
Tipikus összeesküvés-elmélet. Hosszú, unalmas. (A Szent Bibliában csalódott, már nagyon unatkozó emberek agyszüleménye).
Sziasztok!
Ismét egy autós kérdésem lenne: Kötelező biztosítás.... Honnan tudom hogy melyik a számomra legjobb? Ami olcsóbb, lehet rosszabb, vagy a drágább a jobb? Vagy minden biztosítónak ugyan annyira "terjed ki" a biztosítása? ![]()
A kötelező biztosítás a másoknak okozott kárt téríti. Tehát a legolcsóbb neked a legjobb.
Szóval akkor az autóra nincs is semmi biztosítás?
![]()
Nincs. Azt külön kell kötni casco-nak hívják. De az elég drága így csak új autóra éri meg többnyire.
Nem olyan veszedelmes. Ha nem okozol balesetet nem kell aggódnod ezen. Szerintem elég megfontolt vagy így nem is tartok attól, gondjaid lennének ezzel. Vettél is már valamit, vagy még csak adatokat gyűjtesz?
![]()
Még csak információt gyűjtök, kevéske eséllyel a hétvégén, több eséllyel a jövő hétvégén mehetünk esetleg szétnézni. Elsőre nem szeretnék olyan nagyon drágát venni olyan 350K körül szánok rá, Ha megmondom a kereskedőnek hogy ennyim van rá, nem fog őrült hahotázásba kezdeni?
![]()
A Casco sem mindig hasznos, csak valamennyi önrész felett fizet. Hogy mennyi felett, az szerződéstől függ. Tehát van Casco, kis koccanás 100000Ft. kár, még nem fizet a casco, hanem saját költség. Amelyik mindent fizet, az nagyon drága, használtautót pld. kétévente lehetne venni az ilyen biztosításból.
Legolcsóbbat kösd meg. Ez a más kárát fizeti meg, ha esetleg balesetet okozol. Ha más okozza a te károdat, akkor az ő biztosítása fizeti a te károdat. Ha fának hajtasz, akkor pedig a saját károdat fizeted.
![]() ![]() Egyébként kezdő jogsival nem is kell sokat szánni autóra, nem kell a legdrágábbat venni, csak legyen jó szerkezetileg és motorikusan. Majd később ha lesz már rutinod, akkor lehet cserélni újabbra és drágábbra, ha akarod.
Kereskedőtől nehéz ebben a kategóriában venni. Inkább drágábbakat tartanak. Bár itt például van egy olyan darab ami nekem tetszene. Húsz éve csak ilyen autóim vannak. Ennél olcsóbban üzemeltethetőbb strapa bíróbb autóról nem tudok, ebben a méretben.
A hozzászólás módosítva: Jan 17, 2014
Én az Opelt és a VV-t néztem eddig, de bejön még akár a Micubisi is
![]() Főként benzinest néztem eddig, mert a dízel jó, nyomatékos meg minden, de hidegben öntögetni a dermedésgátlót, az esetleges hidegindítások... (mondjuk egy jó akkuval könnyű). Én is egy 3000ccm-es Turbó Dízelen tanultam vezetni (Mercedes-Benz) az aztán húzott mint a mozdony. Az első indulás benzinessel eléggé tréfás lesz számomra ![]() Beszéltem a kolegákkal az autókról, azt mondják hogy nem érdemes bajlódni a 15 évnél öregebb autókkal.... Kicsit elbizonytalanítottak engem. Pedig azokba még van anyag, jó persze a korrózió nem kímél semmit sem, de szerintem azért mondták mert ők nem olyan elszántak mint én. (Pl.: mikor a Decemberi semmittevés ment, egész nap mászkáltam tétlenül meg beszélgettek, én meg mikro kazánt gyártottam meg hasonlók. Azt akarom ezzel mondani, hogy ha valami hibája van az öreg verdának akkor én ki tudom javítani simán. Legyen az karosszéria, kipufogó, elektromos dolog stb. Itt nézelődtem BAZ megyében a neten, de a kínálat eléggé szerény ebben az árban. A Passat is jó, szé pa formája is én valami hasonlót szeretnék. Pl Suzuki meg hasonlók nekem biztos nem kellenek. Köszönöm a választ a többieknek is! Akkor a leg olcsóbbat fogom megkötni. A hozzászólás módosítva: Jan 17, 2014
Idézet: „Pl Suzuki meg hasonlók nekem biztos nem kellenek.” Pedig az egyik legkisebb javításköltségű autó, szerelők mondják. Ismerősöm 20 éves Suzuki autóján még majdnem minden eredeti, rozsda nuku, napi használat mellett. Természetesen elhasználódó dolgok fékpofa, kuplungtárcsa, stb. azért cserélve voltak, de csak ilyenek. Opel -régiek- erősen rozsdásodnak, erről híresek. Mindenképpen benzinest érdemes, öreg dízelnél várható az adagoló, porlasztók cseréje. Többe kerül, mint amennyiért veszed az autót. A hozzászólás módosítva: Jan 17, 2014
Japán autó is jó lehet, de a karosszéria már a korosabbaknál gyenge lehet. Ne félj a nyolcvanas évek autóitól. Ha jó állapotban van egy darab tartósabb lesz bármelyiknél. Nekem van egy 81-es Passatom is. 650 ezer Km volt benne óra szerint amikor meggeneráloztam a motorját, azóta mentem vele 460 ezret. Most ugyan egy 86-ost használok, de még ez is megvan tartaléknak.
![]()
2000-res évjáratú suzuki swift-em van, 100 002 Km van benne, kopón kívül még nem kellett cserélni semmit!
Nekem a kötelezőm 12 000/ év, a teljesítményadó ugyancsak, fogyasztás városban 9-10 liter, külterületen 6-7 liter gázpedál rugdosástól függően, tehát nagyon olcsón fenntartható! A hozzászólás módosítva: Jan 17, 2014
Minek kéne dermedésgátló a gázolajba, ha alapból bele van keverve? A kúton télen téli gázolaj kapható. Ha meg biztosra akarsz menni egy tank gázolajba öntesz 5 liter benzint és kész.
![]() |
Bejelentkezés
Hirdetés |