Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » [OFF] Pihenő pákások témája - Elektronika, és politikamentes topik
Lapozás: OK   3017 / 3607
(#) kameleon2 válasza peti333 hozzászólására (») Feb 28, 2019 / 1
 
Azért van valami hiba a kréta körül. A Miele nem éppen a legolcsóbb, egyik ügyfélnek most írtak össze 7,5M Ft-nyi konyhagépet. Ez nem olcsó annyira, hogy csak pár évig bírja. Ahogyan az új Mercedesek sem az olcsó kategóriába tartoznak, de a minőségük egyre silányabb. A 0 km-es prémium kategóriás autó ajtókárpitja zörög, az elektronika problémás. Azaz az árak pont ugyanott vannak, mintha jó minőséget kapna az ember - pedig nem.
(#) peti333 válasza kameleon2 hozzászólására (») Feb 28, 2019 /
 
Erre vonatkozott a hozzászólásom, hogy az árak nagyon nem ott vannak, a kommersz árucikkeket nézve, amiért jó minőséget várhatnánk. Manapság arányaiban egy mercit olcsóbban állítanak elő mint 20-25 éve egy suzuki swiftet. A piac ezt diktálja, aki új autót vesz, az jellemzően nem tartja meg 5 évnél tovább. Aki megveszi az érdekli, hogy a 3-4 év alatt amíg használja kényelmes legyen, meg ne romoljon el, illetve hogy még viszonylag jó áron tudja eladni. Ezért az autógyár számára is teljesen irreleváns, hogy az autó 6 év után esik szét, vagy 50 után. Ha olvasod/hallgatod/nézed a Becsületesnepper névre hallgató autókereskedő-újságíró tartalmait, gyakran fejtegeti a témát.
(#) rihekopo32 válasza kameleon2 hozzászólására (») Márc 1, 2019 2 /
 
Ez nem Magyarországra van. Zárjátok ki a hibát. Otthon is látjátok ezeket a gépeket.
Internetet tényleg kellene otthon koráltozni. Még ennyit sem tudna senki-semmit a világról.
Van ilyen. Az 20.000. eur. Lópikula. Egyhavi csaj kereset három hóra leosztva.
De egyébként drága. Mert otthon A8 ban mérik. Audi gucci BMW, gabona, merciidesz.

Bárcsak valami hittéris egyszer elkepna. Visszavarázsolná belém a lájkolást.
A hozzászólás módosítva: Márc 1, 2019
(#) killbill válasza rihekopo32 hozzászólására (») Márc 1, 2019 / 1
 
Visszaolvasva a post-odat, te értesz egyetlen szót is abból, amit írtál? Mert én egy kukkot sem.
(#) SALáta válasza rihekopo32 hozzászólására (») Márc 1, 2019 /
 
Kérlek áruld el mit fogyasztasz...
(#) nedudgi válasza SALáta hozzászólására (») Márc 1, 2019 /
 
Pedig a legjobbakról lemaradtál!
A hozzászólás módosítva: Márc 1, 2019
(#) rihekopo32 válasza SALáta hozzászólására (») Márc 1, 2019 /
 
Vega vagyok. Salátát, ilyeneket.
(#) zolika60 válasza rihekopo32 hozzászólására (») Márc 1, 2019 / 2
 
Ez lehet a baj.
(#) granpa válasza rihekopo32 hozzászólására (») Márc 1, 2019 / 1
 
Azért a füvekkel vigyázz, mert megzavarják a tudatot. Azt tudtad, hogy a fehérje (hús) fogyasztás emelte ki az embert? (Legközelebbi rokonaink vegák.)
(#) fastaction hozzászólása Márc 1, 2019 /
 
Szerintem a régebbi kiadású , normál , vagy olcsóbb termékeket is sokáig lehetett használni , természetesen kompromisszumokkal . Legyen autó , műszaki - háztartási cikk . Jelenleg a méregdrága termékek is belátható időn belül tönkremennek . Tudok 30+ milliós autókról is , amik az első évben többször is meghibásodtak . Igaz ez kazánra , számítógépre , mosógépre , szerszámokra , egyébb háztartási gépre is . A régiek között is akadt hulladék ( Riga motor , stb. ) , de az extra olcsó volt , vagy ritkán fordult elő .
(#) szikorapéter válasza fastaction hozzászólására (») Márc 1, 2019 / 2
 
Azért óvatosan a szavakkal!
Én Rigán kezdtem a motorozást (2011!) az akkori arany rigámban (16-os berúgós már de kormányváltós még) akkor 23xxkm volt. akkor kapott egy pici felújítást, onnanstól sose kíméltem. Szinte mindig rúgásra ment, életes során izzót és egyszer egy gyújtó kalapácsot cseréltem. 15107-nél úgy döntött a szerkezet nem bírja tovább, kikönyökölt a hajtókar a blokk alján. Ezek után aki azt meri mondani nekem hogy a Riga sz*r annak azt javaslom járjon bringával mert nem ért a motorokhoz...
(#) attika válasza szikorapéter hozzászólására (») Márc 1, 2019 /
 
Idézet:
„gyújtó kalapácsot cseréltem.”

Ezen jót nevettem
Lett egy jó estém.

Idézet:
„mert nem ért a motorokhoz...”

Ezek után ezen is elgondolkoznék egy kicsit
(#) szikorapéter válasza attika hozzászólására (») Márc 1, 2019 /
 
7 motorom van itthon....
Ezek között van olyan ami 2 autó árát kiteszi, van veterán, van veterán de "korszerűsített" és van kisebb az asszonynak is.
Amúgy a saját tapasztalatom írtam le,nekem sose volt bajom Rigával.
(#) kameleon2 válasza fastaction hozzászólására (») Márc 1, 2019 /
 
A Rigában az volt az etvasz, hogy egy darab kalapács elég volt a gyorsjavításhoz. Csak tudni kellett , hol üsd.. Néhol még egy kő is megtette.
(#) fastaction válasza szikorapéter hozzászólására (») Márc 2, 2019 /
 
Bocsánat ! Nekem is volt három ! Ezekre is úgy tettem szert , hogy nagyapám szerelője , már feladta a kenetet . Megcsináltam , és használtam . Későbbiekben vettem is lelakott darabokat . A legtöbb kilóméter a nagyapáémban volt . 3900 km . A tirisztoros kivitelek , már megbízhatóak voltak . A haver 16-os motorját feltuningolva , elértük a 90km/h sebességet is . Szerintem , meg , aki a megszakítós Rigát életre kelti az jó szerelő !
(#) fastaction válasza attika hozzászólására (») Márc 2, 2019 /
 
Azért tudjuk , hogy miről van szó .
(#) fastaction hozzászólása Márc 2, 2019 1 /
 
Az kimaradt , hogy , így megtanultam motort szerelni !
(#) Gafly hozzászólása Márc 2, 2019 /
 
Sziasztok.
Szerintetek a gyakorlatban a neodímium mágnes mennyire korrodálódik? Elvileg nagyon, ezért is vonják be. De gyári bevonattal vajon bírja a nedves közeget (pl. akna)? Vagy kapjon még egy jobbféle festék réteget is? Vagy felejtős...
(#) fastaction válasza Gafly hozzászólására (») Márc 2, 2019 /
 
Nekem a szabad ég alatt gyorsan berozsdásodott .
(#) antikzsolt válasza fastaction hozzászólására (») Márc 2, 2019 /
 
Ha van alvázvédős ismerősöd fújasd be ha engedi a felhasználási mód. Ha a kocsin elbír 10 évet akkor elvileg ott is bírni kellene. Vagy műgyantás dobozolás.
(#) Triger válasza szikorapéter hozzászólására (») Márc 2, 2019 /
 
"15107-nél úgy döntött a szerkezet nem bírja tovább, kikönyökölt a hajtókar a blokk alján. Ezek után aki azt meri mondani nekem hogy a Riga sz*r"
Nem, nem az. Teljesen természetes, hogy kikönyököl a hajtókar.

"Ezek között van olyan ami 2 autó árát kiteszi"
Attól függ, milyen autó.
(#) Triger válasza granpa hozzászólására (») Márc 2, 2019 /
 
Nem kifejezetten csak vegánok. A csimpánzok elsősorban növényevők, de ha alkalmuk van rá, akkor csoportosan elejtenek kis termetű állatokat is (általában más, kisebb majomféléket, mint például a kolobuszmajmot). Mivel gumós foga van, ezért húsevő is, az emberhez hasonlóan.
(#) granpa válasza Triger hozzászólására (») Márc 2, 2019 /
 
K.E. Tudom, csak az elenyésző mennyiség, a fejlődéshez több kell(ett volna).Mintha csimpánznak lenne a legkisebb a gén-eltérése.
(#) peti333 válasza Triger hozzászólására (») Márc 2, 2019 / 1
 
Nem szerettem volna a feszültséget szítani, így nem reagáltam az eredeti hozzászólásra. Soha nem értettem, hogy az emberek miért emlékeznek úgy, hogy a szocialista ipar által kitermelt hulladékok jó és megbízható gépek voltak. Persze megvan a nosztalgiafaktor, illetve elszórtan volt 1-2 jármű ami megfelelt a kor színvonalának (MB1000 vagy a trabant, amikor gyártani kezdték). A legöregebb motorom éppen, egy 80-as évek végén gyártott japán robogó, tudom nem összehasonlítható, mert a 16-os rigához képest a blokkot pár évvel később kezdték gyártani, de nagyjából egyszerre tervezték a kettőt. Jelen pillanatban 130.000 km van benne, és a motorblokk tudtommal még bontatlan, nem mutatja semmi jelét, hogy éppen készülne lehasalni. Amikor ezt gyártották, a vasfüggönyön innen az S51-es Simson volt a technika netovábbja, amire meg csak azt szokta mondani a motorszerelő, hogy általában többet tolják, mint amennyit mennek vele.
Tudom én, hogy más volt a piac, nem lehetett csak úgy bármit kapni a boltban, stb. meg bőven belefér a nosztalgiába, ha valaki szépen felújítja, újrafényezi, majd évente egyszer napos időben a motormentő telefonszámával a zsebében elviszi egy felvonulásra megmutatni, hogy régen ilyenekkel jártunk. De hogy az égig magasztaljunk valamit, ami 15.000 km után szétesik...
(#) szikorapéter válasza Triger hozzászólására (») Márc 2, 2019 /
 
Tegyél meg 15K km-t egy 2 ütemű motorral amiben kemény 1.7LE dübörög. Az után mond majd hogy természetes.

Peti333:

Emberek azért gondolkozzunk kicsit. Melyik 2t motor ment el 15E km-t gyűrűzés nélkül?
Az agyig árazott szimókat kapják szét 5-6E után gyűrűzésre ez a rozsdás és már-már viccesen randa Riga pedig a gyári gyűrűivel futott ennyi utat (bár végére nem tudom mennyi maradt meg a kompresszióból de elvitt ugyan úgy mint régen.
Lehet mondani hogy magasztalás meg minden, de én ezt a motort 14 évesen magamnak vettem és 18 évesen is szerettem még akkor is mikor kipurcant. (Nem mellesleg nemsokkal vagyok idősebb ).

A japán robogóban 130.000km azt meg mesének hívják. Van egy gemma questo-m öreg japán ő is 50E után már azt javasolja a gyári leírás hogy kompletten cseréljek blokkot mert a csapágyfészkek a blokkban annyira kitágulnak hogy a motorblokk használhatatlan lesz (elforog a csapágy a fészekben).
Nem 13.000Km az?
Másik:
Papám szintén japán robogója (láncos 4T 1500km-enként gondosan szervizelve mert nagyon figyelt rá az öreg (egyébként az előírt szervize 3000-enként volt...) szóval 23.xxx-nél a motor bedöglött. Leszakadt a szeleptányér majd szétverte a motort.
Ezek nem autók. Kicsi motorok (50-esek többnyire) amik nem ilyen nagy futásteljesítményre lettek méretezve. A japán azért tűnik másnak , mivel jobb anyagokat, jobb gyújtást, precízebb illesztést és porlasztást használ így a már erősebben kopott motor is majdnem "normálisan" működik, mindaddig még be nem harapja a gyűrűit.
A hozzászólás módosítva: Márc 2, 2019
(#) kameleon2 válasza peti333 hozzászólására (») Márc 2, 2019 / 2
 
Nem is fogod érteni. Akkor még nem egérkattintással működtek a dolgok, hanem felfújta az ember a pofazacskóját és megcsinálta azt amivel gondja volt. Ha működött - örült. Ha mindent készen és jó minőségben kapsz meg, soha nem fogod tudni értékelni a saját izzadságos munkád gyümölcsét. Jók a japán motorok, de lustává teszik az embert. Kétféle autó (motor) létezik
1.) Szerethető (mindig alatta fekszel és van rajta mit csinálni - sokat tanulsz belőle)
2.) Jó - mert működik és szinte soha nem romlik el - cserébe használod, de semmit nem tanulsz meg róla. Barátomnak olyan sokszor elromlott a Wartburgja, hogy én is megtanultam mellette a gyújtáskalapácsok cseréjét és a hézagok értékeit fejből belőni. Legközelebb megláttam egy barátomat izzadni egy Wartburg alatt, szétállította már kínjában az egész autó összes paraméterét - mégsem ment. Én a megszerzett tudásom magabiztosságával kezdtem segíteni neki, visszaállítottam mindent gyári állapotba és nem indult. Ezután tettem fel neki az 5 Ft-os kérdést: "Béci! Mit csináltál utoljára az autón, ami után elkezdődtek a problémák?" Kiderült, hogy "csak az önindítót cserélte. De mivel nem volt Wartburghoz éppen, Trabantét tette be. Csak az éppen az ellenkező irányba forgott. Ha nincs a tapasztalat, a sok gyötrelem - talán ma is ott nézegetnénk az autót, hogy mi a gondja. Ki lett cserélve az önindító - már Wartburgra - pöccre elindult. Hát ezért kell néha szenvedni. A tudást nem adják ingyen. A gyakorlatot sem.
A hozzászólás módosítva: Márc 2, 2019
(#) fastaction hozzászólása Márc 2, 2019 /
 
Tavaly kaptam - vettem egy 87-es Simsont 8500km-el . Félig a sufniban teltek az évei , ezért alaposan meg kellet tisztogatnom . A hengeren a hónólás nyomai megvannak , gyűrűk értéken belül voltak . Van egy 88-as Yamaha TZR is , az 125-ös . Legkésöbb 30.000 kilóméterenként megkapja a törődést . Az összes csapágyfészek , fogaskerekek 98 % - a tökéletes állapotban . Már 200.000km van benne . Sokat eszik mai szemmel ( 5 - 8L ) , de megy is . Városban tökéletes , mert messze dolgozom és időm sincs .
(#) peti333 válasza szikorapéter hozzászólására (») Márc 2, 2019 /
 
Megnyugtatlak ez is kétütemű, nem tévedés, minimum 130.000 van benne, csak nálam futott 15.000 felett, most hogy van mellette nagyobb motor, csak elvétve van elővéve, de így is belekerül 1-2000 évente. Előtte 10+ évig volt családtagnál, aki tavasztól őszig napi szinten használta, egyébként meg konténermotorként került az országba a 2000-es évek elején. Elképzelhető, hogy amíg japánban futott hozzányúltak a blokkhoz, erről nincs információm.
Sok dologtól függ, talán leginkább a megelőző karbantartás és megfelelő kezelés kérdése. Idős gazdája volt, aki nem tépte agyon, nem húzta tövig a gázt, mint én, hanem szépen elpöfögött vele 30-40-el, mindig figyelt, hogy legyen benne olaj, stb.
Esetenként egy Simson is tud meglepő dolgokat produkálni.
Lassan egyébként is kapni fog egy nagygenerált, mert a variátoron érződik, hogy már nem olyan mint amilyennek kellene lennie.

kameleon2: Volt rosszabb japán motorom is, igaz azt már kínában szerelték össze de az alkatrészek japánból érkeztek hozzá. Nem volt gondos gazdája, és ez erősen érződött is rajta. Tudom milyen minden héten hasalni alatta és keresni, hogy mégis mi a fenéért nem akar megfelelően üzemelni. Viszonylag hamar meg is szabadultam tőle.
Nem az izzadságos munka gyümölcséről volt szó, hanem arról, hogy a piac és a politikai helyzet miatt kritikán aluli minőségű járművek voltak csak elérhetőek, illetve attól, hogy nem volt elérhető más, attól nem lesz a hulladék jó. Idén 23 éves az autóm, nincs lerúgva, de ilyen korban szinte folyamatosan adódik valami, általában nem a futásteljesítménye, hanem a kora miatt. Egyszer egy elöregedett vákuumcső, máskor egy elfáradt lengéscsillapító, stb.
Tavaly nyáron 2 hétig volt felbakolva, mert a kezdődő rozsdafoltokat javítottuk ki rajta, hogy ne rohadjon át. Nem lett volna rá szükség, még elmenne 5-10 évet mielőtt átrohadna, aztán akkor lehetne sírni, hogy nem megy át műszakin és kitömni újságpapírral, purhabbal, és ráfújni az alvázvédőt, ahogy az szokás.
Én a karbantartás elmaradásában látom leginkább a hibát. Alapvetően nem egy problémás típus, de megvannak a tipikus bajai, amik 90%-a kikerülhetőek megfelelő karbantartással. Hetente előforduló probléma a típushoz tartozó csoportokban az ilyen jellegű, mint "egyszer csak leállt, nem akar elindulni, előtte ingadozott az alapjárat". Nekem soha nem volt vele ilyen problémám, persze az első alkalommal, amikor egyenetlennek észleletem az alapjáratot szétszedtem, kipucoltam az alapjárati motort, kicseréltem a repedt vákuumcsöveket, és ellenőriztem a lambda szondát, illetve minden élőben olvasható adatot. Pár hozzászólás után hamar kiderült, hogy legalább 5 éve nem cseréltetett üzemanyagszűrőt az illető, amit maximum 2 évente előír a gyártó. Egy teljesen elemi 5 perces mutatvány, amihez egy darab csillagcsavarhúzó kell. A gyártó picit több mint 30 időszakos karbantartást ír elő, amiben benne van az olajcsere, pollenszűrő csere, kuplungbowden beállítás, vagy éppen a futómű ellenőrzése. Kíváncsi lennék egy statisztikára, hogy egy átlag autós ebből hányat végez vagy végeztet el.
(#) zolika60 válasza szikorapéter hozzászólására (») Márc 3, 2019 /
 
Kamasz koromban, nekem szinte az összes szoci robogóból akadt otthon. Hazaiak: Berva, Panni, Oroszok: Riga, Verhovina, Csehszlovák: Jawa Mustang és persze az NDK Simson többféle verzióban. Mind közül a Simson volt megbízható. Bár legjobban a Mustangot szerettem, mert azt agyon tunningoltam és az volt a leggyorsabb. Viszont 500kmenként szét kellett szednem, mert a főtengely csapágy széthullott. Ja a Balkánról majdnem el is feledkeztem. Az is egy rémes tragacs volt.
A hozzászólás módosítva: Márc 3, 2019
(#) Directors hozzászólása Márc 3, 2019 /
 
Sziasztok!

Szükségem lenne egy kis segítségre.
Vettem a napokban egy akvárium bútort aminek sajnos nem állíthatóak a lábak magassága. A helyiség pedig ahol lesz majd az akvárium nem vízszintes a padló.
Arra gondoltam hogy veszek állítható lábakat és azzal majd megoldom.
A bútort hossz 1m. A lábak maximális teherbírása 50kg. Nyolc lábat vennék a biztonság kedvéért, vagy vajon elég lehet a 6 is ?
Az akvárium 200 L ami 200kg ,plusz a berendezés stb. Durván 250 kg összesen minden.
Ti mennyi lábat tennétek rá ?

A másik kérdésem pedig az lenne hogy hogyan tudom majd azt beállítani hogy kb. minden lábra ugyan akkor súly kerüljön ? (Csatoltam egy képet. Most a 8 lábas verziót.) Mert például lehet hogy az asztal már egyenes, de a hatos és a hármas lábra alig kerül súly, míg a többire igen.
Bocsánat ha nem teljesen érthető a kérdésem. Remélem sikerül kibogozni mire is vagyok kíváncsi.

(Lézeres szintezőt tudok szerezni ha azzal egyszerűbb.)
A hozzászólás módosítva: Márc 3, 2019
Következő: »»   3017 / 3607
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem