Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » [OFF] Pihenő pákások témája - Elektronika, és politikamentes topik
Lapozás: OK   3031 / 3611
(#) jani1987 válasza kameleon2 hozzászólására (») Máj 3, 2019 /
 
Baleseti jegyzőkönyv: súlyos baleset. Oka: figyelmetlen mobilozás.
(#) nedudgi válasza jani1987 hozzászólására (») Máj 3, 2019 / 1
 
Esélytelen. A nem megfelelő sebesség választása, gyorshajtás valószínűbb.
(#) Kovidivi válasza kameleon2 hozzászólására (») Máj 3, 2019 /
 
Lehet csak a menetrendet böngészte, hogy melyik tömegközlekedési eszközt kell választania, hol kell átszállnia. Ne ítélj előre!
Esetleg lakbért utalta át, van millió dolog, amit neten kell intézni...
A hozzászólás módosítva: Máj 3, 2019
(#) granpa válasza Kovidivi hozzászólására (») Máj 3, 2019 /
 
Akkor álljon meg közben!
(#) kameleon2 válasza Kovidivi hozzászólására (») Máj 3, 2019 1 /
 
Ez nettó felelőtlenség. Letolta a zebrára úgy, hogy körül sem nézett. Egy több tonnás gép, bármilyen szabályosan közlekedik - nem azonnal torpan meg. Reakcióidó, tömeg stb.
(#) nedudgi válasza kameleon2 hozzászólására (») Máj 3, 2019 1 /
 
Van jogosítványod? A zebrát úgy kell megközelítenie a járműnek, hogy meg tudjon állni a gyalogosok váratlan reakciója esetén is...
(#) kameleon2 válasza nedudgi hozzászólására (») Máj 3, 2019 /
 
Nono! Az rendben van, hogy le kell lassítani, de az nem mentesíti a gyalogost, hogy ne nézzen körül. Van jogosítványom és kb 3 millió balesetmentes kilométerem is. Mindig én voltam aki megelőzte az ilyen baleseteket. De sokszor a gyalogos, biciklis azt hiszi, hogy az elsőbbség akkor is vonatkozik rá, ha egyébként ő nem tartja be a szabályokat. A balesetek mindig abból fakadnak ha egyszerre két fél hibázik. A nő itt hibázott. Ehhez csak egy másik telefonáló sofőr kell és kész a tragédia.
(#) nedudgi válasza kameleon2 hozzászólására (») Máj 3, 2019 1 /
 
Én már vasaltam ki puhatestűt, amikor még 60 km/h volt a megengedett sebesség. A helyszínelő rendőr első kérdése az volt, hogy tudtam megállni ilyen gyorsan? Macskaköves, 2x2 sávos úton, busz mögül, repülőrajttal rohant át… Mit hibáztam?
(#) antikzsolt válasza nedudgi hozzászólására (») Máj 3, 2019 /
 
Sajnos az ilyen felelőtlen(másként akartam írni) van meg a baleset. A figyelmetlenség miatt.
Nekem is volt pár necces szitum de eddig szerencse és a reflexeim nem hagytak cserbe. Telefonáló anyuka 2 gyerek hátul a kocsiba. A 30cm vonalzót nem tudtam volna a két kocsi közé berakni. Nem hosszába hanem a lapos felével. Még a nőnek állt feljebb. Na sebaj rendőrt hívtam fedélzeti kamera visszanéz. A nő nem vezetett tovább.

Ez mai esett. Vétkes én vagyok gyalogosként. Nem telefonoztam csak tovább néztem a messzebbi sávot hogy kényelmesen átérek e. Leléptem. Időközben balról jövő autó meg már majdnem kényelmetlenül lassított miattam.
Szigetvár buszmegálló Barcs felé a kanyarban. Beláthatatlan veszélyes átjáró.

[off]AVP?[Remélem kemény húsúval nem hozz össze a sors.Mert ha az összevérzi a kocsit új autót kell venni /off]
(#) nedudgi válasza antikzsolt hozzászólására (») Máj 3, 2019 1 /
 
Összevérezte. Mindez pár sarokra a lakásomtól történt. A rendőr pár perc után hazaküldött.
Száz méterrel arrébb egy ifjú pár lépett elém, akkor már meg tudtam állni. Kiszálltam, és leüvöltöttem a hajukat: "Még meg se alvadt az előző vére a kocsimon!" A döbbent arcuk még mindig előttem van.
(#) Gafly válasza antikzsolt hozzászólására (») Máj 4, 2019 /
 
Ha az megnyugtat, éppen most liberalizálták a kék villogó használatát, sokkal többen tudnak majd legálisan száguldozni.
Úgyszintén engedély nélkül rakható kékfény a Közbeszerzési és Ellátási Főigazgatóság kormányzati logisztikai feladatokat ellátó gépjárműveire.
Van hogy a mentőt is nehezen tudom elengedni...
(#) jani1987 hozzászólása Máj 4, 2019 /
 
Van olyan fórum ami a nem elektronikai témájú alkotásokat mutatja be? Pár napja vita téma volt a házi fűnyíró fej de kevésbé veszélyes kategóriába illusztràlnám a mondandómat. Hátha tudunk egymásnak ötleteket adni.
(#) ronin75 válasza nedudgi hozzászólására (») Máj 4, 2019 /
 
Sőt, a jelenlegi szabály szerint (Kresz 21 paragrafus 7 pont):
"A kijelölt gyalogosátkelőhelyen áthaladó gyalogosnak a járművekkel szemben elsőbbsége van."
Számomra ez azt jelenti, ha ott àll egy gyalogos a zebra elött, meg is kell(ene) állnom, mint megteszem egy autónak a jobbkezes utca esetén, mert ugyanúgy elsöbbséget kell adnom. Csak annak idején tilitoliztak ezzel a szabállyal és szerintem sokakban az maradt, hogy nincs elsöbbsége, csak óvatosan kell közelítenem a zebra felé autóval.
(#) antikzsolt hozzászólása Máj 4, 2019 /
 
Igen meg kell állni. De amikor az élet választás elé állít nem biztos hogy a szabályt követed. Ha megállsz, a mögötted lévő teherautós eltol a francba, mert olyan közel jött hogy a vonóhorogra majdnem felakad. Mindezt úgy hogy a sebességhatár felső plafonját súrolom. Esélyem sincs hogy merjek Lassítani mert pár idióta nem foglalkozik vele hogy ha baj van megöli a másikat. Többnyire hátul van a család így nem tudok büntetőztetni. Pedig megtenném még ha törik a kocsi hátulja is.
(#) bbb válasza antikzsolt hozzászólására (») Máj 4, 2019 /
 
Nekem sikerült kikapnom egy ilyen marhát, csak én megálltam a zebra előtt. Fel is jelentettem a gyökeret, nem értesítettek róla, hogy lett volna bármi is belőle.
(#) ronin75 válasza antikzsolt hozzászólására (») Máj 4, 2019 /
 
Gondolom, akkor pl. egy teherautós miatt egy jobbkezes utcánál is inkább az élet által felkínált más lehetőséget választod, nem a szabályt.
(#) antikzsolt válasza bbb hozzászólására (») Máj 4, 2019 /
 
Sajna nem sok mindent tesznek vele. Pedig megérdemelnék.
(#) antikzsolt hozzászólása Máj 4, 2019 /
 
Kb 5mp alatt ott vagy a zebrán. Közben a takarásból váratlanul előjön a gyalogos és lelép. Itt már csak 2mp van felmérni a helyzetet és megállni. Mire észbe kapsz egy "szabályosan" közlekedő(futó) gyalogos lapul ki. Hiába fékezel de hátulról meg beléd szalad a Berlingó csak úgy meglepetésként.
Ha meg szabályosan akarsz közlekedni a 2 képen lehet látni meddig szokott délutánonként érni a sor. kb 1 óra mire átjutsz rajta. És sajnos hiába akarsz te szabályosan vezetni ha a sok "fontos" ember letol az útról ha nem mész.
Az oktatom kedvenc mondása a jobb kezes utcából kifelé jövet: "Sírkő felírat:
Nekem elsőbbségem volt. Neki meg hívása a telefonon és kamionja."
Inkább lemondok az elsőbbségről de egyben érek haza. Idióta találmány szerintem. Vagy fő út vagy alárendelt út. Ennyi és nem kellene több.
(#) Skori válasza kameleon2 hozzászólására (») Máj 4, 2019 /
 
A minap a Róbert Károly körútról kanyarodtam jobbra a Lehel útra. Gyalogátkelőhely nincs, aluljáró van. Amikor a kanyarból kifelé menet gyorsítani kezdtem, elém lépett egy gyerek, szerencsére a mellettem levő sávban éppen volt annyi hely, hogy el tudtam kapni a kormányt. Az anyja (vagy kísérője aki vele volt) akkor nézett fel a telefonjából, és visszahúzta a gyereket a járdára, csak a szerencsén múlt, hogy nem lett baj.
Ennek ellenére nem mondom, hogy ne használjunk ilyesmit, vagy hogy ne használjuk közösségi oldalakat, mert az ugyan annak a lónak a másik oldala, mint amikor valaki egyfolytában a telefonját nyomkodja. Csak a helyén kellene kezelni a dolgot, akkor és úgy használni, ahogy tényleg szükséges és hasznos.
(#) Skori válasza Udvari Zsombor hozzászólására (») Máj 4, 2019 / 2
 
Nem az számít, hogy van-e pl. facebook fiókod, vagy hogy milyen oldalakat használsz. Az számít, hogy hogyan és mire használod. A facebook-ot is lehet nagyon hasznosan és célszerűen használni, és persze lehet felesleges dolgokra is. Pont azt kell(ene) megtanulni, hogy az internetről ránk ömlő szemetet felismerjük és elkerüljük, de mindezt úgy hogy mellette azért észrevegyük a hasznos és jó dolgokat. Meg kell tanulni kiszűrni a dolgokat. Ha teljesen kiiktatod az életedből ezeket a dolgokat, akkor nem csak a rossz részét iktatod ki, hanem a jót is...
(#) SALáta válasza antikzsolt hozzászólására (») Máj 4, 2019 /
 
Bringásként mint gyalogosan zebrázó sokszor átélem kanyar utáni közvetlen zebrán hogy "reggel jön mint állat a forgalom" , azaz nem egy autó hanem szinte konvoj.

1. aki reggel 5 : 20 felé arra jár mind helyi cégekhez megy, munkások
2. 1 es pont miatt helyismerettel rendelkeznek, rutinból 80 al száguld esélyt sem adva.

Van hogy a 2. sáv közepén várom a konvoj végét. Ekkor a lámpák még villognak.
A jobbkezes forgalom rámegy a zebrára, semmi baj csak letelik az idő.
Ugyan ez hazafelé egy másik helyen, kivasal az autós mert fontos neki fél lámpa hossz. Többet nem nyer, mert a következő lámpa akkor piros mikor ő odaér.

Gyakorlatilag az egész egri kerékpárút ami a Mátyás Király úton van veszélyes. A gyalogosokról inkább semmit. Egyszer majd nem tudok megállni mikor egy " walking dead" telefonzombi elém lép. Csak úgy simán elindul oldalra. Babakocsis anyuka kerépkárúton egymás mellett kockul/beszélget. Persze mert az simább...
Velük elnéző vagyok, de van akit centire tudok kerülni. A menetszél súrolja. Nekem mindegy 130 kg 20 km/h val eltalál valakit mert kockul, na annak nincs jó napja.

Ma esett. Öreg simán kilépett elém. Inkább csak csurogtam mint tekertem. Így is alig tudtam kikerülni, fékezni.
(#) szikorapéter válasza SALáta hozzászólására (») Máj 4, 2019 /
 
Szintén dettó, mindennapi Egri kerékpár élményutazás. Én Egerben kerékpárral járok egy ideje dolgozni az autóm megbízhatatlansága okán. 4,2km-re lakom a munkahelytől, még oda nem érek majdnem végig a bringa utat használom. Nagyon sokszor tapasztalom hogy gyalogos nem tudja melyik az ő "sávja" , anyukák beszélgetnek holott ott van mellettük a gyalogos közlekedésre alkalmas járda, de ők inkább a bringa sávban mennek. Van egy kicsi duda a bringámon az ilyenekre de már ritkán használom mert ha használom azonnal én vagyok a rossz mert a saját sávomban akarok közlekedni. Ilyenkor azt szoktam neki mondani hogy ne velem az autókkal cseréljen helyet, ő menjen a főúton az autó meg a járdán.
(#) ronin75 válasza antikzsolt hozzászólására (») Máj 4, 2019 /
 
Ugyanmár, nem hiszem, hogy bármelyik zebrànàl statisztikailag olyan sok hátulról beleszaladásos karambol lenne lenne.
Érdekes mód, egy kétmilliós vàrosban lehet normálisan, szabàlyosan közlekedni. Nem azt mondom, hogy nincs aki letolna, de ezért nem fogok inkább gyalogost gázolni.
(#) SALáta válasza szikorapéter hozzászólására (») Máj 4, 2019 /
 
Plusz az autós rááll a kerékpárútra. Ez is szokás. Persze ott lakik, vásárol, barátjához felugrik stb. A színház-vasútállomás közt katasztófa. A vasúttól a Mátyás Király út feléig szintén.
(#) antikzsolt válasza ronin75 hozzászólására (») Máj 4, 2019 /
 
itt a környékemen divat figyelmen kívül hagyni a féktávolságot vagy bármi mást ami nem veszélyezettné a másik életet egy esetleges baleset esetén.
A fenti képen látható útszakaszon heti 1 koccanás van. Eddig szerencsére csakis anyagi kár keletkezet.
(#) Kovidivi válasza granpa hozzászólására (») Máj 4, 2019 /
 
Félre olvastam az előző hozzászólást... Azt hittem, a járdán sétált az anyuka, nem a zebrán...
(#) kameleon2 válasza antikzsolt hozzászólására (») Máj 5, 2019 /
 
Én megálltam egy zebránál. Az eredmény gazdasági totálkár és 5 autó egymásban. Mindezt egy darab gyalogosért. Én hiába voltam szabálytisztelő, a követési távolságot nem tudta betartani a mögöttem 70-el jövő, éppen telefonáló, de az őt követők sem a Könyves Kálmán körúton. Vannak szabályok, amik rosszak és életszerűtlenek. Hiába van elsőbbsége a gyalogosnak, ha például füles van a fülén és jön egy szirénázó rohammentő, rendőr, vagy tűzoltó az álló autók mellett. Azaz, ha nem néz körül a gyalogos, teljesen mindegy ki fogja kivasalni.
(#) antikzsolt válasza kameleon2 hozzászólására (») Máj 5, 2019 /
 
Akkor szerencsésen megúsztad hogy csak GT. volt. A gyalogosokat is elő kellene venni és ugyan úgy büntetni szerintem.Mondom ezt úgy hogy sokat közlekedek gyalog. A telefonálókra és egyéb befolyásoltság alatt 1x fogják meg azonnali és végleges bevonással kellene jutalmazni.
Amúgy meg ha túl is éli a találkozást szinte mindig a vezető a hibás. Nem a takarásból kirohanó gyalogos.
(#) kameleon2 válasza antikzsolt hozzászólására (») Máj 6, 2019 /
 
A másik történet még kezdőként történt meg velem. Trabant 601 kétütemű. Balra indexeltem és kanyarodtam. A féklámpáim is jók voltak, tükörben senki, körülnéztem senki. De balról hirtelen kibukkant és megelőzött már kanyarodás közben egy biciklis. Persze, hogy beleakadt a pedálja a Trabi papírajtajába és keresztüllukasztotta, megakadt, majd a motorházon átszánkózott a srác és előttem kötött ki. Ha nem fékezek rá, el is ütöm. Még neki állt feljebb. Persze egy fillért sem tudott fizetni az ajtót meg javíthattam az új Trabin önköltségen és örülhettem, hogy nem gázoltam el. Másik biciklis barátom egy közös bringázás alkalmával túl magabiztos volt és egyenesen áthajtott egy kereszteződésen. Telibe találva egy kanyarodó rendőrautó ajtaját... Ott nem volt kérdés ki a felelős.
(#) witi válasza Gafly hozzászólására (») Máj 6, 2019 /
 
Azt viszont nem említik hogy a sofőröknek kell-e PÁV-1 re vizsgázniuk...Mert ugye az együtt jár a kék villogó használatával, mint a mentő- tűzoltó-rendőr sofőröknek, ha jól tudom. Kíváncsi vagyok...
Következő: »»   3031 / 3611
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem