Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » [OFF] Pihenő pákások témája - Elektronika, és politikamentes topik
Témaindító: Topi, idő: Nov 18, 2007
A kontrasztanyag amit befecskendeznek az egy rövid felezési idejű de nagy aktivitású radioaktív folyadék. Nagy belső sugárterhelést jelent a szervezetre. Egyik kollégám is kapott majd a CT vizsgálat után bejött dolgozni. A telephelyi sugárvédelmi rendszerünk összes műszerét (sugárkapuk, telepített dózistávadód) beriasztotta egy pillanat alatt, 50m-ről! A nagyobb érzékenységű laborműszerek 10m-es közelségben kiakadtak a túlterheléstől. Haza is lett küldve, azzal a megjegyzéssel hogy lehetőleg a családot kerülje el másnapig. Másnap már alig lehetett kimutatnia kontrasztanyagot laborműszerrel.
A hozzászólás módosítva: Pé, 19:09
Azt írtad, idézem
Idézet: „Talán békésebb dolog...” Attól hogy veszélyes üzem, még békés. Nem harcászati célú, nem azért van hogy emberek életét kioltsák vele tehát békés. Veszélyes üzem, ahogy a vegyianyag gyárak is , a gyógyszergyárak is (ha tudnád hogy sok gyógyszer alapanyagja mennyire veszélyes és mérgező), az olajfinomítók stb. A sugárzást meg nekem mondjuk nem kell bemutatnod, 6 éve dolgozom a nukleáris műszeriparban, ismerem a fajtáikat, hatásaikat, az ellenük való védekezést, azt hogy melyik fajta sugárzást milyen eszközökkel és hogyan lehet detektálni és mondanom sem kell jókat szoktam mosolyogni amikor "okos" emberek a neten egy csak gamma sugárzást mérő GM csöves műszerrel megmondják a tutik, hogy az adott helyen/eszközön nincs sugárzás miközben sok más olyan anyag lehet ott amit nem lát azzal a műszerrel közben pedig rohadt veszélyes sugárzást bocsát ki. Tehát az én véleményem továbbra is az, hogy attól hogy veszélyes üzem és előfordulhatnak balesetek még békés célú komplexum. Mellesleg ha választanom kéne hogy sugárzás vagy vegyianyag akkor inkább előbbi, mert ha a sugárzásmérő jelez, hogy hohó pajtás elértük az 1mGy/h riasztási szinten még bőven van időm elmenni, míg ha a vegyianyagjelző jelez hogy klór-cián van a levegőben akkor már nincs hova futni és még a gázálarcot is hiába veszed fel. Amúgy az egyik gyógyszer (ha jól emlékszem szívgyógyszer) alapanyagjai között van olyan cucc amiből egy gombostűhegynyi csepp a bőrödre kerül és legfeljebb fél órán belül menthetetlenül halott vagy (volt is belőle baleset itt Magyarországon). A hozzászólás módosítva: Pé, 19:24
Idézet: „Nem teljesen értem az autóiparral kapcsolatos ellenszenvet.” Két dologtól undorodom, az gépjárműipartól meg a zöldborsófőzeléktől. Az ELBAFTA-ra jó lett volna menni, de sajnos az időjárás közbeszólt, egy vihar tönkretette a tetőmet, azt kellett gyakorlatilag födémig elbontani, újat ácsolni, befedni stb. és még most sincs teljesen kész sajnos de ebben a hidegben nem lehet a homlokfalat falazni mert megfagy a malter.
Épp a legszebb korát a 90 es években élte. Nagyszerű, szép és tartós járműveket hozott létre az ipar. Manapság is van jó, bár a hulladékok aránya hatalmas. Azt el kell fogadni régiónként picit más a korrúzió védelem. Ma pedig mindenen is spórolnak, lásd LCD a hagyományos műszeregység helyett. Az érintőképernyő viszont nem jó irány.
Ez nem a sima "CT", hanem "PET-CT", ahol radioaktív kontrasztanyagot adnak. "PET" itt pozitronemisziót jelent, pozitronsugárzó lenne az anyag. Legalábbis így olvasom neten.
Idézet: Melyikre gondolsz? Szerintem legalább húsz éve nem gyártanak rendes autót. „Manapság is van jó,” A hozzászólás módosítva: Pé, 20:08
Nekem is adtak be már kontraszt anyagot. Amikor hozta a nővér, megfordult a fejemben, hogy én mindjárt felállok, és nem kell vizsgálat. Ólomköpeny volt az fecskendő körül. 7-8 mm vastag biztos volt.
Sok minden káros lehet hozzáértés nélkül. Amikor megtörtént, ahogy kihoztak rögtön berosáltam tőle, szerencsére a gyomromban nem volt semmi. Azonnal benyomtak valami vénásan amitől azonnal semmi probléma. Ugyan megemlítették, hogy erre inni kellene a vesém miatt, majd betettek egy mentőbe 1-2 órás városnézésre víz nélkül. Már este addig nem tapasztal vizelési problémáim voltak. No meg az ezt követő labor nyugtázta, hogy ez nem álom volt.
Velem előtte megitattak 1.5 liter vizet, vesevédés miatt. Ettől negyed óránként nagyon pisi kellett, a CT fél órás volt, és ezalatt ne mozogjak.
Ez 10-15 év múlva derül ki. A pruetech például nem valami híres. Ellenben sok ecotec motoros gép csak a "gondos gazda" miatt olyan amilyen. De egy 3 As Swift sem örök élet, egy váltófelújítás + ABS kocka is becsúszhat a képbe. Aztán már lehet is énekelni... Még egy két dolog és már az áránál is van az ember. Egyedül a váltó felújítás ami nem normális vagy elhanyagoltságból adódik....
Mai autó ha aminek az értéke egy 2006 swifté új korában már sokkal felszereltebb. Szóval azonos értékért brutális felszereltség jár. Mind szigorodó normák miatt persze lehet szidni a gyártót, meg hogy a 10 éves kotla, az érem másik oldala az előírás szigorodása, befektetői és vevői elvárás. Új autó vásárlónak gyárt autót a gyártó... Nekem személy szerint a 80-2000 elejéig bezárólag japán autógyártás csodái tetszenek. De azért ott is van 30-50 ezres motor. És igen fifikás, már már szerelhetetlen megoldás. A hemiszférikus motorok hangja is igen szép.
Akkor visszakanyarodva a az EK látogatáshoz még egy hozzászólás erejéig, nem ígérek semmit 100% biztosan mert nem tudom milyen évem lesz, de amint jobb idő lesz (nem lesz ilyen hideg) megpróbálok összeszervezni valamit. Előtte majd jelentkezem a megfelelő témában (Alternatív HE találkozók).
Szerintem ott lehet az egyik probléma, hogy sokaknak nincs autójuk, a közlekedés pedig köztudottan nem valami gyors, amivel az idő nagy része el is megy ‒ még akkor is, ha amúgy lenne érdeklődés az adott helyszín/találkozó iránt. Sajnos a teleportálást még nem találták fel.
Tudod ha valakit valami tényleg érdekel akkor megoldja az odajutást. Nekem sincs autóm, sőt nem is Budapesten lakom, viszont ott dolgozom! Napi összesen 6 órát töltök tömegközlekedéssel csak a munkába járás miatt. Amikor pár éve Soltra mentünk Gafly-ékkal akkor még Szlovákiában laktam, hajnali 3-kor keltem és indultam onnan mert érdekelt!
Mivel Magyarország eléggé Budapest centrikus oda bárhonnan el lehet jutni, szóval aki azért nem jön mert "nehéz" odamenni tömegközlekedéssel az nem is akarja igazán. A hozzászólás módosítva: Szo, 11:36
Az előtt pár évvel, amikor ilyet csináltak, azonnal látták a problémát, helyben kezeltek a protokoll szerint, és nem nyomtak nyakig. Másodjára, mivel már hígítót szedtem csak az MR mutatta ki rá egy napra a másik kórházban az eseményeket. A sör pozitív hatású a gondjaimra, de nehéz kalibrálni a hígítóra, meg a hétköznapi dolgaimhoz.
Ha már annyira... Csak lehetőleg ne legyen szeles idő a látogatás napján!
Nekem azt mesélték hogy az elmúlt egy évben nem is "működött" a reaktor emberhiány miatt. Ennél nyugisabb hely a reaktor már nem is lehetne, csak pihentek benne a fűtőelemek. Menj el megnézni te is.
A hozzászólás módosítva: Szo, 13:09
Már kinőttem a mesevilágból. Azt én is megírtam, hogy már semmi nem a régi, de hogy jelenleg mi mennyi azt én sem tudom. Azonban lehet alkalom szerűen valami ott, ahol nem kellene lennie.
Láttam én ott annyit, amire nem is vágytam a múltban.
Sajnos Budapesttől ~200km-re lakok a Balaton Zala megyéhez tartozó végén, az igaz, hogy belföldön, de számomra általában elégé kiesnek az események helyszínei és megszervezni se könnyű, mert csak időnként (legritkábban kéthavonta) megyünk Pestre egy-egy hétvégére a nagyszülőkhöz, amit általában próbálunk valami budapesti programmal összekötni, ha éppen összejöhet. Nem könnyű vidékről bármit is elérni.
Zsombi, úgy emlékszem már elmúltál 14 éves. A vonatközlekedés nagyjából működik, ha valahova el akarsz jutni, akkor bizony meg lehet oldani. Csak annyit kell tenni, hogy akarod. Fogod magad és felmész a google térképére, ahol átkattintasz a tömegközlekedés pontra az útvonaltervezőnél. Ott be lehet állítani, hogy mikorra akarsz odaérni és aszerint fog útvonalat tervezni.
Kényelmes órákat zötykölődni tömegközlekedve? Nem mondanám. Megéri? Ha valahova el akarsz jutni, akkor simán. Én nem egyszer mentem már Debrecenbe, Szegedre, Szolnokra, Balatonra, ... vonattal már akkor is, mikor megvolt az autóm. Egyszerűen meg kell fontolni ár-érték arányban melyik jó. Ha meg kényszerhelyzet van (kocsi nincs), akkor csak azt kell nézni, hogy mennyire akarsz eljutni valahova. A közlekedés nehézsége csak egy gyenge kifogás. Persze Balatonról mondjuk Debrecenbe eljutni nem olyan egyszerű, s előfordulhat, hogy érdemes akár szállást is intézni, meg még egy napot rászánni, de tudod, a saját szórakozásodra rá lehet szánni az ilyesmit. Olcsón is lehet szálláshelyet találni (diákszálló, munkásszálló, ...), nem kell háromcsillagos panziókat keresgélni. De mondok még egy érvet - mikor órákat töltesz a volán mögött, sokkal fáradtabb vagy ám, mintha vonaton ücsörögnél, ahol kényelmesen tudsz olvasgatni és akár mozogni is menet közben. Idézet: Én sokszor ezért megyek inkább vonattal, pedig kocsi van. Sőt tőlem Budapestre hamarabb ér oda a vonat, mint kocsi. „mikor órákat töltesz a volán mögött, sokkal fáradtabb vagy ám, mintha vonaton ücsörögnél, ahol kényelmesen tudsz olvasgatni és akár mozogni is menet közben.”
Azon a végen Keszthely van mint nagyváros, közvetlen vonat (ráadásul kényelmes IC) jön onnan Budapestre, 2,5 óra alatt Budapesten van, ráadásul ahogy nézem a menetrendet még választék is van, durván óránként jön onnan vonat (IC kétóránként). Nem tudom Keszthelyre milyen könnyű bejutnod, de gondolom a Volán ott is működik.
Én akkor sem járnék kocsival dolgozni ha volna. Sokkal kényelmesebb nekem a busz (a vonat meg főleg), hátradőlök az ülésen és nyáron amikor világos van fogok egy jó könyvet és olvasok hazáig. Így télen már sötét van amikor utazom ilyenkor vagy telefonon nézek valami dokumentumfilmet, oktatóvideókat, vagy csak bekapcsolok valami jó kis zenét és alszok egy órácskát amíg hazaérünk. Van időm átgondolni az építési projektjeimet, vagy ha valamit nem tudok akkor utána olvasok a neten. Szóval én nem érzem úgy hogy a tömegközlekedéssel eltöltött idő felesleges pocsékolás volna az életemből, sok hasznos dolgot tudok csinálni közben.
Ezzel te szerencsés vagy. Nekem hajnalban csak három átszállás és a legjobb esetben is másfél óra. Kocsival meg 22 perc. A délután hazafele hasonló arány és cserébe a bevásárlást se tudom elintézni. A költsége most a vármegye bérlettel már biztosan kedvezőbb lenne, de ennek ellenére se éri meg. Így is azért kb. havonta vonatozok, mert megéri
Hát a szerencse az attól függ honnan nézzük amikor a házat vettük szempont volt, hogy jó legyen a tömegközlekedés (majdnem előttem van a buszmegálló (kb. 3 perc séta) ahonnan napközben gyak. fél óránként megy busz a közeli nagyvárosokba.
Vármegyebérlet... nos a kollégáim közül sokan átszoktak a tömegközlekedésre pont emiatt, mert a teljesárú ha jól emlékszem 9500Ft egy hónapra. Ha közelről ingázol kocsival akkor is drágább az üzemanyag és akkor msá költség még fel sem merült. Nekem "sajnos" országbérletet kell vennem (Fejérben lakom, BP-n dolgozom) de az sem túl drága, ráadásul bárhová mehetek vele az országban, ki is szoktam használni ha van időm meg kedvem. A hozzászólás módosítva: 15:57
Idézet: „De mondok még egy érvet - mikor órákat töltesz a volán mögött, sokkal fáradtabb vagy ám, mintha vonaton ücsörögnél, ahol kényelmesen tudsz olvasgatni és akár mozogni is menet közben.” Ez már klasszikus: Idézet: „2 vadászgép kísér egy teherszállítót már 2 órája, a vadászpilóták már nagyon unatkoznak. Beszólnak rádión a teherszállító pilótának: - Na ezt figyeld ! Mit lehet ezekkel a kismadarakkal csinálni ! Lenyomnak pár orsót, bukfencet.... Erre megszólal a teherszállító pilótája: - Akkor most Ti figyeljétek, hogy mit fogok csinálni ! De a teherszállító csak repül egyenesen. Eletelik 10 perc, 20 perc még mindig csak egyenesen repül tovább. A teherszállító pilóta megkérdi a vadászokat: - Na láttátok hogy mit csináltam ? A vadászok értetlenkednek, hogy nem történt semmi... Megszólal a teherszállító pilóta: - Dehogynem ! Felkeltem a székből, kinyújtóztam ! Ittam egy kávét és hátramentem sz@rni egyet! Na ezt csináljátok utánam!” Amúgy ha ki van tűzve valami szent időpont, pár hónapra előre, nincsen olyan hogy nem érek rá, elfogyott a szabim, korán kell kelni, és hasonlók...
Ilyenkor max. az úgy lebetegedtem, hogy mozdulni se tudok/titeket nem akarlak megfertőzni játszik...
Majd belegebedtem, mikor 23-ban a hülye hányós vírus miatt kellett lemondanom a szilveszteri bulit, pedig nagyon vártam. A hozzászólás módosítva: 17:06
Ha már néhány érv elhangzott a tömegközlekedés emellett akkor jöjjön pár ellene is.
Dél pest, Bp. tömegközlekedése szempontjából mondhatni nem elsődleges, pl. ide pakolták mindíg a legócskább buszokat. Régen amikor sokat tömegközlekedtem munkahelyre gyakori volt, hogy reggel mire ideért az (akkor) 51-es busz, annyira tele volt, hogy nem nyíltak ki az ajtók, vagy gyakran a lépcsőn állva kellett utazni az ajtóban, úgy hogy még ketten könyököltek az oldaladba, mert beljebb jutni lehetetlen volt. Ehhez már csak egy büdös hajléktalan kellett, hogy az élvezet teljes legyen. egy idő után már csak disznószállítónak hívtam ezt a járatot. Utána 38-assal mentem tovább, ezen a járaton gyakran olyan ócska buszok mentek, hogy a csuklónál bejött a kipufogógáz, és mire a végállomásra értem már fájt a fejem. A menetrendet szinte sosem sikerült betartani, általában még éppen láttam az 51-es buszról ahogy elhajt a 38-as mielőtt átszállhattam volna. Hétvégén 30 perc várakozás... ami a gyakorlatban inkább 45 perc volt, és ez egy téli reggelen esetleg nem kellemes. Az utazás elvitt 1...1,5... néha 2 órát. A tömegben mindíg akadt pár inflenzás is aki jól körbeköhögte a buszt. Ez számomra azt jelentette minden aktuális nyavalyát elkaptam. Ha az elvesztegetett időt, a betegállományt, a kényelmetlenségeket "disznószállítót", figyelembe veszem amikor számolok - hát bizony kiderült, hogy (nekem) olcsóbb autózni. A fenti utazás később 25 perc volt autóval, nem volt téli ácsorgás a buszra várva, harc a felszállásért, hogy legalább a lépcsőre feljuss, a légúti nyavalyák zöme is elkerült, és az autó háztól-házig visz. Elhiszem, hogy aki olyan helyen lakik, hogy nincs gond a tömegközlekedéssel, annak jó. De én azt szoktam mondani, hogy nem engedhetem meg magamnak azt a luxust, hogy "tömegközlekedjek", nekem jelenleg olcsóbb autózni. A hozzászólás módosítva: 17:58
Én a távolsági tömegközlekedésről beszéltem, sajnos BKV-znom is kell minden nap, az néha tényleg kriminális. Szerencsére nekem az esetek nagyrészében nincs vele gondom, de azért néha van (én az 1-es villamos és az 54/55-ös busz szakaszán utazom általában vagy a 2B villamossal).
A kemény az az, hogy főnököm Budapesten lakik és majdnem annyit utazik BKV-val mint én vidékről a MÁV/VOLÁN duóval, pedig részemről a távolság 100km feletti. Szóval a BKV néha tényleg kriminális tud lenni. Én kíváncsian várom az új rendszernek az eredményét, múlt héten első ízben találkoztam a BKV biztonsági szolgálatával az 1-es villamoson, ahogy hallottam mostantól sűrűn fognak járőrözni, pont a "nem túl kedves" utastársak miatt. |
Bejelentkezés
Hirdetés |