Fórum témák
» Több friss téma |
Majdnem biztos, hogy hülyeség amit a szerelő mond.
Az elektromos gázpedálban két érzékelő van, általában 2 ellenállás pálya, amit azzal is megfejelnek, hogy egymás inverzei a megjelenő pedál-elmodulási feszültségek. Ha a 2. gázpedál érzékelő a hiba, akkor meg kell nézni, hogy a pedál csatlakozóra 6 kábel megy-e? Ha igen, akkor abban a pedálban is dupla érzékelő van. Meg kell mérni, hogy a 6 lábon milyen értékek vannak, és a pedál lenyomásra ezek hogyan változnak (általában 1-1 láb 0 körüli értéken van, 1-1 láb 5V körülin, mig a másik két lábon a pedál lenyomásnak megfelelően változnak az értékek. Ha a két ellenállás pálya egymás inverzei, akkor a két változó érték összege mindig ugyan annyi.
A pedálra 6 kábel megy... a jeladón is 6 láb van... Akkor mi lehet a hiba? Gázpedált már cseréltem...
A régebben leírt hibakódok és a most leírt 2-es jeladó is gázpedál környéki hibára ad okot. A leírt hiba, hogy 0V a feszültség jeladó tápfeszültség hibát jelent. Tehát nem kapja meg a tápfeszt a gázpedál 2-es jeladója. Itt kellene mérni. Akár kivezetékelve menet közben is.
Mennyi esélye van, hogy ECU hiba? Sajnos nem találok a környéken jó autóvillamossági szakembert, illetve akivel beszéltem látatlanul rávágta,h ECU! Akkor szerinted a gázpedál lesz a ludas vagy a vezetékei? Feleslegesen nem akarok 45 ezret kidobni az ECU felújítására, ha nem muszáj....
Nem hiszem, hogy gázpedál, mivel a másodikkal is ugyanez a probléma. Elvileg a tápfeszt nem kapja meg néha, azért vacakol. Ez pedig kábel, vagy vezérlő hiba. Sajnos ezek a blokkra szerelt vezérlők szeretnek ilyen hibákat produkálni. Ezért kellene kideríteni, hogy tényleg eltűnik-e a tápfesz a pedálról. Aztán ugyanezt megnézni a vezérlőnél is. Ha ott is eltűnik, akkor vezérlő.
A hozzászólás módosítva: Szept 14, 2016
Sziasztok!
Az lenne a kérdésem a 2002-es évjáratú Opel Gcc 1.2-es astra gépkocsimban, hol találom a központi zár vevőt. Megcsináltam mindkét kulcsot, ha lenyomom világítanak de a vevő része nem működik, pedig eddig nagyon jól működött. Kérném, ha valakinek van ötlete ossza meg velünk. Üdv:pumpa
Elem volt kivéve a távokból? Rá is tanítottad? Mert anélkül nem fog menni.
Ülj be, zárd be az ajtót. Kulcsot tedd be, kézzel csukd be az ajtókat, nyomd le a gombot. Gyújtást add rá és távval nyisd ki. Ekkor ki kell nyílnia az ajtóknak. Ezután gyújtás le és már működik a táv. Ezt csináld meg a másikkal is és mennie kell.
Még egyszer nagyon köszönöm most már rendesen működik mindkét kulcs.
Sziasztok!
Nekem is lenne egy kérdésem, tudja-e valaki a hibát, vagy hallott-e róla. Azt csinálja a gép xep 1.6 twinport, hogy beteszem a kulcsot, gyújtás ráad, és egy F betű jelenik meg a középső kijelzőn, és nem indul az autó. Kulcs ki, várok 40-50 mn kulcs vissza gyújtás rá ad és indul. Volt szerelőnél, szak szervizben, vezérlő csere, cim modul forrasztás, minden érintkező kontakt spray wd 40 kenés, biztosítékok tisztítása és még mindig, aki tud valamit, kérem írja meg, kösz!
Tisztelt fórumozok!
Segítséget szeretnék kérni egy Opel Combo Tour 2006-os 1,7 CDTI, Z 17 DTH motoros 170000 km-es , 3 hónapja nálam lévő (Németországi) autó hiba miatt. 10-15 °C-nál jól indul, de utána 1-2 percig ingadozik az alapjárat (esetenként le is áll) ,néhány kilóméter megtétele után ( kicsit bemelegszik) ha újra kell indítani akkor 2-3- másodpercig kell hajtatni hogy elinduljon. Nyári 30°C-ban elsőre is tovább kell hajtatni, de ha elindul, utána minden OK. A fórumról gyűjtött infók alapján rá akartam mérni a hőfok jeladóra, de egy csomó alkatrés lebontása után kifogott rajtam a csatlakozó lehúzásának a módszere. Valamint az ellenállás értékeket is csak benzines modellekhez találtam meg. Szóval, megköszönném, ha valaki továbblendítene! Kösz.
Az úgy kezdődött, hogy ....
- egyszer csak a kesztyűtartó felől állandó villanymotor-morgásra lettem figyelmes. Még előszörre nem is vettem komolyan meg nem is igazán foglalkoztam vele, de aztán csakcsak idegelni kezdett. A multkoriban - az abroncsok cseréjénél - benn a szervízben megemlítettem az embernek, hogy ugyan mi lehet az? Csak nem az AC pumpát hallom folyamatosan, vagy mondjuk a kormányszervó elektromos kismotorját? Felvilágosított - az AC pumpa többnyire hátul, benn a benzintartályban van, a kormányszervót meg nem igazán lehet hallani onnan. Többnyire a fűtésrendszer motorjánál a külső-belső légcsappantyú kis szabályzó-motorja leheta hunyó. Feltehetően el van törve a hajtástengely - és ezért állandóan megy. Csak simán húzzam le róla a vezetéket, s akkor megoldódik minden ... na persze - Ám ahhoz először ki kell szerelnem a teljes kesztyűtartó dobozt! Aztán nagy nagy meggyőzéssel csak rávettem magam. A kesztyűtartót úgyis kiszoktam néha szerelni, mikor a klimaberendezés pollenszűrőjét cserélem ... Hááát - tényleg ment ott valami kis motor és forgatott is valamit de nagyon, az a hajtott csappantyú meg - platty ... platty ... és utána kezdte mindig előről. Elsőre kiszereltem hát a felső részét, amelyhez ráadásul a motorházból is el kell bontani egyes dolgokat. De végre sikerült! Szét volt repedve a zsalulemezke főtengelye, amelybe a hajtómotor kis tüskéje becsatlakozott - és ott folyamatosan forgott. Hogy ezek a "nagyon okos németek" miért ennyire bonyolultan oldották azt meg, számomra örök rejtély s egyáltalán nem megérthető cselekedet marad! Ezt az egészet egy sima húzó-bowdennel simán meg lehetett volna csinálni! Nem kis villanymotorral ... A szétrepedt, majd időközben alaposan szét is nyílott tengelyvéget satuban kisé összepréseltem, majd speciális gyorsragasztóval összeragasztottam. A külső felére szorosan nyloncérnát csavartam fel és alaposan belakkoztam, hogy mégegyszer ott eszébe ne jusson ilyesmi! Aztán összeszereltem ... a hülye 5,5-es csavarokat ott helyben kiváltottam a már hagyományos keresztfejűekkel, mert bizony - a XXI. században eléggé érdekes dolog, hogy ilyen hülye hatlapfejű önmetszőket még egyáltalán felhasználnak! Még csak egy cső-, vagy a mezei villáskulcs se nagyon található hozzá, nemhogy a kanyarban is használható speciális célszerszámok (legfeljebb CSAK a szakszervízekben!) Most arra vagyok nagyon kiváncsi - mert az a motor állandóan működik - van arra valahol elrejtve két végállás-kapcsoló, mert magában a motor-elektronikában nincs! A vezérlőgomb a múűszerfalon pedig egyedül csak a forgásirányt változtatja meg. Mitől áll tehát le a motor? Vagy állandóan és folyamatosan megy majd szép csendesen leég? Vagy van valami nyomaték-érzékelő áramköre neki, mert én mechanikus végálláskapcsolókat ott bizony sehol se láttam! Lehetséges, hogy a nyomógombja mellett/mögött valami okos elektronikai cucc érzékeli a zsalumozgatás leállításának fő fő feladatát? A hozzászólás módosítva: Szept 27, 2016
Típushiba. Elvileg úgy van hogy átfordítja a lapátot a motor, megszorul, a megnőtt áramfelvételre meg lekapcsolja a motort. A komplett csappantyú akkoriban amikor én kérdeztem 15 körül volt, az már direkt erősebb tengellyel készül. A másik megoldás amit fórumokon láttam hogy ekecselnek bele végálláskapcsolókat.
Én a harmadik megoldást választottam, átfordítottam külső állásba, rögzítettem a lapátot, a motorról meg lehúztam a sarut. Idézet: „Elvileg úgy van hogy átfordítja a lapátot a motor, megszorul, a megnőtt áramfelvételre meg lekapcsolja a motort” Majdnem. Opeléknél ezt úgy oldották meg, hogy megszorul, aztán nem megy tovább. Mert megszorul, aztán elpusztul. A típushiba stimmel. Két mikrokapcsolót szokás rá tenni meg két diódát. Így mikor eléri a végállást, akkor leáll, de visszafelé még tud menni.
Ennyire azért nem egyszerű a dolog, mert nem biztos hogy rögtön az első fordításra eltörik a lapát, és ha nem, akkor sem ég le a motor végállásban.
Vagy esetleg - mint nálam - végül a motor győz és eltöri a lapátot valahol, onnantól a motor szépen forog tovább folyamatosan (mert tényleg semmilyen szabályzása nincs). A probléma már csak azzal van, hogy valahogy az a csappantyút meg kéne csinálnom...
Ez is majdnem, de az igazság a kettő között van.
A G Astráig úgy van, ahogy te írod, azaz ha megszorul, akkor is tovább kap feszültséget. A H Astrától nézi a megnőtt áramfelvételt és egy idő után lekapcsolja.
Sziasztok. Van egy 2007-es 1.3-as TDI D-s Corsám. Klímás. Előfordul olyan,hogy amikor megy a klíma,büdöset fúj be. De nem a kinti levegő büdös,hanem szerintem a rendszer vagy valami. Láttam,hogy van ilyenre spray,ami megszünteti a kellemetlen szagokat,de nem tudom,hogy hová kell befújni. Valami ötlet?
Gugli a barátod, mint mindig. Bemész az autósboltba és kérsz klímatisztító spray-t. Hogy hogyan, hova és mennyit kell fújni belőle sok helyen le van írva, még videókat is találsz róla.
Ha helytelenül használod a klímát akkor viszont nem sokra mész vele, mert egy idő után újra büdös lesz. A klímát úgy kell használni hogy amikor már tudod hogy meg fogsz állni (mert mondjuk nemsokára hazaérsz) és leteszed aznapra vagy hosszabb időre az autót, akkor előtte 1-2km-rel már lekapcsolod a klímát. A ventilátort viszont nem, hogy a levegő átjárhassa és kiszáríthassa a rendszert, mert a száraz rendszerben a nedvessel ellentétben nem fognak szaporodni a baktériumok, ergó nem lesz büdös.
Sziasztok!
92-es 1,6-os benzines F astrám egyik napról a másikra nem indul. Az önindító teker,de a gyertyák nem szikráznak. A gyújtásmodulnál az elosztó fedél alatt (barna-fekete vezetéken) nem kap 12V-ot ha jól mértem, de a negatív ott van. Az 4 vezetékkel van bekötve, 3-on negatív van és a 4-en meg nincs se negatív, se pozitív. Gondolom ez a baj. Mit nézzek meg, mi lehet a baja?
Én úgy tudom (és sejtem) hogy az Astra G-ben és az Astra H-ban ugyanaz a gyakorlati megoldás van. Ha már egyszer a Delphi egység gyártója is ugyanaz ....
Mindenesetre azt gyanítom - szerintem - nem valami felvett áram-megnövekedés figyelő elektronika intézi ott a dolgokat, hanem egy eléggé egyszerű és sima időzítő elektronika. A gyárban a tervezésekor kimérték a zsalulapát végállásai közötti átváltási időtartamot, és pontosan annyira van beállítva a kismotor áramellátása. (kb. 3 sec) Sokkal egyszerűbb megoldásnak gyanítom, mint valami túláram-figyelgető elektronikát, + a relét, stb. .... A gyanum alapján az egész elektronikus cucc a középső konzol-egység külső-belső szellőzés-átváltó gombja mögött lehet.
Én pedig rajzról azt látom, hogy csak egy sima váltókapcsoló van, semmi elektronika. Ha pedig megy folyamatosan a motor, akkor nem lehet időzítő, mert akkor ugye az már lekapcsolta volna.
Ma feltöltött aksi mellett világosban végigmértem megint. A trafó kiad 12V-ot ha a gyújtás rajta van, de ha indítózok eltűnik róla a 12V. Ez mitől lehet?
Üdv Uraim! Van köztünk valaki, aki mókázott már Astra G TID-el? Elsősorban a kommunikáció érdekelne. PIC kontrollerrel szeretnék pár adatot kiíratni. Illetve az MRQ érdekelne, milyen funkciót lát el. Köszönöm a válaszokat.
Én még nem, de amikor rámjött az inger, akkor találtam egy német oldalt ahol végigjárták már ezt a témát. Van arduino változat is. Amúgy google sokat mond ez ügyben, sokan rácuppantak már. I2C-t használ. Bekötöd és már lehet is izgatni a drótokat.
Lehetséges, hogy az a rajz annyira nem részletes, hisz - bár magát a kapcsolót jelzi, ámde hogy mi van valójában azon a kapcsolón belül? - azt nem!
Például a fényszóró-tükör mozgató elektronika se túlzott részletességgel van feltüntetve a sematikus ábrákon, csupán sima kapcsoló-ként ... Holott abban aztán a 8 lábú IC-től kezdve a pici villanymotorig bezárólag mindenféle egyéb található, még egy - a motor által mozgatott - kisméretű toló-potméter is! Az autós ábrák, különösen az autós elektronikáké - bizony eléggé fehér foltok a szerelgető amatőrök részére, a szervizek viszont nem igazán szaroznak sokat az aprócska részletek javítgatásával, hisz nekik sokkal egyszerübb a teljes egység komplett cseréje. Az ügyfél meg nem 200 forintot fizet ki egy mezei ellenállás cseréjéért, hanem kemény tizezreket - a komplett egységért magáért! Nekem például, mikor a hűtőventilátorom nem igazán működött (s persze rendre "kifőzte" a légkondis rendszerből a gázt), az Opel szervíz komplett ventilátort cserélt - sima 80 ezer forintért. Aztán - én meg persze voltam olyan aljas - hogy elkértem a kiszerelt alkatrészeket! A gyakorlatban a ventilátor többfokozatú fordulat-tudományát egy nagyméretű ellenállás szabályozza ((nesze neked XXI. századi korszerű elektronikai modernség), és annak az ellenállásnak (15 ohm) az egyik lába volt letörve! Megcíneztem és hatékonyan visszarögzítettem ... Így most persze van egy tartalék ventilátorom. Na persze - csak tudnám - minek? A hozzászólás módosítva: Okt 15, 2016
Sziasztok,
Van egy olyan problémám az OPEL ASTRA G 1.8 Z18XE motorkódú autómmal,hogy a jobb oldali kipörgés-ABS jeladót írja ki hibának. De lett cserélve jeladó(csapággyal együtt kapható), ezután kb 1 hétre újból ugyanez a hiba lépett fel.Nem rossz márka lett beletéve,hozzáteszem. Már a fő jeladó rendszer is lett cserélve,ugyanaz a hiba. Csak parkoláskor és egy helybe tekerve a kormányt jelentkezik a hiba. Fojamatosan ki be kapcsolnak,főleg a kipörgésgátló. Volt valakinek már ilyen problémája az Opelével? Kérlek segítsetek,akinél már volt ilyen probláma. Előre is köszi.
Vezeték is lett ellenőrizve? Illetve a jeladó csatlakozója?
Bizony ez a kérdés. A javítást ezzel kellett volna kezdeni.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |