Fórum témák
» Több friss téma |
Valamelyik csatlakozó kontakthibás, vagy szakadt a vezeték, de néha érintkezik.
Sziasztok!
Opel Astra G, egyszerre elpukkant az összes első világítás. (Helyzetjelző + tompított = 4 izzó, korábban is 2-3 havonta kiégett egy-egy benne.) Szervíz megnézte, azt írta, hogy "Ellenállás vezeték"-et kell cserélni, 5990ft. Ez micsoda? Köszönöm!
Sosem hallottam ilyenről, pedig láttam már legalább két autót. Szerintem inkább a töltéssel van probléma. Feszültséget mértél?
Feszültség általában tökéletes. Az elpukkanás pillanatában ismeretlen.
Első körben azért ellenőriztesd valami normális autóvillamosságissal az elektromos rendszer (generátor, akku, fesz.szabályzó, stb). Ha ott nagyjából rendben minden, akkor az egyik topikban van egy "lágyindító" autó izzókhoz. Én csináltam egyet, kb. egy 2x2cm -es nyákra elfér, plusz egy 15-20W ellenállás. Sajnos beépítve nem lett, mert rosszul raktam be a FET -et, az elszállt és nem volt másik, aztán el is felejtettem az egészet...
Bővebben: Link A hozzászólás módosítva: Okt 25, 2016
Sziasztok!
8 éves Opel Astra H (Z14XEP): 1. 3-asban nem gyorsult, előzés kínszenvedés, gyertyák cseréje után se lett sokkal jobb, 2. beülök, indítok, a kijelzőről hiányzik a külső hőmérséklet jelzése. Állok ki az utcára, nincs kormányszervó. Becsukom a kaput, visszaülök (alapjáratban volt), van hőmérséklet. Indulok, van szervó is (egyáltalán, egy biztin vannak?). 3. beülök, ajtó becsuk, megszólal a (bekapcsolva hagyott)rádió, MIELŐTT bedugnám a kulcsot, ez 2x is jelentkezett az utóbbi időben. 2-3 talán összefügg, esetleg mind3? Üdv: Szamos
Igazából gőzöm nincs, de pl. az akku rendben?
Ja, és Sir-Nyeteg-nek:
Anno Peugeot 207-ben 3-4 havonta égtek ki a(z A.chan-kínai 55W H4) tompítottak. Burájuk elsötétedett az elpárolgott fémtől. Fesz.szab 14.7V-ra töltötte az aksit, autóvill.szerelő szerint ez jó(?!, 14.4V a gázképződési határ!). Na jó, számoltam-mértem, és beraktam 1-1 db 0.33ohm/10W cementellenállást sorba az izzókkal, saruzva-krimpelve, ahogy illik, a lámpaházba a tükör mögé behajtogatva kényelmesen elfért, csak kissé melegedett. Most 14.7 helyett 13.8V-ot kapnak. (Csak 1 fokkal)jobb minőségű (L.dl-)izzókra cserélve (ez már 4 éve volt), a burák most is szép tiszták, mint az új, a fényerő úgy 95% a túlhajtotthoz képest. Egyébként az autóizzók 13.5V-ra vannak méretezve, a 10%-os túlfesz már drámaian csökkenti az élettartamukat. Sajnos, a helyzetjelzők is sűrűbben égnek ki, de azokból van egy halom német minőség, és könnyen cserélhetők, igaz, már nem enyém az autó. Korrekt megoldás persze a fesz-szab. legfeljebb 14.2V-ra állítása lenne, 0.22 ohm R-ek mellett. Üdv.
Igen, szinte új Varta 60Ah, üresjárási fesz. 13.1V, éjszakai állás után. Kontaktusai OK. Bizti-házban KH elhárítás megtörtént.
Üdv! Létezik ilyen vezeték, bár eddig csak a Fordokhoz valóról hallottam, itt is a gyakori tompított izzó kiégésére. egyszerűen sorba van kötve az izzóval. Ilyen: Ellenállás vezeték
Szia!
Ez OK, de a 6890.-/db -os árával szemben az általam ajánlott ellenállások, ha jól emlékszem, 50 v. 70 Ft-ba kerülnek darabonként bármelyik elektronikai alkatrészboltban. +2 papa és 2 mama saru úgy max.össz. 40 Ft, pár centi 2.5 v. 4 kvadrátos madzag, páka, szigszalag, zsugorcső és egy kis házimunka. 13780.- helyett úgy 200 pénz. Üdv:Szamos
Márkás izzóval próbálkoztál már? Érdemes lenne mérni az izzó lábán a feszültséget. Nekem ilyen van benne, de nem is tudom hogy mikor cseréltem, pedig napi használatú az autó.
Szia! Én sem vennék ilyet ennyiért, csak feljebb Sir-Nyeteg kérdezte, hogy mi ez? Ezt mondták neki a szervizben. Hát létezik ilyen.
G-hez nem is hallottam még ellenállás vezetékről. (Mondjuk máshoz sem.)
Én inkább egy soros diódát tennék, sokkal olcsóbb és pont olyan jó. Mondjuk ilyet. Ha egy nem elég, kettőt sorban.
Én szintén nem, és nem is értem, pedig volt néhány autóm. A generátorok általában típustól függetlenül 13,8V-ra vannak beállítva a gyári szabályozóval, azzal évekig el kell menni az izzóknak. Velem még sosem fordult elő egyetlen autómmal sem (G astrám is volt) hogy 3 éven belül izzót kellett volna cserélni. Ha meg nem annyi a generátor fesz hanem jóval több akkor ott kell szétnézni, és nem a fényszóróizzók előtt kell elfűteni a felesleget. Mellesleg a nagyobb töltőfesz az akkuban is kárt fog tenni előbb vagy utóbb.
Végül is konkrétan mennyi a töltőfeszültség ennél az "izzóelfüstölős" autónál?
Szia!
UEC volt takarítva? Astra H-nál tömegbetegség az UEC és számos hibáért felelős. Én helyedben kitakarítanám. 1 órás nyugodt munka. Hibakódokat olvasd ki teszterrel vagy pedálkombinációval (fék+gáz+kontakt). Amúgy ha CD30 Blaupunktod van akkor azok is típushibásak (bekapcsolnak teljesen véletlenszerűen, nekem a benne hagyott CD megoldotta a problémát. CD nélkül elindul amikor jól esik neki ). A hozzászólás módosítva: Okt 27, 2016
Fogalmam sincs, valaki írt itt feljebb 14,7V-ot ami képtelenség ha jó a fesszabályozó. Remek megoldást is írt rá, 10W-os ellenállásokat az izzók elé. Mert az megoldja a túltöltés problémáját... Meg talán még emelkedik egy picit a fesz, és az ECU-ét is. Bár nem tudom hogy az van-e védve ilyen ellen.
Igen, érdemes a generátornál legalább egy ellenőrzés. Ma megnéztem ('98-as G Astra), 13,9V-14,1V-ot mértem. Viszont az első izzók foglalata finoman szólva is gyenge minőségű. Azért gondolom, hogy az izzó lábán kellene mérni, hátha gyenge a kontakt a foglalatnál.
Szia!
Ez a cikkszáma (9012029), az enyémben nincs benne 5 éve ugyanazt a H7-es izzót használom. A hozzászólás módosítva: Okt 27, 2016
Ez helyileg merre található az autóban?
Ha jól emlékszem, a hűtő alatt kellett átvezetni. Valahogy így magyarázta villszer.
Mi ez amúgy? Egy darab fix értékű vagy NTC ellenállás gégecsőben?
Astra G (2006) kulcskérdés.
Cseréltem a kulcsban elemet, mert nem akarta nyitni-zárni az ajtókat. Az új elemmel pár napig működött, de most megint nem sikerül vele hol nyitni, hol zárni, hol se nyitni se zárni. Merre keressem a megoldást?
Ez egy vezeték. Ha jól emlékszem nincs benne külön ellenállás.
Lehet hogy elvan törve az elemtartó lába, és hol érintkezik, hol nem.
Nem ez a hiba. Minden elektromos csatlakozás jó. Hol és mit működtet a távirányító, esetleg egy WD40 spricc segíthet?
Sajnos a vd40 nem csodaszer, nem fog segíteni . Az elemtartó forrasztásai engedtek el azokat kell újraforrasztani .
|
Bejelentkezés
Hirdetés |