Fórum témák
» Több friss téma |
Szia!
Én úgy szoktam beállítani, hogy felteszek egy jó szalagot. Elindítom, és úgy, hogy rajtam van a fejhallgató, elkezdem állítgatni a csavarokat. Addig csinálom ezt, amíg a lehető legjobbra nem tudom beállítani. Üdv! Balázs
Szia!
Én is erre gondoltam,hogy így csinálom majd,kazettás deckeimnél is így csináltam.Nekem AKAI kazettásom nem volt soha ,de ha jól tudom ,akkor azok közt is vannak GX fejesek.Ez az áthallás azoknál is tapasztalható??Csak azért gondolnám ,mert ha az üvegfej a ludas a dologban,akkor talán azoknál is tapasztalható a jelenség? Szia!
A ferrit sokkal rosszabb ebből a szempontból, mint az egyéb fejeknél használt permalloy.
A másik hátránya a merevség, ezért is pattanhat ki belőle egy darabka, kis ütés, vagy hirtelen hőmérséklet változás hatására. Az élettartama szinte korlátlan, viszont ezekkel a hátrányokkal jár.
Valamikor én is a Mechlaborban dolgoztam, és pontosan ezt hallottam a permalloy fejekkel kapcsolatban. Ha jól emlékszem akkoriban a fejgyártás a Gorkij fasori gyárban történt, az STM magnók gyártása a pécsi gyárban.
Igazi nosztalgia alkatrészeket sikerült venned. A helipotot a 80-as években gyártotta a Gamma Művek. 1, és 10kohmos értékűből nálam is akad belőle. A zöld sapkás izzófoglalatok Rozgonyi gyártmányokra emlékeztetnek. A sápadt piros jelzőlámpa foglalat meg a Csepel autók, és Ikarusz buszok műszerfalán, leszállásjelzőjén voltak láthatók az 50-es, 60-as években.
Ennek az állításnak ellentmond, hogy valamennyi GX-fejes tipus gyári áthalláscsillapítási adata jobb(akár 10 dB.-el is!), mint a nem GX fejeseké(pl. 4000DS), sőt a torzításadatok is jobbak.
Nameg:BÚÉK!
Azért tegyük hozzá, hogy a 4000Ds elektronikája sem teljesen egyforma a Gx-vel. Viszont néhány alkatrész cseréjével átalakítható. Én legalábbis elmondhatom, hogy az én 4000Ds-emben a lejátszó rész a Gx elektronikájával egyezik meg, bár annak idején nem mértem rá, de hallható volt a zajcsökkenés, és tisztábban is szólt. Tehát a torzítás akár ezen is múlhatott, bár mérni nem mértem meg...
Buék mindenkinek!
Nekem van egy AKAI GX 30-M twin fejes kazettásom, de sem a múszaki adatok, sem a gyakorlat nem támassza alá az üvegfej és a magas áthallás ilyetén összefüggését. Szerintem inkább arról van szó, hogy minkét fajtából van jó és rossz. Aki ezt a városi legendát útjára indította, nyilván egyszerre mért egy jó permalloy fejes magnót, meg egy rossz GX fejeset, és nagyon okosan, erre következtetésre jutott...
Ezt én is csak olvastam,hogy talán a GX fej miatt van az áthallás,ami az én magnómnál is megfigyelhető.A fejek állítása sem oldotta meg a jelenséget,de nagyon nem is küzdök vele,mert ez a magnó ilyen ,ezzel együtt kell"élni"De az biztos nem véletlen ,hogy ezeknél az orsósoknál ez ilyen gyakori.
Bocs, a képek alapján nézhettem el.
Emlékeim szerint én is a lendtömeg, és a motortengely dörzskapcsolatával szenvedtem a legtöbbet. A kommersz magnók közül a BRG M sorozat szíjhajtás, + villás sebváltása tűnt a legkorrektebbnek -amíg a szíj nem nyúlt meg-, pl. a TESLA val szemben. Volt olyan átalakításom is, amikor a MAMBO M5-ös dörzshajtását alakítottam át, kis esztergálással egysebességes(ZK szíjjal) szíjáttételre.
Sziasztok!
Bevallom, hogy lenyűgözött az AKAI GX-4000D magnóm. Olyan szép, lágy hangzást semmi más nem tud. A Youtube-ról veszek fel rá zenéket. Fejhallgatóval szoktam hallgatni, és youtube-os eredetit nem lehet sokáig hallgatni, mert nagyon zavaró a hangja. "Puffogó" mélyek, és az egész zene olyan "üresnek" tűnik. Visszahallgatva a magnón a felvételt ámuldozva hallom, hogy mennyire szép, kellemes a mély hang. Iszonyatos magashangok vannak benne, a fejhallgatóm már alig tudja kijátszani. Bevallom, én még nem próbáltam nagy hangerőn hangdobozokon, sajnos még nem volt rá alkalmam. Meg ugye otthon sem örülnének nekem, ha felcsavarnám a hangerőt. Üdv! Balázs
Azzal, hogy a digitális, négyszögjelekből álló zenét analóg módon rögzítetted, a "sarkos" zenéből lágyabbat, színuszosabbat csináltál. Természetes, hogy jobban, szebben szól, hisz a természetes hangok is színuszgörbére hasonlítanak, nem pedig négyszögjelre.
Szia!
Ez nekem kicsit kínai, de mindegy. Néztem a google-ban, találtam róla ábrákat. Ki tudnád fejteni bővebben, hogy mi a négyszögjel és a szinuszjel? Köszi szépen! Üdv! Balázs
Ebben a topicban kicsit off, deaz itteni ábrákon láthatod, hogyan lesz az analógból digitális. Wiki
A vizszintes tengelyen az idő (a függőleges nyilak a mintavételezés), a függőleges tengelyen a jel nagysága, abban a pillanatban mikor a mintavételezés történik (Nagyon pongyolán leegyszerűsítve hogy éppen mekkora az analóg jel feszültsége, vagy a hangszóró kitérése).
Szia!
Köszönöm a válaszod! Mostmár értem. Nem is gondoltam, hogy digitálisan így történik a hangrögzítés. Üdv! Balázs ON
A digitalizált műsorokból, szerintem már nem lesz újra igazi analóg felvétel. Ilyen már csak a régi jó "bakelit" lemezekről, analóg felvételű (mester)szalagról, vagy élő műsorról készülhet.
Egyetértek! Az más kérdés, hogy az ember kellemesebbnek hallja, épp mert eltűnik belőle a "digitalizálás". Igaz, én már idősebb vagyok, ez is beleszól, de a mai napig szebbnek hallom az LP hangját a CD-énél. A zajt teljesen kikapcsolja a fülem, csak marad a szerintem zeneibb hangzás. Annak idején az LP-ről CD-re váltás időszakában volt sok találgatás amatőr körökben, hogy ez miért van. A gyárak nem szálltak be a magyarázatba, mert az átállásban, CD gyártásban voltak érdekeltek. A hangzás különbség érzékeléséhez meg azért kellett egy legalább alapokat teljesítő berendezés, az átlag lakás átlag hifijén inkább csak az jött le, hogy eltűnt a zaj.
Én is egyetértek ! Amit egyszer kvantáltak, digitalizáltak abból akármilyen drága stúdió cuccokkal sem lesz igazi analóg. Ellenben a minősége javulni fog, akár annyira is hogy nem hallod a különbséget.
És mi pont ezért vagyunk ebben a topikban, mert mi még az analógot szeretjük. Az analóg hangrögzítés egyik legmagasabb (ha nem a legmagasabb) minőségű módja pedig a mágnesszalag.
Olyannyira igaz amit írtok, hogy ma már a különböző digitális hangszerkesztőkhöz telepíthetőek olyan vst pluginok, melyek többek között az orsós magnók hangját igyekeznek szimulálni, több kevesebb sikerrel.
Hali!
Egyébként kinek milyen tapasztalata van szalagokkal? Én sony ULH,AKAI WR-t ,Audio Magnetics-et, Maxell-t é,BASF-et használok.Nektem milyen tapasztalatotok van ezekkel kapcsolatban.Pl a Sony -ról sokan írják,hogy ragad,porol,csikorog.Én ezekből csak a porolást tapasztaltam. Hali!
Szia!
Én jelenleg Polimer szalagra veszek fel. Meg vagyok vele elégedve, bár a Sony ULH jobb volt. Sajnos az már nincs meg, mert én nagyeszű b***m szétszedtem az orsót, és leesett az asztalról. Innen már gondolom tudod, hogy mi történt. A Sony szalag nekem is csikorgott néha, de nagyon jó hangja volt. Üdv! Balázs
Én az AGFA-t is szerettem, ráadásul annak idején a KGST-s magnóknak is erre volt belőve az előmágnesezése. Egyébként a BASF is elég jól viselkedett, és kapni is lehetett.
Az LP szerintem is verhetetlen és ha vigyáz rá az ember azt a kis alapzajt a dinamika kárpótolja.
Szia!
Kár érte,mert nem rossz szalag voltPolimerem nekem is van,de már elég leharcolt állapotban van,mert egy öreg Unitra ZK120-on volt nyúzva Hi!
Szia!
Akkor esetleg érdemes AGFA-t is próbálnom?Csak azért kérdezem,mert úgy fest sikerül hozzájutnom pár darabhoz 18-as orsón egy szinte jelképes összegért. Hali!
Az egy kincs...
Ha lenne irigységtől sárguló szmájli... Anno az Akai SRT szalag volt nagyon jó, bírta a kivezérlést, hála a vasoxidhoz kevert kobaltoxidnak, csak sok volt a dropout (jelkimaradás) |
Bejelentkezés
Hirdetés |