Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » PC táp átalakítás
A GND és a 2-es kivezetés között minden féle képen 2,5V van, ha az IC rendesen kap tápfeszt, mert a 2-es kivezetés az a referencia feszültség, ahhoz stabilizálja (eredetileg) az 5V -ot. Amit amúgy az 1-es lábon figyel.
Egy-egy fényképet kérnénk a tápegységed jelenlegi állapotáról úgy, hogy az alkatrész oldalt, és a vezető oldalt is lefotózod ott az IC körül.
Oké.Holnap világosban csinálok képet mert akkor minden szépen látszik.Most sötétbe úgyse sikerülne.
Lehet megoldódott a 700W-os gondja
Egy apró helyre igazítás. A referencia (5V) a 14. lábon van.
Onnan van leosztva a 2.-ra.
Üdv!
Nem látom pontosan, hogy hogyan is van, de mint ha: 15 és 16 -os kivezetések GND-n lennének. A 15 -öst tedd +5V-ra, avagy a 14-es kivezetéssel kösd össze (mindent, ami rá csatlakozik, vágj le róla,(szóval a NYÁK-fóliát a kivezetéshez lehető legközelebb vágd el tapétakéssel), és a 16-os kivezetést tedd GND -re (hasonló képen vágd el a nyákot a megfelelő helyen) Meg hát nem tudom hogy hogyan van ez ATX -eknél, de az általam eddig látott AT tápoknál úgy volt, hogy a 12V-ot előállító dupladiódákk után be volt kötve még 1 (hát elég kicsi méretű) dióda, amit egy kb 10vagy22µF kondenzátor követett (az pufferelte GND-hez képest), majdan ez volt belevezetve az IC 12-es lábához. Arra tudok tippelni még, hogy esetleg a "nagy"trafóról ilymódon nem kap energiát az IC. (vigyázat, mivel át van tekerve a dolog, ezért máshogy kellene bekötni, nehogy aztán galyra menjen az IC).
Szóval akkor a 15 és a 14 et összekötni a 15ről mindent levágni.A16ost GND-re és onnan is mindnt levágni.?16üresen marad?Mert a 16-tól minden ki van szedve.
Igen, ůgy! 15-ös menjen 14-esre, a 16-os pedig GND-re. Természetesen az emlitett kivezetésekre semmi más ne kapcsolódjom.
Üdv!
Nem tudom megállni szó nélkül! Mintaértékű a segítőkészség és türelem ami most itt zajlik.... Gratulálok, le a kalappal !!
Üdv!
Próbálkozott már valaki plazma tv táppal? Mert nekem normálisan beindítani sem sikerült. Egy 106cm-es Samsung tv-ből van amiben a plazma panek tört össze. 2(+a készenléti) trafó van benne, az egyik szolgáltatja a kissebb feszöltségeket (3v3, 5v, 12v, 15v, 24v), a másik a nagyobb feszültségeket (190-216v, 60-65v). A kissebb feszültségek megvannak, a nagyobbak nincsenek. A vezérlése elég érdekes, Van benne 2db pwm ic a két trafónak, amiket összeköt 3 smd ic. Ha a ps-on-ra gnd-t kapcsolok indul a táp, és a meglévő feszültségek is alacsonyabbak a kelleténél(pl.: 12v helyett 10v, 5v helyett 3v...). Várom az ötleteket.
Probléma megoldva. Csak egy kicsit figyelmetlen voltam.
Hali.Próbálkoztam minden hogyan kézzel lábbal de még így sem indul be. :no: .Úgyan úgy hallani a standby halk "sípolását".Az bigaz hogy az 1es lábtól csak a 12V-hoz ment ellenállás ahol most a poti van DE nem lehet hogy ez a rohadék a többi feszt is fegyelte valami módon és azért nem indul?Mert nem rég javítottam egy tápot ami addig amig nem volt benn az az ellenállás ami az adott feszt letesteli nem indult.Amint beraktam azokat indult.
És figyu.Olyat nem lehet hogy van egy működő minden feszt kiadó táp.Annak a trafójának a 2 12V hoz menő lábát lekötöm a panelról a többit meghagyom(az 5V-osokat,mert ha nincs meg a többi fesz nem indul).És van nekem ez az átmahinált trafóm (a sorba kötött tekercsű)Azt bekötöm a régi 12V helyére?Vagy túl sok áramot venne fel a 2 nagy trafó és kinyiffanna a primer oldal dolgai? Persze az új 12V(40V)ágban a konditkat meg diódákat ami a -12V-é azt kicserélném. erősítőnek meg nem kell olyan stabil fesz.(most a 100W-os végfok 2db kb 20-25w-os trafóról meg egyenirányítással meg pufferrel.A fesz megvan(úgy ahogy) de az áram...
Hmm...
Mint ha csak a régi önmagam írta volna azt, amit az előbb Te Mellesleg: nem, nem lehet. Vagyis lehet, de azért az nem annyira egyszerű. Ha az a másik táp (aminek meg van minden feszültségkimenete, innentől kezdve nevezzük B tápnap) az 5V-ját stabilizálja, akkor attól még neked előállhat 'A" tápon a kíván -40V os- feszültség, de amint elkezded terhelni, az azonnal lezuhan a pincébe. Szóval minden képen át kell alakítani a "figyelést", csak ez esetben a B tápon. És ha a két trafó kb azonos frekvenciára van méretezve, akkor minden féle gond nélkül használható az áttekert trafó egy másik tápnál. Ha viszont a "B" táp "nagy" trafójának a frekvenciája magasabb, mint amekkora frekvenciára van tervezve "A" táp trafója, akkor az bizony nagyobb áramokat fog felvenni "B" tápegység primer oldali tranzisztorairól, és rezeghet a léc. Mellesleg: de igen! Lehet hogy az a rohadék figyeli a többi feszültséget is, és hmm na várj! Attól még be kell indulnia, csak max a "power good" jelzést nem adják ki a komparátorok Terhelést valóban érdemes lenne rátenni, mert nekem is volt már olyan, hogy terhelés nélkül nem indult el a tápegységem. Oszcilloszkóppal rá kéne mérni a TL494 1-es és 2-es lábaira. Amúgy jav.: Kivülről adj a -jelenleg- nem működő tápegységnek feszültséget a kimenetére. Tehát a GND és az egyik kimenet közé tegyél be mondjuk 40V-os feszültséget, és figyeld, hogy nem vesz-e fel áramot a külső feszültségforrásról. Ha nem vesz fel, akkor jó, és akkor POLARITÁSHELYESEN nézd meg a másik tápoldalt is (tehát először mondjuk a plusz, majdan a mínusz oldalt).
A két nagy trafó ugyan úgy nék ki úgyhogy szerintem ugyan az.
oszcilloszkóp sajna nincs :no: Akkor a nem működő tápnak adjak fesz és nézzem hogy nem-e vesz fel áramot.Oké megpróbálom ezt és meglátjuk. Azért lenne jó a B tápon átalakítani afuigyelést mert az most működik.A másikon meg kitudja mit nyírtam ki a legelső PSON-GND-s művelettel.
igen, pontosan úgy. Adj neki feszt kivülről, aztán nézd, hogy nem vesz-e fel áramot. H0a igen, akkor bizony baj van (jah... viszont arra figyelj, hogy amikor kisérletezel vele...).
Na hoppá. Eszembe jutott még valami. Nem régen volt szó a terhelésről, ami alapból rá van kötve még ott a PC tápon a 12V és az 5V kimenetekre. Egy nagyobb méretű, és viszonylag kis értékű ellenállásra gondolok, kb 10-100ohm. Na lehet, hogy az bolondítja meg a tápot, és az miatt nem tud rendesen elindulni. Azt vedd ki belőle, vagy cseréld nagyobbra, mert az a kísérletet befolyásolhatja, de nem kis mértékben! (gondolj csak bele: Feltételezzük,hogy 22 ohm az a nevezett ellenállás, és te 40V-ra akarod felcsapatni a kimenetet. Akkor az már mindjárt 7W teljesítményt venne fel, és akkor még nem is számoltuk bele azt,h ogy a pufferkondiknak is fel kell töltődnie) Még 1 tipp: talán valamelyik folytó nem OK, szóval valahol szakadás van a nagytrafótól---> a kimeneti pufferig. Talán rossz helyre van valami kötve, talán nem is oda kötötted be a tekercs egyik -vagy másik- végét, ahova kellett volna.
Na.Akkor az A tápról beszélünk.Az igaz hogy bent van az ellenállás viszont az 5V-ról minden le van kötve.A tekercsek nem szakadtak és ugyan oda van berakva hol az előző volt.A nagy trafó biztos jó helyen van mivel a 3,3V FEt-je ki van szedve az 5V-oséhoz meg vissza lett nézve hogy mi megy.A nagy trafónak a 2 lába most belemegy egy dupla diódába(1 tok) és onnan megy a nagy tekercshez aztán a folytóhoz onnan meg a pufferhez.
Oké, és gondolom, hogy jó helyről van visszacsatolva is...
Hát most már nincs tippem, csak azt tudom javasolni, hogy csinálj a jelenlegi helyzetről egy elvi kapcsolási rajzot. Nem azért, mert én nem tudnám elképzelni, hanem azért, mert HA nézed közben azt a kapcsolást, ami alapján rajzolod vissza a kapcsolási rajzot, akkor még érhetnek meglepetések. Ez bevett gyakorlat nálam, így néha szoktam hibát találni. Jah a lehető legrészletesebben rajzolj, és hátha... Addig is sok szerencsét!
Oké akkor lerajzolom a szekunder részt.
Sziasztok szükségem lenne (segítségeteket kérném, hogy a számítógép 12v- 9v-ot tudjak csinálni.
Egy nagyon egyszerű rajzot kérhetnék? Ha van valakinek azt megköszönném. Fontos lenne mert most ráérnék megcsinálni. Nyákrajzra lenne szükségem. Köszi mindenkinek.
Hali.Olyan kapcsolás kell ami a 12Vból csinál 9v-ot?
A kérdést fogalmazd meg rendesen, mert így nem értjük. Utána nagyon szívesen segítünk!!!
Köszi.
Hali.És a B táppal hogyan lehetne megoldani hogy az A szekundere működjön.Csináltam egy kis panelt rajta a trafóval egyenirányítással folytással és a puffer még nincs rajta.Végigmértem a tarfó lábától a folytó lábáig megvan a kapcsolat.400 valahány ohm az ellenállás a dióda miatt.
Ha ennek a trafónak a primer lábait hozzákötöm a B tápnak a primerjéhez mi fog történni?Tűzjáték?
Nem, nem valószínű a tüzijáték
Viszont biztosra kell menni: "A" táp trafójára is kösd rá "B" táp primerét (azaz kösd párhuzamosan a primer oldalakat, DE "A" trafójának primerjével köss sorba 1db 470-2200ohm ellenállást. Ha valami gond van, akkor az ellenállás fog elszenesedni, és nem pedig a "B" táp. Ó igen! És "A" tápot NE TERHELD SEMMIVEL, hanem csak mérd rajta a feszültséget, hogy lesz-e feszültség a kimeneten. Ilyenkor jól jön, ha a meghajtó tápot (szóval "B"-t) terheled, mondjuk az 5V -os kimenetére tegyél egy teljesítmény-ellenállást, ami mondjuk legyen 2-10ohm. Ha nincs, akkor párhuzamosan köss össze több ellenállást) És a 12V-os kimenetre meg tégy egy izzót, mondjuk egy autós izzót, vagy bármit, csak azt érd el, hogy "B" táp kiemenete legalább 10W-tal legyen terhelve. Arra figyelj, hogy a hagyományos ellenállások kb 0,6W-ot bírnak, ha túlterheled őket hosszabb ideig, akkor elfeketednek, és meghalnak. (P=U*U/R !) Ne fogdosd meg őket, mert megégethet! A primer elosztásánál nagyon figyelj, mert nagy feszültséggel "játszol" , és elég fájdalmas élményed is lehet.
Jah és majd. elfelejtettem: Ha nem működik, nem OK, melegszik a soros primer köri ellenállás, akkor ne eröltesd.
Akkor az egy konkrét dologra is utalhat, például rosszul megtekert trafóra. A következő "kísérlet" az lenne, hogy kéne adni a trafó sec. körére 50-100kHz -es színusz jelet egy erősítőről (ami nem árt; ha rövidzárvédett), és megnézni, hogy mi történik...
Naszóval.Az A tápnak a szekunder részét átépítettem megy panelra.szóval a nagy rtafó a dióda a folytás és a puffer.Ennek a 'kapcsolásnak'a peimer részét a nagy trafó primerjét kötöm a B táp primerjéhez.A B táp egy teljesen gyári táp.Akkor az utánépíttet kapcsolás primerjébe beteszek egy ellenállást.Akkor a gyáriB táp 12V jára rakok egy 20W-os izzót terhelésnek.Az A táp szekunderének másolatában csak feszültséget mérek.Nyúlni nem nyúlok semmihez mivel 20W terhelés alatt is 460V van a primer oldalon.Kipróbálom és meglátjuk.
Kipróbáltam:Feszt nem ad viszont asorba kötött ellenállás egy kicsit melegszik.De nem vészesen elbírja a kezem.A B tápra kötött izzó az világít.Viszont az A táp másolatán nincs fesz.Lehet hogy mégis a trafó?Van egy tekert tarfóm is.Próbáljam meg azzal?Ami most benn van az a sorba kötött tekercsű trafó.A tekert tarfó az 2*20N primet és 2*17N szekunder.
Most 20V Váltó áram van akimeneten.Dióda után.Ha a 20W os terhelést leveszem a B tápról leáll.Amíg terhelve van addig megy.
Lesz belőle valami de nagyon elméreteztem magam.A sorba kötörr trafóval meghasadt az ellenállás.Az áttekert trafóval nem füstölt meg semmi.A kimeneten 76V!!! van.És folyomatosan szép lassan nő?Ez normásil?Vagy valamivel vissza kell szabályozni hogy ne nőjön.gondolom a B táp adja a parancsot hogy még több kell aztán amikor már nem bírják a primer tranyók akkor páff.Szóval tekerjek vissza a trafóból vagy valahogy lehet szabályozni hogy mennyit adjon.Mert gondolom valamit a B tápon kéne szabalyozni.
Igen, az normális, ha szép lassan nő, mert ugyebár a kondenzátorba (a pufferba, ami a 76V-ot tartja magába) egyre egyre toszigálod bele a töltést, és Q=C*U---> U=Q/C
C: kapacitás, ami ugye állandó, ez van ráírva a kondira µF -ban. U: na ez a változó, ez az, ami egyre nő, mert ha a Q töltés nagyobb lesz, akkor a Q/C hányados ÉRTÉKE egyre nagyobb lesz. Óvatosan; el ne durranjon a kondi!!! És igen, a B tápon kell szabályozni. Szépen le kell osztani az "A" táp kimeneti feszültségét, és azzal kell visszacsatolni a TL494 1-es lábába. De aztán észnél lenni, mert ha nem rendesen osztod le, akkor nem visszacsatolás lesz, hanem visszafejlődés a kiindulási állapot előtti állapotra Amúgy gratulálok a sikerhez!
Kössz.De ingább a te türelmed érdeme hogy most már ad feszt.Szóval.A kondik 200V-osak azok bírják.Szóval akkor a 76v-ot kössem az IC 1es lábára?A gyári táp szekunder feszültségei kellenek vagy mehet ki?Gondolom potit tegyek a 76V és az 1es közé és amikor megvan a 40V azt az értéket be ellenállásba.
Az utolsó mondatod utolsó tagmondatát nem értem.
A 76V NE KÖZVETLENÜL, de azért menjen az IC 1-es lábára. Helyesebben: egy ELLENÁLLÁSON KERESZTÜL menjen a "meghajtó tápegység" 1-es lábára. Az ellenállás értéke függ attól, hogy a meghajtó tápnak a TL494 -es IC 1-es lába és a GND között mekkora ellenállás van. Na amekkora van, annak a 15-szöröse legyen az az ellenállás, AMIN keresztül rákötöd a 76V-ot az IC 1-es lábára. (húú rajz nélkül elég körülményes ezt leírni,de rajzoláshoz meg lusta vagyok) Jah és igen: ami az 5V -ról és esetleg 12V ról megy ellenállás az 1-es lábra, azt szedd ki . Bocs hogy összecsaptam, de sietnem kellett. CSAK OKOSAN! Vigyázz magadra!
Szóval akkor ami agyári tápon van az 5 vagy 12V figeyéleését kikötni.Kell legyen egy ellenállás ami a GND és az 1es között van és annak az 5szörösével kötöm a 76V-ot az 1esre.
Egy rajzot tudsz adni vagy elmagyarázni hoyg a - feszt hogyan hozom létre? A mellékelt rajzon látod az A tápot a mostani állapotában |
Bejelentkezés
Hirdetés |