Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » PC táp javítása
Nem mindegy, ezekben általában NTK thermisztor szokott lenni, ennek a hidegellenállása nagyobb (10-50 R), a rajta átfolyó áramtól felmelegszik és lecsökken az ellenállása.
(tulajdonképpen a hidegindításkor fellépő áramcsúcsot korlátozza) Hogy mit vihetett? Bármit ami a primer oldalon van (varisztor, tekercs, egyenirányító, fetek, stb). Ilyen esetben a betáp ponttól kezdve mindent illik átmérni. A hozzászólás módosítva: Máj 8, 2013
Köszönöm a választ, azt hiszem inkább szervízbe végzi.
Szerintem inkább újat vegyél. 1-2000 forintért van a vaterán is használt. Szerintem itt a fórumon is árulnak. (nekem pl. van)
Hát ilyen tápot bajosan kapna 1-2000 Ft-ért. Ezt mindenképpen megérné javíttatni, csak találjon hozzáértőt. Síma szervizben ugyanis legfeljebb nézegetni tudják.
Nem egy Codegen kategória...
Ezért az összegért használtat már simán lehet kapni. Egy 400w tápnak már nem nagyon van értéke. Egy új 400W táp is 3-4000Ft 1év garanciával, hiába gagyibb de van rá garancia.
Szakszervizbe ennek a javítása nálunk 4-5000ft munkadíjjal. Idézet: „Rendben, akkor ennek utánajárok...” Utánanéztem közben a lomtárban (van vagy 20 tápom ilyen olyan hibával), és ezt találtam. Ez egy 450W-os FSP a szekunder oldala ment el, de ez a primer oldali tekercs hibátlan és neked bőven megfelelne. Ha erre járnál, vagy valamelyik ismerősöd akkor kiszedem és elviheted. Idézet: „Ezért az összegért használtat már simán lehet kapni. Egy 400w tápnak már nem nagyon van értéke. Egy új 400W táp is 3-4000Ft 1év garanciával, hiába gagyibb de van rá garancia. Szakszervizbe ennek a javítása nálunk 4-5000ft munkadíjjal.” Ebben 100%-ig igazad van, bár hiába a garancia ha a gagyi táp esetleg mást is magával visz. Sajnos a javítás a szakszervizben tényleg drága, mérlegelés kérdése hogy megéri-e - ez a táp annak idején olyan 15.000 körül volt. Dehát, ez a fogyasztói társadalom - dobd ki és vegyél újat... (annak idején én még az Acorpot és a JNC-t is megjavítottam, bár nem szívesen!)
Ilyen minőségű tápot egyébként már nem nagyon kapni, vagy eléggé borsos az ára és ezt nem vitatom. Codegen M-tech stb. sohasem lesz ilyen minőségű
![]() Tudod sokszor a pénz ami motivál (nálunk mo-n legalábbis) és a minőség sajnos csak másodlagos. Emiatt hozzák ide a szemetet mindenhonnan legfőképp kínából és mi meg meg is vesszük. Sajnos.
Szóval azt mondod, hogy ez jó lenne nekem. Helyileg ez hol lenne?. Egyébként lehetséges, hogy emiatt nem indul el?. Egy pillanatra elindul, aztán rögtön leáll. Gondolom akkor valami zárlat lehet. Mosfet lehet a probléma?.
A hozzászólás módosítva: Máj 14, 2013
20n60-as mosfet van benne, talán 2 vagy 3 db. Ha ezek hibásak, akkor mire lehet őket kicserélni?. Van itthon egy-két kisebb kaliberű tápom, esetleg azokból átrakni nem lehetne valahogy?
Tekintve hogy ez az aktív PFC induktív tekercse, ha zárlatos lenne akkor elszállna a biztosíték, ha szakadt akkor pedig egy pillanatra sem tudna beindulni. Máshol kell keresni a hibát.
Ha a ventillátor megmozdul (műszerrel mérve a kimeneti feszültségek egy pillanatra megjelennek), nem valószínű a primer oldali fetek hibája - sokkal inkább a szekunder oldal zárlatos (kettősdiódákat, kondenzátorokat kell végigmérni).
A venti az nem mozdul, mivel kisebb tápfeszt kap. Viszont hallom, hogy a vinyó az kattan egy pillanatra, ha rákötöm
![]()
A kettős diódákat átnéztem, igaz nem kiforrasztva, de az indítóáramok rendben voltak, nem voltak zárlatosak.
A készenléti kört ellenőrizted? 5V VSB rendesen megvan terhelés alatt is?
(ne ledes tápteszterrel nézd, hanem műszerrel mérd meg )
A készenléti kört nem értem. Az pontosan mire szolgál, és hogy tudom ellenőrízni?.
Figyu én most nem akarok kiselőadást tartani, de egy ilyen javításnak meg van a szisztémája. Ha nem a szükéges lépések szerint haladsz, sohasem fogod megjavítani.
Első a szemrevételezés - kiégett biztosíték, púpos kondenzátor, kormos, égett alkatrész - ezeket kapásból cserélni. Másodiknak leválasztótrafóra csatlakoztatva, vagy egy 60W-os izzóval sorbakötve megpróbálod elindítani. Ha az izzó teljes fénnyel világít, megkeresed és kicseréled a zárlatos alkatrészeket. Ha zárlat nincs rámérsz a készenléti körre (zöld vezeték a tápcsatlakozón) itt 5V kell legyen, 0,5 amperrel leterhelve sem eshet 4,8V alá. A feszültség hiánya a készenléti kör hibájára utal - minden alkatrészt végigmérni. Ha jó akkor összezárod valamelyik fekete vezetékkel - hibátlan tápnak ettől be kell indulni. Ha nem indul, de a feszültségek egy pillanatra megjelennek, először végigmérsz a szekunder oldalon mindent - kettősdiódákat, kondenzátorokat, sönt ellenállásokat. Ellenőrzöd a visszacsatolást (ez általában az 5V-ot figyeli), az itt lévő ellenállásokat, optokaput. Megnézed hogy a vezérlő IC megkapja a szükséges feszültséget, rendben működik-e (az itt lévő aránylag kis kondenzátorok kiszáradása nagyon gyakran az IC leállását, vagy halálát okozzák. Ráadásul szemmel nem is látható, nem púposodnak). És még lehet ezeken kívül számtalan buktató, amit csak sok éves gyakorlattal lehet megtanulni. Megfelelő műszerezettség (leválasztótrafó, frekvenciamérő, esetleg szkóp, ESR mérő, minimum két multiméter, forrasztópáka többféle heggyel) nélkül hazárdjáték az egész. Anyagellátottság és némi kézügyesség sem árt - én a te tekercsedet kb. tíz perc alatt újratekerném. Remélem eleget tudtam segíteni.
Bocsánat, a VSB feszültség a rózsaszínű vezetéken mérhető (5V).
A zöld - fekete összezárásával indul be a tápegység.
Nos, köszönöm szépen a türelmedet és segítségedet
![]()
Tehát szerintem nem a primer részen keresendő a hiba.
Idézet: „Gondolkozok rajta, hogy az összes kondenzátort kicserélem a szekunder részen úgy ahogy van.” Látod, ezért jó ha van egy ESR mérő kéznél. Kiforrasztani sem kell, percek alatt át lehet mérni vele a panelon akár az összes kondenzátort. Sokszor a szemre hibátlannak tűnő elkóról is kiderül hogy igen csak a végét járja. Ha pedig a táp már elmúlt három éves és nem márkás japán kondik vannak benne, nem is kell sokat gondolkodni a cserén. A hozzászólás módosítva: Máj 16, 2013
Sajnos ilyenekkel nem rendelkezem
![]()
Üdv, mindenkinek, szóval egy elég komoly tápegységről lenne szó, a hibája, hogy konkrétan nem indul, bár 2 alkalommal sikerült már elindítani (szerintem mozgatás hatására). A tápegység készenléti 5v-ja megvan, terhelés alatt is tartja,indításkor egy pillanatra megjelennek a feszültségek a kimeneten, érdekes, hogy a zöld szálat bármely kimenettel összekapcsolom (nem csak a földeléssel) máris indulni akar a táp (kivéve a készenléti 5v-ot). Mikor sikerült beindítani, néha elég hangos zizegő hangot hallottam a tápból, nem tudom ez jelent-e valamit, vagy csak a tekercs rezeg. Diódákat végigmértem, egyik sem zárlatos (bár akkor egyszer sem kellett volna elindulnia).
Természetesen a táp felett egy hatalmas hűtőborda szolgáltatná a hűtést, mivel a ventilátor beállítható egy kapcsolóval ki, be illetve automatikus üzemmódba. Szóval erről lenne szó: A hozzászólás módosítva: Máj 20, 2013
Szia!
A kötelező elkócseréken túl vagy már? A kicsiket is cserélni kell!
Sziasztok!
Segítségeteket kérném egy SuperCase DR-8400BTX(400W) táp javításában. Semmi előjáték nélkül egyik pillanatról a másikra leállt a számítógépem. Kicseréltem az összes elkót amennyire lehetett Low-ESR és 105C fokosra. Hüttőbordákon lévő félvezetők, kiforrasztva, Skori féle mérésekkel leellenőrizve, jók. Semmilyen égési, barnulási nyomok nincsenek. 12V5W-os izzóval a 5V-os ágon, összekötve a zöldet és egyik feketét elindult a táp. Feszültségek rendben, mindegyik durván 1%-al nagyobb. Betéve a helyére, nem indult a gép, és innentől kezdve már "próba padon" sem. Ugyanúgy terhelve és rövidre zárva, a lila vezetéken megvan a 5V, a többi tápfesz meg mV szinten oszcilál. Úgy viselkedik mintha akarna indulni, de a visszacsatolás letiltja. A táp IC 2005Z(KAG39950732H). ..ha esetleg van valakinek rajza megköszönöm, na meg minden segítséget előre is köszönök! Idézet: „...bár 2 alkalommal sikerült már elindítani (szerintem mozgatás hatására).” Akkor ez még egy rejtett kontakthiba is lehet, vagy egy elöregedett „hideg” forrasztás. A legaljasabb, legnehezebben megtalálható hibák egyike. Egyenként kell végigmérni mindent, finoman mozgatva a gyanús alkatrészeket - végigellenőrizni, esetleg átforrasztani a gyengének látszókat. A forrasztásokat is végignézni - javítani ahol szükségesnek látszik. El lehet vele szórakozni egy ideig... Idézet: „Úgy viselkedik mintha akarna indulni, de a visszacsatolás letiltja.” A védelem általában zárlat, vagy túlfeszültség hatására tilt le. A kimenetekkel párhuzamosan kötött ellenállások körül érdemes nézelődni. Illetve a vezérlő IC tápkörében lévő kisértékű (10-47µF) kondenzátort megmérni - egész biztosan nem lesz púpos, de kiszáradása az IC leállását, kritikus esetben tönkremenetelét okozhatja.
Helló!
Megszaladt a tápom, /DISPLAY 300PA/ a sárga vezetéknél 7,58 V a piros 6,53 V. Szerencsére nem vitt magával semmit. Merre keresgéljek? Elnézést, de nincs hosszú i a billentyűzeten. A másik táp is gyakran leállt, /DANA LC-B300ATX/ cseréltem két pufferkondit, bénaságomban az egyiket forditott polaritással forrasztottam be és a tetejénél szépen lefüstölt. Kicseréltem egy másikkal, de bekapcsoláskor kinyomta a biztositékot. Azt is cseréltem, van itt néhány bedöglött táp. A tápház alján egy igen jól látható füstös égésnyom, de nem a kondi alatti részen. Na most ha egy pillanatra bekapcsolom - az elosztó billenőkapcsolójával- a hálózati dugasztól testre kötött védőföldelésnél ad egy szikrát, tehát valahol valami zárlatos, de gőzöm sincs, mi okozza a zárlatot. Ha lenne valami ötletetek, megköszönném. Szükség esetén ha a fiam hazajön, tudok képet küldeni, hogy esetleg bejelölnétek, melyik alkatrész lehet a hunyó. Pillanatnyilag nincs pénzem új tápra, pedig az lenne a legkézenfekvőbb megoldás. Ezt a szöveget tegnapelőtt feltettem egy másik topicba, de valószinűleg ritkán látogatják azt az oldalt, mert még nem reagált senki.
Nem a reagálási kedvvel van baj - ezeket a tápokat egyszerűen nem szabad javítani!
Úgy ahogy van veszélyes hulladék mind a kettő, örüljél hogy eddig nem okoztak nagyobb kárt benned, vagy valami másban. (A Dana is egy átmatricázott Codegen) Az eddig ráfordított munka nem éri meg a kettőnek az értékét. Ha erre járnál, nagyon szívesen adok egy felújított 300W-os DTK PTP 3007-et, még évekig megbízhatóan szolgálna (Macron bél, csúcsban 350W-ot is tud). Cég selejtezte annakidején, én meg felújítgattam őket. Sokkal jobban megkonstruált cuccok mint a tieid. A hozzászólás módosítva: Máj 21, 2013
pitti ne haragudj, de nem egészen értek veled egyet. Olyan nincs, hogy valamit nem lehet javitani, esetleg nem lehet megjavitani. Egyébként a megszaladt tápot jobban átnézve, találtam egy púpos kondit, ki is forrasztottam, van is néhány darab ugyanolyan fajta, de most az eső előtt ki kellett mennem a kertbe kapálni, és majd csak később tudok vele foglalkozni. Persze nem vagyok én olyan béna a szerelésben, a puffer kondikat ki szoktam sütni meg aztán tisztában vagyok az elektromosság veszélyeivel. Az időráforditásról: nyugdijas vagyok, gyakran ráérek. Nagyon kedves tőled, hogy felajánlottad a tápot, de én Alsózsolcán lakok, /nem tudom Te merre éldegélsz/ és hát az utazgatás sincs ingyen. Ha nem boldogúlok, E-mailban -bakmacska@citromail.hu- megbeszélhetjük a dolgot, és a jövő hónapban egy utánvételes vagy akármilyen megoldást találunk. Addig meg használom a fiam gépét, igaz nem nagyon örűl neki. Különben a jófogáson is szoktak hirdetni olcsó tápokat, de pillanatnyilag Miskolcon nem találtam a témába vágó hirdetést. Ui.: megnéztem az adatlapodat, úgyhogy most már tudom hogy hol laksz.
A hozzászólás módosítva: Máj 21, 2013
|
Bejelentkezés
Hirdetés |