Fórum témák
» Több friss téma |
Hat ezt eljátszottam mar azt hiszem ez mar a 4. karbi rajta. Ez mivel jó fogyasztat az tele van lyukakkal pl mikumival kijön 2,5 környéken csak nem lehet vele gyorsulni és a alul semmi ereje Hiába van rajta gyorsító fúvóka stb. Próbáltam siktolatyus karbit membránost is de gondolom az injektor igen csak pótolja a karbi hiányosságait most megy 120Km/o utazót de 6L a fogyasztat és alul nem megy. Fúvóka? Mar a 80-tol a 130-ig mindent próbáltam de csak egyre rosszabb kell az a befecskendezés mert igy csak küzdök vele. Az xr400R kevesebbet eszik Pedig azt nem szoktam kimelnei.
Városban nincs egyenletes tempó főleg nem motorral mikor időre megyek napi 20 címre. 200/250 Km/nap a városban.Az injektor egyenletes tempónál igen csak elszegényíti a keveréket mert a gyorsuláshoz kel a teljesítmény a sebességmegtartáshoz csak a közeg ellenállást kell leküzdeni . Gyárilag vaj fehér volt a gyertya.
Ebben az esetben 18F26K80 megfelelőnek látszik.
Használd a "válasz" gombot, ha szeretnéd, hogy látszon, kinek válaszolsz! A hozzászólás módosítva: Júl 7, 2013
Szia GeeBacsi.
Láthatnánk azt az előgyújtás görbét amit használsz. Meg egy kis leírás a használt fordulatokról. Például meddig szoktad kipörgetni, és hogy mi az utazó fordulat közúton. Mert lehet hogy nem is az injektor hiánya miatt fogyaszt az olyan sokat? Előre is köszönöm. Üdv nyemi
Ha visszaolvasol látod, hogy nem használ semmilyen görbét még. A gyári vezérlő elromlott kétszer, ezért most karbival próbálkozik, de sokat fogyaszt. Vezérlőt akar építeni...
"Bocs", de én mást olvastam.
Meg a vezérlő kezeli a gyújtást is, csak "karbival" nem megy a motor. Idézet: „Csináltam egy programozható előgyújtást azzal megy normálisan de elakadtam az injektor vezérlésnél” A hozzászólás módosítva: Júl 7, 2013
Akkor bennem van már káosz!
A hozzászólás módosítva: Júl 7, 2013
Á csak azért kérdem, mert mostanában van kísérletezésre lehetőségem görbék terén (igaz 2T) , de nem egyszerű feladat . Szinte minden görbénél hozzá kell nyúlni a karbihoz.
A véleményem meg az, hogy 4T 125 köbcentis motornak ha még hajtják is 4-5 liter között meg kell hogy álljon a fogyasztása, ha karburátoros is. A hozzászólás módosítva: Júl 7, 2013
Elég nehéz karburátort illeszteni egy motorhoz szerintem. Ezen sokat dolgoznak a gyártók. Találomra nagyon nagy szerencse kéne, hogy megfelelőt leljen az ember.
Az előgyújtásról talán annyit, hogy ha jól van belőve, még fixen is működnie kéne. Jó, ha van táblázat, de az csak finomítás, korszerűsítés. Itt alapból a karbi miatt zabál szerintem.
Tettem fel képet remélem jót ezzel az Excel táblával generálom az elfogyasztat térképet hexbe ment. Fotdulat?Hat mivel hogy kicsi a moci 3500 alat szinte semmire sem jó utanná kezd el menni.
125-ös 4T moci a gazdaságosságról szól, a gyorsulás elméleti fogalom.
4T-t nem próbáltam, 2T-nél kis fuvival alul jó, felül kevés, nagy fuvival felül jó, alul sok. Ezért megy 120-at 6 literrel. 130 fuvi nagy, kb. 80-as kell 22-24mm karbihoz 4T-re(2T 100-110). Ha az XR400 kevesebbet kér, akkor ömlik a benzin a kis 125-ösbe, ami felhígíthatja az olajat is, aztán reccs.
Egy ilyen motor lehet, hogy nekem is kellene. 200000km ilyen gyilkos tempóban.
Utánozd le az injektort. Tegyél fel szegényre hangolt karbit gyorsítófúvókával, és gombnyomásra működő injektort. Mikor rekord keveset evett a 2T-m, nagyon gyenge volt a gyorsulása. A megtakarítása miatt nem érdekelt, örültem az alacsony fogyasztásának.
2T milyen gyújtási időpontnál kérte nálad a legkevesebb üzemanyagot eredményező karbibeállítást?
3500/min kb. 50km/h, nem?
Már az is jó lenne, ha 50 és 100km/h közt jól megy és keveset eszik. Fix előgyújtással hogy alakul a húzása kis-közepes-nagy fordulaton? Ha fontos a kis fogyi, LPG-t is érdemes lehet rászerelned.
Szerintem, 4500 től még nem adnám oda neki a teljes előgyújtást,( teljesnek 30° lehet hogy kevés) hanem csinálnák 3000- 3500-ig egy primer görbét majd onnan felfelé egy laposabb szekunder görbét. Mondjuk úgy az országúti utazó fordulatig, majd a túlforgatásnál (előzésnél visszakapcsolásra gondolva) visszavenném az előgyújtást a detonációs égés elkerülésére.
A hozzászólás módosítva: Júl 7, 2013
Volt egy kis etzm ami csak szívatóval gyorsult. Nem is bírta sokáig de keveset fogyasztott
Hat S.O.S ben készült az elektronika így jól megy de ha lesz idom meg játszani fogok vele kezeli az elektronika a map szenzort és a nyomás változásra és a fordulat alapján időzít. Ez nagyon nagy feladat volt megépítenem mert előtte meg a pic fogalmat sem ismertem de ez kész eketonika a netrol. Csak picit kellet alakítani rajta de írtam a készítőnek és igen készséges volt a tervezoje.
A nagyobb előgyújtásnál. Van egy pont ahol egész le lehet halkítani a motort na ott kért a legkevesebbet de nagyon melegedet az elhúzódó égés miatt ( persze teljesítmény nem volt).
Kétüteműnél nagyon kell vigyázni a kis fogyasztásra, Mert kevesebb benzin , az kevesebb olaj (persze csak a keverék kenésnél) = lassúbb égés = Motor túlhevülése majd károsodása. Amúgy meg nagy dilemmában vagyok a 2t előgyújtás görbével kapcsolatban mert a nagy fordulatú gépeknél (10000-12000) más görbét használnak mint a lassúaknál (6000-9000). A nagy fordulatúaknál rögtön odaadják a maximum előgyújtást majd fokozatosan csökkentik. A kis fordulatúak görbéje meg inkább hasonlít 4T motorokéhoz csak nem akkora fok ingadozással. Ezért most a tervem hogy különböző súlyú lenkerekeket teszek fel a kis teszt motoromra, ugyan olyan görbe mellet, figyelve a gáz reakciót. Mert ha tudatosan figyeljük a tuning gyújtásokat, az ottani gyártók is a lendkerék súlyával játszanak.
Ha csak szívatóval gyorsult, kicsi lehetett a főfúvóka.
Mennyi volt a végsebessége szívató nélkül? Mennyit fogyasztott? Hány km volt a nem bírta sokáig? Tettél -e plusz keverékolajat a kevés bennzinhez? 6 liter/100km 100-as tempóban 6 liter/óra 2 liter 40-es tempóban 0,8 liter/óra. 7,5-öd része-> sűrűbb keverék(1:40) kell.
Több olajat kell hozzátenni. Nekem is ott eszik jól, ahol épp nem detonál.
Nagy fordulatú nagy fordulaton optimális, kis fordulaton lassabban ég-> a lassabb ésgéshez nagyob előgyújtás szükséges. Én beállítom a gyújtást MZ-n fixre (pl. 3000/min), ide fúvókázom, és azon a fordulaton használom legtöbbet. Kisebb fúvókával 50-es tempó->még kisebb fogyasztás, még sűrűbb olajarány, hogy maradjon kenése. (50km/h-nál evett eddig legkevesebbet.)
Sziasztok!
Egy kicsit másfajta motorvezérlésben szeretném a segítségeteket kérni. Adott egy normál 4 ütemű, 1 hengeres, 3,5LE -s fűnyíró, aminél a fordulatszám stabilan tartása lenne a feladat, terheléstől függetlenül (tehát kis fűben nem pörögjön túlzottan, nagy fűben ne lassuljon be). Jelenleg kézzel szabályzom a fojtószelepet a karburátoron, de így szinte lehetetlen a "változatos" terepen egyenletes fordulatszámot tartani. Egyenlőre ennyi lenne a feladat, tudnátok ebben segíteni? Köszönöm
Szia!
Kellene lennie egy lapátnak a motorburkolat alatt, amit a hűtőventillátor által keltett légmozgás tart egyensúlyban egy rugóval. Ez mozgat általában egy második pillangószelepet a karbin, amivel tartja a fordulatot. Szinte az összes 4T kertigép motorja ilyen
Csak az 5cm -nél nagyobb fűben már baj volt, mert vagy lefulladt vagy baromi lassan lehetett csak haladni, ezért lett az kikötve és átalakítva kézigázosra.
A hozzászólás módosítva: Szept 23, 2013
A rugó előfeszítésével tudod beállítani, hogy miként reagáljon. Sokszor megvan szorulva a lapát, vagy elvan görbítve a karocska, ami összeköti a pillangószeleppel. Rendesen be kell állítani, csak ennyi a titka
Megszorulva nem volt, a rugót ha feszesebbre húztam állandóan nagy volt a fordulat.
Az alapfordulatot állítod a kézi gázzal, a többit már intézi a mechanika. Hidd el jól kitalált rendszer ez
Meglehetne oldani ezt elektronikusan mondjuk két modellmotor szervóval, mikrovezérlővel meg egy PI vagy PID szabályzóval, csak a tavaszi szezonig nembiztos hogy készlenne
Azt is próbáltam, az a mechanika túl gyenge volt hogy egy bowdent is elmozdítson, amivel próbáltam állítani. Jól kitalált rendszer sűrűn nyírt gyephez, sík terepre. Nem egy társasház köré, dombos, vaddisznótúrásos terepre, mindenféle masszív gyomokkal, ritkábban vágva.
Vegyetek egy normális fűnyírót(pl. Honda 5,5LE). Nekem a családi ház körül évek óta viszi a vakondtúrásokat is, ha úgy hozza a sors!
Hali!
Csak érdeklődnék hogy, hogy haladsz az ECU projektel? Időközben nekiláttam én is egynek. De én nem akarom a gyújtást belekeverni, csak a benzin befecskendezésről szólna a dolog. Ott tartok hogy fent vannak az injektorok, a 3,5 báros elektromos AC, lambda szonda, vízhőfokmérő, MAP sensor. A TPS még beszerzés alatt van a CKP-val együtt. Te mire jutottál a CKP feldolgozásával? Nekem is az a gondom, hogy szükségem lenne arra hogy mikor hova fecskendezzek be. A MAP igazából segít abban hogy mikor, amikor szívás(vákum) van. Csak hogy melyik hengerbe azt kéne tudni, ahhoz pedig azt is hogy hol van a holtpont. A befecskendezés idejét a TPS állása, a lambda értéke, és a motor hőmérséklete alapján számolnám ki. Én AVR-t használok és Bascom-ban programozom. Egyenlőre ott tartok hogy ha kap gyújtást, leellenőrzi a befecskendezőket hogy mindegyik megvan-e, működik-e, nincs e zárlat/szakadás, értéke megfelelő-e. Ha hibát talál eeprom-ba tárolja indításnál serial-on küldi. Ha minden rendben volt elindítja az AC-t és vár a még nem létező CKP jelre... de mivel nincs, így 5sec elteltével kikapcsolja az AC-t és csak akkor indítja újra ha megjön a fordulat jel. Jelenleg eddig jutottam. Nekem is az alapjárat lenne a cél első körben. Te hogy állsz vele? A hozzászólás módosítva: Feb 19, 2015
|
Bejelentkezés
Hirdetés |