Fórum témák
» Több friss téma |
Ha megtisztítod rendesen a "beégéstől", esetleg ragaszthatnál vmi kopásálló vékony lemezt a fehérre festett részekre, hogy jobban benyomódjon a mozgórész. Van bőven rés az érintkezők között - pár tized részt elcsalhatnál.
Ahol megjelöltem karikával, nem látni jól, hogy tükröződés-e vagy ott van beégve. Nekem úgy tűnik, hogy a "fekete" részek gyárilag olyanok, túl szabályos a forma. Ha nem cseréled újra..
Javaslom - mint már itt többször - a gyufaskatulya dörzs részét, illetve magát a gyufafejet. A legfinomabb érintkező tisztító eszköz. a lepolírozott érintkezőket már lehet kontaktspay-vel fújni. Néhány érintkező típusnál a régi buszjegyek is beváltak tisztító eszközként. Ha fémtiszta, akkor segíthet a Conrados tampongalvanizáló és ezüstoldat. Mechanikusan segíthet egy kis jusztírozás. Ezzel a művelettel pár fokot ha tudsz hajlítani az érintkezőkön, megnő a kiemelése, azaz érintkezéskor kicsit jobban dörzsöli a felületet oda-vissza. Ez egyfajta öntisztító mechanizmus. Jut eszembe... tápfesz megvan? Mert ha kevesebb, akkor a relé sem húz meg stabilan.
A hozzászólás módosítva: Szept 5, 2015
Köszönöm a bíztatást, tanácsokat! Megcsináltam az óvatos felpolírozást, finoman hajlítottam is az álló lemezeken, és tökéletesen működik egyelőre az erősítő! (A tápfeszültségét nem mértem, de nagy eséllyel nincs vele gond, mert a kattanást mindig lehetett hallani, a beavatkozás előtt is.)
Üdv.
Egy két dolgot nem értek. Relé választás előtt vagyok. A helyzet a következő: bemenet lenne 3 fázis AC. Majd ez után lenne ugyebár egy dióda híd ami előállít 570Vdc-t. Melyiket lehetséges kapcsolni ? 3 fázist mondjuk 4x10A/250VAC-os relével, vagy megoldható úgy is, hogy miután egyenirányítottam akkor csak egy relé is megtenné (vagyis egy fázisú) és a DC-t kapcsolnám. Méretben és árban is sokkal kedvezőbb lenne. Csak azért kérdezem, mert nem értem, hogy DC-t az adatlapok sokkal kevesebb feszültséget engedenek meg a relék. Pl egy 1x10A/250VAC-os relé legfeljebb 10A/30VDC-t tud. Miért? Nem lehet kapni olyat ami tud 1x600-800VDC-t és 4-5A? Illetve még az is kérdés, hogy összesen tud egy 3-4 kapcsolós relé 10A-t, vagy áganként?
A DC-t a legkörülményesebb kapcsolni, mert nehéz kioltani az ívet. Sokat segít, ha két érintkezőt sorba tudsz kötni.
Szia!
A megadott amper érintkezőnként értendő. DC 570 voltot ne akarj relével kapcsolni, mert akár össze is éghet idővel a két érintkező. Minden megszakításkor az ív egyirányú és itt már elég meredek ívoltó RC tagot betenni.. Célszerű a 3 fázis kapcsolása és nem relével, hanem mágneskapcsolóval.
Szia!
Köszi a gyors választ. Így már világos.
Mágneskapcsoló? Dehát elkéne férjen max 35mm magasságban. Alaplapra akarom szerelni.
A hozzászólás módosítva: Okt 28, 2015
Szia!
4X10 A kapcsolásra olyan relét nehezen fogsz találni ami elfér 35 mm magasságban. Üdv.: Feri
Nagyon körül kell nézned, hogy találsz-e vmi új konstrukciót és max az oldalára fektetve..
5 amperesben létezik 33 mm magas, a 9 amperes már 45 mm széles. A hozzászólás módosítva: Okt 28, 2015
Szia!
Itt egy olyan típus amire rá merném bízni a 10 A kapcsolását, ez fektetve elhelyezve, foglalat nélkül bekötve elférhet: LY4 4X250 V 10 A relé Üdv.: Feri
Mégis, mekkora áramról van szó az egyenfesznél? Mert ott végülis szóba jöhet akár FET is - a puffer után.
Létezik 500A 12V relé?
Itthon hol lehet ilyet kapni?
Szerintem autóvillamossági szervizeknél vagy pl itt :Bővebben: Link
Köszi
Vagy ha minőségibb (drágább) kell:
Bővebben: Link Szállítanak MO-ra is. Szerk.: most nézem, "kicsit" várni kell rá. A hozzászólás módosítva: Okt 30, 2015
Sziasztok.
Ellőfordul itt-ott, hogy a relé rosszul zár és jelenkezik 100mOhm környéki ellenállás a kontaktusai között. Ha ezen elég nagy áram folyik keresztül, akkor feszültségesés jön létre, ami néhány 10W teljesítményt jelent rajta. Ami miatt a relé melegszik. Ezt az állapotot kellene valahogy érzékelni. Foglalkozott valaki ilyennel? A hozzászólás módosítva: Dec 13, 2015
Szia!
Köss feszültségmérőt az ellenőrizni kívánt kontaktusra. Ha nagy a mért feszültség, akkor nagy a feszültségesés is.
Az rendben van, csak ezt uC-vel kellene, ami beavatkozik adott esetben. Ha szét van kapcsolva akkor ugye 230V van a kontaktusok között.
Műveleti erősítővel lehet mérni akár 1Mohm ellenálláson keresztül, a döntést meghozni egy komparátorral, a jelet optocsatolóval beadni a procinak.
Egy másik optót kell használni, ami tudatja az áramkörrel, hogy most kell mérni. (Praktikusan, mikor a relé húz, arról meghajtani a LED-jét.) A hozzászólás módosítva: Dec 13, 2015
Talán ez megoldás lehet
A hozzászólás módosítva: Dec 13, 2015
Hello! Én úgy érzem kissé túl van lihegve a dolog. Ha egy relé 230V-ot kapcsol, akkor olyan relét vagy mágneskapcsolót kell alkalmazni, ami képes ennek biztos bontására. Mert ha túl nagy az átmeneti ellenállás, a uC jelez és cserélni kell a relét? Nem egyszerűbb olyant alkalmazni ami üzembiztos?
Nem kell cserélni, csak kikapcsolni amikor bekövetkezik. 100ból 1x ha előfordul. (Szerintem is túl van lihegve)
Mért van az hogy 24V relé de 12v nál is meg húz a relé?
Ha nagyon érzékeny, előfordul... általában típustól függően, jóval alacsonyabbról is meghúznak, max. nem akkora erővel.
Mikrohullámú sütőből volt bontva.
Nem a helye az érdekes... ez minden DC relénél más, de mindig igaz.
Van amelyik egy osztállyal feljebb és lejjeb is működik új korában, de általánosságban elmondható, hogy biztosan meghúzni névleges értéken fog. A tartóáram már menet közben is csökkenthető, mert az mindig kisebb, mint a meghúzóárama. Ez főleg igaz a DC érzékeny tekercselésűeknél. Van olyan kapcsolástechnika azonban, ahol sok relé elvérzik. Például a képen mellékelt. Itt ugyanis nagyobb feszültségről kell eleve járatni a relét, hogy meghúzhasson - mint a névleges értéke. Pont egy lépcsővel feljebbről.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |