Fórum témák
» Több friss téma |
Indítózás közben 10.5V-ra esés az még jó?
Hogyne lenne jó, sőt.... Esik az még lejjebb is.
És olyan előfordulhat, hogy ebben az akkuban ólomiszap van és önmerül? Mert 4-5 nap után bizony nyökögve indul. Ha csak 1 napot áll akkor indul rendesen és a mért értékek is jók. Akkusarut is lehúztam, nem a kocsi meríti le. Fel is lett töltve már, generátor patent.
Vagy az önindító rossz, de akkor mindig rosszul tekerne, ez meg jól teker ha mentem vele. Ha állt 4 napot akkor meg nyökög. Tipikus akku hiba, de akkor hogyan mérünk rajta ilyen jó értékeket? Én csak az ólomiszapra tudok gondolni, hogy leszívja. Ami terhelővillás és indítózásos értéket nem befolyásol és fals eredményt ad az akku valódi állapotáról. Csak tudnám mitől lett iszapos az akku. Nálam is lemerült párszor, de ennyitől vége is volna? Szerintem ez már a boltban is rossz lehetett. Következőt ha megveszem mindenképp megméretem ott a boltban, 12.4V alatt el se hozom. Csak nehogy kiderüljön utána, hogy az önindítóm volt rossz.
Előre is bocs a hülye kérdés miatt, egy két hónapos Exide Premium 12V 85Ah akku egy centiméteren kirepedt egy koccanáskor.
A repedést egy állítólag egy hűtő+benzintank ragasztóval lefedtem, elvileg tökéletes. Az lenne a kérdésem, (a tetejét még nem szedtem le) MI FOLYT ki belőle ? Ez még a deszt.vizes akkukhoz hasonlóan, -feltöltöm deszt.vízzel és ok, vagy más szükséges ? Köszönetem előre a segítségért, marha drága volt, de csak ez annyira erős, hogy teker rendesen egy Espace-t...
Ki a hunyó a koccanás ügyében? Ha más, akkor vetess egy újat. Ha Te vagy a hunyó, akkor mérd fel, mi történik akkor, ha továbbreped, és kifolyik a sav. Hogy mi folyt ki, azt innen hogy lehet kitalálni? Nem vagyunk látnokok.
Jópár éve agy koccanásra rálegyintettem, mondván, a lökhárítóra rákenődött a tettes autójáról egy kis festék. Fél év múlva szólt a szerelő, hogy cserés a lökhárító, két fülecske kivételével mind lepattogzott róla.
A kifolyt akkumulátorsavat akkumulátorsavval pótold, ne desztillált vagy ioncserélt vízzel, mert akkor felhígul.
Sziasztok!
Ha 12V rol 1,5óra alatt 23w terhelés mellett 11.70V ra csökken a feszültség akkor mekkora az akksim kapacitása? Ebből megállapítható?
Nem. Az akkut fel kell tölteni teljesen, majd le kell meríteni, lehetőleg állandó árammal. A kapacitás elsősorban a hőmérséklettől és a terhelőáramtól függ.
Az inkább mérvadó lehet, hogy teljesen feltöltve, 12,5 V, indítózás közben mennyit esik!
Sziasztok! Szeretnék egy pótakkut a jelenlegi Topla Top Ca-Ca 75Ah-ás indítóm mellé. A pótakku célja az lenne, hogy járó motor nélkül is kiszolgálja az autóba telepített hifiberendzéseket, kímélje a fő indító akkut és ne kelljen aggódnom az indítás miatt. A hifi max áramfelvétele 60A, de ez ritkán van kihasználva inkább kb max 30A körül lehet. A cél nem is a nagy hangerő, hanem a minőségi zenehallgatás, és kb 2-3 órás hallgatási időtartamban. A pótakku a csomagtartóban lenne elhelyezve, megfelelően rögzítve. A két akkut párhuzamosan összekötném, hogy a menet közbeni töltés is meg legyen oldva. Milyen akkut ajánlanátok erre a célra? Kell-e relé a két akku közé (ami leállított motornál megszakítaná az akkuk összeköttetését)? Jelenlegi töltőm Forex T1214B. (12V14A)
Tolteskor es kisuteskor is parhuzamosan erdemes kapcsolni.
En tennek egy megszakitot a pozitiv agba, es egy hobiztos helyen egy izzot aramkorlatnak.
Szia, Pont ilyen magoldáson gondolkozok, csak inverter miatt. 6-inkább 8mm -es kábel már elég arra az A -re. A kérdés, hogy a 30-60 A-t álló motornál szeretnéd, vagy menet közben? Egy nagyobb autó generátora kb 80A -es, de ezt pontosan meg tudod nézni az adatlapon.Én már az indítót kicseréltem, a gyári 60- ról először 75Ah -s ra, de a Ca új nem jött be nekem, nem byírta tartani tartósan a 12,5 V-ot, most egy 110 Ah-s préseltem bele, még éppen befért. 2L benyás, de a kissebbek meg sem bírták tekerni, a 75Calciumos is behalt, mihelyt hidegebb lett. Lehet túl jól sikerült a motorfelujításom, utána, még nem mértem kompressziót. A lányeg, hogy fogod a két teljesen feltöltött akksit, mondjuk egy napi pihenés után, s ráraksz monjuk 100W /2halogén/ egyforma terhelést, ha egy óra után megközelítőleg ugyanazt a a feszültséget mutatják, nyugodtan párhuzamosan kötheted őket.
A hozzászólás módosítva: Jan 31, 2019
Folyt. Ha nem menet közben akarod hallgatni, akkor kicsit másabb a helyzet, mert nem kap közben tültést az akksi, s a lemerítéssel, 1,75V/cell alá nem érdemes menni, az 10,5V, ami a mélykisülés határa, alatta hamarosan elhalálozik az akksi. Ezért, írd le pontosabban, hogyan akarod használni.
A hifinek munkaakku kell, az indítóakku nem bírja sokáig a sok lemerítést. A kettő közé egy relé kell, ami járó motornál kapcsol össze.Ezt vezérelheti pl. régebbi autóknál a generátor felől a töltésjelző lámpára menő szál, újabb autóknál nem tudom, hogy vezérlik. Vannak direkt ilyen relék, amik 80A-t is elbírnak. Ilyet használnak egyébként hajókban, lakóautókban a munkaakku töltésére. Semmi elektronika, csak a relé és biztosítékok. Így ha a munkaakkut lemeríted, az autó még indítható. Bár 30A-t kivenni két-három órán át, kell jókora akku!! A generátort is nagyobbra szokták cserélni sok esetben.
Szia! Csatoltam képeket a reléről. Bár ez egy régebbi darab, de biztosan kapható hasonló ma is. Ez direkt ilyen célra készült. A csomagolásán látható a bekötés is, bár ahogy nézem itt az indítóakkut válassza le, de ez bekötés kérdése.
Üdv!
Van egy 6 éves 155Ah-s akkum. Pár hete már nem bírt indítani. A kapocs fesz.11,5V-volt. Rátettem töltőre egy napra. Feltöltés és 2 óra pihentetés után a kapocs fesz 12,7V. Lemértem a cellák sav sűrűségét és az alábbit mutatta két cellára. A többi a zöld mezőben maradt. Ez esetben a két cellában túl híg lenne a sav, vagy az említett cellák rosszak lehetnek? Az igazsághoz hozzá tartozik, hogy mivel munkagép akkuról van szó, kap rázkódást rendesen. Évente után kell töltenem a cellákat vízzel, mert leszáradnak. Eddig mindig csak ioncserélt vízzel töltöttem után. Lehet értelme akkusavval próbálkozni e két cella esetében?
6 éves. Kiszolgálta magát. A két cella rossz, nem lehet vele mit kezdeni. Ha rövidre zárod (vastag vezetékkel) az a két cella pezsegni fog.
Szia, Az első, még nam annyira rossz a második, már szulfátos. Megpróbálkozhatsz deszulfátorral, de egy 6 éves aksinál már nem sok reményt látok. Mivel csavaros, meg tudod mérni a feszültséget is a cellákban, ha egy drótot a müszerzsinór végén beledugsz a cellákba. Abban kevesebb lesz a fesz, illetve, ha terhelést adsz rá hamar leesik.
Építettem egy szulfát mentesítő töltőt innen a fórumról. Most azzal böködöm, hátha javít rajta.
Azt nem értem, hogy hogyan lehet ekkora különbség a két cella sav sűrűsége között. Tulajdonképpen nem értem a fizikáját. Továbbá azért hoztam fel a savval való utántöltést, mint lehetőséget, mert biztos, hogy lötyögött ki sav is az akkuból a rázkódástól, és ha én mindig vízzel töltöm utána akkor végül a sav elhígul. (Az akku teteje fel nedvesedik akár egy tenyérnyi darabon is a csavaroknál és képtelen felszáradni. Csak sajnos már nem emlékszem hogy melyik cellánál volt ez leginkább látható. Természetesen a műanyag burkolat nem törött.) Vagy teljes tévúton járok? A 6 év egyébként tény hogy nem kevés... A hozzászólás módosítva: Feb 26, 2019
Igen, tévúton jársz. A két cella azért nem emel mert rossz. Nem a savval van gond.
A savmérővel ha mérsz a jó cellák ha felvannak tölve a zöldbe emelnek a rosszak nem.
Sokkal inkább a víz párolog az akkuból, mint a sav. Valamennyi kerülhet ki belőle, látható nyomot hagy a fém részeken, illetve, ha nem párolog el a tetejéről a nedvesség, akkor az is savas. Nem tölt túl a jármű?
6év az pont elég egy ilyen akkunak. A rázkódásból adódóan nem igazán mehet ki jelentős mennyiségű elektrolit, csak ha nem csavarod vissza a kupakokat. Vagy fel szoktak vele borulni?
Azért borogatni nem szoktam... De egy traktorról beszélünk, ami azért messze nem vízszintes terepen jár. A generátorral sztem. nem lehet gond, igaz nem mértem meg. Esetleg azt hogyan tudnám kideríteni ipari műszerek nélkül, hogy rendesen kapcsol-e a generátor/fesszabályzó? Csak multiméterem van.
Idézet: „A generátorral sztem. nem lehet gond, igaz nem mértem meg” DCV állás, a COM és a V bemenetekben levő mérőzsinórokat rádugod az akku + és - sarkára. Beindítva a járművet, 13,8 és 14,4V között kell legyen, terheléssel (lámpa, ventilátor, stb.) Ha több, akkor túltölt, ha kevesebb, akkor meg alul. Egyik sem jó. Lefogatása rendben van? A hozzászólás módosítva: Feb 26, 2019
Azt hittem valami bonyolultabb cucc kellene hozzá, majd meglesem. Lefogató alkalmatosság nincs a ládába csak egy gumi párna amin áll az akku.
Igen, általában 1-2 cella szokta hamarabb megadni magát az akksiban, általában a + felöli, vagy amelyik több meleget kap a motortól. A sav elfolyás, nem jellemzö, esetleg kevés párolgás, aminek sokkal több a látható nyoma, korrozió a tartó tálcán, saruk "kivirágzásása", mintsem hatást gyakorolna benne kémiára. Ha lemerited teljesen, szinte minden cella ugyanazt az értéket fogja mutatni, csak az a 2 nagyon nehezen, vagy egyáltalán nem fog töltödni. Úgy 30 éve lehetett kapni valami "Akkuvit" regenerálót, meg olyan szilikon olaj félét a cellákba, ami csökkentette a kipárolgást.
A párolgás kevéssé jellemző, inkább a vízbontásos fogyás...
A lefogatás több szempontból is fontos, ha pattog az akku, hozzáérhet a + sarok a fém részekhez és a zárlat miatt kigyulladhat a jármű, ill. ahogy külön pattog a tálcán, szépen apránként kirázza az ólommasszát a rácsból és hamarabb tönkremegy.
A vizbontás 2,6V/Cell -nél indul be mint a pezsgés, persze alatta is elképzelhető, ha hirtenen nagy áramot kap a generátortól. Ez viszont a durranógáz, ami elillan, /jobb esetben, s nem robban/ ezt az újabb gondozásmentes akksik sem tudják vissza-alakitani vizzé, csak a párát összegyüjteni a labirintusba, ami visszacsepeg a cellákba.
Elvileg igen, gyakorlatilag 14V felett pezsegnek a cellak. 2,33V.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |