Fórum témák
» Több friss téma |
Köszönöm szépen, amiket leírtál módosítottam!
Hello!
Csak példa képen írtam a 4A-os hidat. Az mindenesetre nem túl szép, hogy nincs áramkorlátozás, és a csövet a tápra (hálózatra) közvetlen durrantja rá. De egy gáztöltésű cső, adott feszültség alatt, általában "kialszik". A vaku kondiban is szokott 60..100V feszültség maradni, ha jól emlékszem. Hogy itt milyen cső van, és mi a helyzet, fogalmam sincs, és tapasztalatom sincs, csak belebeszélek. Minden esetre, ha megnézzük a 4081-el készített kapcsolást, az nem duplázza a frekit, mert egy sima ÉS kapuként funkcionál. Ellentétben egy XOR kapuval. Ezért nem értem.. De hogy ne csak "fecsegjünk" ide teszem amit visszarajzoltam, hátha valakinek hasznára válik. Kérem, hogy ellenőrizzétek le, főleg az alkatrészek értékeit, mert azt nem látom jól.. üdv! proli07
A turbo módról az jutott eszembe, hogy lehet akkor van értelme, ha 2 strobi van felfűzve és ellen ütemben villognak.
Dióda: Néztem viszonylag olcsó 30A-es diódát amivel ki lehet váltani a hidat: RURP 3060 sima to220-as tokozású. A hozzászólás módosítva: Szept 13, 2012
Hello! Köszi, már látok is érték hibát. üdv! proli007
Hello!
Azt azért ne feledd, hogy a feszültség kétszerező, az egyutas kapcsolás, ahol a diódára kétszeres csúcsfeszültség jut záróirányban. Ez alapból már 650V.. Vagy is még a 250V-os Graetz egyenirányító alkalmazása is necces, mert normál alkalmazás mellett, az kétutas, ahol csak egyszeres csúcsfeszültség van diódánkként. (Mert kettő, mindig sorba van) üdv! proli007
Köszönöm! Akkor marad a drágább STTH 3010PI 1000 V 30 A.
Meg lehet csinálni sima TO220-as diódával is, csak akkor kettő kell belőle a feszkétszerező miatt.
Ilyet is nyugodtan be lehet tenni. Sok gyári strobiban is ilyen van.
Sziasztok! Csináltam ma egy strobit,de nem működik. Mikor áram alá helyezem akkor a glimm egyáltalán nem villog,de ha a motorindító kondit rövidre zárom akkor a glimm villog vagy 5-öt és ennél többet nem is csinál. Cseréltem már Tirisztort is és semmi.
Kísérletezgettem még vele egy kicsit. Tirisztort cseréltem megint a gyújtótrafó lábait is cserélgettem,de semmi. Mikor bedugom a konnektorba akkor a glimm vagy 2másodpercig villog és annyi. Meg mikor kisütöm a kondit akkor megint vagy 2 mp-ig villog a glimm.
Köszönöm! Ezzel csak 1 bajom van a mérete. 28*28mm -es alkatrészt betenni nem egyszerű, a méretet meg nem érdemes a végtelenségig növelni. Ez a greatz egyedül akkora mint 2db 630 Voltos kondi a 2 dióda meg nem jár méret növekedéssel sőt még a hűtése is egyszerűbb. Lehetne kikábelezni is a greatzet de ahhoz is jó ez a panel. Apropó panel.. Találtam rajta egy hibát a bal oldali alsó 330nF-os kondinak mind a 2 lába ugyanoda van kötve. Javított verzió a mellékletben.
Szia fényképezd már le mind a 2 oldalt és megnézzük.
Mivel úgy is a vakucső mérete fogja meghatározni az egész doboz méretét, ahoz képest a diódahíd pedig igazan elhanyagolandó méretű.....
Még teszek fel 2 képet.
Itt a másik 2 is. Szerintem meg csinálom ma újra az egészet. A nagy hűtőborda az ellenállásra van szerelve.
A hozzászólás módosítva: Szept 14, 2012
Méricskézzünk egy kicsit.. A sorkapocs 2 szélsője között mennyit mérsz? A Glim lábánál amikor már nem villog mennyit mérsz a Testhez képest. A Gyujtó előtti kondin van e fesz a 2 lábán és mennyi?
Meg csináltam újra az egészet,de most a glimm folyamatosan világít. Ez már szerintem biztos,hogy tirisztoros lesz. Van itthon nekem MCR-8-as tirisztorom,de az meg nem csinál semmit,még a glimm se világít.
Hello!
Nekem elsősorban az a bajom ezzel az áramkörrel, hogy nem látom, hogy a tirisztor katódja be lenne kötve a negatív tápra.. (Valami rajza van? Mert mindig a nyákból kitalálni, mi - hogyan lehetett kötve.. :nono üdv! proli007
Sziasztok! Remélem jó helyre írok, egyik ismerősöm hozott egy gyújtásvizsgáló strobit, hogy nézzem meg mert nem villog! Átnéztem az egészet cserélni kellett 2 db ellenállatot a többi alkatrész mérve hibátlan, amit nem tudtam megmérni az a nagyfesz és a cső! Ezért kicseréltem mindkettőt, de most sem villog! Amit észre vettem, hogy a csövön csak 140V-ot mérek, a cső adatlapján 200V szerepel. Lehet, hogy ez a gond? mert már mindent átnéztem mértem legalább kétszer! Egyetlen gyanúm van az a légmagos trafó, esetleg menet zárlatos lenne és ezért nincs meg a csövön a 200V.
Aki találkozott már hasonló problémával az legyen szíves megosztani velem. Köszönöm!
Igen! Hasonló van nekem is. Az a nagy fehér (nálam sárga volt) kondi a bűnös. 4-5µF 400V.
Rossz energiatakarékos fénycsőből kitermelhető.
Mértem azt a kondit LCM3-mal kapacitás és az esr-je is jónak tünt!
Azért rápróbálok hátha! Köszönöm a tippet.
Szia,
hasonló strobim volt, aminek a trafója ment tönkre (menetzárlatos volt). Nem volt egyszerű, de szereztem egy másikat hozzá, majd eladtam. A hozzászólás módosítva: Szept 24, 2012
Hali.
Nemrég vettem egy 35W-os stroboszkópot és szeretnék bele csinálni egy ütemvezérlést. (hogy a mély hangokra villogjon.)
Helló megcsináltam a módosításokat, most 1 strobi meg 1 ledet tudok egyszerre villogtatni. Az a baj a másik strobival hogy ha bekötöm látszik hogy villog a glimm de a vilanócső nem? Lehet rosszul raktam be a tirisztort(BT 169D )?
A villanócsövet kipróbáltam az jó akkor miért nem gyújt be? Gyujtótrafót esetleg hogy tudom kipróbálni?
Mérj a cső szélén feszültséget (5-600V DC), ha az megvan akkor a BT-t egy csavarhúzóval óvatosan zárd rövidre egy pillanatra. Ha így sem akkor a trafó tekercseit mérd ki. Primer pár Ohm, szekunder pár k Ohm.
A hozzászólás módosítva: Okt 6, 2012
Jaj elfelejtettem írni megoldottam magamtól most már működik!!
A hozzászólás módosítva: Okt 6, 2012
|
Bejelentkezés
Hirdetés |