Fórum témák
» Több friss téma |
hali,
nincs ezzel semmi gond, énis csak ezt tettem. hisz ezért van ez az oldal.
Hali!
Én úgy állítottam be az enyémet, hogy csináltam feszosztót, amivel pont 1V-ot (1000mV) adok be jelként, és ehhez állítottam az 1K-s potit, hogy pont kigyulladjon az utolsó LED is. A LED-ek közti ugrás valóban nem pontosan 100mV-onként történik, hanem kb. 85-92mV-onként, de ne is várjunk el egy ilyen egyszerü cucctól atompontosságot. A célnak abszolút megfelel, ha mV-ra pontosan akartam volna látni, rádugtam volna egy 3,5 digites LCD panelműszert, de ez így látványosabb, szinesebb.
Én is, csak nekem a középső tartomány kell, hogy a legpontosabb legyen (0,4 V - 0,7 V -ig). Ezért én úgy tekertem a potit, hogy ott legyen a tuti.
Rgyébként Dinokal feltette az eredeti kapcsolást (751265), ott más értékű alkatrészek vannak, mint a Ladás koppintott oldalon. Majd kipróbálom úgy is, remélem jobb lesz. Üdv.
Ezért írtam az 500mV-os beállítást, mivel elméletileg ezt a feszültséget kell kiadni a szondának az optimális működésekor. Ha ettől van egy kis eltérés + - ban, nem annyira érdekes. Viszont ha 1v-ra lövöd be, az 500mV-os részen már több eltérés adódik össze. A két ellenállás a referenciafeszültségeket állítja be, és azért nem pontos, mert szabványértékekből van összerakva. Próbáld meg két potival helyettesíteni őket, előbb a szabványértékre beállítva, majd egy kicsit eltekerve. Mindjárt közelebb fogsz állni a pontos feszültséghez. Utólag lemérve őket már beteheted a két vagy több ellenállásból álló fixet. Gondolom ezek az ellenállatok min. 5%-osak, tehát eleve nem annyira pontosak. Lehet hogy 1%-osokat betéve már javulna a helyzet. Ez csak elmélet, ki kéne próbálni. Kérdés hogy egy csak tájékoztatásra szolgáló kütyü megér e ennyi plusz munkát?
Hali!
Nekem pár hónapja bedöglött a szondám, azóta ehhez a monitorhoz csaptam egy feszosztó szimulátort is. 530-570mV közötti jelet ad ki az ECU felé, a check engine nem gyullad ki, a fogyasztásom lement majd 1 literrel. A kijelzővel tulajdonképpen már csak azt csekkolom, hogy normál értékü jel menjen kifelé. Üdv.
Megér, mert az etanolt használók ez alapján állítják be a kívánatos többlet befecskendezési mennyiséget. Éppen ezért is tekergetem és cserélgetem már egy ideje a potikat. De most öszerakok majd egy újat az új alkatrészekkel amelyek az eredeti rajzon vannak: 3 helyett csak 2 kondi, más ellenállás értékek, más kapcsolások... stb.
Egyébként a tökéletes keverékhez tartozó lambdba 1 esetén a szonda feszültsége 450 mV. Amiben viszont nagyon nagy segítségeteket kérném a továbbiakban, az a lambda jel elhangoló. Megépítettem, de onnantól kezdve nem tudom, hogy hogyan tovább. Esetleg, ha valamelyikőtök pesti - vagy környéki - szívesen felkeresném és megmutatnám neki a kis forrasztásomat, hátha életet tud belé lehelni... ) Előre is köszi
akkor ez egy konstans értéket adó kis elektronika?
és hogyan viselkedik hidegindításnál, meg előzéskor? nem szarakodik (rángat, dadog, nem megy?)? ha megkérhetlek feltennéd a rajzát? köszi
Szia!
Na, hozzáraktam az én variációmat, alant a rajz. Úgy néztem, nem érdemes 600mV-ig felnyomni, mert ott már elkezd rángatni. Kicsit lomhább lett mostani beállítással (550-570mV), de nem rángat. Olyan hideg mostanság nincs, hogy arra is tudjak érdemben válaszolni, elképzelhető majd vissza kell állitanom hüvös időkben.
Hali!
Megcsináltam én is ezt a kapcsolást, nekemkb. 480-490mV-nál megy az autó rángatás nélkül (Opel 1.6 ecotec). Érdekes módon, ha városban megyek vele felgyullad a checkengine, de ha ráteszem a világitást (elég a helyzetjelzőt), pár másodperc után már el is alszik. A fogyasztás viszonmt atomjó. Köszi az ötletet, a szonda szimuláláshoz.
Sziasztok!
Megépítettem az alábbi kapcsolást, de valahogy nem tudom beállítani. A bemenetre kötöttem 500 mV-ot /a kapcsoló az ic 16-os potjához kapcsolva/ a kimeneten nem jelenik meg fesz hiába tekerem a vr2 potmétert. Ha a bemenetre 640 mV-ot teszek akkor már világít a led és a vr2-vel be tudom állítani a kimenetet. Ha a bemeneti feszt lejjebb veszem akkor led elalszik és nincs kimeneti fesz ha növelem a bemeneti fesz akkor a kimenet stabil 500 mV marad nem emelkedik. Légyszíves segítsetek. Köszönöm.
Ha esetleg a "szenzorról" 1M ellenállást mondjuk 10K-ra cserélnéd /vagy poti/.Vagy a 15-ös láb?
Szia! Ott két 1 megás ellenállat van feszültségosztóként.
Mind a kettő potméter állításra reagál, de a kimeneten mindíg fix fesz van vagy semmi.
Na ez ami nem tetszett nekem sem,ezért csak úgy gyorban alakítottam át a következő ként. Az LM kimenetét változtatva a BC zár és világít a LED.Az MPSA nem villogtatott /mivel az csak időtag szerintem/ és ezért egy BC-t ott 555 el szaggattam. Mivel a lambda jel ugye nem fix értékű.De ez nem éppen jó megoldás.
Ha jól értem akkor ez a kapcsolás a bemeneti jel változását nem követi? Vagy valami nem jó nálam?
Szia! A led csak akkor ég ha a BC kinyit. Az MPSA-nak csak annyi szerepe van, hogy bekapcsolákor egy ideig nem működik az áramkör kimenete(mondván hogy a lambdaszonda hidegen hülyeséget mutat), szerintem teljesen felesleges ez az áramköri rész. Mivel van bemenet választó kapcsoló, elég akkor rákapcsolni, amikor már elég meleg a motor. Elméletileg a forgókapcsolóval kéne kiválasztani, mennyire nyisson ki a BC, és követnie kéne a bemenet változásait. Nem az a lényeg, hogy ég-e a led, hanem hogy mindenképpen kéne tudni valamekkora feszültséget mérni a kimeneten a kapcsoló bármely állásában. Tehát vagy a kapcsolási rajzban, vagy a megvalósított áramkörben van hiba. Egyébként kurillas(#753918) rajzát nézve, könnyen megvalósítható az, hogy a forgókapcsolóra fix ellenállásokat kötünk, így finoman szabályozhatjuk az ECU bemenetét.
Igen egyet értek veled,ezért mondtam ,hogy mem valami jó megoldás.Azt viszont nem tudom menyire szereti az ECU a csak sima jelet.Tudtommal semennyire különben átlag értéket vesz.Ezért van 555-el a jel megszaggatva nálam.De lehet ez sem jó megoldás,minden esetre a HHO ezt elfogadja.
De követi csak a kimenete nem.
Szia! Elméletileg az ECU csak a sima jelet szereti. A szondától nem is jöhet más.
Az ic minden kimenetén csak akkor van fesz ha 1.26v ot teszek a bemenetre. Az összes kimeneten ugyanakkora fesz van nincs köztük különbség.
Az baj,úgy kellene működnie mint kurillis rajzán,végül is ugyan az.
Most nézem csak alaposabban,azt hiszem igazad van.
Sziasztok!
Megosztanék néhány gyakorlati tapasztalatot a szonda szimulátorral kapcsolatban. Kb. 540-570mV kimenő jelet adok az ECU felé, ezzel nem rángat az autó, még +7 - 12 °C-nál sem. Ráadásként még mindig a direkt légszürő van fent. Ellenben, ha esős, párás az idő, azonnal rángat, olyankor kénytelen vagyok átkapcsolni "sport" fokozatra, ahol is kb. 360-400mV-ot szimulálok. Kipróbáltam etanollal is (20% etanol, 80%benzin), ott már a 360-400mV-al is előfordult néha kis rángatozás, de lehetett vele haladni úgymond normálisan. Itt kb. annyi lett a fogyasztásom mint normálisan volt benzinnel (város: 8.5-9l/100km, országút 6.2-6.5l/100km). Az autó egyébként, F Astra, 1.4 Si , nyolcszelepes motorral, más átalakítás nem történt vele.
555ic jel generator rajza 500mv lamda sonda helyet
Sziasztok!
Laikusan kérdezek (mivel az vagyok) Van egy 2001-es 147-es Alfám. Problémám annyi, hogy az előző tulaj kiütötte a katalizátorbol a kerámiát, így az üres lett. Nade ezzel nem is lenne nagy gond, de így össze vannak zavarodva a lambdaszondáim (van egy előtte, meg egy utánna). Kérdezném, hogy létezik-e olyan megoldás, amivel az ECU-t átlehetne "verni", hogy mintha ott lenne még mindig a katalizátor...?
Sziasztok,
Nézegettem a hozzászólásokat, szeretnék én is építeni egy lambda szonda emulátort. A baj csak az, hogy túlságosan bonyolultnak tűnnek nekem ezek a kapcsolások. Miként lehetne a legeslegegyszerűbben kivitelezni? Akár 2 ellenállás közti feszültséget kötöm direktbe a számítógépnek?
Szervusztok !
A szélessávú labda-szondákról szeretnék érdeklődni. Ezeknél 6 vezeték van. A fűtés egyértelmű a gyártó által meghatározott Feszültséggel hajtható vagy folyamatos vagy szakaszos üzemben. És akkor amikkel baj van Ip, Vs/Ip, Vs és a kalibráló ellenállás. Hogyan is mit kell mérnem ezeken a lábakon, egyáltalán milyen mennyiséget, mekkora nagyságrendűt, és ebből hogyan lesz egy Lambda érték. Előre is köszönöm a segítséget. Üdv.: Mátyás Péter Email
kaptam ma egy lambdaszonda szimulátor kapcsolási rajzot (mellékelve)
namost én annyira nem értek hozz. Ha egy elektróshoz elviszem, ő megtudja nekem majd csinálni? A rajzon én 5V-okat látok...a kocsi meg 12V-on működik...hogy is van ez akkor??
Üdv!
Ezt az schdoc-ot miben bírom megnyitni? Mondjuk pdf-ed nincs véletlenül. Esetleg meg is tudnám mondani, hogy mit csinál, de nem bírom megnyitni....
Protel 5. formátum. Nevezd át "lambda_simulator.sch" -ra.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |