Fórum témák
» Több friss téma |
a beszúrt táblázat egy kicsit elmászott,
az első szám oszlop a led kigyulladási feszültsége, pl. a középső zöld LED-nél ez 0,501 V, a mellette lévő érték meg a világítási tartománya: 0,085 V.
Én azért nem az 1 V-ra hangoltam, mert a jó lambda érték 0,4-0,7 V között van, és nekem az a fontos, hogy ebben a tartományban legyen a legpontosabb a monitor (így 0,416 - 0,589 között jelez a legpontosabban 3 zöld LED - sajnos a 0,4 - 0,7 V helyett).
Az MPS A14-es tranyónak csak időzítési szerepe van, ettől nem kapcsol be egyből az áramkör mert söntöli, egyenlőre hagyd ki. A VR1 a rajzon így szerepel. AZ IC 1-es lába a kapcsoló első lábára megy, nézd meg az adatlapját. A többi szintén nem bekötöttnek látszó láb egy-egy kapcsoló lábhoz megy szép sorjában.
Nem 0,1V-os hanem 0,05V-os azaz 50mV-os lépéseket kell beállítani! A 100mV-os lépés sok! Ha túlságosan elviszed a normális értéktől, a motor is károsodhat!
Ezért írtam azt hogy 500mV be, forgókapcsoló középső állásban, és a kimenetet 500mV-ra beállítani. Ehhez képest szegényíted vagy dúsítod a keveréket.
Sorry, a 0,1 V-os hozzászólásomat nem a lambda jel módosító elektronikához írtam, hanem "kurillas" 750686-os ára. Az a lambda szonda érték kijelzőről szól, amit már én is készítettem magamnak, de a kijelzésének pontossága nem éppen olyan, mint amit írtak róla. Te esetleg tudod a megoldást?
Köszi a többi segítséget!
A VR1 3. lába az angol rajzon nincs bekötve sehova, a levegőben van... A tiéden ösze van kötve a saját középső lábával. Melyik a jó?
Látatlanban nem tudom. Egyébként itt az eredeti, erről koppintották.
szönöm szépen, van egy pár eltérés benne (ellenállás-, kondi értékek, stb...) hétfőn megveszem a hozzávalókat, remélhetőleg azokkal jó lépéstávokkal (0,1 V) és jó tartományban (0-1 V) fog majd működni.
köszönöm, kipróbáltam és tényleg nem az a baj.
Előre bocsátom, nem vagyok műszerész, ezért legyen szabad megkérdeznem: - a tranyókat ha a sima felével magam felé fordítom és lefelé lógnak a lábai, akkor a jobboldali az emitter és bal a kollektor láb (ilyen rajzot találtam a neten a BC327 és BC517-re)? - mert a MPSA14-nak a netes rajza alapján ez pont fordítva van... mitől függ? talán attól, hogy pnp vagy npn? vagy szabvány? a 2 diódát úgy kötöttem be, hogy a jelölt fele van a "-" felé, azaz a nem jelölt csatlakozik a BC327-es utáni 1 k-s ellenállásra. ez így a megfelelő?
A dióda jól van bekötve, mindig a jelölt fele megy a negatív táp felé, akkor vezet. A tranzisztoroknál az MPSA14-nek a fordítottja a BC517 bekötése ahogy írtad.
Ha a válaszodban lévő tranyókra ráböksz az egérrel, beugrik egy lap a hestore.hu áruház lapjával, az adott alkatrész árával, és ami a szenzációs, az adatlapjával! Itt megtalálod az alkatrész összes paraméterét és bekötését. Bár ennél a tranyónál nem hiszem hogy jellemző, de van olyan is, hogy ugyan olyan alkatrésznév alatt lehet más a lábak sorrendje, mert más a gyártó. Létezik olyan tranyó, aminek azonos tokozás mellett 3 féle bekötése van! Az MPSA14-es simán kihagyható a hozzá kapcsolódó két ellenálattal és a kondival együtt, anélkül is kell hogy működjön, csak az időre indulás nem lesz meg, hanem egyből indul.
Ez az elektronika minden egyszondás járgányhoz jó legyen szó v-motoros vagy soros négyes vagy turbos járgányrol mert valahol azt olvastam hogy szélesávú lambaszondás autohoz álltalában ujj autok esetében nem jó ???
Ujj autok esetében ha elvágom rövid időre a lambda kábelét nem tilt le az ecu vagy azért hogy be van iktatva az elektronika???
*Az elvágást csak annyi időre értem még beiktatom az elektronikát
Még annyit, ha az alkatrész értékektől el akarsz térni, szabadon megteheted, de ne várd azt, hogy az eredeti kapcsolás szerint fog működni ! Akkor bizony valamilyen eltérés mindig lesz, még az is lehet hogy nem fog működni. Ezek a felhasznált ellenállások, kondenzátorok általában 5%, rossz esetben 10% tűrésűek, az azonos gyártótól érkező tranzisztorok között nincs két tökéletesen egyforma darab! Ha spéci helyre kell több darab akkor párba válogatják őket. Ez a kütyü viszont nem műszer, itt nem érdekes hogy pont 50mV, vagy 52mV, netán 48mV a lépésköz, az a lényeg hogy működjön.
Bocs, de maga a motor le van sz***va . Ha kábeleket vágsz el, közben ne add rá a gyújtást! Komolyra fordítva, ha elvágod a szonda vezetékét és úgy akarsz autózni, megteheted. Beállít magának egy gyári alap értéket, és azzal megy, igaz nem optimálisan. Viszont magának eltárol egy hibajelzést, ami alapján lehet a szervízben javítani. Ha az elektronikát jól építed meg, akkor az ecu van átverve, és ez a lényeg! Ő csak egy jelet vár a meghatározott értéktartományban. A legújabb autóknál viszont nem tudom . Lehet hogyha egy légy rápiszkít az ablakra, attól is infarktust kapnak. Nem véletlen hogy a szaharában a lada niva a nyerő, elég egy csavarhúzó és egy kalapács a javításához.
Akkor jól forrasztottam be az alkatrészeket, köszi a segítséget. De akkor miért nme megy a buli? Azt hiszem holnap szétszedem és összerakom újra...
Egyébként az alkatrész értékekkel nem a lambda jel módosító műszernél akarok eltérni (isten ments), hanem a lambda monitornál. Ugyanis az általad utóbb beollózott (751265) eredeti rajzon más alkatrészértékek vannak, mint a magyar "Ladás" oldalon, ahonnan én - "a koppintott rajz alapján" - összeraktam. Úgyhogy a koppintott értékeket akarom lecserélni az eredetire. Hátha jobb lesz. Egyébként a Te általad elkészített rajzon is (amin együtt van a lambda szonda jel módosító műszer a lambda monitorral, lsd. 747932-es hozzászólás melléklete) a Ladás oldalon feltüntetett alkatrész értékek vannak, nem pedig az általad utóbb csatolt eredeti rajzon lévők értékek. Kérlek nézd meg, hogy hol lehet a kutya elásva, mert én nem tudom megállapítani, hogy miért vannak az eltérések. Előre is köszönöm.
A szélessávúshoz tuti nem jó, az olyannal szerelt autók ECU-ja tök más jellel doldozik.
Járó motornál tényleg nem célszerő vezetékeket vagdosni, hacsak nem szeretnél 5000-ért szervízbe menni (hogy kiüssék a hibakódot).
Elfelejtetted a topik címét elolvasni . Ez a szélessávúról szól.
Majd a héten megnézem az eltéréseket. Egyébként mindkét alkatrész értékekkel mennie kéne valahogy! Ha se kép se hang, akkor keress szakadást vagy zárlatot a panelen, elég egy rossz forrasztás is!
nem felejtettem el, ezért is itt kerestem hozzá műszert (szélessávú szondához lambda értéket kijelző műszert). találtam is szinte a legelső írások között. de azt még nem építettem meg.
de ez a két utóbbi műszer ( a jel elhangoló és a lambda érték kijelzó) egyik sem jó a széles sávuakhoz. azok ugyanis nem 0-1 V közöttiek.
köszi, holnap górcső alá veszem a nyákot
szia dinokal,
most vettem észre, hogy a te rajzodon is bc517-es van az mps a14 helyett. A rajzon bc 517-es lábainak számozása: 1-es=ollektor? vagy fordítva? köszönöm
1-es kollektor, de már az előbb írtam hogy kell megnézni az adatlapját.
bocs, csak 3 féle rajzot raktál fel, nem tudom, hogy melyik ami jó is.
heló digitalman,
sikerült beállítanod a lambda jel modosítódat? működik is? én is összeraktam egyet, de a beállítással gondjaim vannak. aztalon aksiról adtam neki 12 V-ot, meg 0,5 V-ot az 5-ös lábra érkező 1 M-s elé, de hiába tekergetem a VR1-et, az L5-ön nincs semmim, csak ha odatekerem a forgó kapcsolót, de akkor meg 12 V. Tudsz nekem segíteni? Köszi
Üdv Mindenki!
Én már építettem ilyet azaz a 1V-os szondához. Műveleti erősítővel szedtem le a jelet hogy véletlenül se legyen terhelve a szonda és utána ment az LMXXXX ic-re. De nem az igazi, hiába kijelzi hogy mekkora a fesz rajta attól még nem igazán tudod meg hogy jó e vagy sem szonda. Pontos értéket is csak akkor mutat ha csak az épített kütyü van rajta az ECU-ba menő vezetéket meg le kell húzni mert akkor már teljesen mást mér. Mondjuk ez a megoldás jó pl.: egy tuning zsé beállításához(nekem erre kellet), de szonda vizsgálatra nem. Arra ajánlanám az oszcilloszkópos megoldást, azaz számítógép hangkártya bemenetére egy illesztésen keresztül rákötöd a szondát és kész. Látsz mindent
egy biztos, hogy a "lambda monitor" nem egy diagnosztikai műszer. arra ott vannak a szervizek. belarakják a kipufogóba a teszt szondát, aztán mehet a mérés-összehasonlítás.
de arra tökéletes, hogy ha jó a szondád, akkor láthatóvá teszi, hogy milyen a keverék-levegő arányod. sokan ezért használják, főleg ha bioetanollal vagy más üzemanyaggal kísérleteznek. ha megméred, hogy hány mA a felvétele, láthatod, hogy az eredeti célhoz viszonyítva említésre sem méltó a modosító hatása.
ha eltekerem a forgókapcsolót az 1-es és a 18-as lábhoz, akkor kigyullad az 1 db led és a kimeneten jelentkezik a 0,5 V. de a többi állásban elalszik a led és semmi V a kimeneten.
Hi
Tudom, de Én már csak ilyen vagyok , biztos ami biztos. Nem azért írtam hogy úgy nem jó, hanem azért hogy az Én tapasztalatomat osszam meg evvel kapcsolatba. |
Bejelentkezés
Hirdetés |