Fórum témák
» Több friss téma |
Idézet: „Akkumulátor nélkül napsütésben mekkora áramot vesz fel a vezérlő?” Nem tudtam megmérni, eddig nem sütött rendesen a nap. Ma végre örültem, hogy jó idő lett és meg tudom mérni, de a mérőműszerem nem hajlandó áramot mérni (1 hete vettem). Egyszerűen nem zárja az áramkört sem Viszont a rendszerrel kapcsolatban annyit, hogy már 2 hete áll az autó a parkolóban és nem merül az akksi, pedig a riasztóm szívja rendesen. A töltés led továbbra is világít, de nem nő meg a feszültség töltés alatt.
Sziasztok! Remélem jó helyre írok, és tudtok nekem segíteni! Van egy ilyen 100w os napelemem: http://elektronika.vatera.hu/elem_akkumulator_tolto/egyeb/napelem_1...3.html
És egy ilyen töltésvezérlőm hozzá: http://elektronika.vatera.hu/elem_akkumulator_tolto/adapter_akkumul...rtolto /napelem_toltesvezerlo_12_24v_20a_1584636920.html Namost a probléma a következő: autó akksikat töltök vele, 4db különböző akksit egyenként! Egy 44, egy 45, egy 70,és egy 100Ah-s akksikat. A két kisebbet feltölti rendesen, de a két nagyobbat, nem nagyon akarja! A vezérlőn elméletileg villog a középső led, ha kész! A két kis akksinál ez kb 4-5-6óra után következik be, a nagyoknál viszont kb fél-1óra között, és percek alatt le is merülnek! Mi lehet a baj?
Szia! Nekem egyértelműen akku hibának tűnik a jelenség,-szulfátos sokat állt akkuk ilyenek.A töltésvezérlő simán elbír ekkora akkukkal, ha azok felveszik a töltést.
Üdv.kila
Nekem is ez a sejtésem, de most vettem pár hete az akksit, eddig iszonyat jól bírta!
Szia! Mit jelent hogy jól bírta? Újan vetted? Már eddig is a napelem+töltésvezérlő kombinációval töltötted, és hogyan használod? Feltöltés után leveszed, teszel rá másikat, ami addig töltődik amíg a másikat lemeríted?
Próbáltad hálózati akkutöltővel tölteni, miközben a kapocsfeszültségét méred?Nézd meg itt a fórumon a regeneráló akkutöltős topikot -Bővebben: Link, én is építettem valamikor régen hasonló töltőt, és az esetek többségében észhez tértek a kezelt akkuk! Üdv.kila
Sikerült megmérnem napsütésben a fesz.szab. és a napelemek közti áramfelvételt. Az eredmény az, hogy nem folyik áram!
Ha nem folyik áram, akkor szakadás van az áramkörben. Milyen méréshatárban mértél?
Nem, nem újonnan vettem sőt állt is kb fél évet.
Mikor elhoztam pár töltési ciklusig nagyon jól teljesített, értem ezalatt, hogy laptopot inverterrel kb 3x feltöltötte, és utánna még 5-6órát ment róla a gép feltöltött akksival. Próbáltam hálózati töltővel feltölteni, egy éjszakát rajta volt, utánna kb annyit bírt mint előtte a napelemmel! De ha (lemerül) ugye az inverter nem engedi 11,5alá kb, utánna ha ráteszem a napelemre, kb 3perc, és villog a led hogy kész! Másik két kisebb akksit feltölti hibátlanul! Nem vagyok az a nyáklap maratós tipus, így nagyon nem tudok készíteni regeneráló töltőt Idézet: „Ha nem folyik áram, akkor szakadás van az áramkörben. Milyen méréshatárban mértél?” 250mA és 10A-en is ugyan ez az eredmény. Viszont, ha az akksit lehúzom ott van feszültség, tehát szakadás nem lehet. Mivel szakadás esetén ott feszültséget sem lehetne mérni. Én kifogytam az ötletekből.
akkumulátor nélkül semmilyen áramot nem vesz fel a töltésvezérlő, mivel nincs töltés nincsen terhelés.
Én pl.steca solsum 8,8F, 8A, gyárit használok, 4mA készenlétben az áramfogyasztása. Amikor viszont rákapcsoltam a 65Ah, 12V-.os akkut, 13,7V ig töltötte fel, ezután csepptöltésre kapcsolt ami 200-260mA, mértem. Az akku töltését pedig terhelten mérjük, tehát egy 50-100W-os, 24V, izzót min- rá kell kötni, ezután egyből tölteni kezd a töltés vezérlő, a napelem munkaponti áramának, típusának , és az adott időszaknak /napos-felhős/, megfelelően. Ez az érték Korax KS-95 -nél max. 4,5-4,8A, kissé felhős, vagy reggeli időben, 1-1,5-1,7A töltőáramot jelent, a munkaponti áram is ennyi lesz.
Elsősorban az adott napelem fajtája típusa, másodsorban az akkumulátor, és a pillanatnyi fogyasztás határozza meg a töltésvezérlő kimeneti áramát.
Üresjáratban, terhelés nélkül, áramot nem szoktunk mérni, csak feszültséget. Idézet: „Az akku töltését pedig terhelten mérjük, tehát egy 50-100W-os, 24V, izzót min- rá kell kötni, ezután egyből tölteni kezd a töltés vezérlő, a napelem munkaponti áramának, típusának , és az adott időszaknak /napos-felhős/, megfelelően.” Ezt nem teljesen értem. A lényeg számomra, ha leállítom az autót pl.: 2-3 hétig, illetve télen, a töltésvezérlő biztosítsa a megfelelő töltést. Jelenleg az akku fesz. 12.4-12.5 A fesz szabályzó nem kapcsolja be a töltést. Miért? Idézet: „Elsősorban az adott napelem fajtája típusa, másodsorban az akkumulátor, és a pillanatnyi fogyasztás határozza meg a töltésvezérlő kimeneti áramát. Üresjáratban, terhelés nélkül, áramot nem szoktunk mérni, csak feszültséget.” Tehát ha áll az autó és rá van kötve az akksira a töltésvezérlő, nem fog tölteni?
Tudom, hogy nem szoktunk üresjáratban áramot mérni, de akkor szerinted hogy lehet megállapítani a töltésvezérlő saját áramfelvételét?
A műszered tud áramot mérni? Nem olvadt ki egy biztosíték?
Ha az akkumulátort feltöltöttnek érzi, akkor nem fog tölteni.
Idézet: „A műszered tud áramot mérni? Nem olvadt ki egy biztosíték?” Nem, mivel a műszer működik. (Megmértem egy elemes falióra áramfelvételét, tehát a műszer jó) Idézet: „Ha az akkumulátort feltöltöttnek érzi, akkor nem fog tölteni.” Ez világos, de mikor érzi feltöltöttnek? Mekkora az az akksi feszültség? (12.4V-nál már nem tölt.)
Lehet, hogy a műszered csal?
Jó kérdés. Nem marad más, mint gaben62 javaslata, valamilyen műterhelés, például 24V izzó, vagy két 12V-s sorbakötve, és azokon megmérni a feszültséget.
Megpróbálom, csak 3 napja megint nem süt a nap és nincsen 24V-os izzóm se. Bár van egy 12V-os ventillátorom 0,20A-es, az is jó erre a célra?
Miért ne? Csak gondoltam izzód úgyis van az autóhoz.
Végre volt napsütés, de áramot úgy sem tudtam mérni a töltésszabályzó akksi kimenetén, hogy közvetlen az akksira kötöttem terhelést. A mérő műszerem, egyszerűen nem zárja az áramkört a ha a fesz szab akksi kimenetén próbálok áramot mérni.
Egyébként álló helyzetbe terhelés nélkül is kellene töltenie a rendszernek. Már azon is gondolkodtam, hogy szándékosan rajtahagyom a világítást az autón és lemerítem az akksit mondjuk 11.9V-ra. Utána pedig megnézem képes-e a napelemes rendszer visszatölteni.
Sziasztok!
Napelemmel szeretnék tölteni 10 sorba kötött NiMH akksit, a paraméterek a következők: A napelem maximális teljesítmény mellett 20V-ot és 1,26A-t tud leadni, tehát nagyjából 25W-os. Ezzel a napelemmel szeretném tölteni a 10 sorba kötött NiMH akksit, ha jól tudom ezt 14V-tal tehetem meg maximum. Az akksik különböző kapacitásúak, átlagosan olyan 2500mAh-sok. Amennyire én tudom a legideálisabb töltés a NiMH akksiknak az, ha a kapacitásuk 1/10-ével töltjük, tehát mondjuk hogy én 250-300mA-rel szeretném tölteni. A probléma az, hogy így az akkumulátorok olyan 3,5-4W teljesítményt kapnak, így elég sok teljesítmény elvész, bár árnyékosabb időben ez éppen hogy előny, mivel még marad plusz a napelemben, sőt lehet hogy így még télen is tudna tölteni. A kérdésem az, hogy le lehet-e egyszerre szabályozni a feszültséget, és az áramerősséget is, azaz, hogy esetleges 20V és 1,36A-ből én a végén 14V-ot és 0,3A-t kapjak. A válaszokat előre is köszönöm, és szerintem még további kérdések is fognak felvetődni
Sziasztok! Nekem is hasonló kérdésem lenne mint az előzőnek.Nekem adott egy saját készítésű napelem.Napelem adata amit mértem:
-üres járás feszültség 12,8V -rövid zárási áram 5,5A természetesen ez csúcsban értendő,virító napsütés Erre kellene nekem egy töltő, 12V 40-55ah aksit töltsön max 2-3amperel. Amúgy egy 12voltos 40Wos hűtő menne az aksiról
Step up konverter 14.4V ra, a pwm-et úgy kell szabályozni hogy 9.7V ra essen le a napelem terhelt feszültsége, nekem van hasonló, csak mikrokontrollerrel kivitelezhető amiben van AD konverter meg legalább egy pwm modul.
Köszi a gyors választ: Egyszer ezt csináltam, szerinted jó lessz?
Működhet valamilyen szinten, csak az a gond hogy a napelem áramgenerátoros kimenetű, ha a feszültsége lecsökken kb. 9.7V alá akkor csökkenteni kellene a pwm jel kitöltését hogy a maximális teljesítményt kihozzuk, ez a feszültség alatt már a normál fet-ek nyitása is gond lehet.
Rákötöttem a napelemre azt a kapcsolást majd a kimenetére rákötöttem 12/40Wos izzót,nem akartak égni és a feszkó is leesett elég rendesen 2V-ra viszont ha direktbe kötöttem akkor frankón égett és a feszis csak 11,45V-ra esett csak le kb. Ezt a kapcsolást meg lehet e oldani úgy hogy 2,5-3 ampernél semmiképp ne adjon többet,mert ugye ha csak félig is van lemerülve az aksi /55ah/ akkor is 4-5 ampert simán szeretne.Ha valami kapcs.rajz vagy ezt kibővítve meglehetne oldani az jó lenne
Szép történet következik.
Egy illető vett 2 napelemes utcai világítás szettet, külföldi gyártótól. 5m-es oszlop, 110W-os napelem, 12V/120Ah-s munkaakku, 30W-os LED-es lámpatest, STC-10-es töltésvezérlő. Be is lettek építve a nyári hónapokban, működtek. Nagyon jó fénye van. A beállítás az lett, hogy amikor sötét van onnantól megy egész éjjel (08-as program). 1 hete az egyik (nem egy helyen vannak) már nem világított egész éjjel, hajnalban kikapcsolt. 11V-nál a vezérlő nem engedi lejjebb merülni az akkut. A lényeg, hogy ezeken a szeptemberi napokon már alig van töltés...mi lesz télen? Az akkun mérve feltornássza 12,7V-ig, reggel 12V-al indul a "töltés". Üresen, terhelés nélkül 18V körül ad a napelem... Természetesen ettől nem fog feltöltődni az akku, nem bírja végig az éjjelt. Ma reggelre kiderült, hogy a másik is lekapcsolt 22:23-kor. A helyzet elkeserítő, ez egy olcsó húsnak híg a leve beruházás volt. Agyament ötlet, de az a kérés, hogy őszi/téli/nyári időszak alatt legyen lehetőség hálózatról tölteni. (áram van a környezetében) Elsőre arra gondoltam, hogy a Proli007 féle komparátoros áramkört építem meg hozzá, ami automatává teszi a sima akkutöltőket. Kap a végére egy váltóérintkezős relét és vagy a napelem tölti az akkut, vagy ha kisebb a feszültség, mint 12,5V, akkor a hálózati töltő. Azon agyaltam, hogyha megy a LED, akkor is töltsön-e, vagy akkor ne menjen a töltés? Agyrém, "de ha már megvan, ezt kell üzemeltetni". Siralmas hatásfokú, vagy nagyon rossz méretezésű lehet ez a napelem. Semmilyen több infó nincs róla... Üdv Inhouse
Szavasztok!
Segítséget szeretnék kérni. Van egy fangpusun prs 3030 töltésszabájozóm, de nem kaptam hozzá kapcsolási rajzot, csak egy bekötésit. Ha van valakinek ilyen (30 A), vagy hasonló és elküldené, vagy megirná hol szerezhetem be, azt megköszönném. Előre is koszi a segítséget: zobokij@t.email.hu A hozzászólás módosítva: Nov 29, 2012
|
Bejelentkezés
Hirdetés |