Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Elektromos kerékpár, robogó házilag
Lapozás: OK   67 / 229
(#) zolika60 válasza vargaba hozzászólására (») Máj 31, 2011 /
 
Akkor ez egy technikai csoda, vagy játék a számokkal. Azokon a vékonyka drótokon hogyan közlekedik a szükséges áram? 12V-on 270A!
(#) Ricsi89 válasza zolika60 hozzászólására (») Máj 31, 2011 /
 
Nem olyan vékonyak azok a drótok. ha megnézed, akkor itt 10-15 menetekről van szó, ellenállása a tekercsnek pár 100 mOhm csak. Azokon elég nagy áram tud átmenni 12, vagy akár 24V-on.
Az utoljára linkelt motornál is egy tekercs 9 menetes és és 6,7mOhm az ellenállása.
(#) vargaba válasza zolika60 hozzászólására (») Máj 31, 2011 /
 
idézem: "Max. áramfelvétel: 120A/60s" 3 fázisú a motor....
(#) zolika60 válasza vargaba hozzászólására (») Máj 31, 2011 /
 
Tehát egy percig terhelhető ilyen teljesítményen. Akkor a bringával talán az utca végéig is el lehetne jutni. Azért egy szomszéd faluba bringázást már nem igen kockáztathatnál meg vele. Ráadásul 1030fordulat/V ami 12V-on 12000 24V-on 24000 felett van. Szóval ide nem jó. Egy néhány kilós modellben működhet hiszen csak másodpercekig van így terhelve, de bringában nem igen.
(#) szsrobert válasza zolika60 hozzászólására (») Máj 31, 2011 /
 
Nem igen?
Nem, vagy igen?
(#) Ricsi89 válasza szsrobert hozzászólására (») Máj 31, 2011 /
 
Nem ismered ezt a kifejezést?
(#) zolika60 válasza szsrobert hozzászólására (») Máj 31, 2011 /
 
A nemigen inkább nemet jelent. Véletlenül külön írtam. Elnézést kérek érte.
(#) vargaba válasza zolika60 hozzászólására (») Máj 31, 2011 /
 
Mint írtam, nem akarom folyamatosan terhelni, főleg nem maximális teljesítmény(jelen esetben 2000watt) mellett.

Érdekesség képp: A profi sprinterek maximális teljesítménye kb 2000-2300 watt között mozog, amit mindössze 1-2 percig bírnak tartani, vagy addig sem. Egy tour'd france versenyző átlagos teljesítménye 600 watt körül alakul. Ennek fényében lehet motort választani
(#) zolika60 válasza vargaba hozzászólására (») Máj 31, 2011 /
 
De valószínűleg egy percnél tovább használnád. Szerintem a maximális teljesítmény 10%-át sem bírná mondjuk egy órán keresztül. Márpedig az sem nagy távolság.
(#) vargaba válasza zolika60 hozzászólására (») Máj 31, 2011 /
 
nem tudom, le kéne tesztelni (kinek van arra kidobandó pénze, ha mégsem bírja...) Igazából azért fordult meg a fejemben, mert létezik egy tech dopping nevű dolog, ami arról szól, hogy a vázba építenek motort és a középrészt hajtja. Oda sem rér el nagyobb motor, és az állítólag olyan 300-350 wattos....
(#) zolika60 válasza vargaba hozzászólására (») Máj 31, 2011 /
 
Kici kínaiak sok mindent írnak. :yes: A valós és a pillanatnyi teljesítmény különbsége többszörös lehet.
(#) vargaba válasza zolika60 hozzászólására (») Máj 31, 2011 /
 
(#) zolika60 válasza vargaba hozzászólására (») Jún 1, 2011 /
 
Azért ez jobban hasonlít egy akkus fúró motorjára. Házilagos megoldás lehetne egy kiselejtezett akkus fúró az áttételeivel. Csak a két kúpos fogaskereket kell egy ügyes szakival legyártatni hozzá. Azt persze nem tudom van-e ez a megoldás olyan tartós mint egy agymotor. Az viszont igaz, hogy kívülről nem látható, ezért a bringás társak csodálkoznak mennyivel jobban bírod a dombokat. No meg a 3Kw és a 200w között azért van egy kis különbség.
(#) vargaba válasza zolika60 hozzászólására (») Jún 1, 2011 /
 
Persze, hogy van, én nem is 3kw-ról beszélek, hanem 300-350 wattról az én esetemben, és nem célom, hogy rejtve legyen a dolog Szerintem, ha rászánom az időm, meg a pénzem, akkor a gyári megoldás lesz.... Max hatótáv növelésnek a kis benzines motor.
(#) Poc hozzászólása Jún 2, 2011 /
 
Nos emberek!Hogy is van ez a delta kapcsolás?azt vágom hogy átköthetem deltába a motort,és nagyobb lesz a nyomaték.Na most ha meghagyom a 36 voltos feszültséget akkor nő a fordulata is?Meg hogy a saját vezérlőjével kell utána is hajtani a motort?Gondolom igen,de akkor gondolom nem mindegy a tekercsek sorrendje sem delta kapcsolásban.
(#) pucuka válasza Poc hozzászólására (») Jún 2, 2011 /
 
Ha a motor három fázisú, akkor az vagy szinkron, vagy asszinkron motor. Ha deltába kötöd, nagyobb lesz a felvett áram, és ezzel együtt a nyomaték is. Ha bírja a vezérlő, akkor működhet is. A fordulatszám viszont csak a vezérlő frekvenciájától függ, semmi köze a delta, vagy csillag kapcsoláshoz. A tekercsek sorrendje csak a forgás irányát befolyásolja.
(#) Poc válasza pucuka hozzászólására (») Jún 3, 2011 /
 
Ok!
Köszi! Akkor már értem a lényeget.Csak azért kérdeztem mert ezzel a módszerrel szokták tuningolni az elektromos kerékpárokat.És kiváncsi voltam hogy feltétlenül kell-e a feszt emelni.De ezek szerint kell,és azért köti deltába a motort,hogy legyen ereje ki is forogni a nagyobb sebességre.
(#) Mary bx válasza Poc hozzászólására (») Jún 4, 2011 /
 
Ne bonyolítsd túl első lépésbe
Szerezz egy 48V-os vezérlőt a 36V-os motorhoz, hajtsd meg 48V-ról és lehet örülni
Legjobban a 36V-os motorok tuningolhatók legjobban
(#) djadji hozzászólása Jún 6, 2011 /
 
Hello!

Van 2 elektromos rollerem (e-scooter). Az egyikben 24Vos 250 Wattos motor van 2 db 12v/12 ah akksival, a másikban 36os, 350 wattos, 3 db 12V/12 ah akksikkal. Mindkettőnek a sebessége kb megegyezik, olyan 20 km/h ha fel van töltve teljesen. A megtett út egy töltéssel sztem kb megint ugyanannyi lehet, tekintve hogy 50%kel erősebb motor, 50%kal erősebb akksi is jár hozzá.
Kérdésem az lenne hogy akkor minek a nagyobb motor? Őszintén szolva a 24Vos 19-20 km/h rollert használata után, a 36Voson számítottam olyan 25-28 km/h-ra, de meglepett hogy csak ennyit megy. Rendben van ez így? mert akkor nem értem hol jelenik meg az erősebb motor! Vagy én rontok - számítok el valamit?
(#) foxi63 válasza djadji hozzászólására (») Jún 6, 2011 /
 
Szia!
Valószínűleg a 36V-os akksik már öregek, és a kapacitásuk kevesebb.
Egyébként nem vész el az energia,csak átalakul!
Mérd meg a 36V- os telep kapacitását, pl egy izzóval ami felvesz x áramot, meddig bírja az akksi, abból kiszámítható a tényleges kapacitása.
üdv.: Foxi
(#) brutu hozzászólása Jún 7, 2011 /
 
Sziasztok. Szert tettem egy öregecske még kefés motorral "megáldott" kerékpárra. A hiba vele(többek között)hogy megsüti a szénkefék kilépő szélét és a kommutátorok kilépő felét is. Utána olvasgatva a vezérlésnek(pwm) ha jól értelmezem egy diódának kéne ettöl védenie a motort a vezérlőben, lehetséges hogy ez atta fel a harcot?
(#) etm hozzászólása Jún 8, 2011 /
 
Helló! Tudja-e valaki,hogy mi lehet a baja az akku töltőnek,mert nem kapcsol ki ha feltölt. 36 Voltos. És még azt szeretném kérdezni,hogy hogy kell lemérni ohm mérővel a meghajtó MOSFET-et? Hol kell hogy mutasson a műszer ellenállást? Köszi
(#) etm hozzászólása Jún 8, 2011 /
 
Bocsi,úgy értetem,hogyha ki van szerelve a FET,és melyik lábakon vezet egyik irányba,és melyiken egyik irányba sem? A töltő pedig nem vált zöldre,ha feltölt.
(#) djadji válasza foxi63 hozzászólására (») Jún 8, 2011 /
 
Hali!
Az a röhej, hogy a 36Vos ban az akksi vadi újak! a 24Vosban meg olyan 80%os lehet.
Gyorsabban le si esik a sebessége, nibt a 36Vosnak. De a végsebességük full feltölte ugyanannyi.
Na ez hogy a fenébe lehet?
(#) foxi63 válasza djadji hozzászólására (») Jún 8, 2011 /
 
Szia!
Ha a 2 akkupakk mérete egyforma, akkor kisebb a 36V-os nak a kapacitása.Más nem lehet. Másfélszer tovább kéne üzemelnie szerintem is. Én vettem egy BOSH csavarbehajtót, és az akksija már eleve tropa volt, persze az akkumulátorra nincs garancia, 3 hónap alatt megadta magát, kb 20 töltés után. No komment.....
(#) Poc válasza djadji hozzászólására (») Jún 9, 2011 /
 
Azért lehet mert eleve az egyiket 24,a másikat 36 voltra tekercselték.Ha a 24 voltosra rátennéd a 36 voltos pakkot,akkor megvadulna sebesség tekintetében,majd el is füstölne az 50% többletfesztől.Ha a 36 voltosra tennéd a 24-es pakkot,akkor alig cammogna,mivel a max fordulatot 36 volton érné el.Vagyis a magas kitöltési tényező miatt a pwm jel átlagfeszültsége eléri a 36 voltot(névleges).Ezért is egyszerű tuningolni a 36 voltos bringákat.Csak egy plusz akksi,és már száguld is.Annál csak 30%a plussz fesz.
(#) Sebi válasza djadji hozzászólására (») Jún 9, 2011 /
 
Valami trükknek lennie kell benne: pl a végsebesség (fordulatszám) lehet korlátozva elektronikusan. A nagyobb motor + nagyobb tápfesz nem jelent feltétlenül nagyobb fordulatot, ill. sebességet (ezt akár szabály is tilthatja).
Az mindenképp elvárható azonban, hogy a megtett út legyen hosszabb...
(#) Poc válasza Sebi hozzászólására (») Jún 9, 2011 /
 
Szerintem rendben van.A végsebesség akár a tekercselésből is adódhat,nem kell feltétlenül korlátra kondolni.A megtehető táv szerintem megint csak rendben van.Nagyobb a motor teljesítménye is,tehát megeszi a plussz energiát ugyanazon a távon.Ha megnézed leegyszerűsítve a dolgot,az egyik 24v 250w tehát kb 10A-t fogyaszt.A másik 36v 350w az is kb 10A-t fogyaszt tehát a kb ugyanaz a táv szerintem a kb ugyanaz a fogyasztásból pont kijöhet.
(#) Peeter60 hozzászólása Jún 10, 2011 /
 
Sziasztok!
Nemrég vettem használtan egy Yakimoto 26" e-bike-ot, 250W/36V-os a motor. Elég jól megy, csak nagy sebességnél vagy gyorsításnál, vagyis amikor nagy a nyomatékigény, akkor elkezd zúgni a motor. Felemelve a hátsó kereket terhelés nélkül szinte hangtalanul forog. Először mechanikus hibára gondoltam, de a motort szétszedve nem találtam lógó csapágyat, vagy egyéb kopás okozta rezonálásra okot adó hibát. Itt az oldalon olvastam, hogy a zúgást az egyik fázis hiánya, vagy nem megfelelő időben történő bekapcsolása okozza. A motor és a vezérlő közötti csatlakozót már széthúztam, semmi problémát nem találtam. A burkolat alatt a kábelköteget vizsgálva találtam a vezérlő közelében három szál logó vezetéket, két vastagot végükön fém csatival és egy elcsípett vékonyat, olyan mintha kivettek volna egy alkatrészt. Szerintetek mivel kezdjem a hibakeresést? Sajnos még egy kapcsolási rajzom sincs.
(#) Poc hozzászólása Jún 10, 2011 /
 
Sziasztok!
Maruti önindítóm 0.6kw teljesítményű.Ha átcsapágyazom,és rakok rá ventilátort akár hajthatna egy kerékpárt is.A soros gerjesztéssel meg lenne az indítási nyomaték.
De amikor pwm-el lecsökkentem a fordulatát akkor is megnő az áramfelvétele?Mert ezek induláskor vesznek fel nagy áramot.És ha lassan mennék,és nem kell a nagy nyomaték mert mondjuk nem akarok gyorsítani,feleslegesen etetném meg vele a sok ampert.Ilyenkor át kéne kötnöm a tekercset valami relével párhuzamba,de viszont azt olvastam hogy a párhuzamos tekercs táplálását nem szabad megszüntetni,tehát ha hirtelen kéne a nagy áram,hogy kössem vissza sorba?Előtte egy pillanatra meg kéne szakítani a forgórész tápját is?
Következő: »»   67 / 229
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem