Fórum témák
» Több friss téma |
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal! - Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni! - És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
Sziasztok. Van egy trafóm(hálózati) annak akarom csökkenteni a mostani 1,26 tesláját 0,9-1 teslára. Lehet abból baj, ha túl sok menetet tekerek fel a trafóra?Tehát lehet túl sok menetet feltekerni?
Az a baj, hogy így melegszik, úgy hátha nem fog. A keresztmetszete bőven megfelelő (másfélszerese a szükségesnek.)
Egy nagyon kezdő kérdésem lesz.
Szükségem lenne egy DC12V -> DC4.5V átalakítóra (autóakkuról szeretnék üzemeltetni egy multifunkciós órát). Fontos, hogy maga az elektronika a lehető legjobb hatásfokkal üzemeljen, hogy feleslegesen ne merítsen. Továbbá egy olyan kérdésem is lenne, hogy az óra háttérvilágítását hogy tudnám megoldani? Gyárilag sajnos nincs neki. A kijelző sima folyadékkristályos, szegmenses, fekete szegmensekkel. SMD LEDeket tegyek köré, amik kívülről rávilágítanak?
1, Step-up convertert tudok javasolni. A google ontja magából, de itt a honlapon is van cikk róla. Ha nem találod, segítek.
2, SMD ledek jók lesznek, csak vigyázz, hogy a fényerejük ne tegye olvashatatlanná a kijelződet. És a színnel is érdemes babrálni, az sem mindegy milyen.
Jaj, és egy kis okoskodás: az autóakkunak csak a névleges feszültsége 12v, lehet 14v is, illetve 11v (de már az autó nem indul be ilyenkor ). Itt nem feltétlen fontos, de nem baj, ha tudod, ha eddig nem tudtad
Köszi, a feszültségekről tudtam. A problémám, hogy step up convertert találtam, de nekem csökkenteni kellene a feszültséget, nem emelni...tehát kérném a segítséged...minél egyszerűbb legyen. Addig eljutottam, hogy megcsapolom a biztosítéktáblát, beiktatok egy új biztosítékot, így meglesz a +12 (körüli érték). Egy olyan kapcsolás kellene, ami ezt lecsökkenti 4.5V-ra, emellett kellene még egy kimenet, ami rákapcsolt feszültség (szintén 12V) esetén lead még 4.5V-ot, ezzel megoldva a világítás kérdése, ami bekapcsol, ha ráadom a gyújtást...eme igényeim még kivitelezhetőek egyszerűen? Lévén nem vagyok szaki...
Sziasztok!
Van egy relés kapcsolás, amelyben külön külön üzemel két relé. Azt szeretném megoldani, hogy bármelyik is működésbe lép kapjak 12V-t, de emiatt ne kapcsoljon be a másik. Lerajzoltam mit szeretnék. Meg lehet oldani ezt így védődiódával? üdv. Tomi
A legegyszerűbb LM317-el. Itt mondjuk nagyobb a veszteség is. Az oldalon találsz hozzá kalkulátort, állandó értékekkel rakd össze, és lesz 4.5voltod.
Sziasztok!
Kicsit kísérletezgettem a vezetékek hosszával. Fogtam egy tekercs 6 eres 0.22 mm2 vezetéket kb 95 méter. Rákapcsoltam 12VDC az egyik felére és persze a másik felén is ennyi volt. Majd 3VDC körül a végére rátettem egy LED-et és már 1V volt a feszültség esés. Ezek után a végére tettem egy 10 ohm 10W ellenállás 12VDC feszültség mellett. Ekkor a kimeneti feszültség kb. 12.7VDC volt és az áram kb. 270 mA. Ok. 95 méteren sok minden elveszik. Mit kell tennem, ha az szeretném, hogy 100m vezetéken a bemenet és a kimenet között elhanyagolható legyen a változás? Mert én szeretnék egymástól közel 100m távolságra vezérleni CMOS kapukat így neki sem állok.
Nem igazán értem a kérdésed lényegét. Minek a két relé, ha közös a kimenet.
Használj 1db relét és a vezérlését megoldhatod 1db OR kapuval. Így a relé csak akkor húz be, ha a kapu valamelyik bemenete magas szinten van. Ha mind két bemenet alacsony akkor a relé nem húz. Persze a relét tranyóval vezéreld mert túl terheled a logikai kaput. Idézet: „Ezek után a végére tettem egy 10 Ω 10W ellenállás 12VDC feszültség mellett. Ekkor a kimeneti feszültség kb. 12.7VDC volt és az áram kb. 270 mA.” 2.7 VDC Későn vettem észre, hogy elírtam!
Először is ne cérnán vidd ! Minél vastagabb a vezetéked, annál kisebb a veszteség, és minél kisebb a terhelésed, szintén annál kisebb a veszteség. De ha csak CMOS IC-ket akarsz vezérelni, és a tápnak viszel két szál komolyabbat, már jó lehet! Riasztó kábelből is van olyan, hogy kettő vastagabb és 4 vékonyabb, így lesz hateres.
Szia
Én csak pár méterre vittem CMOS ic bemenetet de nem volt jó. Igaz, hogy nagyon zajos volt a környezet, de összeszedett minden hülyeséget, billegtek a kapuk össze vissza. Szerintem használj optocsatolót. Vékony vezeték is elég lesz hozzá.
Ez konkrétan pont 6 eres riasztó vezeték.
Semmi erősítés nem létezik erre a célra? Vigyek 12VDC/GND számára 1-1,5 mm2 vezetéket?
Bizony 100 m-en még az MT kábelen is jelentkezik veszteség. Tehetsz bele erősítést: digit. jelekhez digit. meghajtó IC-t (ULN pl.)
Az igazi a fénykábel lesz majd ( mert olyat szerezni ma még horror áron lehet csak)
Sziasztok!
Egy egyszerű, megbízható, kevés alkatrészt tartalmazó előerősítő kapcsolásra lenne szükségem. A feladat amit el kell látnia a következő. Autós fejegység RCA kimenetén nagyon kicsi a jel a külső erősítőhöz. A jel nagyságát nem lehet változtatni "szoftveresen" a fejegységet nem bonthatom meg. Az erősítőnek kb 2-3V-ra lenne szüksége a maximális kivezérléshez. Előre is köszönöm a segítséget.
Ezt is kipróbálhatod: Bővebben: Link
Nem értetted a kérdésem. Nem az a lényeg hogy minek a relé. Hanem az hogy akármelyik relé meghúz akkor áramot kap egy 1 led villogtató. A relének GND-t kapcsolnak a tranzisztorok és azt a GND-t akarom a ledes áramkörnek is kapcsolni. De ha csak simán összekötöm akkor egyszerre fog menni a két relé, és pont ezt akarom elkerülni.
Ok. Értem.
Akkor miért nem jó neked egy OR kapu egy relé és egy tranyó? Ezek szerint még teljesítmény sincs nagyon. Azt továbbra sem értem, hogy miért kínlódsz két relével.
Jó akkor elmondom. Ez egy kapunyitó áramkör. A reléket CD4017 vezérli. Ez a része éppen a motort hajtó tápot kapcsolja ki-be. Ha épp nem mozog a kapu akkor lekapcsolja a tápot. És azt szeretném megoldani, ha mozog a kapu akkor kapcsolja a villogót. De nyitáskor az egyik relé záráskor a másik relé adja a tápnak az áramot. És ezt nem bírom megoldani hogy bármelyik is működik mindegyikre kapcsolja be a villogót.
Azt a két diódát, amelyeknek a katódjai közösítve vannak, fordítsd meg (az anódjaik legyenek összekötve).
Hello!
Kipróbáltam, hogy relék helyett beraktam 1-1 ledet és a végére is 1 ledet. Majd adtam neki 4,5V-ot és ha egyikre adom a földet akkor is világít meg ha a másikra akkor is. Úgyhogy jól gondoltam csak meg kellett fordítani a diódákat ahogyan írtad. Akkor ennek alapján megcsinálom a relékhez is. Köszi.
Hellosztok!
Van egy RC Sky Lady repülő modellem a minap jutott az eszebe hogy lehetne rá tenni Ledes világítást már mindenhol néztem több kevesebb sikereel arra gondoltam hogy külön tápról menne a világítás egy 9V aksiról elég könnyű az aksi elbírni biztos elfogja mivel már egy 200 Gramm súlyú kamerát is elbírt! Ötletek?
OK. De mi a kérdésed?
Használj SMD LED-et, az elég pici, de vannak jó fényűek. Színtől függően többet érdemes sorba kötni, és úgy alkotni csoportokat. Minden csoport elé soros ellenállást kell tenni. Értéke a konkrét LEDektől függ.
melyiket válasszam az eredeti aksi ami 8,4V volt vagy használjak pót aksit? amúgy köszike
Attól függ, pontosan mit akarsz? Ha pl fehér leded, aminek a nyitófesz igénye 3,5V, áramigénye 20mA, akkor abból kettőt sorba, az 7V. Ehhez teljesen jó az eredeti akksi is, ha amúgy bírja. 8,4V-7V / 20mA = 70 ohm. Szabvány érték a 75 ohm. Ezekből a kettes csoportokból annyit tehetsz párhuzamosan, amennyit az akkud bír.
De ez csak tipp, mert nem ismerem a konkrét ledet, amit használni akarsz. |
Bejelentkezés
Hirdetés |