Fórum témák
» Több friss téma |
Szoval kismeretu modellautorol van szo, 9V-os elemrol.
Az elejen felgyorsul, mint a veszedelem, majd az eloirt 15m tavolsag utan megall, ehhez 3m all rendelkezesre. A verseny kiiroi is valami nagy muszaki spilerek lehettek, en nem tudom hova tenni, hogy az 'automatikusan indul' kitetelt hogyan ertelmezzem. Azt sem irjak, mi a kovetkezmeny, ha nem all meg 3m-en belul (mondjuk 3m 10cm). Kizarjak vagy mi lesz? Mindegy. Szoval neked kell valami ami elvegzi a szabalyzast. A megallast egyszeruen tap-megszakitassal gondoltad? En azt csinalnam amit itt tobben emlitettek, hogy impulzusszamlaloval valamelyik kereket figyelni (magnesest javaslok, Hall-szenzorral) es az eloirt ertek utan megszakitani a tapot. Egy PIC-el kb ot perc osszedobni, ha valaki ert hozza. Akkor hajszalpontosan ki lehet merni a 15m-t, elvileg a pontossagnak semmi sem szab hatart. Akar tobb jelet is atlagolhatsz, ha a tobbi kerek is kap erzekelot. Ha egyszerubben akarod, akkor valami leptetos dolgot javasolok, pl mosogep programtarcsat, ott az atetekkel, fogaskerekekkel kell bohockodni es mechanikusan beallitani. Aztan regi orabol kiberhelt fogaskerekekbol osszeallithatsz egy lassitot, aminek a nagy tarcsajan levo butyke mondjuk bontja az erintkezoket. Talan a legjobban jarsz egy regebbi elektomechanikus ebresztooraval, annak ott vannak az erintkezoi egybol a csorgonek, azzal meg lehet szakitani egy rele aramat, ami a 9V-os elemrol eteti az akkut, alapesetben zarva vagy ontartassal. Itt is a mechanikai kialakitas lehet a gond, a kereket kozvetlenul ossze kell kotni a fogaskerekekel, ami elvesz a teljesitmenybol. Nem tudom, a modelled mennyi ido alatt fekez le az elerheto max sebessegrol, de mivel itt idore megy a verseny, ezert inkabb tul kell futnia az autonak, mintsem hamarabb kezdjen lassitani. Tehat ha egy meteren belul megall, akkor allitsd csak be nyugodtan 16m-re a cuccot. De az is lehet, hogy nem ebbe a topicba valo igazan, van nekunk jofele 'Minden, ami modell' temakorunk is.
Helló!
Ez a két kerkék figyelése nem is rossz ötlet, főleg ha két motor van benne akkor még azt is bele lehet írni a progiba h nyíl egyenesen menjen, hogy még veletlenül se kanyarodjon el! Szerk.: A táp levélete nem rossz ötlet csak valamivel rövidre kéne zárni a motor kivezetéseit így az önindukció is fékezi. Üdv Petjaa
Még a végén beneveztetem öcséméket is hátha lesz egy jó napjuk!
Hello
Úgy tudom, hogy a segédmotoros kerékpár, és a mopedautó ugyanaz(kategóriában), ezért egyikben sem lehet nagyobb motor 4kW-nál. Ittvan egy link az evpermanentről, soros DC motorok-ban a legelső, de van egy 1kW-os, 48V-os motor is a tech-mobile-ról. Szerintem menne az a mopedautó 1kW-al is, de nem tudom.. Üdv.Tomi
Szia.
Hát nem lessz egyszerű feladat de nem kivitelezhetetlen. Az én mopedautómat egy 5.2KW-os motor hajtja nekem megfelelő dinamikával és 60km/h végsebességgel.Amit változtatnék rajta az egy nagyobb fordulatszámú motor.Linket nem tudok motorra adni főleg olyat ahol emberi áron meg lehet venni de nézelődj a MÉH telepeken.Én is onnan vettem kilós árban. Két videó talán többet mond a feladatrol.Bővebben: Link Bővebben: Link
Hát tanulságos volt.Jókat derültem a videókon.Elismerés az építőknek és köszi a linkeket.
Köszönöm majd megfogadom a tanácsokat
Sziasztok!
Van nekem egy maruti önindító motorom 12v 0.6kw van ráírva.Úgy néztem soros motorokat szoktak alkalmazni elektromos autóknál.No én ezt az önindító motort akarom beépíteni egy robogóba,vagy könnyű segédmotorba.De hogyan szabályozzam a fordulatot?Nincs valakinek egy kapcsolási rajza amivel megoldható lenne a fordulatszámszabályzás 0-tól max. fordulatig? Egyébként milyen tömeget mozgathatna meg ez a motor magabiztosan?
Az indítómotor nem használható hosszú távon, mert se hűtése nincs, sem a csapágyazása nem bírná hosszabb távon. Ezek csak kis idejű üzemre vannak tervezve. Ráadásul az áramfelvétele is iszonyatosan sok.
A csapágyazást át kell alakítani golyósra. A hűtésén is javítani kell. Az a 600W nagyjából egy bringa elég. A bringás, vagy a DC motoros topicban találsz hozzá vezérlőt.
Köszi!
Elektromos bringám az van.Az 270w-os,de gondoltam ez a soros gerjesztésű motor csak combosabb mint az állandó mágneses motor.Mondjuk az tény hogy kis fordulaton nyomába sem ér a bringa motorja. Ja tényleg még egy kérdés: mi a menete és az ára egy benzines kisautó elektromosra alakításának?Tudom hogy az alkatrész drága,de igazából a lepapírozás menete és ára kellene.
Sziasztok!
Ha hivatalosan megcsináltatod pld Székesfehérváron - akkor kb 2MFt,
Sziasztok,
hogyan lehet csinálni/honnan lehet venni olyan 36V-os szabályzót, ami nekem kellene pl 24V-os teherautó generátorhoz?
Venni nem hiszem, hogy lehet, max építeni, nézni egy 12-24V-os szabályzó rajzot és átalakítani 36V-osra.
Van valakinek használható kacsolási rajza 36V-ra?
Ilyet találtam: http://www.amsterdamhouseboats.nl/voltage_regulator.htm De ez nem 36V-os, hogyan lehet átalakítani 36V-ra?
Szia!
Ez egy feszültségszabályzó generátorhoz. Erre van szükséged?
Igen. 36V-os generátort szeretne. Sajnos én nem tudom, hogyan alakíthatná át a kapcsolást. Szerintem te biztosan. Úgyhogy légy szíves segíts neki.
Sziasztok.
Mostanában nagyon el vagyok veszve innen de mindennek oka van.Ezerrel csinálom az Ekocsit és már csak egy dolgot kellene megoldani. Az autó 12V-os rendszerét kellene beüzemelni.Világitás,index,féklámpa,műszerfal ablaktörlő és van két ablakemelő motor is.Többféle megoldáson hezitálok de most a legjobban a napelem+akkumulátor páros teccik. Az volna a kérdésem hogy mekkora akkumulátor volna képes ellátni ezt a rendszert.Igazán ami folyamatos nagyfalat lehet az a világitás két 55W-os és két 21W-os izzója.Ez 152W,ami 12V-on kb 12A-er.De szerintem naponta 30 percnél ezt sem kellene tovább birja.Főleg ha süt a nap és rá is tölt az akksira.De akár a két 55W-os izzót ki lehetne cserélni 24V-osra és sorbakötve mehetne a 48V-os akksipakkrol is és ezzel is könnyiteni a 12V-os rendszeren. A töltésvezérlését meg lehetne oldani valami 3A-es LM25xx vagy hasonló Step-Up konverterrel? Valakinek valami tapasztalata vagy véleménye a témárol?
Tapasztalatom nincs a dologról, de 12A-t egy 12V 55Ah-s akku több mint négy órán keresztül üzemeltet. Ha csak fél óra kell azt egy motorkerékpár akku is kibírja. Szerintem ne bonyolítsd. Tegyél be egy 12V-os akkut és töltsd külön.
Azért egy napelem hitelesebbé tenne egy Ekocsit is.
Nagy akksival az a bajom hogy nehéz.És hej sem nagyon akad neki.Szóval a lehető legkissebb akksit szeretném használni.Bár nem feltétel az ólomakkumulátor. Persze elbonyolitani nem akarom ezért kellene valami ötlet egy minimálrendszerre.Konkrétan paramétereknek örülnék a legjobban.?Ah-ás akksi,? feszültségű és áramú napelem. Mert ha mondjuk bevásárlok x napelemböl és kiderül hogy két y kellett volna akkor attol nem leszek boldog.
Ez hobbi autó lesz,vagy forgalomban is szembe lehet majd találkozni vele?
Amennyiben érdekel, van egy SEVCON 622/11072 36/48V 12V 15A converterem, mellyel a világítási hálózat külön aksi nélkül megoldható.
Email-ban elküldtem az adatait. Nem anyagiakban gondolkoztam. A többit megbeszélhetjük.
Teljes értékű közlekedési eszköznek van tervezve a dolog.Munkába járni,ingázni,stb...Igaz a papirozás oldala még teljesen tisztázatlan és arrol sincs még fogalmam hogy egyáltalán kaphat e valaha rendszámot.Amig meg nem állitanak vele addig biztos rendszám nélkül fog gurulni.Egész pontosan lessz rajta egy rendszámtábla ami hivatalos mopedautórol való.(szereztem )
mgy.: Gyakorlatilag ez a leg sújkimélőbb megoldás.
Hali!
DC/DC konverterrel megoldható, már egy sima PC táp teljesen alkalmas, benne van szinte minden. A trafót beteszed a mikróba 1 dl víz mellett, és 1 perc múlva széthúzható a vasmag.A voltonkéni menetszám adott, (4v/menet)2-300W kivehető belőle, a tl494 működése meg nem okozhat gondot neked. Az egész 20dkg megtérül, ha nem kell egy pótakksit tölteni, hurcolni.A pwm vezérlés miatt még lemerült akksinál is stabilan tartja 12V-ot.
"De akár a két 55W-os izzót ki lehetne cserélni 24V-osra és sorbakötve mehetne a 48V-os akksipakkrol is és ezzel is könnyíteni a 12V-os rendszeren."
Ezzel csak akkor van gond, ha valamelyik kiég, és ez pont sötétben, főleg, amikor gyorsan mész. ..mert akkor egyiksem fog világítani, persze ezt gondolom tudod. , úgy meg lehet, hogy nem adják meg a műszakit.
Sziasztok!
Bocsi mindenkitöl, hogy nem olvasom végig a topicot de nagyon sok. Én egy elektromos trabit szeretnék építeni, a motorom már megvan szépen összeillesztve a váltóval csak van egy kis gond. Nem tudom szabályozni a motor fordulatszámát. Ehhez szükségem volna egy szabályzóra, valaki megtudná nekem építeni úgy hogy én is megértsem a működését? és természetesen én álnám a költségeket!
Milyen motorod van. (Kefés DC vagy BLDC-s, 48 V , soros stb. ?)
Szerintem innen választhatsz vezérlést www.kellycontroller.com Egy trabihoz kb. 250 $ egy vezérlés. ( Vámmal kb. 60 eFt) Ennyiből anyaggal + munkadíjjal nehezen hozható ki.
Szia.
Tudom hogy nem olyan nagy feladat elkésziteni egy ilyet.Főleg úgy hogy egy hasonlót már csináltam a gerjesztésnek UC38xx IC-vel cimopata segitségével.De tudod hogy nálam milyen lassan megy az épitkezés.Sajna egyenlőre befulladt a 3fAC motor controller és a PIC tanfolyam projekt is idő hiányában.Persze egyszer biztos eljutok a folytatáshoz. Pulyka.: Persze tisztában vagyok a hátrányokkal.A napelemes dolog meg csak egy olyan ötlet volt ami passzolna a kocsihoz. gery.88.: Kicsitt több infó kellene a motorodrol és a tervezett rendszerröl.(pl:akksik mérete és száma) És az elvárásokrol hogy mik az igények. (pl:áramkorlát) Szerintem sokan segitenének neked akár az épités folyamatát lépésröl lépésre leirva is. A nyák készités az megy? Viszont amit mgy ir is megfontolandó.Elég drága egy ilyen ketyere házi elkészitése és a tudása meg sem közeliti a gyáriét.Viszont működhet ugyan olyan hatékonysággal.
A motor egy sorosan kapcsolt kefés dc motor 72V 6.5Kw
Ha jól számolom legalább 200A-t vesz majd fel fúlgázon. Egy elektromos targonca hidraulikaszívattyú motorja volt. Szeretném minél egyszerübben megoldani, nem kell visszatöltés meg akkutöltöttség mérő stb. Csak annyi volna a feladata, hogy 0-max fordulatig szabályozza a motort. De nem szeretném ha ellenállásokkal lenne megoldva mert állítólag nagyon veszteséges.Ja és jó lenne ha legalább 100km megtételére lenne képes, de ez már úgyis az akkuk AH számától függ. Szóval szerintetek mi a legjobb megoldás, mit javasoltok? |
Bejelentkezés
Hirdetés |