Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Elektromos kerékpár, robogó házilag
Lapozás: OK   68 / 229
(#) Poc válasza Peeter60 hozzászólására (») Jún 13, 2011 /
 
Szerintem a lógó csatis vezeték a korlátozó rész lehet.a 3. a fene tudja.Próbáld ki hogy felteszed töltőre,és mikor teljesen feltöltődött akkor egyből menj vele egy kört.Nekem olyankor teljesen jól működik az egyik,de ha esik 2-3 voltot a fesz. a pakkban,akkor kezdi el ezt a zúgás morgást,és vezérlő hibája van.Tuti mert ha másikat teszek rá akkor megszűnik a hiba.
(#) gaben62 válasza Sebi hozzászólására (») Jún 13, 2011 /
 
Ezek többnyire 3-6fázisú asszinkron motorok teljesítménytől függően, aki ismeri a működésüket az könnyen beláthatja egy adott érték elérése után, már nem a feszültségtől függ a fordulatszám/sebesség hanem a tekercsekre kapcsolt jel frekvenciájától.
(#) kekoma77 hozzászólása Jún 13, 2011 /
 
Üdv!

Van egy tornádó TRD033 kerékpáron, kivettem az elektronikát szerelésre és nem tudom, hogy kell visszakötni. Szeretnék kérni egy kapcsolási rajzot.
(#) Peeter60 válasza Poc hozzászólására (») Jún 15, 2011 /
 
Szerintem azok nem a korlátozó vezetékei, amúgy azokat is megtaláltam ( picike, fekete műanyag csatlakozók és a vezérlőből lógnak ki), ha összedugom őket, akkor csökken a fordulatszám. Ezek a váz mellett futó kábelkötegből lógnak ki. Lehet, hogy relé lehetett, a kulcsos kapcsoló tehermentesítése miatt. Az én motorom hangja nem zúgó, morgó, inkább csörgő, csilingelő, rezonáló. Ebből arra gondolok, hogy talán mégis csak kopás. Az az igazság, hogy nem ütöttem ki a kínai gyártmányú csapágyakat a palástból, de úgy éreztem, hogy nem lógnak. Persze lehet, hogy felületes voltam és nem ártana őket kicserélni. A z akkuk, feltöltése nekem nem segített. Sajnos vezérlőt még nem tudtam senkitől sem tesztelés végett kölcsönkérni, de én is arra gondolok, hogy a fő problémát az okozza.
(#) djadji válasza Poc hozzászólására (») Jún 15, 2011 /
 
Hali!
Ezen én is gondolkodtam. Elképzelhetőnek tartom, hogy a megtett út ugyanannyi (50%kal nagyobb motor, 50%kal több aksi, ami kb egyforma). A gondom igazából az hogy
1: a 36Vos akksik tök újak, a 24 vos használt (vagyis a 36os e miatt is többet kellene bírnia).
2: ha nem is tud többet, azt hittem hoyg gyorsabb lesz. Na de hogy ugyannyit megy??!

Most azt próbálom ki, mivel a 36os azért érezhetően dinamikusabb, erősebb, hogy a motorra teszek egy nagyobb lánckereket, hogy a végsebessége nagyobb legyen, hátha bírja úgy is.
Mindenestre a csalódásom határtalan...
(a 24esre azt mondtam egész jó, érdemes a 36osra pénzt költeni. erre kiderül, hogy semmivel sem jobb (egyenlőre..))
(#) djadji válasza djadji hozzászólására (») Jún 17, 2011 /
 
Hello!
Hát sajnos a lánckerék tuning nem fog összejönni, mert mindenki kopp hülye az egész városban. Meghallja hogy roller, és rávágja, hogy azzal nem foglalkozunk. Meg se nézi-várja mi kellene hozzá. Tegnap már egy boltban elkapott a harci ideg, volt kis "huza-vona"
Sajnos nincs más ötletem arra, hogy emeljem a gép sebességét. Áttételt nem tudok változtatni, a lánckerék hiány miatt. + akksinak nincs hely, így is bazi nehéz.
Valakinek van valami ötlete? elektronikával lehet valamit kezdeni? (vezérlőm 36Vos és 24Vos is van , új mindkettő. Nerm szivesen vennék egy harmadikat...)
(#) otto54 hozzászólása Jún 18, 2011 /
 
Sziasztok!
Az "LSW70A" vezérlővel kapcsolatban van valamilyen tapasztalatotok?
Most került hozzám egy meghibásodott példány. Természetesen a gyártó honlapján leírtak szerint túlterhelésből adódó meghibásodás nem volna lehetséges,de hát ilyen az élet.
A tulaj emelkedőre ment vele,amikor az elektronika "letiltott".
Azóta nem tudott életet lehelni bele. Most az asztalomon van,de mielőtt komolyabban szétszedem először információkat próbálok gyűjteni erről a csodáról.
Üdv.
Ottó
(#) Mary bx válasza otto54 hozzászólására (») Jún 18, 2011 /
 
A letiltás csak az akkuk mélykisülés elleni védelme.10.5V/akku kapocsfeszültségnél tilt le.Ha azóta viszont nem indul,akkor mérni kellene,hogy tudjunk segiteni.Ne nyúlj addig a vezérlőhöz mig nem lett behatárolva a hiba helye.
(#) otto54 válasza Mary bx hozzászólására (») Jún 18, 2011 /
 
Helló!
Csak az információkat gyűjtöm ebben a "fázisban".
A tulaj is arra gondolt,hogy a védelem tiltotta le a működést,de hiába töltötte fel az akkumulátort utána sem tudta elindítani.
Ezt írta: "A kijelző tetején van egy billenő kapcsoló, azzal lehetne bekapcsolni a hajtást, kijelzőt és a ledek is égnének a gázkaron.
Na ez nem sikerül és sajnos nem a mini billenőkapcsoló vagy a kijelző a rossz, hanem nem kapnak áramot eleve az elektronikából."

Üdv. Ottó
(#) Poc válasza otto54 hozzászólására (») Jún 18, 2011 /
 
Nos ha te nem láttad a kerékpárt,az írás alapján meg a tulaj nem ért hozzá,én megnézném a 2 főbiztosítékot.Ha semmi nem kap áramot,akkor sanszos hogy ott a gond.
(#) otto54 válasza Poc hozzászólására (») Jún 18, 2011 /
 
Annyit írt még a tulaj,hogy a világítás működik.
Amit nem tudok,az hogy a világítás is a főbiztosíték körébe van-e,vagy az akkor is működik,ha a főbiztosíték kiolvadt.
(#) Mary bx válasza otto54 hozzászólására (») Jún 18, 2011 /
 
A bizti az akkupakk pozitiv szálán van,igy ha az kimegy semmi nem kap áramot.
(#) otto54 válasza Mary bx hozzászólására (») Jún 18, 2011 /
 
Köszi,akkor biztosíték jó tehát a hiba a vezérlőben lehet.
(#) Poc válasza Mary bx hozzászólására (») Jún 18, 2011 /
 
Nekem 3különböző tipusú villanyszörnyem van,de kettőben 2biztivel van a rendszer gyárilag.És párhuzamosan,ha az egyik kimegy a másik ágon minden működik.a 3.-ban meg a föbizti után van a villanyé.meg az a bizti csak azért kéne ott legyen hogy megvédje az elektronikát.
(#) bartalus válasza Peeter60 hozzászólására (») Jún 19, 2011 /
 
Halló!
Nekem is van egy Yaki kinézetü 26" bringa, ugyanezeket produkálja. Eddig azt hittem, hogy a fogaskerekek (van egyáltalán benne, vagy direkt drive??) zajonganak. Szétszedés utáni fotód van? Az eredeti vezérlőt nem ismerem, tönkrement, cserélni kellett. Az újjal zúg! Nem valószinü, hogy vezérlő probléma. A fázishiba, vagy nem megfelelő sorrendü bekötés ( főáramkör 3db és a hall 3db) igen durva zajokat morgást okoz. Nem is megy . Hol laksz?
Ha jutottál valamire irj. Én igy használom érzem, hogy morog a motor alattam, meg más is hallja ha jövök!
(#) suhonbongo hozzászólása Jún 19, 2011 /
 
sziasztok mindenki. Van egy tornádó trd 012-es elektrobicajom, az akksik nem jók, azt hiszem az alja felpúposodott. meg tudná mondani valaki milyen típusu akksit érdemes venni hozzá? vidéken.. Amugy most a gyári dobozában 3db, van ugy néztem sorbakötve. Esetleg ha valakit érdekel eladnám alkatrésznek is olcsón. Nemrég még gurult.
(#) otto54 válasza otto54 hozzászólására (») Jún 20, 2011 /
 
Sziasztok!
Adtam a rendszernek 24V-ot tápegységről. A beérkező 24V először egy LT3437-es DC/DC átalakítóra kerül,amely ebből elvileg 13V-ot "csinál". Majd egy "mezei" 7805 tovább alakítja a processzor számára.
Sajnos az LT3437 nincs a feladata magaslatán,mert a belőle kijövő feszültség gyakorlatilag "0V".
Az elkó ESR mérővel mérve is jónak tűnik. Most az "apróbb" alkatrészek vizsgálatánál tartok.
Még az is a vizsgálat tárgya,hogy nincs-e valamilyen furfangos módon a működése vezérelve,így esetleg letiltva.
Üdv. Ottó
(#) bartalus válasza otto54 hozzászólására (») Jún 20, 2011 /
 
Helló!
A vezérlő csak alacsony tápfesznél tilt le, de akkor sem véglegesen.
Müszerrel (félvezető állásban, nem ohm) mérj a + és a motor meghajtó sárga, kék, zöld, majd a minusz (fekete) és az előbbi vezetékek között. 3-3 egyforma értéknek kell lenni, tulajdonképpen a feteket méred. Az eltérés mutatja a hibát. Valószinü itt valamelyik FET a ludas.
Jó munkát. Bartalus
(#) otto54 válasza bartalus hozzászólására (») Jún 20, 2011 /
 
Helló!

Végül is meg lett a hiba!
A DC/DC átalakítóra menő egyik védődióda rosszul volt gyárilag beültetve. A használat közben ez az állapot még tovább romlott és eljutott a működésképtelenség állapotába.
A diódát a helyére igazítva és beforrasztva most már látszólag minden rendben van.
Mivel a motort nem kaptam meg,így a kipróbálás a tulajdonos feladata lesz.
Köszönöm az ebben a témában hozzászólóknak az információkat!

Üdv.
Ottó
(#) Dodi_ hozzászólása Jún 20, 2011 /
 
Üdv mindenkinek.
Van egy problémám. Egyik ismerősömnek a Tornádó kerékpárhoz "rendszeresített" töltője egyszer csak felmondta a szolgálatot. Szétszedtem és a primer oldali biztosíték kiment, gondoltam elfáradt, de csere után is villant. Azután kezdetem méregetni. Az egyenirányító diódákból kettő zárlatos volt. Kicseréltem az összest ugyanarra a tipusra (1n5399). Elindítottam és a zöld led villog, ha rárakom tölteni, akkor mindkét led villog egyszerre (piros és a zöld). A kimeneten 32 V-ot mérek egy piaci multiméterrel (ennyi a műszerparkom egyenlőre). Egyébként 42 v-os akkupack van a kerékpárban. A primer oldalon a van egy 68µF/400 V-os kondenzátor ott 325 V-ot mérek. Van itt még egy PWM (TL3842P), ennek a tápja 12 V jelenleg, ennek a pufferkondiját is cseréltem, nem változik semmi. Van itt még egy fet: 5N60C. Ezt csak annyira tudtam kimérni, hogy a D-S közötti belső védődióda szerintem jó, mert csak egy irányba vezet. A szekunder oldalon van egy lm324 -es és egy hcf4060be ic. A 4060-on 3,5 körüli tápot tudok mérni, viszont a 324-en ott van 12 volt. Szóval kellene egy kis segítség, mert nem igazán vagyok jártas az ilyen tápegységek javításában, na meg költözés miatt jóformán mindenem otthon maradt (szkópomtól kezdve a komolyabb multiméterekig, stb..), na meg meg is igértem, hogy megjavítom.
Próbáltam volna a PWM-et (egyébként 8 lábú tokozás) cserélni, de a Hestore-ban sem találtam ilyet (innen szoktam rendelni). Ha valakinek van ötlete mi a helyettesítője és hol lehet kapni, megköszönném.
Azért mellékelek pár fotót. A segítséget előre is köszönöm!
(#) Poc válasza bartalus hozzászólására (») Jún 20, 2011 /
 
Na ez érdekelne engem is.Nekem is van egy hasonló hibával működő vezérlőm.Mértem a feteket,de ahány fet annyi értéket adott dioda vizsgálón.Szóval mik a jó értékek.Ja az enyém olyan rezonálást produkál mint amikor nagyon lassan forgatva a kereket sikerül megállítanom a hall-t két mágnes közt vagy nem is tudom.Folyamatos rezgés berregés van olyankor.Gondolom a fázisok átfedésbe kerülnek,és emiatt rezonál be a tekercs vagy az egész motor.Ha az akksim merül kicsit akkor elképzelhető hogy a nagyobb áramfelvételnél gyorsításkor nem kapcsol elég gyorsan a fet?
(#) Peeter60 válasza bartalus hozzászólására (») Jún 22, 2011 /
 
Helló! Nincsen benne fogaskerék, direkt drive, 2db csapágyon kívül semmi más mozgó alkatrész. Az igazság az, hogy mostanában nem foglalkoztam vele, ha emberek vannak a közelben akkor inkább nem húzom neki annyira a gázt, de sajnos ciki vele közlekedni. Én használtan vettem a Vaterán, úgyhogy nem tudom milyen volt újkorában a hangja, ezért is hozakodtam elő a problémámmal. Ha lesz időm, akkor megvizsgálom majd a hall IC-ket meg a FET-eket. úgy érzem elég jó infokat szedtem össze itt a fórumon. Eredmény esetén majd beszámolok. Ja és szegedi vagyok.
(#) bartalus válasza Peeter60 hozzászólására (») Jún 23, 2011 /
 
Ha jól látom ez egy régebbi kép. Ilyen rondán lenne tekercselve? Eredeti fotó kellene. A hall sorrend szokott változni. Z S K vagy Z K S. Amint megoldódott értesitelek.
(#) djadji hozzászólása Jún 24, 2011 /
 
Hello!

Több helyen olvastam, hogy a 36Vos motort lehet könnyen tuningolni, mégpedig, hogy 4 akksival, 48Vról hajtják, és 48Vos vezérlővel. Gyorsabb lesz.
Nem lehet azt megtenni valahogy egyszerűen a 36Vos motorvezérlővel? Kicserélni benne valamit, hogy ne 36Vos adjon ki hanem 42-44-et, hogy gyorsabb legyen a gép?
(#) Poc válasza djadji hozzászólására (») Jún 24, 2011 /
 
Az akksi és a vezérlő közé tegyél egy dc-dc konvertert,ami 36ból 48-at csinál.A vezérlő simán az akksi fesz.-t kapcsolgatja a motorra.Egyébként kibírja a 36 voltos vezérlő is a 48 voltot,tehát elég egy negyedik akksi.Pont ma olvastam az indexen hogy valaki 72 voltról járatta a 36 voltos rendszert,és 3km-es szakaszokon simán bírta.75 voltnál letiltott a rendszer,de alatta ment neki.
(#) djadji hozzászólása Jún 24, 2011 /
 
Hi!

Ez nagyon jól hangzik, valami ilyesmire gondoltam. DC-DC konverter? Vágom, hogy mi az, de ennél többre nem jutok. Építenem kell, vagy kapok egybe is? Nem láttam még ilyet (kivéve ami az autóban csinál 220vot). Van ötleted hol keressek ilyet?
A másik ami fontos lenne, hogy ez mennyiben fogja növelni a fogyasztást? (magyarul mennyivel meríti jobban az akksit? Gondolom a konverter is fogyaszt)
(#) Mary bx válasza Poc hozzászólására (») Jún 24, 2011 /
 
Elég drága az az inverter ami 1kw-ot tud.Indulásnál képes a motor a névleges teljesitményének akár 3-4 szeresét is felvenni.A 48V-ról járatott 36V-os vezérlővel könnyen ki lehet nyírni az akkukat,ha nem figyeli.Nem fog letiltani a /mélykisülés ellenei védelme/.Ugyhogy csak óvatosan.
(#) djadji válasza Mary bx hozzászólására (») Jún 24, 2011 /
 
És akkor van valami jobb megoldás?
Arra gondoltam, hogy a vezérlőt kellene rávenni arra, hogy nagyobb áramot adjon ki, hogy nagyobb legyen a motor fordulatszáma?
Első körben a lánckereket akartam lecserélni, de senki nem tud nekem adni ilyen kereket
(#) Mary bx válasza djadji hozzászólására (») Jún 24, 2011 /
 
Áramkorlátot fel lehet húzni,de attól nem lesz gyorsabb csak nyomatékosabb.Már lehet elég olcsón kapni 48V-os vezérlőt.Mire átalakitattnád az eredetit,árba ott lesz mint egy új vezérlő.Milyen lánckereket keresel?Tehát Neked egy 48V-os vezérlő és egy akku kell,és még a világitásban kell izzókat cserélni.
(#) Poc válasza djadji hozzászólására (») Jún 24, 2011 /
 
Hiába emeled meg a felvehető áramot.Ha a motorod úgy van tekerve hogy 15 amper tud rajta elfolyni,akkor a vezérlőd hiába enged át 50-et a motor akkor is csak a 15-el gazdálkodik.
A dc-dc konverterek 85-90% hatásfokkal dolgoznak.Az ebay-on rengeteg van belőlük és tipustól függően max egy tizesből megvan.Posta is ilyen 2ezer forint körül mozog.De ez akkor kell ha az akksid marad.A legegyszerűbb meg berakni mégegy akkut,meg az izzókat ha van rajta kicserélni 48 voltosra és ámen.a sebességet meg a feszültség emelésével tudod növelni.
Következő: »»   68 / 229
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem