Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Erősítő mindig és mindig
Mielőtt kérdezel, a következő két dolgot ellenőrizd! I. A helyes tápfeszültségek megléte. II. A kimeneten van-e egyenfeszültség. Élesztés.
Lapozás: OK   846 / 2499
(#) sved002 hozzászólása Jún 24, 2011 /
 
Esetleg A logitech x230-as hangfalszetthez rajzot hol lehet találni, hogy megtudjam nézni! Amúgy St4540 IC van benne sehol nem találtam!
(#) radocroli hozzászólása Jún 24, 2011 /
 
Újból.Pioneer gm A120 autós erősítő. Eddig minden rendbe volt vele. Napokban elkezdett rosszalkodni. Negyed hangerőnél néha , randomba, elhallgat a zene,majd ismét visszajön, kb 1 ms re hallgat el. És ezt megismétli többször is. Néha egymás után 2x 3x is. Ha esetleg feljebb erősítem mondjuk fél hangerőnél már teljes a káosz, 1ms zene 1ms csend....esetleg a csöndbe még halkan megszólal a zene.... Valamelyik kondenzátor? Mit tippeltek? még nem szedtem szét de hamarosan eljön az ideje... valami ötlet??
(#) r3pl4y válasza radocroli hozzászólására (») Jún 24, 2011 /
 
Szia!
Most nem kifejezetten elektrós választ adok:
Ha autóba van beleszerelve az erősítő akkor én szétnéznék a kábelek között...

Csak azért mondom, mert ahogyan leírtad azt pontosan illik arra az esetre amikor nincs normálisan meghúzva egy vezeték leszorító csavar, és minél nagyobb a hangerő annál nagyobb a rezonáció a mélyláda miatt ami kontakt hibát okozhat
Ezt csak azért írtam mert én már jártam így... a remote szál nem volt normálisan odacsavarozva és nagyobb hangerőnél szépen rezgett az érintkezőn és így ki -be kapcsolgatott az erősítő...

Ha meg nem ez a baj, akkor meg kellene nézni, hogy amikor ki -be kapcsolgat akkor mennyire melegszik fel a cucc... lehetséges ugyanis, hogy a hővédelem kapcsolgatja ki - be a végfokot...
(#) Directors válasza Rik hozzászólására (») Jún 24, 2011 /
 
Szia!
Én csak azért kérdeztem tőle,hogy tudja-e miből mekkora kell hozzá.
Egyébként én azt mondom vitéz kollégának,hogy egy 250W-os toroid azért legyen.A megfelelő feszre figyelj majd,mert erre ugye 8 ohm mehet csak.Esetleg 4 ohm de csak kis hangerőn. 4×4700µF pufferkondi bőven elég lesz neki.
(#) lobbooo hozzászólása Jún 24, 2011 /
 
Sziasztok! Találtam egy kapcsolási rajzot előfoknak, azt szeretném kérdezni mi a véleményetek róla. Opa ic-vel lenne építve, vagy jrc-vel. Szerintetek? Az lm 1036-ot semmiképp nem szeretném.
(#) Bassmester válasza lobbooo hozzászólására (») Jún 24, 2011 /
 
Mellékeld a rajzot is, mert így nem sok véleményt fogsz kapni róla
(#) sved002 hozzászólása Jún 24, 2011 /
 
Valaki Logitech hangfalszettekhez kapcsolási rajzot(erősítő része) pontosabban Logitech X230
(#) lobbooo válasza lobbooo hozzászólására (») Jún 24, 2011 /
 
Ó elnézést az lemaradt!
(#) lobbooo válasza Bassmester hozzászólására (») Jún 24, 2011 /
 
Szia! Te mit szólsz hozzá? Érdemes lenne egy szteró Stk elé csatolni? Jrc vagy opa ic-vel egész jó is lehetne?
(#) Mayan hozzászólása Jún 24, 2011 /
 
Légyszi segítsetek már, mert ezt most nem értem. Építettem egy végfokot, egyszerű szimmetrikus konstrukció, de most ez nem fontos. A csillagföldnek elvileg rendben kellene lenni, mégis nyitott bemenettel hangos brumm van, földelt bemenettel csend. Viszont ha nyitott bemenettel kikapcsolom a hálózati kapcsolót, akkor az addigi brumm elhallgat, pedig még a kondik sokáig tárolják a töltést mert alacsony a nyugalmi áram. Mi lehet a baj ?
(#) pesta3 válasza emersys hozzászólására (») Jún 24, 2011 /
 
Köszi a felvilágosítást! Egy SBX 2530-ashoz akarok Subwoofer erősítőt építeni. Milyen IC-t ajánlanál?
(#) Bassmester válasza lobbooo hozzászólására (») Jún 24, 2011 /
 
Hali!
Nekem nem tetszik. Szerintem JRC-vel sem lenne nagy eresztés, ez nem is annyira a műveleti erősítőn múlik.
Milyen STK elé akarod? Fontos a lúdnesz meg a hangszínező bele? Én hifi célra nem használnék ilyet az biztos. A balance szabályzó is elég gáz. Hol találtad ezt?
Ha zenét akarsz hallgatni és nem egy agyonszínezett, torz valamit, akkor inkább csinálj az STK elé egy jó kis triódás szintemelőt pl egy ruszki 6N23P, vagy 6N1P csőből (olcsók). Én is ilyet használok most a 7294 hidas végfokomban.
Két ícés buffer között van a cső ami az erősítést végzi.
A bemeneti buffer NE5532 (Philips), kimeneti NJM2043DD (JRC).
(#) Bassmester válasza pesta3 hozzászólására (») Jún 24, 2011 /
 
Szerintem 7294
(#) lobbooo válasza Bassmester hozzászólására (») Jún 24, 2011 /
 
Nem tudom honnan van, már régóta a gépemen kallódik. Egy Stk 4191V elé kéne valami jóféle hangerő szintemelő előfok. Én még ilyen csövessel nem foglalkoztam, honnan szerzel hozzá csövet? Nem tudom neki mernék e állni. Nekem az lenne a lényeg, hogy zaj és brumm mentes legyen. Mély magas szabályzás jó lenne. Esetleg tudnál linkelni valami olyat ami csak szintemelő és hangerő, meg amibe van mély magas szabályzás is, igazából még nem tudom mit lenne érdemes elé tenni ennek a végnek.
(#) Bassmester válasza lobbooo hozzászólására (») Jún 24, 2011 /
 
Van ícés szintemelőm is, de hangszín nincs benne, mivel én nem szeretem hifire a hangszínszabályzót. Az inkább hangszerhez, mikrofonhoz való. Miről hajtod az STK-t?
Mennyit kéne erősítenie az előfoknak? Végül is megépítheted azt is amit linkeltél, nem akarlak lebeszélni semmiről. Kisérletezz csak ... még az is lehet hogy neked tetszeni fog a végeredmény.
(#) Rik válasza Directors hozzászólására (») Jún 24, 2011 /
 
Értem.Sok sikert Vitéznek hozzá.
(#) lobbooo válasza Bassmester hozzászólására (») Jún 24, 2011 /
 
Azt az icést be tudod linkelni? Md deck-röl MDS-JE470 főképp, ennek nem is, de öcsém telóról is szokta, inkább amiatt kéne szintemelő. 150-200mV - ról 775- max1V -ig. Esetleg egy trimmerrel lehetne szabályozni az erősítést?Egyszer egy loudnessel ráfaragtam, nem szeretek nem bevált dolgokkal kísérletezni. Légyszi linkelj be egy bevált ic-s jó minőségű szintemelőt, esetleg havan panel rajzzal.
(#) ThomAce hozzászólása Jún 24, 2011 /
 
Óóó én hülepék!

Íme a tökéletes példája annak, hogy hogyan hamisítsunk mérési eredményt figyelmetlenségből...

A méréseim során a hangkártyán keresztül figyeltem az erősítőm kimenetének jelét egy 10K / 1K-s osztóval. Arról feledkeztem meg, hogy a hangkártyám képtelen 680mVeff feletti jeleket kezelni. A négyszögesedés nem az IC tápfeszültségre való kiülése miatt következett be tehát.

Újabb mérés 15K / 1K-s osztóval 8Ohm terhelésen:
Hangkártyán ismét elértem a 680mV-os feszt, viszont ez 8Ohmra levetítve az említett ellenállás ismeretében egészen pontosan 13,055Watt. Ez 4Ohmon ennek a duplája lesz.

Még tovább dolgozom az osztón...
(#) ThomAce hozzászólása Jún 24, 2011 /
 
100K / 1K-os osztóval végül az erősítőm mérése 1Khz-en 8Ohm-os terhelés mellett.
A mért teljesítmény így 37,761Watt.

Elértem célom.

scope_bw.jpg
    
(#) highand válasza Mayan hozzászólására (») Jún 24, 2011 /
 
A potiról a panelra menő vezeték szedi össze, ami leosztódik, ha a poti csúszkája a földre kerül.

Először vidd messzire a trafót és a puffereket és vizsgáld meg így is.
(#) Mayan válasza highand hozzászólására (») Jún 24, 2011 /
 
Nincs poti, ez egy önálló végfok. A földpontot azóta áthelyeztem a pufferelkók közös pontjára de semmi változás. Korábban a bemeneti rca-nál volt, és ott volt a doboz földje is. Semmi nem segít... nem értem miért búg. Amúgy szépen szólna ha nem búgna is közben. Ja és ha nincs semmi bemenő vezeték a panelon ( leveszem) akkor is ugyanúgy búg...
(#) proli007 válasza Mayan hozzászólására (») Jún 24, 2011 /
 
Hello!
Ha nyitott bemenettel zúg, és zárttal csendes, akkor várhatóan a bemenetre kapacitíven csatolódik a zúgás.
Tehát vagy az erősítő bementi ellenállása indokolatlanul túl magas, vagy a hálózat és a bement közötti látszólagos kapacitás túl nagy.
Ezt a kettőt érdemes ellenőrizni.
üdv! proli007
(#) Mayan válasza proli007 hozzászólására (») Jún 24, 2011 /
 
Nem, nem hiszem hogy ez lenne, ennek nem magas a bemeneti impedanciája. Ez a legújabb agymenésem, a texas vége, ic nélkül, nagyobb erősítéssel:
(#) proli007 válasza Mayan hozzászólására (») Jún 24, 2011 /
 
Hello!
Úgy gondolom, hogy a tápfeszültség szűretlensége csatolódik be a bemenetre a két 4,7kohm-on keresztül.
Ha a bement "rövidzárban van", akkor 10µF hidegíti a jelet. Szerintem oszd ketté a 4,7kohm-okat, és a közös pontokat hidegítsd kondival a GND-hez. (Elvileg a szimmetrikus felépítésnek ki kellene egyenlíteni a brummot, de lehet a plusz és a mínusz táp között szűrésben aszimmetria van.)
üdv! proli007
(#) steelbird válasza Mayan hozzászólására (») Jún 24, 2011 /
 
Három dolog:
- a tápfeszültségből érkező zavarjelek elnyomása nagyon rossz, mint ahogy előttem proli007 írta, épp ezért hallod a táp brummját...
- kicsi a bemenő impedancia, kisimpedanciás előfok kell hozzá...
- alsó frekvenciákon az előző miatt egyenetlen az átvitel, kevés a becsatoló kondenzátor értéke....


Ja... THD -re viszont szimulációban jobb lett
(#) highand válasza steelbird hozzászólására (») Jún 25, 2011 /
 
Csatlakozom.
(#) T-Tboy hozzászólása Jún 25, 2011 /
 
Üdv mindenkinek!
Új vagyok itt, a CarStyling.hu-n ajánlották ezt az oldalt amikor is felvetettem kérdésként az alábbi dolgokat.
Remélem, hogy jó kis csapat van itt is és főként segítőkészek!
Tehát, a problémám az, hogy szeretnék "építeni" egy saját szobai aktív mélyládát a meglévő házi-mozi rendszeremhez.
Főképp zenét (house, trance és techno műfajokat túlnyomórészt, de sok más műfaj is megfordul nálam) szoktam hallgatni rajta, de azért filmnézéshez (hallgatáshoz) is kell majd néha-néha.
Volt egy gyári aktív Pioneer mélyládám pár évig, de nem igazán jött be. Az gyári specifikáció szerint 67,5W RMS-ű volt és 110W-ot tudott csúcsban. Jó, tudom, a Watt-okat hagyjuk, nem azok a lényegek (ugyanakkor teljességgel mégsem hagyhatóak figyelmen kívül ezek a viszonyszámok sem).
Egészen pontosan ilyenem volt, csak fekete színben:
http://www.briver.hu/termekek/szorakoztato_elektronika/asztali_av_k...m.html
Filmhez még csak-csak, de zenéhez (nekem) már nagyon kevéske volt.
Nézegettem a neten aktív gyári ládákat, de amik tetszenének és amik már tudnak is vmit azok jóval 100000Ft felett vannak. Annyit meg nem szándékozom áldozni rá.
Szóval, ekkor döntöttem úgy, hogy csinálni kellene egyet. Persze, nem teljesen apró db.-okból építeni egyet hanem úgy gondoltam, hogy vennék egy jó kis 20-25cm-es 4ohmos, autóhifis mélyládát (pl. DLS, HiVi, Infinity, Pearless, Seas, u-Dimension, Audio System) ami kb. 200-300W RMS körül tudna. És ehhez vennék készen egy erősítő modult.
Mint pl. ez itt:
http://www.conrad.hu/conrad.php?name=Products&pid=301044
Eddig ettől jobbat nem találtam még.
No, ebben kellene a segítségetek, hogy tudtok e hasonlót vagy ettől jobbat ajánlani ami lehetőleg nem drágább ettől???
Sajna nem sokat írnak a tulajdonságairól, azt sem tudom, hogy a itt feltüntetett 300W 4ohmon az tartós teljesítmény e vagy csak max. Azt sem írják, hogy mekkora THD mellett képes leadni ezt a 300W-ot.
(Kis kitérő. Mondták már, hogy igazi, valós 300W RMS-t nem bírna sokáig hallgatni a ember. Valóst, nem kamu Watt-okat.
Autós erősítőben is ha elém tennének pl. egy M.N.C erősítőt amire pl. az van írva, hogy 4x150W és mellé tennének egy pl. u-Dimension erősítőt amelyre azt mondanák, hogy 4x50W-os akkor valószínűleg a utóbbit választanám mert minőségibb erősítő, s mert valószínűbb, hogy az a Dimension erősítő tudja is azt amit mondanak róla. Minőségi Watt-okat kapna az ember).
Ami nem tetszik benne, hogy a jel/zaj viszonya 77dB.
Lehetne jobb is. 90-100 vagy a felettivel már ki lennék békülve.
Ami viszont tetszik rajta, hogy a fázisforgatás is fokozatmentesen állítható rajta 0 és 180fok között.
Szóval, ezen agyalok és ebben szeretnék egy kis elméleti segítséget kérni. Ajánlhatnátok esetleg még pár alternatívát, hogy mit lenne érdemes erősítőnek venni egy zárt 20-25cm-es nyomóval ellátott ládához szobai használatra?!
A szoba amúgy 20m2-es, de sajna eléggé zsúfolt ami a akusztikának nem igazán szerencsés. Talán a ex Pioneer gyári láda is szebben szólt volna a szobámban ha nincs így telepakolva.
Amikor meszelve volt egyszer régebben és kopp üres volt a szoba akkor emlékszem, hogy a kis minihifim 2x50W-os 2utas hangfalai is tök szépen és kellően hangosan tudtak benne szólni. Most meg van 4db. álló 3utas hangfalam és elveszik a hangerejük a szobában.
A házi-mozi erősítőm nem akarnám lecserélni egy olyanra ami beépített suberősítő csatornával is rendelkezik (ha jól tudom azt nevezik 6.0-nak). Jó lenne, de a jelenlegi erősítőm nem akarom elpocsékolni fillérekért. 2003-ban vettem újonnan 90.000.Ft-ért. Manapság nem sokat adnának érte.
Egyébként a rendszerem a következő (eléggé vegyes bazár, de én szeretem őket):
- Panasonic SA-HE 90-es 5.1-es 5x100W-os receiver,
- Pioneer DV-310K dvd-játszó,
- Jamo Studio 180 3utas frontsugárzók, 100/170W,
- Magnat Motion 210 2utas, 3hangszórós centersugárzó, 75/150W,
- Magnat Motion 88 3utas háttérsugárzónak (nem igazán annak valóak, de mivel zenét többet hallgatok ezért sztereóba jobb a 4db. nagy álló hangfal), 130/240W,
- Panasonic TX-28A2C 70cm-es (1993-as, kicsit old-school) 100Hz-es képcsöves tv.
Gyári aktív házi-mozi subban amit meg tudnék még fizetni az talán ez lenne:
http://www.conrad.hu/conrad.php?name=Products&pid=342740
De ez meg reflex. Ami ugyan zenénél nem rossz, de egy zárt láda csak minőségibb hangot ad vissza és kevesebb térfogatú. Pontosabb a hangja, gyorsabb, s mélyebbre tud menni.

Bocsánat, hogy ilyen hosszúra nyúltam, remélem, hogy nem zavar senkit sem!
További szép napot mindenkinek!
(#) reloop válasza T-Tboy hozzászólására (») Jún 25, 2011 /
 
Üdv! Sajnos jót és olcsót nehéz összeegyeztetni. A Conrad beépíthető erősítő a fotó alapján csak csúcsban közelítheti meg a 300W teljesítményt.
Zenéhez, házimozihoz 60W-os Sony aktív szubot használok 6x6-os szobában. A fal mellé (nem sarokba) helyezett készülék minden igényt kielégítő hangnyomást biztosít.
Ha mégis valami falbontót szeretnél akkor böngészd a hangosítási eszközöket. Csak egy példa, nem ajánlat: Bővebben: Link
(#) janika29 hozzászólása Jún 25, 2011 /
 
Sziasztok!Új vagyok még itt,és van egy olyan problémám,hogy az erősítőm egyik oldala(bal)elég erősen zúg,pláne,ha felhúzom a basszust.A jobb oldal tökéletes.Meg csinál olyat,hogy egy pillanatra elhalkul,mintha ugrana a cd,pedig nem cd-ről zenélek.Ez egy Fisher CA-271-es erősítő.Várom segítségeteket.
(#) lamalas válasza T-Tboy hozzászólására (») Jún 25, 2011 /
 
Udv,

Idézet:
„Nézegettem a neten aktív gyári ládákat, de amik tetszenének és amik már tudnak is v.mit azok jóval 100000Ft felett vannak. Annyit meg nem szándékozom áldozni rá.”

reloopnak igaza van, jot es olcsot nem fogsz talalni es epiteni sem. Ha jot akarsz epiteni akkor nem csak az erositon fog mulni a dolog! Egy autos sub nem feltetlen lesz jo a szobadban mert azok ugy keszulnek (jobb helyeken), hogy az autoban levo kismeretu zart ternek a melyemeleset is figyelembe veszik. Egy lakoszobanak nem olyanok az akusztikai tulajdonsagai mint egy autonak (belulrol termeszetesen )!

A 77dB-es erosito jel-zaj viszonya miatt ne aggodj! Ez az ertek ugy tunhet, hogy nem valami jo a manapsag mindenre rairt 90-100dB-hez kepest, de ne aggodj amiatt, hogy esetleg zajosnak hallanad a kiszemelt erositot. Az a 77dB nagyon is jo ertek, semmi gond nincs azzal.

Fura, hogy neked az ures szoba akusztikaja jobban tetszett mint a telepakolt szobae ugyanis az ures szobak akusztikaja minden szempontbol pocsek szokott lenni szemben a telepakolttal ami azt jeleni hogy csillapitva vannak az esetleges allohullamok, visszaverodesek valamilyen mertekben. Persze elkepzelheto h. a telepakolastol tulcsillapitott lett a szoba valahol a kozep-magas tartomanyban es doglottnek hallod a szobat ami miatt nem tetszik. De a melyeknek egeszen biztos, hogy jobbat teszel ha tele van pakolva a szoba. El tudom kepzelni, hogy az ures szobaban a melyek nagyon dogosnek hatottak mert nem volt csillapitva a szoba es bizonyos frekiken jo nagy kiemelesek keletkeztek. Ez azonban teljesen rossz irany, nem szabad "bedolni" az ilyen hatasoknak barmennyire is jonak tunik! A jo minosegu melyek feltetele a melyben jol csillapitott szoba es akkor mar a zart subnak is ertelme lehet, bar reflex dobozzal is lehet jo minosegu subot kesziteni csak jol kell megtervezni az egeszet (megfelelo hangszorohoz megfelelo dobozt kell tervezni). Ez az (mármint a jo tervezes) amit altalaban nem talalsz meg az olcsobb subokban ezert nem is fognak sehol jol szolni.

Egy szo mint szaz keruld az olcso dolgokat. Gyűjts inkabb tobb penzt es vegyel jo minosegu cuccokat, hosszu tavon ez a strategia jobban megeri.

Szerk.: A kiszemelt erosito egyebkent jo lehet, a hangminoseget inkabb a sub hangfal fogja meghatarozni, arra figyelj jobban, vagy tervezz sajatot ha van benne gyakorlatod.
Következő: »»   846 / 2499
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem