Fórum témák
» Több friss téma |
szia
- s s s + s s s - s s s + s s s - a cella felépítés, szóval 17 lemezes, én az elektroit függvényében 20-100A közt próbáltam, de most 25A az elektrolit és ezt szabályzom a PWM segytségével. üdv
Sziasztok!
1 órája fejeztem be 2 db hidrogén generátor beszerelését a kettes Jettámba. Gyönyörűen termel. Kb. 3 A-t vesz fel. Kicsit kisebbre vettük a fúvókát, most megmérjük, mennyire csökken a fogyasztás. Menni megy rendesen.
Szia!
Azt kérdezném a 3A-t mivel mérted? Nekem 3A mellett egy bontó se ad megfelelő gázmennyiséget kettő meg végképp. Most nekem 20A a felvétele! A mérésnél figyelj oda hogy mivel méred! mert fals eredményt kapsz. Ha van PWM akkor lehet lakatfogóval mérni mert az nem egyenárammal megy. Ha nincs akkor csak a sönt ellenállásos mérőműszer a jó! A lakatfogó nem mér egyenáramot ha mutat valamit az viszont biztos hogy fals eredmény mivel az a része indukciós elven működik és az egyenáram nem indukál feszültséget a műszerben. Ezt tapasztalatból írom. Lásd: http://www.youtube.com/watch?v=MztWFJ_pVao
A lambda szondát ki lehetne játszani úgy hogy kicsavarom és beragasztom az érzékelőjét, hogy ne kapjon oxigént és helyére belecsavarok egy másik csavart, hogy ne kelljen erre: Bővebben: Link pénzt költenem?
Szia!
Nem! a lambda szonda pont akkor ad jelet HA a belseje és a külseje között eltérő az oxigén szint! Tehát ha azonos a két vége között akkor nincs jel és az autó addig pakolja neki a benzint amíg az injektor bírja. vagy vákuumot szív a tankba A lambda jelszintjét emelni kell ezért kell az az elektronika ami nem engedi leesni a jelet annyira hogy a motorvezérlő "szegény" keveréket érzékeljen. Az a megoldás sem jó hogy "beraknak egy darab csövet" amitől hátrább kerül a szonda mert azt a ~300c°-ot el kell hogy érje mert alatta nem működik ezért van benn fűtés is. A magnumtuningnál van jól működő felesleges kintről rendelni mert ha megadja magát hol érvényesíted a garit?
Nézd ezt találtam: csak 0,2 ohm -os ellenállás: Bővebben: Link Ezt lehetne nekünk is alkalmazni?
Szia!
A leírás szerint jól is működhetne a kérdés csak az hogy ennél a "buherációnál" a jel test és a fűtés test a vezérlőben vagy a kocsi más pontján is le van testelve nem ér az egész semmit. Ezt az apró dolgot kihagyta az illető. Szerintem a jel test és a fűtés test eredendően össze van a kocsiszekrénnyel kapcsolva! Amúgy meg a co mérés eredménye az én autómnál is hasonló volt és mégis "zabálta a benzint" a szerelő azt mondta hogy teljesen jó az érték. Akkor kezdtem olvasni ezeket az oldalakat és hívogattam az illetékes "elvtársakat" aztán ár és megbízhatóság alapján maradtam ennél: http://www.magnumtuning.hu/hu/termek_reszletes/lambda_szonda_efie_m...llhez1
Ez a módszer nem jó mert a működése hőmérsékletkülömbségen alapul. ha fix fogyasztáscsökkenést szeretnél tekerj egy kis alufóliát a külső részére, hogy ne tudjon annyi hőt leadni. Működő dolog a magnum tuningos EFIE is de sajnos húzós az ára!
Sziasztok!
Ezt a kapcsolást lehet módosítani úgy hogy az összes funkciója megmaradjon és a vezérelt kimenet pozitív legyen?
Nekem is ez van és működik rendesen. De miért is kell pozitív megszakítás? A pozitív oldalon beraksz egy 30A-es biztosítékot és ha az összes vezeték szigetelt akkor teljesen mindegy hogy melyik van megszakítva nem?
Szia Gyula!
Szerintem félreérted a kérdést. A vezérelt kimenet jelen esetben azt jelenti, hogy most a FET a - (föld) felöli oldalon szakítja meg a tápot, a másik esetben pedig a + táp oldalt szakítja meg. Elméletileg a hatás ugyan az, de mint korábban is írtam, ha pl. olyan bontót szeretnél rátenni, ahol maga a ház - (föld) potenciálon van állandóan, ott csak a + oldal vezérlése lehetséges. Van a Vaterán is olyan (nem reklámozom a gyártót, mert nem kell, van így is elég híve) berendezés, ahol a DRY-CELL véglemezei vastagabb lemezből vannak készítve és a - táp szerepét is betöltik egyidőben. Ezt csak akkor tudnád erre a PWM-re kapcsolni, ha teljesen elszigeteled , ami ugye nem célszerű. Tehát, ha át lehet alakítani ezt a kapcsolást olyanra, ahol az "N" csatornás FET helyett egy "P" csatornás fet a kimenet, akkor a + tápot fogja szaggatni és a - közvetlen a földre kerülhet. Szerintem ezt szeretné "meddu" barátunk. Lehet, hogy nem volt elég precíz a megfogalmazása, de én ezt szűrtem le belőle. Ha nem erre gondol, akkor majd reklamál. Visszatérve a kapcsolásra, gondolom kis kiegészítéssel meg lehet oldani.
Szia! Én értettem a kérdést!
De az a megoldás hogy egyik végét letesteled miért is jó? És hová teszed a biztosítékot ami ugye a rendszer védelmét hivatott ellátni? Szerintem sehogy nem egészséges dolog az egész bontót letestelni! Kell hagyni valamit ami elfüstöl ha gáz van. Azt már észrevettem hogy szinte senki nem gondol arra hogy egy ütközésnél mi történik a bontóval és itt nem arra gondolok hogy felrobban. Az elektromos vezetékekre mivel azok nagy része HA jól van elkészítve majdnem az indító kábellel egyenértékű pontosan azért hogy ne a kábel melegítésére használja azt az áramot amit kap hanem munkára. Tehát ez hogy is viselkedik ha testet kap a kábel és nincs biztosíték valószínűleg hamar kigyullad a szekér! Azért jobb a test megszakítása mert így a + szálra lehet egy biztosítékot közvetlenül az akkumlátor mellé rakni a - meg le van védve egy rellével. Lehet hogy tévedek de szerintem ez a megoldás az egyik legjobb és nem azért mert nekem ilyen hanem mert így biztonságos. A barátom is azt hitte hogy ah' az csak egy kütyü és amikor ki híján lerobbantotta maga alól az autót Ő is elkezdett gondolkodni arról hogy mikor és hogyan működjön!
Sziasztok!
Hát igen az az eset áll fent amit patkolttojas mond, köszönöm a precíz megfogalmazást. a biztosítékot természetesen nem szeretném kihagyni a rendszerből ugyanoda a pozitív ágba kerül mint a másik rendszerben.
Szia! Értettem a gondodat!
Az a lényeg hogy úgy csinálod ha rám hallgatsz ahogy akarod az elhelyezést! Én személy szerint semmikép nem raknám folyamatosan testre a szerkezetet. Nagyon egyszerűen lehet szigetelten szerelni szinte mindenhol lehet fillérekért kapni olyan lemezt, fóliát, polifóm tekercset,stb amivel könnyen megoldható. Az enyémben annak ellenére hogy az egész szigetelt mivel műanyagból van, tettem alá polifom lemezt így a rezgés csillapítása is jobb.
Szia Gyula!
Szerintem ha a cella testen van és a PWM a + feszültséget szaggatja, akkor sincs semmi akadálya a + körben elhelyezett biztinek, sőt, ha az kimegy, akkor biztos feszültségmentes a kütyü. De mindegy. Ha a negatívot szaggatom, mint a mostani kapcsolás, akkor is a + ágba tett bizti megy ki túlterhelés esetén. Nem látom a különbséget. Az pedig, hogy milyen PWM-et használsz az teljesen ízlés dolga. A fő. hogy megfelelően működjön, biztonságos legyen, ne legyen egyetlen kábel sem aláméretezve, megfelelően szigetelt legyen a vezetési útvonala, stb. még sorolhatnám, de nem akarom, mert annyit beszéltünk már erről, hogy csak na! Sajnos az, hogy egy ütközésnél mi történik, az egyébként is beláthatatlan dolog, de egy dologban biztos vagyok: magát a cellát is megfelelően kell rögzíteni, lehetőleg nem csak a talpánál, mert a tömege miatt olyan erők hatnak a csavarokra és a műanyag lapokra, hogy szanaszét szakad és esetleg törik is, főleg a plexilap. Szerencsésebb ilyen szempontból a kemény PVC fedlap.
Szia Gyula!
A Hidrogén a katód elektródán fejlődik, az oxigén az anód elektródán. Ha a bontón a pozitív betáp fix, a negatívot szaggatod, mint ahogy PWM üzemmódban általában "használatos". Ha a bontón a negatív a fix és a pozitívot szaggatod, elvileg változik a termelt gáz minősége. A bontó lemezein mindig van egy bizonyos maradék feszültség, impulzus üzemben pláne, ha a katód lemez van fixen, a Hidrogénfejlődés kedvezőbb
Hali!
Talán hátránya a P-csatornás FET-nek, hogy nagyobb a belső ellenállása tejesen nyitott állapotban, több hő disszipálódik rajta.
Szia Gyula!
Nem tudom, erre vonatkozóan nekem személy szerint még nincs mérési eredményem. Lehet, hogy igaz, de nem vagyok benne biztos. A bontó lemezei közötti feszültség szempontjából teljesen mindegy, hogy melyik lemez van fixen a tápon és melyik felén, mert a feszültséget a lemezek között méred, nem önmagában egy lemezen, vagy összekötött lemezeken. Nemsokára meg tudom mondani, hogy mi a helyzet, mert valami hasonló kísérletekbe fogtam, de az eredmény még nagyon messze van!
Szia!
Talán igen, de lehet segíteni rajta pl. több FET párhuzamos kapcsolásával. Valamit, valamiért!
Szia!
Az a helyzet hogy nem értem hogy te miről beszélsz normális esetben csak a két lemezes "vízbontóra" igaz az amit írtál hogy az egyik oldalon a hidrogén a másikon az oxigén válik ki. A soklemezes bontónál minden lemez között képződik oxigén is és hidrogén is az oxigén a negatív oldal felé vándorol az pedig mindig az az oldala a lemeznek (semleges) amelyik közelebb van a pozitív betáphoz vele szemben keletkezik a hidrogén. tehát teljesen mindegy HA szimmetrikus az elrendezése a lemezeknek hogy melyik oldat szaggatjuk meg. A semleges lemezeknek ez az egyetlen feladata a bontóban hogy munkára fogja a lemezen keresztülhaladó áramot az is természetes hogy ezzel csökken a feszültség folyamatosan és amikor elértük azt a lemezmennyiséget ami már nem képes munkát végezni megfelelő mennyiségben akkor látszik kívülről hogy "milyen jó a bontó szinte semennyire nem melegszik és mégis jön a gáz" persze jóval kevesebb mint ha kiveszünk egy semleges lemezt de ezt úgysem ismeri be senki. A saját tapasztalatom sok itthoni szinte minden nap esténként ezzel foglalkozom hogy 12V tápfeszültséghez a maximális semleges lemez 3db! A gáztermelést úgy lehet még fokozni hogy nem fúrsz a lemezre egy furatot sem és megakadályozod hogy a folyadék a lemezek között szabadon tudjon áramlani. Az egyes "cellák"-hoz úgy táplálod a folyadékot hogy az csak ahhoz a cellához menjen és a lehető legmesszebb legyen a szomszédos cellától.
Szia.egy néhány dolog nem úgy van ahogy gondolod.Mert mi is történik a víz bontásnál?:Az alkotó elemeket (H2O)szét válasszuk.Kettő Hidrogén és egy Oxigén.Ha bár melyiket kivesszük a vegyületből(mert a víz egy vegyület)a másik alkotó elem is távozik,mert nincs ami lekötné.Az teljesen mindegy hogy a Hidrogént vagy az Oxigént vesszük ki.Tehát a polaritás hol léte(mejik-mejik elektródán mejik van)teljesen mindegy a gáz "minősége"szempontjából.A keletkező gáz minősége nem változik bármilyen az elektródák polaritása,az mindig Hidrogén és Oxigén lesz.Nincs "jobb" hidrogén vagy oxigén.Bár melyik betáp ágat szaggatod meg mindig a H2O bomlik le és 1 Oxigénhez mindig 2Hidrogén kötődik,tehát 1 Oxigén "kiszakítása"két hidrogén kilépését eredményezi-és fordítva.
Igazad van tápláló, én pwm -et nem használok, teljesen felesleges, az áram fogyasztás a NaOH koncentrációjával határozom meg, úgy csinálom hogy nyugodtan gerjedhet egészen 90 A -ig. Minnél melegebb annál jobb, sőt ha rézcsövet tekersz a kipufogóra ahol a legforróbb és ott vezeted átt a gázt + adagolsz bele vizet hogy a H és az O keveredjen a vízgőzzel amit szivattyúval adagolsz,... hogy túl ne melegedjen a gerjedés miatt, úgy kell beállítani hogy fel ne forrjon a hűtővized, a szivattyút lekell szabályoznod, hogy csak épphogy csepppegtesse a vizet és így plazmásított gázt kapsz(2H2O+H3O) ami láncreakciót indít be a motor gyújtó terében. ... olvass utánna G. S. Zoli szabadalmában, !de! amikor megcsinálod ne nagyon hangoztasd, hogy te benzint már nem tankolsz az autódba, mert a törvény bünteti a szabadalom-ról(ból) megcsinált és licenc híján megcsinált dolgokat. Megcsinálod aztán titokban használod, jársz vele, melóba, vagy taxizol, nem lessz konkurensed.
Szia!
Nem tudom hol lehet róla olvasni, érdekelne. Egyébként a YouTube már egy jó éve tele van szinte ugyanezzel a módszerrel, de HHO nélküli változatokkal. Egyszerűen egy réz hőcserélőt szerelnek fel a kipufogó kiömlőcsonk közelébe és egy kisméretű csövön (majdnem injekciós tű átmérő) vizet vezetnek bele és egyszerűen a keletkezett vízgőzt egy csövön bevezetik a karkurátorba, vagy dízeleknél a kartergáz visszavezető csőbe. Ennyi. A fogyasztás csökkenés szerintük eléri a 40%-ot is. De persze az sem megy hagyományos üzemanyag nélkül! Rengeteg régi és új autót mutatnak, azt is, hogy maga a hőcserélő hogy néz ki. Tényleg nem egy "Was ist das"! Azért megadhatnád a magyar szabadalom linkjét is.
Ne akarjunk már megint GSZ ostobaságairól beszélni, az az ember egy szimpla bohóc. A 2H2O +H3O pedig nem plazma, plazmában csak oxigén és hidrogén ionok szerepelnek. A plazmába fecskendezett víz elbontása pedig hőt von ki a plazmából, azaz teljesítmény kell hozzá.
Idézet: „Azért megadhatnád a magyar szabadalom linkjét is.” Itt a 'projektje' : Bővebben: Link De én inkább komédiának nevezném, egyszeri elolvasást megér, hogy röhögjön egy jót az ember.
Szia!
Hát azért elszomorító hogy azt amit leír te röhögésre használod! Biztos hogy nincs mindenben igaza de rendesen kitálalt. És az a dolog "hazánkat eladta, iparunkat felszámolta és a magyar embert biorobottá alakította át! " elgondolkodtató! DE IGAZ! Ez nem a témához tartozik de nézzen mindenki magába! Mit is csinálnak ezzel a HHO generátorral és alkatrészeivel? MÉG megtűrik! Ez a 70-es években nem ment volna még nyugaton sem! Nálunk simán lecsuktak volna vagy leveszik a rendszámot HABÁR ERRŐL A MAI NAPIG NEM VAGYOK MEGGYŐZŐDVE HOGY VALAMELYIK TÚLBUZGÓ RENDŐR NEM CSINÁLJA MEG! Lehet hivatkozni arra hogy nem eredeti meg más lesz az autó jellege és még sorolhatnám.... Az elve annak hogy HHO+vízgőz a motorba juttatva növeli a teljesít én is tudom igazolni és nem a mostani építéssel. Kb 10 éve építettem be vízpermetezőt a 120-as skodriba és ott is működött rendesen IGAZ a kettőt még együtt nem próbáltam de a HHO csak javíthat a rendszeren! A mostani csak az elpárologtatott vizet adagolja a HHO-hoz úgy hogy az egész rendszerben folyamatosan a motor által keltett vákuum van. Mivel a víz alaptulajdonságai közé tartozik az is hogy a hőmérsékletétől függően mindig ugyan olyan páratartalmat hoz létre. Ha a felette levő gáztérből ezt elszívjuk akkor felgyorsul a párolgása a folyadéknak mivel azonos szintre páratartalomra törekszik. De ez nem ér fel azzal amit sok helyen láttam már hogy a kipufogóval párologtatják a vizet és azt adagolják a motorba.
Lehet nevetséges az egész /és főleg megmagyarázhatatlan/ de aki egy kicsit is foglalkozott a Jcellel az tudja,hogy nem mindegy a gáz milyenségére nézve melyik polaritást hová kötöm.Valami más is van itt. minden más :gumicsirke:
Sziasztok!
Végre pedzegetjük már azt a véglgeshez közelítő elképzelést, amire korábban már tettem említést. Tehát: -benzin elvétele mellett HHO adagolás, -vízpermetbefúvatás (kipuffogó hőjének hasznosításával nyert gőz formájában), -Elektromos gyújtó ív töltéstöbbszörözés impulzusgenerátoros és kondenzátorosan dúsított ívvel (plazmás jelleg), -kipuffogóból visszadesztillált (lecsapatott) víz visszanyerése, -négyakkumulátoros öntöltő Teslakapcsolásos "akkutelep", Egy külön vonalon pedig: egy kis hengerűrtartalmú benzines agregátorról kapott árammal meghajtott villanymotor a váltómű elé. És ekkor egy kis kör bezárul. A nagy körben annyi a különbség, hogy a járművet amibe ezen elveket építjük szintén megalkotjuk: szénszálas üvegszálas kompozit anyagok, 4 kerékben külön villanymotor a hajtáshoz, benzines agregátor kizárólag HHO-val üzemelve, ...stb. jó munkát és kedvet kívánva, Üdv, Robi. |
Bejelentkezés
Hirdetés |