Fórum témák
» Több friss téma |
A téma átmenetileg fagyasztva lett, hozzászólni nem tudsz!
bocs, a leiras benzinesre van. Dieselnel, az izzitas +-ban van es a "gyujtast adni ra" nem szukseges.
*** nekem is MEGANE -OM VAN !!!
Ugyanez a hibajelenség. sőt a 3 -dik záramnál már megszorultak a lamellák és be sem engedi a kulcsot . Szóval szeretnék egy vállalkozó szelemműt aki segít az elektronika megépítésében. ja ** és külön izzítás nincs ! Ha ráadtam a gyujtást izzított ennyi. utánna fordít önindító Jó nekem az autómatikus indítás is PIC -el .... gombra az autó gyujtást ad és indít, ugyanarra a gombra kikapcs.. Egy ilyen is teljesen jó lenne de olyan is lehet hogy 1.kapcsoló- gyújtás 2.kapcsoló - indítás De a pic -esre várok megoldást.....
Véletlen vergődtem ide,nekem kb 1 éve volt ilyen gondom,diesel citroent kapcsolgatok kulcstartós riasztóval,2-3 kilométerről is simán megy,mivel ebbe benzineshez gyártották,ezért az izzítást is meg kellett oldanom.+ három rellébe kerűlt.1 az izzítás után átbillen,és a riasztó inditó "jelét"ráengedi a behuzó tekercsre,2 öntartó ,hogy ne szakadjon meg a folyamat,3 a töltés lámpával párhuzamosan van oldja a gyujtás vezetéket,ráindítás gátlás....A neve SPY 5000 ,,,a TOMAHAVK -ot drágáltam,léteznek mások is,nekem ez tetszett télen meleg motornál,nyáron hütött kabinba szállok be,közben kávét iszom,stb,kiírja a kabin höfokát,akkufeszt,jelez ha piszkálták stb,ja csak üresben,behúzott kézifékkel indít,ezt is meg kellett oldani...
Először is bocs a modtól ! Köszönöm ez a project érdekelne engem is ugyanis a megane om is diesel!
Idézet: „1.kapcsoló- gyújtás 2.kapcsoló - indítás” Ennyi kell, se több, se kevesebb. Illetve annyival egészíteném ki, hogy már a régi Megane is valószínűleg immós, úgyhogy szükség lesz a kulcs műanyag fejében lévő csipre, amit megfelelő helyzetben a gyújtáskapcsolón lévő olvasógyűrűhöz kell rögzíteni.
Nincs semmi eltérés, ugyanaz a gyújtáskapcsoló.
Így van ugyanaz és nem immos (szétszedtem a kulcsot)
A google a barátod,elég ha bütöd.:pager auto alarm és máris utánna tudsz nézni mit tud.Én lcd-st ajánlok,olyant keress ami dieselhez készítettek,akkor nem kell annyit variálni.Egyébbként az enyém is bolond véddet nehéz lenne tönkre tenni elkötéssel,rengeteg rellé van benn.....Nálam minden müködik,a hátsó ajtó nyitóval indítom az állófűtést,sok extrém funció van rajt,nekem ennél jobb nem is lehetne... :smoke: Bővebben: Link
Köszönöm,én ezt elfogadom megoldásnak, könnyű beszerelni és könnyű a bekötése is egyszerű sok funkció, viszonylag olcsó megoldás. Leütöttem egyet,egy aukciós oldalon. Várom sok szeretettel hogy megérkezzen aztán pattintom befele az autóba !!!
Addig is szétberheltem a zárat (flex a barátom) és csavarhúzós indítás Köbzoli köszönöm WOW eddig ezt nem is tudtam !!!
Tipp.:Csak úgy lehet a komplett zázat kihúzni,a zár betétből ,ha bent a kulcs,és gyujtásra van rakva,illetve két rugos pöcköt be kell nyomi .Ha nem tudod gyujtásra rakni akkor nagy munka lesz.Igy van levédve,hogy bárki ki tudja cserélni...Legtöbb tipusnál igy van...csak ovatosan a csavarhuzóval...
Ja azt még írom,hogy tök nagy durranás mikor a boltból indítok,vannak a parkolóban akik körbe járják a kocsit,keresik a sofört,nálunk meg a portás majdnem kihivta a tüzoltókat mert elöször füstölt kicsit,majd elindult a járgány...ez télen volt...Most már hozzá szoktak...
Hallod? A zárat nem fordította el a kulcs igy mexívtam flex volt a barátom .......... nincs többé zár (csak gyönyörű haj )
Melyik tipust vetted meg? Sikerult a beszereles?
Abba a tipusba,csak benyást csináltak,akkor neked is át kell majd turnod a cuccot....
Azt akartam írni ,remélem szeren vagy, nekem is 3 napomba került,mire minden működött,ja és a gyújtás kulcs helyére mindenhogyan kell valami kapcsolót betenni,ugyanis táv indítás után elindul egy óra a távkapcsolón,12 perctől visszaszámol,és leállítja a motort,vagy példul.:ha kínyítod az ajtót 40 másodperced van a gyújtás ráadásra,mert megint megáll,illetve a fék megnyomására,ezek mind azért vannak,hogy a járó motorú kocsít az ugynevezett trükkös rabló sem tudja elvinni,csak akkor,ha az ajtót is kinyítják távolról,és öneki,még gyújtás kulcsa is van ugyan ilyen....Ez egy nagyon komoly cucc ám....
Sziasztok, korábban már sokat beszélgettünk itt a nyomógombos indítás lehetőségéről. Az akkor megépített áramkör egy ideig jó volt, majd valamiért behalt és elfüstölt. Nagyon nem ellenőrizgettem mi lehetett a probléma. Viszont most újra előjött az kedv, hogy megvalósítsuk a dolgot. A kérdésem az lenne, hogy van köztetek azóta aki foglalkozott ilyennel, épített, vagy esetleg készen vett ilyen rendszert?
Egy start/stop gombbal ellátott indítás jól mutatna a kocsiban. Csak egy stabil elektronika kellene hozzá. ebay-en találtam pár univerzális elektronikát, de nem tudom melyik lehet jó, és mi alapján hagyja abba az önindítózást. 10-e. forintot szívesen beleáldoznék a rendszerbe, mert kényelmes Van ötlet valakinek?
A google a barátom.ugy,hogy visszatértem....Szóval,ha most kezdeném előről,akkor tennék,hozzá egy kis lét,és akkor is a pageres megoldást választanám nekem müxik fullos kiépítésben,olvass vissza,vagy nézz utánna.:Spy 5000
google a barátom. Már rákerestem arra a termékre, de annak az ára nekem sok és itt elsősorban nem a riasztó funkció számít nekem. 25e alatt nem találtam ilyen rendszert.
Pedig ,ha az összes funkcióját kipótolod,akkor sem jössz ki ebből az összegből,én sem a riasztó miatt vettem meg...egyébbként bombabiztos....
Sziasztok!
Már régen nem szólt senki ehez a témához,én most kezdtem el foglalkozni ezzel,mivel meghalt a gyujtáskapcsolóm. Olvasgattam itt a fórumon és találtam is egy kapcsolást Bővebben: Link Ezt szeretném átalakítani úgy hogy egy gombnyomás gyujtás(0-1 et lép),aztán ha a nyomógombot nyomva tarom addig indítózzon,aztán felengedem és mikor ujra lenyomom akkor gyujtás off. azt nem értem hogy a kapcsolás medig tartja bekapcsolva a ledet és mi van ha folyamatosan nyomom a nyomógombot? Előre is köszi. Üdv!!
Esetleg tudnátok egy szimulátort ajánlani,amiben le tudnám szimulálni a kapcsolást és még ki tudnám egészíteni relékkel meg stb?
Szép napot! Üdv!!
Még a megboldogult szoci autómhoz én is készítettem egykor, a manapság oly divat irányzatot vett, agyonelektronikázott járműgyártásban alkalmazott nyomógombos motorindítást.
Hello!
Nem kell ide szimulátor, egy "dugipanel" sokkal célszerűbb digitális áramkörökhöz. Remélem ez megfelel. üdv! proli007
Szia!
Nagyon szépen köszönöm a rajzot! Tegnap egész délután a proteus-t nyúztam,már kezdem kapizsgálni Lehet láma kérdés de mi az a "dugipanel"? Nem vagyok biztos benne hogy jóra gondolok,az a fehér műanyag panel amiben vezetékekkel kötöm össze az alkatrészeket? Még annyit kérhetnék ha lesz időd,le tudnád írni az áramkör működését? Szeretném megérteni hogy mi miért kell és mit csinál. Még egyszer köszi a választ,és a kapcsolást! Üdv!!
Igen, az az. (A "dugipanel", az a bizonyos
Idézet: ) „fehér műanyag panel amiben vezetékekkel kötöm össze az alkatrészeket” A hozzászólás módosítva: Szept 13, 2012
Köszi!
Akkor jól emlékeztem,be fogok szerezni egy olyan panelt,aztán kipróbálom a kapcsolást Köszi mindenkinek az eddigi segítségeket! Üdv!
HelLo!
A lényeg röviden.. (mert hosszan már leírtam, csak nyomtam valami gombot, és az egész elszállt úgy ahogy volt..) - A számláló a táp bekapcsolásakor C2-R4-ek köszönhetően törlődik, vagy is Q0 kimenet aktív. ekkor nem történik semmi, csak várakozik. - Mivel a gombbal az Ena bementet vezéreljük, a léptetés akkor jön létre, mikor a gombot elengedjük. R2-C1 prellmentesíti a nyomógombot, megakadályozva ezzel, hogy egy megnyomásra a számláló többet is léphessen. - Első megnyomás és elengedés után, a számláló Q1 ütemre lép. D3 diódán keresztül Q2 bázisáramot kap, Behúz SR2 relé (bocs mind kettő SR1) ami bekapcsolja a gyújtást. - Ugyan akkor megszűnik Q1 bázisáram lehúzása D2-őn keresztül. (Hiszen az első gombnyomásakor, R3-on keresztül kinyitna Q1 tranyó, csak hogy ekkor még Q1 L szinten van, így a D2 lehúzza R3 áramát. Viszont mikor elengedted a nyomógombot, Q1 kimenet lesz aktív, ami felszabadítaná Q1-et, csak hogy akkor már a gomb elengedett, így R3 nem ad bázisáramot) - Ha most a Q1 ütem mellett megnyomjuk a STEP gombot, a számláló még nem lép tovább, viszont kinyit Q1 és SR1 indítja a motort. Az indítás addig tart,míg nyomva tartjuk a STEP gombot. Amikor viszont elengedjük, átlép a számlánc Q2 ütemre. Ekkor D2 újra tiltja Q1 működését, D4 viszont tovább nyitva tartja Q2 tranyót. Így a gyújtás nem szűnik meg, a motor ekkor már jár. - Ha most még egyszer megnyomjuk a STEP gombot, akkor a számláló, Q3 ütemre vált, viszont ekkor D1 diódán keresztül, törlőik a számláló és újra a Q0 kimenet lesz aktív. Motor leáll, számláló várakozik. - Látható, hogy D3 és D4 egy VAGY kaput alkot, mert akár a Q1 akár a Q2 kimenet aktív nyit a Q2, van gyújtás. - A kapcsolás érdekessége a Q1 vezérlése. Mert a Q1 minden nyomógomb nyomásra kinyitna, de a D2 ezt csak Q1 ütem alatt engedélyezi, de csak addig, míg a STEP nyomva van. (D6-ra azért van szükség, mert D2 csak 700mV-ra tudja lehúzni a tranyó bázisát, ami attól mégy nyitva lenne. De D6 miatt, a bázis, csak Ud+Ube feszültségen nyithat ki, ami kb. 0,6+0,7V. Ez már magasabb, mint D2 0,7V-ja. Vagy is D2 le tudja zárni a Q1 tranyót. A relének meg nem hiányzik a tápfeszből 700mV feszültség.) Ennyi ez és nem több. üdv! proli007
Köszi a magyarázatot,érthető volt,sőt sokat tanultam belőle
Még egyszer köszi a rajzot! Üdv!!
Sziasztok!
Tudom régi a topic, de valaki megvalósította ezt a "start-01-sch" kapcsolást? Én akárhogy próbálom se ewb-ben se panelen nem tudtam életre hívni. Valakinek van valami ötlete egy gombos indításra? |
Bejelentkezés
Hirdetés |